Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 05 maj 2024 13:59

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 56 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 05 dec 2013 19:25 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 maj 2009 19:50
Indlæg: 1002
Jeg syntes Danmark er verdens bedste land.
Selvfølgelig kan der altid laves nogle ting bedre - i hvilket land eller samfund, kan der ikke det?
EU og udfra kommende banditter, er den største trussel mod vores land imo.

Nå, syntes du det? Hvad synes du så nu?
Det nytter ikke noget bare at gentage den samme latterlige ramse hver gang ''så gør noget ved det hvis du er så utilfreds!!1''. Før man overhovedet kan gøre noget ved noget som helst i et samfund, er man nødt til at samle opbakning til det, sådan er vilkårene i et demokrati. Et fint sted at starte er vel at søge efter ligesindede eller starte en debat omkring det.

_________________
Ain't nothing to it, but to do it


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 dec 2013 19:26 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 jun 2007 21:49
Indlæg: 2185
Geografisk sted: up yours
Jeg syntes Danmark er verdens bedste land...

det er egenlig bare min holdning..

Hvad synes du så nu?...


..nej vent... jeg er faktisk pisseligeglad med hvad din skvadderhjerne synes :mrgreen:


ja, det er nemlig bare din holdnig, og som WC fields sagde...

_________________
Corporations cannot commit treason, nor be outlawed, nor excommunicated, for they have no souls. ~ Sir Edward Coke


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 dec 2013 19:54 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 jul 2013 18:25
Indlæg: 928
Geografisk sted: Midtjylland.
Jeg syntes Danmark er verdens bedste land.
Selvfølgelig kan der altid laves nogle ting bedre - i hvilket land eller samfund, kan der ikke det?
EU og udfra kommende banditter, er den største trussel mod vores land imo.

Nå, syntes du det? Hvad synes du så nu?
Det nytter ikke noget bare at gentage den samme latterlige ramse hver gang ''så gør noget ved det hvis du er så utilfreds!!1''. Før man overhovedet kan gøre noget ved noget som helst i et samfund, er man nødt til at samle opbakning til det, sådan er vilkårene i et demokrati. Et fint sted at starte er vel at søge efter ligesindede eller starte en debat omkring det.

Det syntes jeg også nu :D
Ta et tudeløg istedet for at klynke her.

_________________
This is the life we chose, the life we lead.
And there is only one guarantee:
None of us will see heaven.
-John Rooney.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 dec 2013 19:56 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 jul 2013 18:25
Indlæg: 928
Geografisk sted: Midtjylland.
Jeg syntes Danmark er verdens bedste land...

det er egenlig bare min holdning..

Hvad synes du så nu?...


..nej vent... jeg er faktisk pisseligeglad med hvad din skvadderhjerne synes :mrgreen:


ja, det er nemlig bare din holdnig, og som WC fields sagde...

Kan heller ikke være mere ligeglad med, hvad du mener.
Sjovt du tit bliver personlig, når du løber tør for argumenter.
Det er vel ikke min signatur du er mopset over :lol:

_________________
This is the life we chose, the life we lead.
And there is only one guarantee:
None of us will see heaven.
-John Rooney.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 dec 2013 20:02 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 jun 2007 21:49
Indlæg: 2185
Geografisk sted: up yours
sjovt du siger at JEG løber tør for argumenter. du kommer selv hele tiden med synspunkter som du ikke gider argumentere for. tilføjer bare "egentlig bare min holdning".

nej, det er fint at flere bliver gjort opmærksom på den usaglige hysteri angående heroin. joken er sådan set på dig, for du har vel signaturen fordi du mener det er helt hen i vejret hvad jeg siger...

_________________
Corporations cannot commit treason, nor be outlawed, nor excommunicated, for they have no souls. ~ Sir Edward Coke


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 dec 2013 20:06 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 jul 2013 18:25
Indlæg: 928
Geografisk sted: Midtjylland.
Skal jeg forklare dig hvorfor Danmark er verdens bedste land at leve i?
Har du en holdning andet en danmark er på vej østpå eller hva du skulle være sjov med?
Nej, det er fordi jeg er MEGA heroinfan!

