Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 03 aug 2025 15:18

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem

Hej. Har det ikke tæret på jeres planter at vejret har været så dårligt? Jeg har knapt set solen de sidste par uger.

Ville det egenlig være for sent for mig at lave en 'for sjov' plante (lowryder) i vindueskarmen (østvendt vindue)?

Lowryder skulle vidst være utroligt nemme at passe med et minimum af 'care'... altså at den ikke har brug for super gode forhold for at overleve?? eller tager jeg fejl.

Jeg har før spurgt om at lave en thc-fri en... men de 'industrifrø' jeg har købt gider slet ikke spire. Har ellers lagt et vådt stykke toiletpapir med nogle frø ovenpå, og så et andet stykke vådt toiletpapir samt en tallerken for at lukke, og ventede så 24 timer og kiggede... intet. Så prøvede 12 timer senere uden held... da der var gået 48 timer tænkte jeg at de nok ikke ville komme.

Mvh

Adolfi :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Adolfi hitli skrev:
Hej. Har det ikke tæret på jeres planter at vejret har været så dårligt? Jeg har knapt set solen de sidste par uger.

Ved ikke de fleste er døde... Men ja, lortevejr

Citat:
Ville det egenlig være for sent for mig at lave en 'for sjov' plante (lowryder) i vindueskarmen (østvendt vindue)?

Nææ.. Burde kunne lade sig gøre, ellers så smid den ind under lidt ekstra lys ved slut-blomst

Citat:
Lowryder skulle vidst være utroligt nemme at passe med et minimum af 'care'... altså at den ikke har brug for super gode forhold for at overleve?? eller tager jeg fejl.

Den skal have ligeså gode forhold som andre planter for at blive OK. Men den er nem at passe ja, ligesom størstedelen af sorterne

Citat:
Jeg har før spurgt om at lave en thc-fri en... men de 'industrifrø' jeg har købt gider slet ikke spire. Har ellers lagt et vådt stykke toiletpapir med nogle frø ovenpå, og så et andet stykke vådt toiletpapir samt en tallerken for at lukke, og ventede så 24 timer og kiggede... intet. Så prøvede 12 timer senere uden held... da der var gået 48 timer tænkte jeg at de nok ikke ville komme.

Hvor har du købt indu-frø? Tit er de strålet så de ikke kan spire. Hvorfor egentligt dyrke industrihamp? Du får en bøde alligevel om der er THC i eller ej

Titel:
Dedikeret medlem

Nå ok.. :oops: Vil da lige se om jeg kan købe sådan nogle lowrider nogle så... Kan de købes i "det meget kendte sted i københavn med boder" og er disse ordenlig kvalitet, eller er det bedre at købe dem via internettet?

Titel:
Dedikeret medlem

Hvor meget 'udbytte' giver en hampplante egenlig? Giver lowrider lige så meget som feks... en høj/stor plante til samme pris?

Jeg tænkte lige på.. hvorfor er det at de laver potten om til hash (dem som sælger det)? kan de ikke få mere for det hvis de sælger det som pot...?? Jeg kender ikke lige priser på den slags, men koster pot og hash ikke nogenlunde det samme? og 1 gram pot bliver vel ikke til 1 gram hash?

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Adolfi hitli skrev:
Nå ok.. :oops: Vil da lige se om jeg kan købe sådan nogle lowrider nogle så... Kan de købes i "det meget kendte sted i københavn med boder" og er disse ordenlig kvalitet, eller er det bedre at købe dem via internettet?

Mindes ikke at have set LR derinde udover omkring nytår på pladsen. Men butikken hvis navn ikke må nævnes samt mange andre har LR

Citat:
Hvor meget 'udbytte' giver en hampplante egenlig? Giver lowrider lige så meget som feks... en høj/stor plante til samme pris?

Kommer an på:

Gener
Jord
Vand
Gift
Idioter der nupper den
Skadedyr
Mug
Sol
Vind
Vejr
Hagl
Overgødning
Undergødning
pasning

...og meget meget andet

Regn med mellem 20g og 200g ude hvis det er første gang pr. plante

For LR omkring 10-50g (50 ved optimale betingelser)

Udenfor kan du regne med en del mere. Selvf. bliver en 3m høj skunk passet perfekt bedre mht. udbytte end en plante der er 45cm høj ;)

Citat:
Jeg tænkte lige på.. hvorfor er det at de laver potten om til hash (dem som sælger det)? kan de ikke få mere for det hvis de sælger det som pot...?? Jeg kender ikke lige priser på den slags, men koster pot og hash ikke nogenlunde det samme? og 1 gram pot bliver vel ikke til 1 gram hash?

Pot og hash kan godt koste det sammen, men hash koster jo mellem 10 og 150kr alt efter kvalitet.

Rusen bliver mere stener hvis hashen er varmepresset, og det er nemmere at transportere hash end pot/skunk pga. volumen

I Danmark er der ikke særlig mange der gider at ryge pot i forhold til hash.

I USA er der f.eks. mest pot/skunk og ikke så meget hash

Regn med ca. 10g pot = 1g hash

Men den hash du får ud af det er langt langt bedre end standarden til 4 for en hund på hjørnet. (Ren!) hash er mere værd end pot da det er trichomes der sidder på potten som er trykket sammen
1g Standard hash som er det eneste der er i prisniveau m. alm. pot indeholder måske 10% trichomes hvis du er heldig. Altså ca. det samme som 1g pot (ex.)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]