Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 18:40


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 60 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 21 feb 2018 14:17 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 14 jun 2008 15:07
Indlæg: 424
Sååå, hvad venter vi på gutter!

@Alf'n ufff den liste er sgu lang. Men tænker specielt på SEO, muligheden for nettop at tilkendegive sin mening om en post(like, what ever), uden at skulle poste en ny post udelukkende med tilkendegivelse af samme holdning. Muligheden for at tilføje tags (for SEO) og tagge andre personer. Meget mere clean og moderne design og en shitload af små praktiske funktioner. Nemmere at moderer. Og så kunne det måske også komme til at virke med YT og soundcloud indlejring igen. Kunne blive ved..

Did some digging https://www.tveast.dk/artikel/naer-ven-af-familien-han-var-en-fighter
Kim Christiansen virker forresten som en meget sympatisk mand.

Efter 15-årigs død: Nu arbejder kemikere på at spore dødsstof fra Haslev
https://www.tveast.dk/artikel/efter-15-aarigs-doed-nu-arbejder-kemikere-paa-spore-doedsstof-fra-haslev


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 feb 2018 19:19 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 sep 2014 17:34
Indlæg: 796
Se det er det jeg ikke helt forstår.
Herminator skrev:
@Alf'n ufff den liste er sgu lang. Men tænker specielt på SEO, muligheden for nettop at tilkendegive sin mening om en post(like, what ever), uden at skulle poste en ny post udelukkende med tilkendegivelse af samme holdning.

Jeg ser reelt ingen mening i at implementere en funktion, man selv kan udføre. Ikke alene er tidsbesparelsen minimal, men følgevirkningen enorm. Min største angst hvad angår den funktion, er at forekomsten af "likehunting".
Er man uenig, er man frit stillet til at ytre sin holdning, og er man enig og føler det nødvendigt kan man da godt give det skulderklap der ligger i tilkendegivelsen af den delte mening- ellers kan man da bare sende en pb til vedkommende og sige "godt indlæg - jeg er enig". Det har i hvert fald for mig, en større betydning hvis jeg modtager en besked om et indlæg jeg har skrevet. Det bestyrker den medmenneskelige kontakt. Det kan godt være at jeg tillægger det for stor betydning, men er ikke fan af hverken up/down votes eller "synes godt om" funktioner.

Herminator skrev:
Muligheden for at tilføje tags (for SEO) og tagge andre personer. Meget mere clean og moderne design og en shitload af små praktiske funktioner. Nemmere at moderer. Og så kunne det måske også komme til at virke med YT og soundcloud indlejring igen. Kunne blive ved..

Der findes da også et shitload af plugins og smarte funktioner i phpBB - og hvad angår de to plugins du omtaler så kan de også sagtens implementeres her på siden igen - det kræver bare at en med den rette adgang går ind og tilføjer og tilpasser koderne, og evt. retter det som gør fejl nu.
Det er alt sammen tidskrævende :peace:

Til gengæld kunne det være nice, om hvert indlæg kunne kommenteres specifikt som på eks. reddit. Men igen ser jeg det ikke som en nødvendighed da det nuværende system umiddelbart fungerer perfekt.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 feb 2018 00:12 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 14 jun 2008 15:07
Indlæg: 424
Nu er jeg selv på forummer hvor der er like funktioner, og synes generalt det fungere helt fint, og føler generalt også at Discourse er meget mere intuitivt og menneskeligt at bruge. Der er alligevel sket en del sidden phpBB3 udkom i 2003, fx er hjemmesider blevet mere mobilvenlige, hvilket man ikke kan sige om Psy. Hvis alle disse ting skulle laves på phpBB ville det være et kæmpe arbejde...
Angående like hunting så ser jeg det ikke som noget negativt, da de motivere brugeren til at skrive kvalitets indlæg. Det samme gør et rep system, hvilket jeg også savner, da det på nettet kan være svært at vurdere hvilke individer der er troværdige. Og synes vi bevæger os i et område hvor troværdighed er ret afgørende. Pt har vi kun postcount og vores egen hukommelse til at sige noget om dette..

Men det er jo ikke sværere end at sætte en beta version op på et underdomæne og se hvad folk vælger at bruge. Det er forholdsvist simpelt at importere phpBB databasen til Discouse. Forstår dog godt hvis det ikke er noget site admin gider tage sig af. Giv mig SQL adgang så skal jeg nok fikse det :lol: :peace:

Men måske vi skulle gemme resten af den her snak til en anden tråd :D


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 feb 2018 01:02 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 mar 2010 13:47
Indlæg: 2814
Geografisk sted: Kolding
Herminator skrev:
Nu er jeg selv på forummer hvor der er like funktioner, og synes generalt det fungere helt fint, og føler generalt også at Discourse er meget mere intuitivt og menneskeligt at bruge. Der er alligevel sket en del sidden phpBB3 udkom i 2003, fx er hjemmesider blevet mere mobilvenlige, hvilket man ikke kan sige om Psy. Hvis alle disse ting skulle laves på phpBB ville det være et kæmpe arbejde...
Angående like hunting så ser jeg det ikke som noget negativt, da de motivere brugeren til at skrive kvalitets indlæg. Det samme gør et rep system, hvilket jeg også savner, da det på nettet kan være svært at vurdere hvilke individer der er troværdige. Og synes vi bevæger os i et område hvor troværdighed er ret afgørende. Pt har vi kun postcount og vores egen hukommelse til at sige noget om dette..