_________________
This is the life we chose, the life we lead.
And there is only one guarantee:
None of us will see heaven.
-John Rooney.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 dec 2013 20:44 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 05 sep 2007 22:56
Indlæg: 867
Du har det så monster vildt Georg

_________________
lolton


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 dec 2013 21:03 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 10 jul 2012 22:40
Indlæg: 214
Geografisk sted: Vatikanstaten
Du har det så monster vildt Georg


+1

On topic: Synes at du har fat i en masse gode pointer omkring det her system. Synes f.eks. at det er direkte klamt at man i Vestjylland f.eks. skal køre til Herning for at få hjælp af læger, da der ikke er så mange lokale sygehuse som før. Udover dette, så bliver de fattige fattigere, da man f.eks. er ved at indføre gensidig forsørgerpligt i 2014. Dette medfører jo at de unge mennesker som ikke er i uddannelse, vil blive tvunget til at tage en uddannelse, selv om at de måske ikke er parate til det. Dette fører jo til at unge mennesker med mulige psykiske belastninger (kender selv folk der sidder i situationen), vil blive yderligere belastet, hvilket jo på ingen måde vil gavne nogen. Samtidig med dette, står folk der søger ind på kvote-1 frit stillet til at droppe ud, når de vil. Dette koster årligt omkring 100.000 kroner, mens at kvote-2 ansøgerne sidder og tørster efter de pladser som kvote-1 "misbrugerne" så hensynsløst smider omkring sig, som det passer dem.

Men nej nej, lad os pisse på de svage i samfundet.. De kan jo bare tage til en psykolog hvis de har 500-1000 kroner, der brænder i lommen.

_________________
It is no measure of good health, to be well adjusted to a sick society.




Alt jeg skriver og tidligere har skrevet, er baseret på fantasi, eller mangel derpå, og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger er baseret på opdigtede scenarier, har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet kendskab til stoffer, eller folk der tager dem.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 dec 2013 21:44 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 28 jul 2009 15:39
Indlæg: 973
Vi må stppe med at linke til EB. Det synes at have åbnet en port tilbage til Psychedelia

Ellers et fint oplæg, SB

_________________
Seriøs leg.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 dec 2013 23:14 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 okt 2013 17:47
Indlæg: 84
For lige at tage det op tråden handler om istedet for det mudderkastning I har gang i..

"Hvem er det så der udnytter systemet? En generelle fordom er, at folk der bare modtager penge er dovne, vil det så ikke sige, at alle cheferne også er dovne? "

Hos hvem er det en generel fordom?
Og synes du ikke chefer laver noget? Tror du Mærsk startede sit selskab, og styrede det ved at sidde på sin flade røv? Nope, han har sgu nok arbejdet hårdere end de fleste lønmodtagere gør idag.
Du skal desuden ikke komme og sige at politikerne ikke arbejder for deres løn. Hvad enten du bryder dig om dem eller ej, udfører mange af dem et arbejde en stor del af os ikke ville kunne klare; pres fra befolkningen, partimedlemmer, medierne og andre partier.

"Vi er i finanskrisen, men magthaverne lever stadig fedt. Hvordan kan det lade sig gøre?
Hvis der er noget regeringen har lært det danske folk, så er det at grådighed og egoisme betaler sig."
Jeg lever også fedt. Jeg har bestemt ingen magt over samfundet.
Nej. Egoisme og grådighed skyldes ikke vores regering. Jeg er enig i at vi lever i en tid, hvor individet er meget i fokus, og det medfører for nogle mennesker grådighed. Men det skyldes ikke at der i vores regering sidder en masse egoister. Det skyldes at vi har penge og overskud til at designe et liv, der passer til os. Vi behøver ikke længere børn, da vi har plejehjem og pensionsopsparinger. Vi behøver ikke tage en høj uddannelse bare fordi vores forældre gjorde det. Det ligger i tidsånden at leve sit liv mere eller mindre som man vil. Og som sagt kan det medføre grådighed.


