Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 17:29


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 12 feb 2017 19:24 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 05 jan 2012 01:50
Indlæg: 302
Kære Psy-brugere, Jeg føler at jeg er ved at blive skør oven i knolden..
Jeg arbejder i industrien og har kun en 4-årig uddannelse inden for metalbranchen, jeg er 36år og har "udforsket" psykedeliske stoffer de sidste ca. 15 år. (LSD og Shrooms er dem jeg kommer tilbage til med ca. 3-6 måneders mellemrum)

Min erfaring med disse stoffer er at de har “rystet mig i min grundvold” og gjort den nærmest umuligt for mig at tænke egoistisk (god ting), derimod føler jeg en vild trang til at tilegne mig viden om hvordan verden virkelig fungere og jeg har brugt hvad der føles som et uendeligt antal timer foran computeren på at se dokumentare og alternativt media ogsv.

Men når jeg prøver at tale med mine arbejdskolleger, venner og familie.. kan jeg praktisk talt ikke finde en eneste der er bare tilnærmelses værdigt enige med mig, i at det er systemisk det er galt og at noget kommer til at gi efter inden for vores levetid..


-Peak Oil

-Climate Crisis

-Money as Debt

-Derivatives

-Inequality

-Health Crisis

-War On Drugs

-AE911Truth: Building 7

-World War 3 ? (Energy War)

og Ja det er kun nogle af de ting der der truer menneskeheden og resten af os levende skabninger på jorden..

Er i andre mere el. mindre af samme opfattelse el. har stofferne smeltet min hjerne.. :eyes:

Ser i andre det som et så stort problem, at i gør forberedelser til en fremtid, med gigantiske udfordringer..?

Jeg selv har taget drastiske trin til at forberede mig, men er stadig miljøskadet og kommer stadig til at købe dumme impulskøb (vi er jo kun mennesker)

Jeg har:

-Reduceret mine udgifter.

-Droppet at ha bil og har pt. kun scooter (og er ved at bygge en brugt elektrisk-45-scooter om fra bly-batteri til Lithiumbatteri..

-Jeg har betalt min gæld ud.. så jeg er 100% gældfri.

-kicked mit 12 års Tramadol forbrug.

-fået en operation i næsen, så jeg ikke er afhængig af Otrivin næsespray døgnet rundt for at kunne trække vejret igennem næsen.

-Kvittet cigaretter og alkohol..

-Spiser stivelsesbaseret plantekost uden tilsat olie og uden uden nogen form for animalske produkter.. (sundere, billigere og bedre for miljøet..)


og så vil jeg spare penge sammen men har ikke besluttet mig for en måde endnu, da det er dumt at ha mange kontanter el. guld herhjemme.. men jeg ønsker heller ikke at ha mine arbejdstimer investeret i “Kontopenge” skabt af private banker..

Til sidst vil jeg lige sige at jeg ikke vil sættes i kategori med “Growth-economy-Preppers” der horder ressourcer og våben i stor stil der sikkert aldrig vil blive brugt..
men det ville være rart at kunne betale for et besøg på sygehuset el. lin. hvis vi i fremtiden står i et samfund der ikke har midlerne til at betale for alt det vi får for vores skattekroner i dag..

Hvis energi bliver meget dyrere, og gældskabalen kollapser.. så er vi MANGE almindelige mennesker der ikke længere har jobs, og ikke har andre muligheder end at gå tilbage til at dyrke vores egen mad (Jeg vil anbefale Kartofler i Danmark)

Lad mig høre jeres tanker, både jer der er enige og jer de mener jeg er tosset.. :peace:

_________________
If you do drugs ?
Don't let drugs do you !!!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 feb 2017 09:49 
Offline
Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 maj 2005 23:45
Indlæg: 2484
Geografisk sted: Inside the animal
Ja, der er mange ting, der ikke ser alt for godt ud.. Men lige så snart menneskeheden begynder at frygte ting og gemme sig, fremfor at være progressive og løse problemerne, så er dét tidspunktet, hvor korthuset begynder at vælte.
Det virker som om du har fået frygten, hvilket også ofte er grobund for konspirationer, hvilket dit indlæg også bærer præg af. Ser ud til at listen kunne været kopieret fra et website, siden det står på engelsk.

