Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 03 aug 2025 15:21

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej alle. Jeg har plantet nogle cannabis frø der kaldes ghost of ghana for nogle dage siden. En af planterne er blevet et par centimeter høj og har ca 4 blade. Indtil videre har den bare stået i sollen, men i dag prøvede jeg at stille den ind under en 14w sparepære fordi det er så dårligt vejr. Efter en times tid gik jeg ind og kiggede til planten og da så jeg atdden havde "lagt" sig ned. Nu kan den ikke stå op selv mere. Nogen der har en idé om hvad der kan være sket og hvorfor planten blev "slap" af at stå under pæren. Ville være rart med lidt hjælp. Har slukket for lyset indtil videre..

PS. ved godt det er for sent at plante nu, men har prøvet lidt for sjov for at få noget rutine til næste år hvor jeg vil begynde at dyrke seriøst :)

Titel:
Moderator
Brugeravatar

For meget varme sansynligvis.

Titel:
Junior medlem

lampen har været omkring en centimeter fra planten skal den så længere væk, og kan planten godt overleve?

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
1cm? Det kan sådan en lille plante ikke klare. DEr bliver faktisk ret varmt set med en plantes øjne så tæt på en sparepære. NÅr den er så lille tørrer den nemmere ud. STil den et lyst sted i vindueskarmen og giv den en smule vand en gang i timen. EVt. sæt en tandstik/tændstik som den kan støtte sig op af indtil den forhåbentligt er blevet stærkere.

Derudover er det en god ide at læse http://dcfonline.dk/cf

Titel:
Junior medlem

har læst den, der står "Når frøene spirer frem, er det på tide at sætte planterne under lyset. Bruger du lysstofrør så placer dem så tæt på toppen af planterne som overhovedet muligt" så var det jeg gjorde. Jeg har haft en lille plante før og den stod et lyst sted. Den blev rigtig tynd og kunne til sidst ikke stå selv, så jeg valgte at starte forfra. Men tak for hjælpen, det har allerede hjulpet :D. Men hvornår kan jeg sætte den tilbage under lampen og hvor lang væk skal den stå, og hvor lang tid kan det gå med en 14w sparepære?

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: Nordsjælland
hvis du vil have at de selv skal stå.. må de få noget vind en gang imellem.. mine står på min altan når det blæser.. og de er blevet meget stærke i stilken!

Titel:
Junior medlem

tak for svaret. Men ville lige høre om der er nogen der vedd hvornår den kan komme tilbage under lampen, og hvor langt tid man kan bruge 14w sparepære?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]