Jeps, vi har problemer i Danmark, og der vil altid være plads til forbedringer, men vi har et skide godt samfund.


Senest rettet af Renton 05 dec 2013 23:21, rettet i alt 2 gange.

Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 dec 2013 18:09 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 02 jun 2010 17:13
Indlæg: 2690
Geografisk sted: over stok og sten
Georg Gearløs, du er en spammer, en virus og pisse-enerverende at høre på. Det er virkelig bare et eller andet over din attitude som pisser mig af. Håber du falder og slår dig.


lol... og du syntes selv at din attitude lige nu er helt fin i kanten ?
du er jævnt dum at høre på i din besked, jeg håber ikke du falder og slår dig, men hids dig da ned menneske.

_________________
Because Im a faggot alright
Skal du have et gok i nøden din skidespræller ?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 dec 2013 21:40 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jan 2003 02:01
Indlæg: 4780
Så har jeg slettet et par af de værste personangreb. Og lad nu for pokker mand være mand, og gå efter bolden istedet. Det er okay at forklare folk at deres argumentation er ubrugelig eller ikke-eksisterende, men drop øgenavnene og andre personlige angreb. Enhver overtrædelse af dette herefter vil medføre sletning af hele indlægget, uanset om det iøvrigt indeholder noget relevant for emnet.

Mvh

_________________
Der er ingen planet B.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 dec 2013 23:03 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 okt 2008 02:20
Indlæg: 599
Geografisk sted: Nordkysten
Sikke en omgang anti kapitalitisk propaganda.

Nej tak, jeg tænker selv og har min egne politiske holdninger. Respekt for dine, men respekter også mine.

Enig. Og imens vi er igang, skal så ikke også stemple dine holdninger som "propaganda" fra den anden fløj? :)

Hvorfor kunne det her ikke forblive et indlæg i hjernevasktråden?! Jeg har læst det et par gange og må konkludere, at jeg simpelthen ikke fatter, hvad du prøver at sige :)

Det her er ikke ytringsfrihed, det er tågesnak i øst og vest.

Det er fuldstændig overkill at bringe storpolitiske værdier ind i den her diskussion.
Jeg tror, du har misforstået pointen i mit indlæg fuldstændig. Det handler ikke om hvad ytringsfrihed er, men hvornår det er nødvendigt at påråbe sig den.

Jeg ville gerne have en diskussion igang her på siden, der koncentrerede sig specifikt om mit emne, derfor valgte jeg at lave en tråd til det.

Vil du uddybe hvad det er, som du ikke forstår? Så skal jeg nok gøre mit bedste for at svarer på evt. spørgsmål.
Hvad er det som du mener er tågesnak?

Jeg vælger at benytte min ytringsfrihed når jeg oplever noget, som jeg personligt mener er uretfærdigt. Det synes jeg alle burde overveje at gøre.

Flyt ud af landet hvis du er utilfreds. Jeg tvivler på, at du finder et sted, der er meget bedre end vores.

Jeg flytter ikke nogen steder hen foreløbig, jeg bliver hellere og kæmper for hvad jeg tror på. Jeg synes bare det er bemærkelsesværdigt, at se så mange folk der er uarbejdsdygtige og så mange folk der er ramt af psykisk sygdomme, som depression, angst mv. i et land, som tilsyneladende er bedre end alle andre lande.

Bare fordi man er god, betyder det så at man skal holde op med at forsøge at blive bedre?

