Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 16:26


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 22 aug 2018 22:30 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 09 aug 2018 15:29
Indlæg: 16
Hej Psychedelia,

Jeg har længe gået og undret mig over, hvorfor hash ikke er lovligt, når et stof som alkohol er (havde også disse tanker, før jeg prøvede cannabis selv).
Mit spørgsmål er egentlig, om i tror hash her snart bliver lovligt? Og hvad med alkohol, burde det blive ulovligt?

Personligt, så synes jeg man burde gøre mange stoffer lovlige, men ikke alle (som Desomorfin).

Hvad synes i?

_________________
bad vibes forever


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 aug 2018 22:50 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 mar 2010 13:47
Indlæg: 2814
Geografisk sted: Kolding
Hvorfor burde desomorfin ikke være lovligt?
Og der er så mange grunde til at cannabis er ulovligt. En af dem er nok at det ville kunne erstatte virkeligt mange materialer blandt andet.

_________________
Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 JEG HADER MIN FORSTAND, SÅ JEG SNIFFER HVAD JEG KAN Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 aug 2018 00:16 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 maj 2010 12:37
Indlæg: 836
Apropos desomorfin, mener jeg det hovedsageligt er byproducts fra syntesen der er farlige, bare lige for at lette hadet på vores alle yndlings krokodille.

_________________
NL: Efter der var problemer med vaskemaskine i lidt over en måned har jeg fået et nyt forhold til at vaske tøj. I stedet for at udskyde det indtil jeg ikke har andre muligheder end at vaske, får jeg rent faktisk gjort det løbende.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 aug 2018 09:42 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 mar 2010 13:47
Indlæg: 2814
Geografisk sted: Kolding
Det er vidst helt korrekt læbepomaden. Det er førhen blevet brugt i Schweiz på hospitaler.

_________________
Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 JEG HADER MIN FORSTAND, SÅ JEG SNIFFER HVAD JEG KAN Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 aug 2018 13:48 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 sep 2006 21:46
Indlæg: 2857
Læbepomaden skrev:
Apropos desomorfin, mener jeg det hovedsageligt er byproducts fra syntesen der er farlige, bare lige for at lette hadet på vores alle yndlings krokodille.

Yea, mener også det var fordi, det var lavet på den mest skraldede måde du kunne forestille dig. Der går ikke bare nekrose, mider og skidt og lort i benet bare fordi man tager desomorfin.

_________________
Når du har lortesmag i munden, så tag en cola til bunden

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 aug 2018 19:05 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 mar 2013 19:34
Indlæg: 390
Citat:
Why is it that some of these drugs are illegal and those [other drugs] are legal? The answer in fact is that It is very little to do with the relative risks of these drugs, and almost everything to do with who uses and who is percieved to use these drugs. That's what determines how we treat some drugs one way and other drugs another way.

Som Ethan Nadelmann forklarer, er det i bund og grund race- og andre diskriminationsformer som er hovedårsagen til kriminaliseringen af f.eks. hash.

https://youtu.be/LzMoSaH-h6U (fra 10:00)

_________________
Lov og ret er et net
med så sære masker i,
at de små hænger på
og de svære slipper fri.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 aug 2018 21:43 
Offline
Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 19 maj 2003 01:01
Indlæg: 2752
Som de andre er inde på, er det hverken noget der giver mening udfra et logisk eller videnskabeligt synspunkt. Det er af kulturelle og historiske årsager, at vi har den narkolovgivning, som vi har. Man kunne jo håbe på, at der snart kom en rationalisering af vores forældede tilgang til regulering af rusmidler.

_________________
Penalties against possession of a drug should not be more damaging to an individual than the use of the drug itself.

