Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 03 aug 2025 01:56

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Hey..
Jeg er i gang med mit første grow. Jeg har sat potterne i min vindueskarm og de små frø er så småt ved at kigge op ad jorden. 1 ting har jeg gjort mig lidt bekymret:
Der er en af planterne der nærmest har lagt sig ned i sit forsøg på at strække sig efter solen. Jeg er bange for at de andre også vil gøre dette, og dermed vokse skævt?
I Vindueskarmen er der kun 2-3 timers direkte sol pr dag. burde jeg trække for og sætte en 80W lampe over dem istedet?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I vuggestuen
Jeg tror ikke umiddelbart du vil komme langt med en almindelig pære, hvis det da er det.

Det hvad jeg har læst mig til..

Dit bedste bud er vel at købe et billigt floro setup fra fx hydroponics.dk, men det kan fås billigere mange steder.

Du kan så vidt jeg ved også komme mere jord i dine potter hvis de ikke længere kan stå op..

Men 2-3 timers direkte lys er alt for lidt imo.

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Hvis du vil have den til at vokse "lige" så vend planten, så strækker den sig mod solen igen og retter sig op. Men det virker ikke til at være det bedste spot du har valgt, og det er ikke fordi den får for meget sol, men for lidt. Har du ikke et sydvendt vindue, eller mulighed for at sætte dem udenfor?

Titel:
Medlem

Nej de skal ikke stå her permanent. Der er 20 og de skal ud og plantes de i naturen, guerilla style :D De skal bare lige være stærke nok til at komme ud og klare sig selv.
Jeg prøver at vende potterne, lyder som et godt forslag, tak.

Titel:
Medlem

Mon de kunne tåle at komme ud på græsplænen og slikke sol en hel sommerdag? De højeste er måske blevet 2 cm, og der er mange af dem lige knap er kommet op af jorden. Mon de ville kunne tåle så meget kraftig varme og lys så tidligt i deres liv?

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Hvis de har stået indenfor i et ikke-optimalt lys-setup kan du godt få lysstress når de kommer udenfor.

Man sender jo heller ikke en albino nøgen ud i sahara vel? :)

Ellers så sæt dem ud på en ret overskyet dag, de vil få sol, men slet ikke ligeså meget. Et par timer om dagen, og mere og mere efterhånden. Efter et par dage burde de kunne klare den danske sol finno finno

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]