_________________
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 dec 2013 23:41 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 okt 2008 02:20
Indlæg: 599
Geografisk sted: Nordkysten
On topic: Synes at du har fat i en masse gode pointer omkring det her system. Synes f.eks. at det er direkte klamt at man i Vestjylland f.eks. skal køre til Herning for at få hjælp af læger, da der ikke er så mange lokale sygehuse som før. Udover dette, så bliver de fattige fattigere, da man f.eks. er ved at indføre gensidig forsørgerpligt i 2014. Dette medfører jo at de unge mennesker som ikke er i uddannelse, vil blive tvunget til at tage en uddannelse, selv om at de måske ikke er parate til det. Dette fører jo til at unge mennesker med mulige psykiske belastninger (kender selv folk der sidder i situationen), vil blive yderligere belastet, hvilket jo på ingen måde vil gavne nogen. Samtidig med dette, står folk der søger ind på kvote-1 frit stillet til at droppe ud, når de vil. Dette koster årligt omkring 100.000 kroner, mens at kvote-2 ansøgerne sidder og tørster efter de pladser som kvote-1 "misbrugerne" så hensynsløst smider omkring sig, som det passer dem.

Men nej nej, lad os pisse på de svage i samfundet.. De kan jo bare tage til en psykolog hvis de har 500-1000 kroner, der brænder i lommen.

God pointe. Centraliseringen af sundhedsvæsnet får nogle ganske kedelige følger for folk i provinsen. "Supersygehusenes" som de vist nok vælger at kalde det og deres fremfærd, samt nedlæggelsen af de lokale klinikker, kan betyde liv eller død for alvorligt syge i provinsen.

Jeg synes det er fint at man lægger flere ressourcer tilgængeligt centralt, hvor der ofte er et større behov for behandling. Man kunne f.eks. sørge for, at holde liv i mindre klinikker i provinsen til at varetage rutinetjek, samt have hvad man vurderer er ressourcerne nok, til at behandle de mere alvorlige tilfælde der også kan opstå.

Det bliver ofte tænkt utroligt meget i enten/eller, men ofte man jo godt have to løsninger kørende samtidig.

Noget der også virkelig kan gøre mig arrig, er de penge der blev postet i privathospitalerne under Lars Lykke. Jeg synes for det første det er uetisk at tjene penge på de syge og for det andet, så burde privathospitalerne kunne finansiere sig selv.

Og du har fuldstændig ret, politikerne har primært fokus på læring, frem for trivsel. Hvad de ikke har forstået, er at folk det har fået styr på deres personlige problemer, lærer langt mere effektivt, end en elev der er deprimeret eller utryg. De unge skal ikke presses i uddannelse, de skal selv vælge uddannelse når de er klar til det.

It's not a fucking race. Tænk på hvor mange der selvmedicinerer for, at få en hverdag til at hænge sammen. Og det stigende antal studerene der endda vælger at forbedre deres præstation ved at tage study-drugs.

I løbet af de sidste 40-50år er 3/4 sengepladser i psykiatrien blevet nedlagt, antallet er falder fra 12.000 til 3000. Det er ikke, fordi der er blevet færre mennesker, der har psykisk sygdom, men behandlingen er flyttet andre steder hen; til distrikspsykiatrien og socialestøtteforanstaltninger, men behovet opfyldes langtfra.

Psykiske sygdomme accepteres generelt ikke på et niveau med de fysiske, hvilket er problematisk.

Støtte til behandling af angst og depression stopper når man er over 28-38 år. Tænk hvor meget røre det ville skabe, hvis man også satte en aldersgrænse i forhold til behandling af fysiske sygdomme.

_________________
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 dec 2013 00:14 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 okt 2008 02:20
Indlæg: 599
Geografisk sted: Nordkysten
"Hvem er det så der udnytter systemet? En generelle fordom er, at folk der bare modtager penge er dovne, vil det så ikke sige, at alle cheferne også er dovne? "

Jeg møder temmelig ofte den fordom, at folk der modtager tjenesteydelser er dovne systemnasserøve. Det ville overraske mig en hel del, hvis du aldrig har mødt den før. Medierne har omtalt det mange gange, tænk på Dovne Robert som et klassisk eksempel.
Hos hvem er det en generel fordom?
Og synes du ikke chefer laver noget? Tror du Mærsk startede sit selskab, og styrede det ved at sidde på sin flade røv? Nope, han har sgu nok arbejdet hårdere end de fleste lønmodtagere gør idag.
Du skal desuden ikke komme og sige at politikerne ikke arbejder for deres løn. Hvad enten du bryder dig om dem eller ej, udfører mange af dem et arbejde en stor del af os ikke ville kunne klare; pres fra befolkningen, partimedlemmer, medierne og andre partier.