-Jimmy Carter


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 aug 2018 22:23 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 24 aug 2018 20:30
Indlæg: 63
Ligegyldigt om noget er lovligt eller ej så gør folk det hvis de har lyst. Man er nød til at indse at folk har deres frie vilje og den stoppes ikke af at der er skrevet ord ned på hvidt papir der dikterer at det er ulovligt. Hvis folk vil ryge så gør de det. Hvis de vil sniffe så gør de det. Hvis de vil stikke sig selv med nåle så gør de det. Spørgsmålet er bare om folk også skal tage alverdens dårlige tilsætningsstoffer eller have lov til at få det i en ren form hvor man er 100% sikker på hvad man faktisk bruger. For fuck sake, jeg har selv prøvet at ryge hash med rygeheroin (godt nok kun en mindre del af det) og jeg fandt først ud af det bagefter da jeg spurgte indtil hvad vi lige havde røget da jeg følte mig fucking dårlig som jeg aldrig før havde prøvet.

Hvis man rent faktisk legaliserede det ville der være så mange fordele og ingen ulemper.
Tænk på alle de penge der bruges på politiets hetz mod Christiania
Tænk på alle de penge der kunne tjenes hvis det kunne beskattes.
Tænk på hvor meget bedre vi kunne gøre vores samfund med det bjerg af sedler vi ville få ud af en legalisering.
Tænk på hvor mange mennesker med et misbrug der meget nemmere kunne få hjælp fordi der nu er penge til ordentlig hjælp og ikke det svagpisseri vi kalder misbrugshjælp nu til dags.
Tænk på hvor mange børn der ikke ville starte med at ryge i en alt for tidlig alder fordi der på coffeeshops (Ihvertfald i Amsterdam) er meget strenge krav om at man skal vise pas eller et andet form for billede-id der er meget svært at forfalske. Sælger de til mindreårige kræver det ikke meget mere end et enkelt tilfælde før de mister deres licens.
Tænk på hvor mange liv der ville være bedre hvis de ikke var begyndt med stoffer i en alt for tidlig alder og smadret deres hjerne før den var udviklet og robust nok til at bruge stoffer.
Tænk på al den kriminalitet man kunne stoppe ved at fjerne indtægten fra banderne.
Tænk på al den kriminalitet der skyldes et misbrug og de ressourcer man kunne sætte ind mod at stoppe det og hjælpe folk med at få deres liv på ret køl.
Tænk på hvor mange farlige tilsætninger stoffer der tilsættes for at maksimere profitten.
Tænk på hvordan man under ordnede forhold kunne sikre at hvis folk valgte at bruge stoffer hvordan man så kunne sikre at de ikke samtidigt ryger benzin, bildæk eller noget helt trejde.
Tænk på hvor meget hadet til politiet ville falde hvis de stoppede deres hertz mod ellers helt normale lovlydige samfundsborgere.
Tænk på alle de borgere der ikke gør andet forkert end at kunne lide et rus der ikke skader andre men alligevel ender med en plettet straffeattest.
Tænk på hvor dejligt Christiania kunne være uden alle banderne og det rå miljø der er fulgt med dem.
Tænk på hvor meget Christiania gerne vil af med den nuværende situation. Det er deres hjem og det skal respekteres at det nu er kommet til et punkt hvor det er blevet for meget for dem med alle bandernes hårde væremåde og politiets hærværk og heksejagt.
Tænk på hvor mange der ikke behøvede at dø hvis man kunne producere det under ordentlige forhold. Her tænker jeg på landene hvor stofferne bliver produceret og dem der arbejder med det der må miste livet som følge. Jeg mener nok at der under Escobars tid blev lavet forskning der kort sagt viste at for hver ton kokain der blev sendt til usa endte det med at koste ca 3 arbejders liv.

Hvis det endnu ikke er tydeligt så går jeg 100% ind for en legalisering og det er ikke pga. jeg selv bruger nogen form for rusmidler. Faktisk er jeg totalt tørlagt og min eneste last nu til dags er cigaretter. For jeg ved at jeg modsat andre ikke kan kontrollere det og istedet for at have et forbrug bliver det et misbrug der tager overhånd og ødelægger mig selv, min familie og mine omgivelser. Hvis det var legaliseret da jeg startede med at ryge ville det have været meget sværere at skaffe end bare at cykle ud til christiania. Det ville også have været meget nemmere at få god hjælp og ikke ende med en kamp mod kommunen om at få bevilliget den hjælp jeg havde brug for. For det var det og det gjorde det hele meget sværere at man ikke blot skulle man kæmpe med sig selv for at stoppe. Og jeg er sikker på at det ville være meget nemmere at få god hjælp til at stoppe for der ville være penge til det. Ingen tvivl om det.

