Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 02 aug 2025 17:31

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: lugt?
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: sjæland
Jeg overvejer at begynde at dyrke lidt urt. Jeg kunne bare godt tænke mig at vide om hele min lejlighed kommer til at lugte af skunk. Håber i kan hjælpe mig.

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Hmm.. et af værelserne vil i hvert fald mærkbart komme til at lugte af skunk, med mindre du har et skab med et seriøst kulfilter udsugning.. dér er en masse guides til "groskabe" både her på siden, og andre sider.. :)

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Ja, det kommer til at lugte rigtig grumt, medmindre du bruger et aktivt kulfilter i din udsugning.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
men det lugter da ikke grumt.... men dejligt! bare ikke så heldigt hvis hele din opgang kan lugte hva du laver...

Titel:
Junior medlem

delvis enig. det kommer meget an på hvilke strains du vælger at dyrke, nogle lugter enormt meget lige fra vegge og andre begynder først et godt stykke i blomst, hvor nogle endda næsten er lugtfri.

men hvis du har meget noirn på mht lugt vælg af bygge en lukket kasse eller telt med indvendigt kulfilter.

ret sikkert på min lokale grejpusher xxxx (de taler dansk og ligger lige over grænsen ved flensborg) kan give et godt tilbud på total løsning, hvis du som mig er meget til den dovne side. dog er jeg så heldig jeg har 17m2 til rådighed ala karlekammer på loftet med varme og strøm.

(ingen forhandlerlinks - stonez)

Titel:
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Et sted i omegnen af KBH.
Næsten ligemeget hvilken strain du gror vil lugten trænge i gennem alt, inkl. døren til entreen.
Folk undervurderer seriøst hvor meget cannabis i blomst lugter/dufter/stinker!
Brug et aktivt kulfilter hvis du skal gro indenfor, så meget koster det heller ikke.

Mvh Jonas!

Titel:
Lugt er ikke et problem man ikke kan løse sig ud af, der er strains man er nød til at undgå og der er nogen man med fordel kan dyrke som er mere lugt svage.

Det er intet problem at fjerne og holde lugten væk, det eneste det handler omer at gøre det rigtig og bruge de penge det nu engang koster for et filter system eller at bygge et vacum rum som ikke tillader lugt/duft partikler i at "flygte" ud af rummet.

Så det er ikke et problem med mindre du er en af dem der tror de kan dyrke weed under en akitekt lampe og med pot og plante fra brugsen, men spare man der imod lidt op og smider nogle tusind eller 10 i projektet er det overhovedet ikke et problem af holde lugt generne væk.

Gylden regel er.

Aktiv udsugning med en minimum udskiftning af luften på 5x i timen, en passiv indsugning der er 2x diameteren på din aktive udsugning.

Hvis du kan lufte direkte ud uden at det gør noget det lugter lidt udenfor så behøver du ikke et kulfilter, men ellers er det en god ide at smide et kulfilter på udsugningen så luften bliver renset.

Så kommer dit hus ikke til at lugte fordi der siver intet ud af rummet andet end ud af udsugningen, det er kommer ud af udsugningen er enten filtreret eller udluftet så højt oppe at det ikke er til at spore aligevel.

Undgå at lufte ud over nabo altaner og sådan noget hvis du bor i byen og i lejlighed, badeværelses skakter hænger ofte sammen i boligblokke og du vil resikere at blæse din skunk dunst ind til alle i opgangen hvis du benytter sådan noget til at udlufte igennem.

MVH
Piercer

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]