Jeg har ikke skrevet at jeg synes chefer er dovne. Jeg stillede bare relevant et spørgsmål. Jeg er indforstået med, at det kræver en større mængde viden at holde på en chefstilling, men det betyder ikke at arbejdsbyrden er langt tungere hverken fysisk eller psykisk, end et job, med færre personlige goder, i en sektor som lider under en nedprioritering.

Jeg har ikke sagt at politikerne ikke arbejder for deres løn, jeg har den holdning, at deres prioriteringer er elendige. De sidder i regeringen for at tjene folkets bedste, de hævder vi er i krisetid, men sparer ikke en krone på sig selv. Lars Lykke dyre liv på farten er et humoristisk eksempel.

"Vi er i finanskrisen, men magthaverne lever stadig fedt. Hvordan kan det lade sig gøre?
Hvis der er noget regeringen har lært det danske folk, så er det at grådighed og egoisme betaler sig."
Jeg lever også fedt. Jeg har bestemt ingen magt over samfundet.
Nej. Egoisme og grådighed skyldes ikke vores regering. Jeg er enig i at vi lever i en tid, hvor individet er meget i fokus, og det medfører for nogle mennesker grådighed. Men det skyldes ikke at der i vores regering sidder en masse egoister. Det skyldes at vi har penge og overskud til at designe et liv, der passer til os. Vi behøver ikke længere børn, da vi har plejehjem og pensionsopsparinger. Vi behøver ikke tage en høj uddannelse bare fordi vores forældre gjorde det. Det ligger i tidsånden at leve sit liv mere eller mindre som man vil. Og som sagt kan det medføre grådighed.

Jeps, vi har problemer i Danmark, og der vil altid være plads til forbedringer, men vi har et skide godt samfund.

Egoisme og grådighed skyldes kapitalismen, som flere i regeringen er varme fortalere for. En politiker burde vel være en rollemodel for folket, en man stræber imod at leve op til, nu hvor vi tænker på de udfører; "et arbejde en stor del af os ikke ville kunne klare; pres fra befolkningen, partimedlemmer, medierne og andre partier".

Jeg vil lige uddybe min kommentar til dit indlæg, når jeg har fået mig lidt søvn. Vi ses igen i morgen.

_________________
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 dec 2013 01:18 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 30 apr 2011 17:40
Indlæg: 138
Jeg så en dokumentar forleden som jeg faktisk synes passer ret godt ind i den her diskussion.

Jeg vil dog godt starte med at sige at den nok godt kan virke en lille smule tør for nogen, da den overordnet handler om den økonomiske situation som USA står i pt, og hvordan de er havnet der.


_________________
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 dec 2013 11:15 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 jun 2007 21:49
Indlæg: 2185
Geografisk sted: up yours
Det er lidt påfaldende at folk kritiserer centraliseringen af sygehusvæsenet. Har nogen af jer rent faktisk undersøgt hvad centraliseringen af sygehusvæsenet har betydet for behandlingen pludseligt opstået hjertesygdom? Danmark er lige nu det land i verden hvor du har den største chance for at overleve blodpropper og hjertetilfælde. Den førsteplads er vi rykket op på efter centraliseringen, som ganske enkelt betyder at flere får den bedste behandling.

_________________
Corporations cannot commit treason, nor be outlawed, nor excommunicated, for they have no souls. ~ Sir Edward Coke


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 dec 2013 20:04 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 nov 2007 19:26
Indlæg: 1888
Citat:
Egoisme og grådighed skyldes kapitalismen


Har du en kilde på det påstulat?

