Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 mar 2024 08:58


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 27 feb 2017 19:55 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 16 jan 2013 14:26
Indlæg: 9
Kære Psychedelia brugere,

I tilfælde af, at Danmark legalisere cannabis til rekreativt forbrug, vil der pludselig være en stor efterspørgsel af produktet. Er der nogle herinde, som har tanker/planer om, at forberede sig på sådan en lovgivning (som jeg umiddelbart ser som ret sandsynlig en gang i nær fremtid (5-15 år)), i den forstand at man enten har i tankerne at producere cannabis eller videresælge den på et industrielt plan. Hvis ja, på hvilken måde?

Markedet for cannabis vil jo være enormt stort hvis det blev lovliggjort, så det er jo en guldgruppe man kan ramme, hvis det lykkedes for en, at udnytte dette.
Grunden til jeg skriver er egentlig bare fordi, at jeg gik og tænkte på det og legede med idéen om en forberedelse af en eller anden slags.

Håber i vil dele nogle af jeres idéer, viden, poínter osv.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 feb 2017 20:14 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 apr 2002 01:01
Indlæg: 2454
Geografisk sted: Sjælland
Jeg tror ikke vores politikere vil tillade at ganske almindelige danskere kan tjene til dagen og vejen på den måde. Skulle det blive legaliseret og produceres industrielt, så vil de selvfølgelig gøre hvad der er bedst for dem selv, og bytte rettighederne til at producere det for en chefstilling i den kapitalfond der ejer firmaet der får lov.

En langt bedre løsning er i mine øjne at alle får lov at have x antal planter til ejet forbrug og handel stadig er ulovligt.

Idéen om at vi får lov at have en lille bod i vejkanten der sælger hjemmedyrket pot i små poser tror jeg ikke på.

_________________
All perverts may not be marijuana smokers, but practically all marijuana smokers are perverts.
Colonel Garland Williams, former head of U.S. Narcotics Enforcement


Idag kan vi dø af at elske med hinanden
Så vi lever som vi gør. fordi vi ved vi' på spanden
Verden er for fuld af lort, til jeg kan sortere
Så jeg prøver bare på at få mit liv til at fungere


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 feb 2017 20:59 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2744
"En langt bedre løsning er i mine øjne at alle får lov at have x antal planter til ejet forbrug og handel stadig er ulovligt."

Det er også den eneste mulighed jeg giver en realistisk chance - desværre.

Der er nok større chance for at komme til at dyrke noget CBD holdig cannabis til brug i medicinsk cannabis CBD olien. Den tror jeg mere på at landmænd får mulighed om at søge om tilladelse til.
Hvilket også er noget vi i min omgangskreds taler om.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 feb 2017 21:41 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 04 dec 2015 12:04
Indlæg: 164
Er stort set enig men Bubber.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 feb 2017 22:12 
Offline
Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 maj 2005 23:45
Indlæg: 2484
Geografisk sted: Inside the animal
Tænker også landmændene kan få tjansen med dyrkning. De er klar, sålænge der kan laves penge. http://www.lf.dk/aktuelt/nyheder/2016/n ... e-cannabis
Så kan det være de også lukker for deres evindelige brok om at det går ad røven til for landbruget. Så kunne vi passende tage støttekronerne fra dem i samme ombæring

_________________
- Spis ild
Støt Psychedelia
Psychedelia.dk på facebook


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 feb 2017 23:57 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 04 dec 2015 12:04
Indlæg: 164
Af praktiske årsager ville det nok være gartnere, og ikke landmænd, der ville få tjansen med dyrkning.

Landmænd brokker sig nok fordi, at det for de fleste er en rigtig dårlig foretning at være landmand. Flere penge til landmændene så de kan bruge deres tid på at producere fødevare af en god kvalitet, istedet for at forsøge at betale en bundløs gæld, på bekostning af miljøet.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 feb 2017 00:37 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 24 aug 2012 19:07
Indlæg: 770
Jeg kunne forestille mig at staten(udliciteret) ville dyrke specielle balancerede sorter, med korrekt THC og CBD indhold. Og så vil det stadig være forbudt for os andre at dyrke.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 feb 2017 08:48 
Offline
Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 maj 2005 23:45
Indlæg: 2484
Geografisk sted: Inside the animal
Jon2Jon3 skrev:
Af praktiske årsager ville det nok være gartnere, og ikke landmænd, der ville få tjansen med dyrkning.
Landmænd brokker sig nok fordi, at det for de fleste er en rigtig dårlig foretning at være landmand. Flere penge til landmændene så de kan bruge deres tid på at producere fødevare af en god kvalitet, istedet for at forsøge at betale en bundløs gæld, på bekostning af miljøet.

Der er da ikke noget at sige til, at det er en dårlig forretning. Mange af dem har jo et dårligt produkt. Hvis jeg havde en butik, hvor godt 90% af en given vare var inficeret med MRSA, jeg svinede miljøet til samtidig og kostede samfundet en formue, så tror jeg at folk havde bedt mig lukke butikken. De kunne tage at producere god kvalitet, og cannabis ville sikkert hjælpe på både image (hvis de ellers kan finde ud af at dyrke det) og deres økonomi.
Sorry for OT.

_________________
- Spis ild
Støt Psychedelia
Psychedelia.dk på facebook


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 feb 2017 23:07 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 22 dec 2016 18:28
Indlæg: 245
Danmark har fint klima til hamppedyrkning, det ville være oplagt at have marker på nogle af vores små øer. Det er kun 4-6 uger inden høst, hvor der er behov for vagt. Kom igang politikkere, god mulighed for at holde liv i på de små øer, og samtidig få en god indtægt, på hamp til det øvrige Europa


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 3 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team