Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 03 aug 2025 17:25

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Hvordan ryger du dit hjemmedyrk
Afstemning sluttede 24 jul 2007 22:10
I den basale form (skunk/pot) 100%  100%  [ 8 ]
Laver det sku til Hash. Syntes det er det bedste! 0%  0%  [ 0 ]
Afgivne stemmer : 8
Forfatter besked
Junior medlem

Nej.. Jeg skal på ferie i 14 dage på mandag, hvilket normalt ville være fint nok, men i det her tilfælde er det knap så godt.. Jeg har en 3 cm Skunk plante, og der er 6 dage hvor ingen kan passe den (vande DEn) Hvad gør jeg. Nogen der har nogle gode råd jeg kunne bruge. Ville være kanon. Den står indefor under en sparepære.. Hjælp mig :(

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: i den hemmelige hule
sæt den udenfor hvis du kan.. så kan du altid håbe på lidt regn udover at den også får mere lys. du kan jo prøve at designe en slags drypvanding, men du MÅ da have en ven eller bekendt som du kan låne en ekstra nøgle? det er ikke nødvendigt at det bliver gjort hver dag jo. bare en enkelt eller to med en god mængde vand.

Titel:
Junior medlem

Der er en som jeg "tør" lade vande dem. De andre vil sikkert nakke den.. Men min bror og ham min ven vander dem, men de skal også på ferie, og der er 6 dage hvor ingen af dem kan vande..

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: i den hemmelige hule
hmm, det er da lidt trist at der er så få du stoler på som er hjemme?

jeg får en idé til et hjemmelavet drypvandingssystem, men jeg ved ikke om det vil virke specielt godt...

Billede

idéen er den at flasken skal stå et varmt sted, fx i et sydvendt vindue, og når vandet så fordamper fra flasken og stiger op gennem slangen køles dampen og bliver til vanddråber der løber ned i potten.

du kan lige nå at prøve det af et par dage inden du tager afsted, og evt finde på forskellige måder at få flasken til at varme mere op og derved fordampe mere vand. hvis du stiller flasken i en sydvendt vindueskarm, og hænger et dække af sølvpapir op i "gardin-stangen" hvis du forstår? - altså så sølvpapiret reflekterer lyset tilbage i vindueskarmen og hen på flasken, i stedet for at lyset trænger ind i rummet...

Titel:
Junior medlem

ja det lidt ærgeligt.. De to jeg kender bedst og stoler mest på er på ferie. Og min kæreste er imod de der planter såå.. men jeg vil prøve den dryp-ting :) tak skal du have

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Syd for vest, 3. stjerne til venstre.
..............

Senest rettet af Opis 28 jul 2008 15:40, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Junior medlem

Ok. Hvor kan man købe det der oasis??

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: I centrum af solsystemmet.
Alle steder hvor de sælger blomster.

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Syd for vest, 3. stjerne til venstre.
Man kan få dem alle steder.. lige fra brugsen til gartneren. Har endda set det på en tankstation engang.
Skal man have de store stykker, skal man gå til en der sæljer afskårne blomster(buketter), De har som regel de helt store. Elers kan man købe de små og sætte dem sammen. Når man putter vand på dem bliver de tunge og "klistrer" lidt sammen, hvis man bare trykker dem lidt sammen. Husk først at presse potten ned i det, efter du har gennemvædet det, så er det nemelig til at fome og men ender ikke med en masse oasisstøv, da væden holder på det. alt efter pottens størrelse, kan man også forskære hullet lidt. Man skal have potten minimum halvejs ned i oasisen, så den kan suge væden.
Evt. kan man tage planten ud af potten med muld og det hele og proppe ned i oasisen, hvilket giver den beste adgang for mulden at suge væden, men samtidig øger man risekoen for overvanding.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]