+1000000

Måske vi burde tage det op i medlemsforummet dog. Men jeg stemmer i hvert fald for det hele.


Likehunt er vel ikke værre end at semi spamme for at få en højere post count. Og hvem her inde ville nogensinde likehunte? Måske nye folk, men hvem her inde ville nogensinde like noget, der tydeligvis var skrevet bare for at få likes?

_________________
Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 JEG HADER MIN FORSTAND, SÅ JEG SNIFFER HVAD JEG KAN Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 feb 2018 11:39 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 dec 2010 18:50
Indlæg: 569
Geografisk sted: L.A.
Buttkraken skrev:
Likehunt er vel ikke værre end at semi spamme for at få en højere post count.


Så forøget aktivitet? Win/win!

_________________
Hi Karin.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 feb 2018 11:46 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 maj 2010 12:37
Indlæg: 836
1 lik = 1 pray from jesu

_________________
NL: Efter der var problemer med vaskemaskine i lidt over en måned har jeg fået et nyt forhold til at vaske tøj. I stedet for at udskyde det indtil jeg ikke har andre muligheder end at vaske, får jeg rent faktisk gjort det løbende.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 feb 2018 12:07 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 okt 2008 09:49
Indlæg: 1407
Geografisk sted: Wonderland
fudge skrev:
1 lik = 1 pray from jesu


Hah! Lige min tanke. Jeg har aldrig været imponeret over det der like-noget fra fb, men hvis det er det de unge vil ha', så synes jeg det er det de skal få.

Jeg er også begyndt at lytte til Gilli, for bedre at "forstå" de unge eller i det mindste være lidt med på moden (selvom jeg har på fornemmelsen at jeg er et par år for sent på den konto), så at vænne mig til en like knap virker ikke som det store. :lol:

_________________
Jo mere man ved; jo mere ved man, man ikke ved..

йети skrev:
Umiddelbart vil jeg tro at det generelt ikke er særligt udbredt at brænde sin kokain af. Hvorfor gør du det?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 feb 2018 12:36 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 sep 2006 21:46
Indlæg: 2857
Jeg er slet ikke fan af rep/like system. Kan godt uddybe hvorfor, men tvivler på det ville være bedre end nuværende. Og fuck at tilfredsstille nogle mennesker (det er det, de unge vil ha - fuck de unge).

_________________
Når du har lortesmag i munden, så tag en cola til bunden

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 feb 2018 12:53 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 14 jun 2008 15:07
Indlæg: 424
spaffeh skrev:
Jeg er slet ikke fan af rep/like system. Kan godt uddybe hvorfor, men tvivler på det ville være bedre end nuværende. Og fuck at tilfredsstille nogle mennesker (det er det, de unge vil ha - fuck de unge).


Well, fuck de gamle(konservative)!

What is wrong with phpbb: https://meta.discourse.org/t/what-is-wrong-with-phpbb/3763/48


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 feb 2018 13:23 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 mar 2010 13:47
Indlæg: 2814
Geografisk sted: Kolding
spaffeh skrev:
Jeg er slet ikke fan af rep/like system. Kan godt uddybe hvorfor, men tvivler på det ville være bedre end nuværende. Og fuck at tilfredsstille nogle mennesker (det er det, de unge vil ha - fuck de unge).

Uddyb tak :hjerte:

_________________
Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 JEG HADER MIN FORSTAND, SÅ JEG SNIFFER HVAD JEG KAN Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 feb 2018 14:21 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 mar 2010 13:47
Indlæg: 2814
Geografisk sted: Kolding
Og btw, måske man kunne lave et samarbejde med Kim Gosmer og nogle af de mere åbne politikere?

_________________
Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 JEG HADER MIN FORSTAND, SÅ JEG SNIFFER HVAD JEG KAN Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 feb 2018 16:01 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 14 jun 2008 15:07
Indlæg: 424
Tænkte det samme og måske Jacob Demant.