Om det kommer til at ske? JA men ikke lige foreløbelig. Som jeg ser det er politikerne alt for gammeldags i deres tankegang og de tror at pisken (Pisk vs gulerod) er den rigtige vej frem. Hvis man gør noget ulovligt stopper folk med at gøre det. Fucking bullshit og de er for dumme til at indse det.

Jeg tror først at en legalisering vil ske når generationen fra 80erne og frem er i flertal på christiansborg og kan overtrumfe de gamle politikere der ikke giver en fuck for andre end dem selv og deres nærmeste. Må de dø en langsom og pinefuld naturlig død. De er trods alt også mennesker selv om de er onde, så de skal ikke gøres ondt og jeg opfordrer IKKE på nogen måde til vold. Husk at selvom andre er sunket dybt skal man ikke selv synke til deres niveau. For selvom man bruger ulovlige rusmidler er man stadig et godt menneske så længe man ikke bryder de vigtige love (you know, at gøre andre ondt på diverse måder og hvem fanden gør man ondt ved at kunne lide et rus? Fucking ingen så længe det kan holdes lovligt og med gode forhold til alle der har med det at gøre, lige fra bonden der dyrker det til forbrugeren der køber det. )

Indtil videre må vi holde os til et højere moralsk kodeks og forsøge at vise dem at de er hjernevaskede og modbevise deres ide om at hvis man kan lide andre rusmidler end alkohol så er man en skidt gut der ruller kiosker og forbipasserende hver dag. Vis dem at vi ikke giver op i kampen for ægte frihed hvor det er op til den enkelte person at afgøre hvad de vil putte i deres krop. Et liv uden frihed er intet værd og et liv med ægte frihed er værd at kæmpe for uanset hvor sort mulighederne for forbedringer ser ud nu.

Beklager den lange tekst men det ene ord tog det andet og før jeg opdagede det havde jeg skrevet en novelle.

God dag til alle og god rus til alle dem der lige nu er skæve af det ene eller det andet. Bare husk at på mandag starter hverdagen igen :peace:

_________________
Jeg kan ikke foredrage politisk korrekthed.
Politisk korrekthed < idiotisk racisme.

I det mindste siger de hvad de mener og er ikke bare nikkedukker.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 aug 2018 16:03 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 05 okt 2016 10:24
Indlæg: 641
Selve ideen om at man skal begrænse hvad folket eller stammen indtager er gammel og til dels fornuftig da der tidligere var god grund til at holde div. fraktioner af samfundet eller stammen på et vist bevidsthedsplan for at de kunne udføre deres pligter/ordre uden at stille for mange spørgsmål eller bare lå og var skæve på marken og spiste såsæden i stedet for at så nye planter. I gamle dage var indtaget af bl.a. svampe især holdt hemmeligt og var dybt forbundet med initiation ind i div. gamle "skoler" eller sekter inden for den tids givne religion/tro. Derfor skulle ikke alle godtfolk eller skidtkale have lov eller viden om disse ting, og deres "forbud" var mere en slags hemmeligholdelse hvilket vi ikke rigtigt kan gøre i dag med det slags samfund vi har.
Men her i den nærmere fremtid kommer vi til at se hvordan der i nogle lande bliver bannet alt som "højner" bevidstheden, andre lande går den modsatte vej og stiller flere ting til rådighed måske i håbet på at deres befolkning kommer sig lidt over den kollektive tab af bevidsthed og arbejdsaevne som vestens store kvantespring i udvikling har medført, og der hjælper alkohol sjovt nok ikke ret meget. Det er en af de eneste substanser vi ikke selv vil kunne fabrikere inde i vores krop efter vores art har konsumeret den i mange år. Stort set alle andre evner vores system benytter sig af har vi tilegnet os, og kommer fra noget vi på et tidspunkt har indtaget og mimikket inde i os selv.