Så jeg har en ting mere til din liste af ting, der har været godt for dit helbred:
Lad være med at læs på konspirationswebsites og se nyheder. Det er rart for sjælen ikke at bekymre sig så meget.
Hvis jeg skal omformulere til noget mere langhåret: Lev i nuet.

Godt for dig, at du har lavet dit liv om, det respekterer jeg. Men forklar mig lige hvordan det skulle hjælpe på nogle af de problemer du lister op, måske bortset fra klima-delen?

_________________
- Spis ild
Støt Psychedelia
Psychedelia.dk på facebook


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 feb 2017 12:10 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 maj 2010 12:37
Indlæg: 836
Frugthat skrev:
Hvis jeg skal omformulere til noget mere langhåret: Lev i nuet.


Lidt svært enemand at gøre noget ved klimaforandring, flygtningekrise, hungernød, etc... Gør hvad du kan, hvor du er, så godt du kan, så skal det hele nok gå i sidste ende på en eller anden måde.

_________________
NL: Efter der var problemer med vaskemaskine i lidt over en måned har jeg fået et nyt forhold til at vaske tøj. I stedet for at udskyde det indtil jeg ikke har andre muligheder end at vaske, får jeg rent faktisk gjort det løbende.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 feb 2017 13:15 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 05 jan 2012 01:50
Indlæg: 302
Heysan.. tak for svarene..

Ang. hvorfor listen er på engelsk, er bare at jeg ser ca. 95% engelsksproget videoer m.m. og at fx. "Peak Oil" normalt ikke bliver oversat, havde jeg bare compiled listen på engelsk.(og copy/pastede den fra mit eget tekstdokument)

Ang. Frygt så nej egentlig ikke, jeg er bare pisse træt af at næsten ingen almindelige mennesker kan se at vi har ressourcerne og teknologien til at hæve gennemsnits levestandarden for alle mennesker og dyr på jorden..

Jeg er medlem Af:

The Zeitgeist Movement, Danmarks-naturfredningsforening, Gode Penge og Alternativet..

Nu mener jeg ikke for alvor at jeg er ved at blive sindsyg, men bare at det er træls ikke at ha ligesindede at debattere med i sin omgangskreds..

Peace Bright..

_________________
If you do drugs ?
Don't let drugs do you !!!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 feb 2017 13:20 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 jul 2016 22:08
Indlæg: 538
Jeg deler da dine bekymringer på et par af de ting på listen, men sandheden er at jeg er ene menneske, jeg er her på denne jord i relativt kort tid, egoistisk som det end er så har jeg valgt ikke at bruge energi på det, jeg føler ikke det er udfaldet værd.

Jeg vil ikke demotivere dig for at gøre noget, men personligt har jeg bare valgt at ligge mine kræfter i at gøre det så godt for mig selv og mine nærmeste som overhovedet muligt så længe jeg er her.

Jeg har oplevet mennesker fra deres værste side, hvis jeg skulle gå og tænke på det altid ville jeg ikke kunne fungere som menneske, nogle ting bliver jeg (og sikkert mange andre) nød til at fortrænge for at få et liv med nogenlunde positivt indhold.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 feb 2017 13:32 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2744
Graver man for dybt i lorten ender man med at lugte af den. Jeg bliver også nød til at undgå og læse for meget negativt, hvis jeg skal holde mig selv positiv.
Jeg er enig i at verden er bekymrende, men forsøger ikke at bruge formeret energi på den del, selvom det er svært i den mørke tid med rygestop og hvad det medfølger.
Foråret er lige om hjørnet, så som allerede sagt i tråden grib nuet og lev livet.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 feb 2017 16:19 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 01 feb 2016 06:44
Indlæg: 123
Being awake while the world is asleep
Jeg ser også mange ting som er forkert i vores verden og det går mig også på, jeg har også en alder af 20 så jeg tænker ens fokus tit kan være fokuseret på negative ting, men de ting som i skriver med at i egentlig bare på en måde ignorere det, er da så forkert på en måde? Ikke at jeg gør noget selv, men jeg tror virkelig ikke folk rigtig tænker over hvad fuck der sker i verdenen, over hvor korrupt den er og vores liv i vesten er baseret på resten af verdens lidelse, det er direkte modbydeligt, men hvad fuck kan man gøre. Hvis folk ikke var så manipuleret af samfundet og hjernevasket kunne man måske stå sammen som mennesker, fuck race, religion, seksualitet osv, men som mennesker stå sammen og fucking ændre verden, men folk er optaget af konceptet penge, at det er det eneste der betyder noget. Det er så sørgeligt.
Jeg føler nogle gange også jeg er gået hen og blevet sindsyg, men når jeg kigger på verdenen har jeg ikke lyst til at være normal.
The sane will look insane in the world of the insanes