Jeg er en stor fan af velfærdssamfundet - jeg syntes det er super at alle har mulighed for at gå til lægen, og at mennesker i nød kan søge hjælp fra staten. Jeg syntes det er godt at vi som mennesker dækker solidarisk for hinanden når lokummet brænder! Men, hvis der ikke er nogen til at betale, hvordan skal dette så lade sig gøre?
Hele det her velfærdscirkus skal betales af skattebetalende arbejdsheste - der før vi ser os om smider hvad de har og flygter til lande hvor det rent faktisk kan betale sig at arbejde og man kan beholde en vis mængde af sine hård tjente penge.

Hvis der er noget jeg synes er grådigt og egoistisk er det de kontanthjælps modtagere der klager over de ikke har råd til deres "årlige tur til Tyrkiet", tuder over de ikke har råd til en diætist eller brokker sig over de ikke får penge nok samtidig men har alligevel råd til at kværne 20 lange grønne look, og får mere eller mindre det samme beløb som en pedel på en folkeskole der arbejder hårdt for sine penge. Hvem er grådig og egoistisk i denne situation? Kontanthjælp modtageren med 4 børn alle med forskellige fædre og 3 forskellige farver hår og piercinger i hele ansigtet og klager over hun ikke kan finde arbejde.

Men jeg er måske bare et kapitalitisk og grådigt møgsvin.
Pas din egen kage.

_________________
Onemore skrev:
alle jer der er blevet hjernevasket til og leve lov og regler i kommer bare og får en kugle !!
Min adresse
6990 ulfborg
Ullsgade 4a


Senest rettet af Puny_pete 09 dec 2013 20:08, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 dec 2013 20:06 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 jul 2013 18:25
Indlæg: 928
Geografisk sted: Midtjylland.
Citat:
Egoisme og grådighed skyldes kapitalismen


Har du en kilde på det påstulat?

Jeg er en stor fan af velfærdssamfundet - jeg syntes det er super at alle har mulighed for at gå til lægen, og at mennesker i nød kan søge hjælp fra staten. Jeg syntes det er godt at vi som mennesker dækker solidarisk for hinanden når lokummet brænder! Men, hvis der ikke er nogen til at betale, hvordan skal dette så lade sig gøre?
Hele det her velfærdscirkus skal betales af skattebetalende arbejdsheste - der før vi ser os om smider hvad de har og flygter til lande hvor det rent faktisk kan betale sig at arbejde og man kan beholde en vis mængde af sine hård tjente penge.

Hvis der er noget jeg synes er grådigt og egoistisk er det de kontanthjælps modtagere der klager over de ikke har råd til deres "årlige tur til Tyrkiet", tuder over de ikke har råd til en diætist eller brokker sig over de ikke får penge nok samtidig med de kværner 20 smøger og får mere eller mindre det samme beløb som en pedel på en folkeskole der arbejder hårdt for sine penge.

Men jeg er måske bare et kapitalitisk og grådigt møgsvin.


Helt enig i hele smøren :D

Virker til mange kontanthjælpsmodtagere, klandre samfundet (os alle) for deres situation.
Hvis man ikke arbejder, får man ikke så mange penge, som hvis man arbejder.
Er det ikke fair nok?

_________________
This is the life we chose, the life we lead.
And there is only one guarantee:
None of us will see heaven.
-John Rooney.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 dec 2013 20:08 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 28 jul 2009 15:39
Indlæg: 973
Folk flytter ikke fra deres familie. Selv folk der bor i obskure ulande flytter hellere hjem til deres familie, end blive i Danmark. Det er i hvert fald min erfaring. Det er noget mennesker vægter ganske højt.

I og med at det er kapitalismen der skaber arbejdsløshed, bør det ikke være de arbejdsløse der står til ansvar. Derimod bør det være de mennesker der tjener systemet. Kapitalisterne, borgerskabet, kald det hvad man nu vil.

_________________
Seriøs leg.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 56 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 3 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team