Det lader også til at Vice er gået ind i kampen:
https://www.vice.com/da/article/qvwpdw/de-danske-medier-har-et-narkoproblem


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 feb 2018 17:15 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 04 dec 2012 23:06
Indlæg: 110
Har Kim ikke en konto herinde (hmm, man kunne jo spørge...)? Og ja, Michelle Færch (forfatter til artiklen i VICE) er også en god allieret.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 feb 2018 17:27 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 jul 2016 22:08
Indlæg: 538
MDMAInMedicine2 skrev:
Har Kim ikke en konto herinde (hmm, man kunne jo spørge...)? Og ja, Michelle Færch (forfatter til artiklen i VICE) er også en god allieret.

Jeg ved faktuelt Kim er bekendt med psychedelia, hvis han var interesseret i at lave en profil med hans rigtige navn til så havde han nok gjort det allerede.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 feb 2018 21:10 
Offline
Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 maj 2005 23:45
Indlæg: 2484
Geografisk sted: Inside the animal
Jeg synes, vi mangler at få admins/foreningen som ejer Psy.dk på banen. Hvor meget vil psychedelia.dk lægge navn til fx? Eller er det noget denne forening synes brugerne selv må stå for, så det bliver uden for psychedelia-regi (og derfor måske også må forventes at være mindre opsøgt af fx medier og brugere)
I mine øjne er det ret kontraproduktivt, hvis os, der er brugere her laver et 'konkurrerende produkt' - men på den anden side kan det blive nødvendigt, hvis ikke psychedelia.dk er med på at oppe tilstedeværelsen

_________________
- Spis ild
Støt Psychedelia
Psychedelia.dk på facebook


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 feb 2018 22:56 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 sep 2014 17:34
Indlæg: 796
Buttkraken skrev:
Likehunt er vel ikke værre end at semi spamme for at få en højere post count. Og hvem her inde ville nogensinde likehunte? Måske nye folk, men hvem her inde ville nogensinde like noget, der tydeligvis var skrevet bare for at få likes?

Det vil vi - og det er det jeg ikke kan fordrage, og det er det jeg mener når jeg siger kultur korrigerende - det ændrer vores kultur og fremmer alt det nonverbale bullshit der disconnecter os endnu mere end vi i forvejen allerede er. Fuck det lort. :lol:


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 feb 2018 01:25 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 14 jun 2008 15:07
Indlæg: 424
Alf'n skrev:
det ændrer vores kultur og fremmer alt det nonverbale bullshit der disconnecter os endnu mere end vi i forvejen allerede er. Fuck det lort. :lol:


Disconnecter, det må du gerne uddybe? Som jeg ser det er gule bogstaver kombineret med 30 fordkellige smilies ikke et særlig effiktivt kommunikationsmiddel.. Behøver vel ikke andet end at henvise til hvor ofte ironi misforståets her på boardet. Skrift er ikke altid det mest effektive kommunikationsmiddel.

Og hvad er det helt præcist der tager så lang tid? Skal jeg bare lave et selvstændigt projekt for at der kan ske lidt? Ellers virker det til at de er rimelig aktive ved Psykedelisk Samfund..


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 feb 2018 01:35 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 14 jun 2008 15:07
Indlæg: 424
Decentralisering skulle være det nye, har jeg hørt :gud: :oops:

Savner forresten også en søgefunktion og en funktion der søger på topics ned samme titte mens man opretter en ny gråd. Kunne blive ved, men skal nok stoppe nu :)

Har forresten fået kontakt til Adams mor, se MDMA-tråden...


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 feb 2018 02:36 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 sep 2014 17:34
Indlæg: 796
Herminator skrev:
Disconnecter, det må du gerne uddybe?

Det var måske lidt en fortalelse, men det beror sig hovedsageligt på angst over at variationen af indlæg vil falde og udtrykket blive mere enstemmigt, hvilket det allerede er, men ved at vores umiddelbare kontaktflade reduceres til mimikerede gestusser, hvor man som bruger pålægges en ekstra dimension til ens fremtræden på boardet. Rent overordnet synes jeg at det er ekstremt overflødigt, da jeg ikke er i tvivl når jeg er har skrevet et godt, eller dårligt indlæg.

Herminator skrev:
Som jeg ser det er gule bogstaver kombineret med 30 fordkellige smilies ikke et særlig effiktivt kommunikationsmiddel..

Så skulle du måske se at få dig et par briller? :lol:

Selvfølgelig er skrift ikke altid det bedste kommunikationsmiddel, mennesket kommunikerer jo på utallige måder.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 feb 2018 03:03 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 14 jun 2008 15:07
Indlæg: 424
Alf'n skrev:
Selvfølgelig er skrift ikke altid det bedste kommunikationsmiddel, mennesket kommunikerer jo på utallige måder.

Uff, kunne finde så mange eksempler på miskommunikation herinden at jeg ikke engan vil prøve.

Der er heller ikke nogen der tvinger dig til at benytte funktioner du ikke bryder dig om, men det er ikke ens betydende med at andre ikke kunne have gavg af dem. Kom nu lige lidt ind i kampen.. :roll:


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 60 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 6 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team