Ang. med du har skiftet livsstil er jo bare mega positivt, det kan der kun komme noget godt ud af
Glad for at se nogle mennesker er vågne
Peace


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 feb 2017 16:53 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 jul 2016 22:08
Indlæg: 538
For at skubbe lidt gang i diskussionen så spørg jeg dig DrugsAreAwesome, hvem bestemmer at det er forkert at se passivt til? Får jeg en medalje hvis den forskel jeg kunne gøre ender med at bringe noget positivt med sig?

Hvem har denne moralske overlegenhed som gør de kan bestemme hvad der er rigtigt eller forkert? Ikke at jeg aktivt har lyst til at fremme nogle af de nævnte problemer, men hvis jeg fik lyst til at hælde vaskemiddel ud i skoven hvilke højere magter står jeg til ansvar for?

I et samfund lever vi under en samfundskontrakt som siger vi ikke må dræbe, ikke må stjæle osv, det er de fleste tilfælde til vores alle sammens fordel, men hvis jeg fik lyst til at gøre nogle af de ting så er der ikke noget der forhindrer mig i at gøre det.

Jeg ved godt det bliver mere filosofisk end politisk men jeg vil gerne tilføje:

Mange er hurtige til at fordømme religion og det er jeg også selv (særligt de abrahamiske) men religion kan gøre noget som intet andet kan, det kan gøre folk gudfrygtige. Hvis man er overbevist om at regnskabet skal gøres op ved vejens ende er man langt mere tilbøjelig til at efterleve et eller andet sæt moraler.

Når gud er død har vi intet ansvar længere.

Misforstå mig ikke som en eller anden narcissistisk egoistisk stodder, jeg er vældig stor fan af "den gode samaritaner", men sandheden er at vi bør gøre ting her i livet fordi det bringer os glæde, at tro vi gør noget for et eller andet der er større end os selv, ja det er en mission som hurtigt kan koste os liv og glæde som vi har så lidt af mens vi er her.

Jeg passer eksempelvis selv på naturen når muligheden opstår, men jeg gør det ikke fordi jeg skylder jorden noget, jeg gør det fordi det bringer mig glæde, det gør jeg sover bedre om natten, min samvittighed ville næppe tåle at jeg forurenede uden grund.