Så nej tvivler på at alkohol bliver gjort ulovligt, men til gengæld bliver fokus draget hen på lovliggørelsen af alle mulige andre rekreationsmidler, men aldrig rigtigt dem som reelt gør folk i stand til at blive stærkere og mere selvstændige. Så den dag verden står og klapper i hænderne over legaliseringen af Cannabis er der ingen som lægger mærke til alle lovgivningerne omkring retten til selv at bruge RS, div udtræk fra herbs, neurotropics, braindoping, osv, som langsomt bliver indskrænket.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 nov 2018 23:37 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 28 okt 2018 23:57
Indlæg: 108
min mening om alkohol er at folk skal have lov til at drikke som de har lyst til , det er en dansk tradition og det bliver svært at ændre selvom alkohol nok er i toppen på listen over de mest farlige og ødelæggene stoffer.

cannabis burde være lovligt fordi det har rent faktisk også medicinske egenskaber og det er et glimrene alternativ til alkohol for os på antabus . der er mange gode grunde til at ryge sig en fed.

hvis man laved en liste over stoffer som er farlige og man ønsker at beskytte folket mod så står alkohol samt nikotin ret højt på listen mens cannabis står meget lavt og nogen stoffer gives ligefrem på recept af sundhedsvæsnet selv selvom de er potentielt set farlige og kan udvikle sig til misbrug osv så hvordan man skal sammensætte en liste over rusmidler der bør være lovlige eller ej er jo svært fordi der også er en vis kulturel baggrund bag nogen af de ting vi bruger som rusmidler.

svampe burde stadig være lovlige da de er blevet brugt til spirituelle formål og vokser frit ude i naturen som en gave til folket og vi har brugt masser af hamp i danmark i fortiden om vi så røg det eller ej ved jeg ikke men det er stadig en kultur arv vi bære på at dyrke hamp.

jeg har selv rykket et par enkle dåser lightergas i min pure ungdom men jeg ville nok aldrig ligefrem anbefale at man gjorde det lovligt da det kort og godt er livsfarligt omman vil eller ej. om et forbud vil forhindre det i at blive misbrugt som rusmiddel tror jeg så heller ikke på og det gælder alle rusmidler. forbud er ikke vejen frem.

hvis det var bare en liste over ting jeg selv gerne vil have var lovligt fordi jeg selv kunne finde på at bruge de stoffer var listen ret kort. morfin hash alkohol og en seoquel til at sove på en gang hver halve år. og det skulle være i uden recept i håndkøb tak :) men sådan funger det jo ikke hvis man vil lave om på forbuds politiske beslutninger der skal ligesom være en eller anden form for argument for at et givet stof bør være lovligt/ulovligt og det synes jeg er meget svært at finde en passende argumentation både for og imod en ændring af loven som den ser ud nu.

cannabis dog undtaget fordi som sagt det har så mange medicinske egenskaber og er en del af vores kultur og er så småt ved at blive legaliseret i mange andre andre lande og vi kunne muligvis tjene penge på at lave en dansk produktion af medicinsk cannabis og det vokser gladeligt i dansk natur og det er en rigtigt god erstatning for alkohol for os der er på antabus hvis det blev lovligt som rusmiddel og der er bare for mange gode argumenter der taler for at lovliggøre det.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 nov 2018 12:57 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 mar 2010 13:47
Indlæg: 2814
Geografisk sted: Kolding
Quatapin i håndkøb?! Wtf.

Alt skal være lovligt, basta bum. Ingen rusmidler er onde, nogle er farlige ja, men de er ikke onde og det er kun ens egen omgang med stofferne der er problemet

_________________
Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 JEG HADER MIN FORSTAND, SÅ JEG SNIFFER HVAD JEG KAN Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 8 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team