Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 11:21


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Tobaks priser
Indlæg: 03 nov 2020 18:45 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 28 sep 2018 13:57
Indlæg: 28
Hej psychedelia.
Jeg er ik sikker på der er det rigtige sted jeg spørger, så i må lige flytte min tråd hvis det er.
Mit spørgsmål er om Phillip Morris' cigaretter og prisen på dem, for de satte jo prisen ned på deres cigaretter for et stykke tid siden, ca samtidig med at staten satte tobaksafgiften op.
Jeg var igår nede og købe nogle smøger og mixe med og skulle lige pludselig betale meget for mine cigaretter, er der igen der ved hvad det kan skyldes, er der kommet en form for mindste pris på cigaretter, eller gider Phillip Morris bare ik tabe penge på deres tobak længere?

_________________
Der ville jeg godt liiiige ha' haft lidt mere forberedelses tid!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 nov 2020 19:12 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 08 jun 2020 15:45
Indlæg: 131
Jeg kan ikke give dig et præcist svar på den nuværende situation, men jeg ved at EU kontinuerligt presser på for at tobak skal være mere og mere dyrt og besværligt at få fat på.

Så jo, det ville ikke undre mig om der var en mindstepris


Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 nov 2020 20:40 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 12 dec 2016 14:21
Indlæg: 266
Geografisk sted: København
Ja jeg mener der er sat en min. Pris på tobak.

_________________
"Klarsyn er som absolut gehør - bare med øjnene."


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 nov 2020 20:48 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 28 sep 2018 13:57
Indlæg: 28
BluePill skrev:
Ja jeg mener der er sat en min. Pris på tobak.


Det tyder alt på synes jeg. Man kan vist ikke få cigaretter billigere end en 50er nogen steder, det er satme voldsomt! Vildt land vi lever i med hensyn til den slags, forbud og høje priser er åbenbart løsningen på alt?

_________________
Der ville jeg godt liiiige ha' haft lidt mere forberedelses tid!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 nov 2020 02:21 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 08 jun 2020 15:45
Indlæg: 131
JunkieDelux skrev:
BluePill skrev:
Ja jeg mener der er sat en min. Pris på tobak.


Det tyder alt på synes jeg. Man kan vist ikke få cigaretter billigere end en 50er nogen steder, det er satme voldsomt! Vildt land vi lever i med hensyn til den slags, forbud og høje priser er åbenbart løsningen på alt?

Det med forbud på ting generelt synes jeg er forkert fordi det frarøver folk deres frie valg. Høje afgifter er jeg for det meste også imod, undtagen med cigaretter, af den grund at det er dyrt for samfundet (dvs dig og mig, som skatteborgere) at folk vælger at ødelægge deres krop med rygning. Derfor mener jeg at det er fair nok at de betaler nogle ekstra afgifter, for at betale noget af samfundets tab.

En anden måde kunne være at alle jævnligt skulle aflægge spytprøve ved lægen, når de skulle derhen, for at bevise at de ikke røg. Hvis det så viste sig at de var rygere, så skulle de pålægges en ekstra skatteopkrævning på f.eks. 500 kr om måneden. På den måde ville rygerne få lov til at betale, men uden at man ramte den frie handel, hvor firmaer selv må bestemme hvad de tager for deres varer.

For min skyld måtte cigaretter gerne koste 100 kr pakken. Det er morsomt at snakke med nogle af mine rygende venner om dette, for de bliver dybt forargede over min holdning :lol:

En lille bonus information vedrørende dette emne er at Danmark faktisk står for 85% af verdens pibetobaks produktion.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 nov 2020 06:44 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 28 sep 2018 13:57
Indlæg: 28
MitLivMitValg skrev:
JunkieDelux skrev:
BluePill skrev:
Ja jeg mener der er sat en min. Pris på tobak.


Det tyder alt på synes jeg. Man kan vist ikke få cigaretter billigere end en 50er nogen steder, det er satme voldsomt! Vildt land vi lever i med hensyn til den slags, forbud og høje priser er åbenbart løsningen på alt?

Det med forbud på ting generelt synes jeg er forkert fordi det frarøver folk deres frie valg. Høje afgifter er jeg for det meste også imod, undtagen med cigaretter, af den grund at det er dyrt for samfundet (dvs dig og mig, som skatteborgere) at folk vælger at ødelægge deres krop med rygning. Derfor mener jeg at det er fair nok at de betaler nogle ekstra afgifter, for at betale noget af samfundets tab.

En anden måde kunne være at alle jævnligt skulle aflægge spytprøve ved lægen, når de skulle derhen, for at bevise at de ikke røg. Hvis det så viste sig at de var rygere, så skulle de pålægges en ekstra skatteopkrævning på f.eks. 500 kr om måneden. På den måde ville rygerne få lov til at betale, men uden at man ramte den frie handel, hvor firmaer selv må bestemme hvad de tager for deres varer.

For min skyld måtte cigaretter gerne koste 100 kr pakken. Det er morsomt at snakke med nogle af mine rygende venner om dette, for de bliver dybt forargede over min holdning :lol:

En lille bonus information vedrørende dette emne er at Danmark faktisk står for 85% af verdens pibetobaks produktion.


Jeg er faktisk villig til at give dig ret, nu hvor jeg lige tænker lidt ekstra over det ;) Nu er det heller ik noget der generer mig specielt meget, det er ik så slemt når man kun skal rulle en joint i ny og næ :)

_________________
Der ville jeg godt liiiige ha' haft lidt mere forberedelses tid!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 nov 2020 06:46 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 28 sep 2018 13:57
Indlæg: 28
Jeg fandt lige denne artiel:

https://www.dr.dk/nyheder/indland/billi ... cigaretter

Så der er åbenbart kommet en mindstepris på 44 kr pakken ;)

_________________
Der ville jeg godt liiiige ha' haft lidt mere forberedelses tid!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 sep 2021 11:26 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 23 sep 2021 11:22
Indlæg: 3
Nyttig artikel, tak. Tobakspriserne stiger konstant, og det fører til, at jeg skal bruge flere og flere penge til at udvikle min forretning. På siden https://laanius.dk/ lærte jeg for nylig om hurtig udlån og hurtige pengelån. Jeg håber, at ved at låne penge, vil jeg være i stand til at udvikle min forretning.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 3 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team