I teorien kunne der være millioner af planeter ligesom jorden, der er intet der tyder på vi er unikke i universet, tilgengæld ved vi at jorden har en slutning om vi vil det eller ej, hvis vi ikke har udryddet os selv, ja så dør solen ud om laaang tid og livet på jorden vil stoppe alligevel.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 feb 2017 18:02 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 01 feb 2016 06:44
Indlæg: 123
Hvad hvis du ser en blive voldtaget, vil du så også bare se passivt til? Og man får ikke en fucking medalje for at gøre noget godt, man skal ikke gøre noget for at belønnes. Og nej jeg bestemmer ikke hvad der er rigtig og forkert og det vil jeg heller ikke, men mange lever i en illusion om de gør noget godt, såsom at doner penge til røde kors og whatever. Det er jo i teorien godt at gøre, men det er den lettere måde. Det er den måde man bruger for at føle sig bedre med sig selv men man magter ikke at gøre det helt store. Og det med man "opføre" sig ordentlig fordi man er bange for gud gør stadig en til et dårligt menneske, eller ikke dårligt menneske, men ikke ligefrem en helgen. Forstå mig ret, jeg tror ikke på godt og ondt, men det en bullshit grund til ikke at gøre noget fordi man er bange for en eller anden gud. Jeg kan sidde med en pistol foran en pædofil og sige hvis du rør det barn skyder jeg dig. Pædofilen vil sandsynlighvis ikke gøre noget men så snart jeg går, begynder hans syge opførsel igen.
Jeg kan også fornemme i har her på sitet har indset at man ikke kan gøre en skid og skal leve i nuet og nyde sit liv, og jeg er måske bare for ung og ivrig til at give op på verdenen, og jeg synes sku også de fleste på psykedelia virker som nogle gode mennesker der kunne være et behageligt selskab at omgåes med fremfor så mange andre i min vennekreds.
Og folk gør kun ting i livet der bringer dem glæde. DET GØR ALLE. Ingen gør noget som de ikke kan lide med mindre de er under tvang eller en form for socialt pres, eller manipulation.
Jeg er ikke selv en helgen, jeg gør mange ting som jeg selv mener er forkerte, men jeg prøver ligeså stille at kontrollere min adfærd og ændre mig hen ad vejen. Sådan noget tager tid.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 feb 2017 18:58 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 jul 2016 22:08
Indlæg: 538
Nej jeg ville ikke se passivt til mens en blev voldtaget, fordi jeg er vokset op med det er forkert at voldtage og jeg i øvrigt evner empati for andre mennesker.
(det betyder dog ikke at det gælder universalt, der er f.eks. steder i Indien hvor det er socialt acceptabelt at voldtage kvinder nederst i kastesystemet osv)

Jeg mener da også at hvis du er passioneret omkring et eller andet, om det så er at afsløre 9/11 konspirationer eller om det er at rede planeten så go' for it, hvis det er det som gør dig glad, hvis det er det som giver dig indhold i dit liv.

Der er massere herinde som eksempelvis kæmper den store kamp for miljøet som ikke mener "det er for sent", hvis du føler der er en eller anden konsensus hvad det angår tror jeg du har misforstået noget.

Mit budskab er dog, hvis det du "kæmper for" skaber for meget negativ energi i dit liv, så burde man efter min mening overveje sit foretagende, som sagt er vi her kun i begrænset tid, lad os da for pokker få noget godt ud af det så længe det vare.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 feb 2017 19:35 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 01 feb 2016 06:44
Indlæg: 123
Jeg kan også godt se fornuften og give dig ret i det du skriver men jeg tror bare i grund og bund jeg ville have svært i længden med at leve livet fuldt ud imens folk sulter, bliver voldtaget, og så mange andre ting. At min lykke skal blive bekostning på andres lidelse, og det bliver den om jeg vil det eller ej. Alle de ressourcer jeg bruger daligt, såsom vand, varme og elektricitet. Der er mad nok til hele verdens befolkning men vi smider tons vis af mad ud hver dag. Jeg tror helt sikkert min alder spiller ind her da jeg har det med er overbekymre mig og overtænke tingene men det bliver bedre med alderen har jeg erfaret. Men jeg føler bare der er virkelig mange der ignorere disse problemer også dem BrightShadowDK påpegede, hvilket er en stor faktorer for hvorfor der sker det der sker.
Og jeg vil gerne sige til dig BrightShadowDK at du ikke er alene med alle de tanker.
Peace


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 feb 2017 22:37 
Offline
Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 19 maj 2003 01:01
Indlæg: 2752
Nu skal vi heller ikke male fanden på væggen. Selvom vi står overfor udfordringer, har verdens befolkning det faktisk bedre end nogensinde. Fattigdom og børnedødelighed er det laveste nogensinde. Flere sygdomme er blevet udryddet pga vaccination. Der er færre analfabeter end nogensinde. Og generelt er der en lang liste med positiv udvikling især i U-lande. Prøv at kig lidt rundt på worldbank.org

