Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 16:14


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 11 feb 2016 00:25 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 11 feb 2016 00:06
Indlæg: 6
Hej derude, dette indlæg har godt nok ikke noget med stoffer at gøre, men angående en episode hvor min kammerat og jeg (jeg har en anden etnisk baggrund end dansk) går over en vej klokken 3 om natten hvor det grønne lys lige var skiftet til rødt. Da der var hunde koldt og sneen væltede ned, valgte vi at gå over vejen alligevel. Inden vi når over vejen blev vi, eller rettere sagt, jeg, stoppet af politiet. Jeg bliver sigtet for at gå over rødt lys, selvom min kammerat gør præcis det samme som mig. De fortæller mig at jeg får en bøde for min handling og min kammerat for lov at gå videre. Jeg snakker herefter med den anden betjent og spørger ham, hvorfor det kun er mig som får en bøde, for at gå over vejen, hvor hans forklaring var, at jeg så provokerende ud, da de så mig inde fra deres bil af og at vi kunne betale bøden sammen.
Er det fair gjort af dem? Jeg føler mig virkelig forskelsbehandlet og overvejer også at tage den i retten, da en bøde på 1700kr for noget så plat er til at brække sig over.

På forhånd tak :peace:


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 feb 2016 00:32 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 10 feb 2016 22:42
Indlæg: 3
Det lyder virkelig latterligt!
Var din ven også af anden etnisk herkomst?

Jeg ville tage dette i retten, selvom omkostninger kan blive større..


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 feb 2016 00:51 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 11 feb 2016 00:06
Indlæg: 6
DenUnge skrev:
Det lyder virkelig latterligt!
Var din ven også af anden etnisk herkomst?

Jeg ville tage dette i retten, selvom omkostninger kan blive større..


Nej, han er danskere..
Hvad mener du med omkostninger kan blive større, mener du advokat?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 feb 2016 01:20 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 jan 2007 21:33
Indlæg: 280
Geografisk sted: the Land of Ooo
Bid i det sure æble og betal bøden. Du kommer ingen vegne med en retssag


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 feb 2016 09:13 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 jun 2012 00:46
Indlæg: 184
Geografisk sted: Somewhere around Barstow
Udover du selvfølgelig føler dig krænket på grund af din herkomst kan man jo også vende den og sige i det mindste fik i begge ikke en bøde det er vel for så vidt fint nok?
Hvis jeg fik en bøde og var sammen med en kammerat ville jeg da ikke trække ham med ned? Det i gjorde var jo ulovligt og forudsætter automatisk en bøde?

_________________
The Psychedelic pokémon.

Fuck narko og hash
Når man har kondi på glas


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 feb 2016 11:21 
Offline
Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 maj 2005 23:45
Indlæg: 2484
Geografisk sted: Inside the animal
Du har gjort noget ulovligt, så du slipper nok ikke for bøde.. At du bliver diskrimineret er det til gengæld vist ikke tvivl om. Så se om du ikke kan få en kopi af sagen og klag derefter. Evt tag den med en advokat der ved noget om diskrimination

_________________
- Spis ild
Støt Psychedelia
Psychedelia.dk på facebook


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 feb 2016 14:50 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 11 feb 2016 00:06
Indlæg: 6
Alakazam skrev:
Udover du selvfølgelig føler dig krænket på grund af din herkomst kan man jo også vende den og sige i det mindste fik i begge ikke en bøde det er vel for så vidt fint nok?
Hvis jeg fik en bøde og var sammen med en kammerat ville jeg da ikke trække ham med ned? Det i gjorde var jo ulovligt og forudsætter automatisk en bøde?


Vi gjorde begge noget ulovligt, hvilket ville betyde bøde til os begge, jeg trak på ingen måder min kammerat med ned, jeg konstaterede blot at det var en latterlig grundlag de havde for at kun give mig en bøde. Du kan vel godt se at det ikke giver mening at det kun er den "mørke" som får balladen?..


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 feb 2016 14:52 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 11 feb 2016 00:06
Indlæg: 6
Frugthat skrev:
Du har gjort noget ulovligt, så du slipper nok ikke for bøde.. At du bliver diskrimineret er det til gengæld vist ikke tvivl om. Så se om du ikke kan få en kopi af sagen og klag derefter. Evt tag den med en advokat der ved noget om diskrimination


Tak for svaret, der vil jeg overveje


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 feb 2016 14:53 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 11 feb 2016 00:06
Indlæg: 6
Princess Bubblegum skrev:
Bid i det sure æble og betal bøden. Du kommer ingen vegne med en retssag


Hvorfor ikke? Jeg har 3 vidner på min side som så det hele


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 feb 2016 18:03 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 16 okt 2011 00:36
Indlæg: 1364
Hej Alawi!
føj for en ost!! får helt dårlig smag i munden..
følg frugthats ide.. den lyder ret fornuftig!
uanset hvad har de sku ikk ret til at diskriminere, det er simpelthen for langt ude!! IMO bør denne betjent få rykket stjernen af, og aller-allerhøjest få lov til at lave skod-papirarbejde istedet..
alt godt herfra
mvh stop

_________________
legaliser frihed! °ºª -og løs problemerne istedet!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 feb 2016 02:26 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 11 feb 2016 00:06
Indlæg: 6
STWOD skrev:
Hej Alawi!
føj for en ost!! får helt dårlig smag i munden..
følg frugthats ide.. den lyder ret fornuftig!
uanset hvad har de sku ikk ret til at diskriminere, det er simpelthen for langt ude!! IMO bør denne betjent få rykket stjernen af, og aller-allerhøjest få lov til at lave skod-papirarbejde istedet..
alt godt herfra
mvh stop


Vil prøve at følge frugthars råd, men jeg skal lige være sikker på at jeg ikke skal betale for retssag osv..


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 feb 2016 11:19 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 mar 2006 02:27
Indlæg: 5081
Du bør i hvert fald indsende en klage http://www.politiklagemyndigheden.dk , forsøg at forholde dig så neutralt som muligt, selvom du naturligvis er sur, kald det diskrimination i stedet for racisme, og fremstil det arbitrære i at blive sigtet på baggrund af at se "provokerende" ud. Så tror jeg personligt klagen vil komme længere.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 3 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team