Medierne har det generelt med at tegne et forvrænget og meget negativt billede af verden, fordi folk gerne vil høre om negative ting. Der vil altid være krig og rædsler, men verden har aldrig været mere fredelig, end den er nu. Jeg kan anbefale jer at lade være med at se tv og skære lidt ned på avislæsningen. Det er sgu for deprimerende. I kan muntre jer op med statistikker, der faktisk viser noget om helheden i stedet :)

Samfundet er fucked up på mange måder, men vi har da masser af frihed og ting at være glade for. Især her i Danmark har vi det som blommen i et æg i forhold til resten af verden. Man skal ikke være blind overfor verdens alvorlige problemer. Men hvis man kun kigger efter det negative kommer man aldrig til at se andet.

_________________
Penalties against possession of a drug should not be more damaging to an individual than the use of the drug itself.

-Jimmy Carter


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 feb 2017 22:58 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 01 feb 2016 06:44
Indlæg: 123
Jeg ser hverken tv-avisen eller læser avis. Jeg hader medierne da alt handler om penge, alt. Tror mig verdenen ville aldrig komme i balance så længe kapitalisme eksistere. Alt er korrupt, og vi vil en dag alle betale for vores uvidenhed og blindhed mht. omverdenen.
Og nej vi er ikke fri. Ordet frihed kan tydes på mange på og jeg tror folk har misforstået det, men hvad ved jeg


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 feb 2017 23:22 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 01 feb 2016 06:44
Indlæg: 123
Jeg kan godt se jeg trak denne tråd lidt i den negative retning og det undskylder jeg for, og jeg ved også der sker meget godt, men er godt træt af alt det andet, men jeg gør jo ikke noget ved det.
Hav en god aften


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 feb 2017 15:06 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 05 okt 2016 10:28
Indlæg: 163
Hyggelig diskussionsklub I afholder her. Må jeg være med i hulen :)

Jeg kan genkende din situation. Du har været "vågen" i nogen tid, og du har ikke haft nogen af dele dit nye syn på verden med. Det kan virke lammende.
Jeg har selv være det igennem, men havde heldigvis nogen jeg kunne dele det med, og har en forstående kæreste.

Jeg er nået frem til at problemet er at folk ikke er korrekt informeret og ikke får de rigtige perspektiver på verdens problemer og situationer.
Vi kan blive ved med at kneppe 3. verdens lande, fordi vi har skabt en forståelse og accept af, at vi har fortjente det, nærmest gjort hævd på det.
Ja, der sker meget godt i verden. Men jeg spørger altid mig selv: Hvor godt KUNNE det have været? Det kan også være frustrerende at tænke over, og det er nok derfor jeg ikke bliver sønderligt begejstret når man hører at der bliver færre (økonomisk) fattige i verden. Lidt kynisk vil jeg postulere, at der blot er endnu flere mennesker i verden der er faldet til patten, og abonnerer på drømmen om at vi alle kan blive milionære, og at det så vil gøre os "rigere".

Jeg har, indtil videre, affundet mig med at nøjes med at være den der altid kan bringe andre perspektiver ind i diskussionerne. Eksempelvis Trump. Når snakken går på ham fremfører jeg ofte mit synspunkt, at han er den mest troværdige præsident USA har haft siden JFK. Han taler og opfører sig fuldstændig som USA opfører sig og agerer i verden, så for mig at se er han en yderst passende præsident. Det giver lidt for folk at tænke over, og jeg har egentlig ikke mødt nogen der ikke er enige, når de lige tænker over det. Og det kan være med til at perspektivere tingene for almindelige borgere.

Jeg tror ikke du selv kan gøre meget mere end at så nogle frø i folks hjerner. Det er utopisk at forestille sig at man kan ændre folks verdenssyn. Vi har alle en kraftig tendens til at søge bekræftelse i det verdenssyns og opfattelse vi allerede har. At være sandt open-minded tror jeg er noget nær umuligt, også for de "vågne".

Stay awake :peace:


/priestie

_________________
Vi vil alle sammen gerne være "Fritzie"


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 8 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team