Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 10 maj 2024 02:27

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 141 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 25 apr 2013 19:04 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 29 maj 2011 18:48
Indlæg: 72
Kære alle sammen.

Jeg kunne godt tænke mig at høre, hvad I ville stemme, hvis der var valg lige foreløbig og hvorfor?
Der har sikkert været debatter om lignende før, men jeg er bare nysgerrig, da jeg har fået det indtryk, at folk er meget venstreorienterede og/eller politisk desillusionerede herinde.

Jeg vil betegne mig selv som liberal, hvilket også er lidt atypisk, da jeg går på et studie, hvor det ikke er velset. Men jeg mener, at samfundet har bevæget sig i en forkert retning med for høje skatter, mere overvågning og mindre personlig frihed. Der er selvfølgelig også andre grunde til det, men nu har jeg valgt at nævne disse.

Rent politisk befinder jeg mig nok et sted mellem V og LA.
Det har dog ikke altid forholdt sig sådan, men jeg mener at have lært af erfaringen og er blevet overbevist af argumenter. Jeg håber ikke, at I tager det ilde op, men jeg kunne godt tænke mig at vide, hvor I befinder jer.

Mvh. Hypatia.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 apr 2013 19:22 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 jan 2007 21:33
Indlæg: 280
Geografisk sted: the Land of Ooo
Sidst var jeg på Enhedslisten. Næste gang bliver jeg i sofaen og surmuler.
Jeg har mistet troen på demokrati. det eneste jeg rent faktisk går op i er fri hash, så jeg ikke længere skal være kriminel


Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 apr 2013 19:28 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 28 okt 2011 10:37
Indlæg: 1231
Bliver Enhedslisten igen.

Plus en til den med fri hash og træt af politik og politikker i al almindelighed.

_________________
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 apr 2013 19:35 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 28 feb 2012 21:43
Indlæg: 157
Sidst var jeg på Enhedslisten. Næste gang bliver jeg i sofaen og surmuler.
Jeg har mistet troen på demokrati. det eneste jeg rent faktisk går op i er fri hash, så jeg ikke længere skal være kriminel


Jeg tror ikke jeg kan formulere det bedre..

_________________
If we admit that human life can be ruled by reason, the possibility of life is destroyed


Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 apr 2013 19:36 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 04 dec 2004 14:22
Indlæg: 2447
Geografisk sted: Schwiez
Mens jeg var under uddannelse eller anden overførselsindkomst stemte jeg enhedslisten, efter jeg er blevet freelance eller selvstændig om du vil, stemmer jeg liberal alliance.
Er ret ligeglad med hvad partierne siger for at få stemmer. Jeg kigger altid på hvem der støtter dem økonomisk og stemmer selv pragmatisk.
Jeg ser lidt vores demokrati som en modene form af romerrigets styreform.
2.- 3.- generations politikere giver fordele til dem der vil stemme på dem og masserne underholdes af moderne cirkus i form af medierne. Proletariatet udgør 99%, men størstedelen er ikke klar over det og stemmer efter hvilken kaste de gerne vil tilhøre, ikke hvor de er i deres liv.

_________________
Magien, er dig selv.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 apr 2013 19:38 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 29 maj 2011 18:48
Indlæg: 72
Jamen, LA går vist også ind for fri hash, så vidt jeg er orienteret?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 apr 2013 19:45 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 28 jul 2009 15:39
Indlæg: 973
Jeg er kommunist, og det er jeg pga. min plads i samfundet/produktionsapparatet. Så det er jo ret simpelt
Og jeg er ikke desillusioneret, måske lidt bitter, men det kommer nok bare med alderen

Respekt til KK; Følger sine klassemæssige interesser ufortrødent :)

_________________
Seriøs leg.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 apr 2013 19:45 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 feb 2012 19:23
Indlæg: 319
Jeg har mistet troen på demokrati. det eneste jeg rent faktisk går op i er fri hash, så jeg ikke længere skal være kriminel

^This...
Samfundet og systemet er fundamentalt forkert skruet sammen efter min mening.

_________________
There's a time and place for everything. - prof. Oak


Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 apr 2013 19:50 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 12 mar 2008 12:31
Indlæg: 2055
Jeg er anarkist, så jeg stemmer ikke. Jeg synes ikke der er nogen der hverken kan, eller skal, repræsentere mine holdninger og synspunkter. I hvertfald ikke nu, på den måde som Danmarks såkaldte demokrati fungerer.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 apr 2013 20:02 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 21 aug 2005 22:06
Indlæg: 566
har aldrig stemt, medmindre de putter stemmeboksen op ude på mit wc, kommer jeg nok ikke til det.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 apr 2013 20:47 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 24 okt 2009 20:33
Indlæg: 732
Geografisk sted: Agrabah
Citat:
Jeg ser lidt vores demokrati som en modene form af romerrigets styreform.
2.- 3.- generations politikere giver fordele til dem der vil stemme på dem og masserne underholdes af moderne cirkus i form af medierne. Proletariatet udgør 99%, men størstedelen er ikke klar over det og stemmer efter hvilken kaste de gerne vil tilhøre, ikke hvor de er i deres liv.

Jeg har mistet troen på demokrati. Det eneste jeg rent faktisk går op i er fri hash, så jeg ikke længere skal være kriminel.


Med de to kombineret er jeg sku mer end snakket for.

_________________
"It's not the drugs. Diarrhea is hereditary, it runs in your genes"


Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 apr 2013 21:01 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 jan 2011 01:42
Indlæg: 188
Stemmer ikke fordi, vi lever i et demokratisk samfund, uden ret til rent faktisk at bestemme noget. Jeg passer bare mit, så klare de nok deres uden mig :)

_________________
Indsprøjter vi morfin i en heroinafhængig rotte, ville den løbe til venstre...


Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 apr 2013 21:07 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 06 sep 2010 22:23
Indlæg: 337
Er grøn anarkisk, min største ``politiske`` drøm er at vi alle levede ligesom indianerne, stamme agtigt, i et med naturen. Hvis jeg var tvunget til at stemme, ville jeg stemme EL. Direkte demokrati, kunne være alt for fedt! Free Life! Foresten er jeg ikke smader-fucking-alt anarkist... bare lige så ingen misforstår noget.

_________________
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 apr 2013 21:28 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 mar 2010 09:54
Indlæg: 998
Geografisk sted: Gartneriet
Jeg stemmer heller ikke, da jeg ikke føler min stemme gør en forskel + ingen af dem lader til at gøre hvad de lover i kampagnerne. Er simpelthen så træt af politik, pga. rigtig mange ting, så jeg har bare valgt ikke at deltage i "samfundets spil" på den måde. Betaler min skat og opfører mig ordentlig og ellers passer jeg bare mig selv.

Hvis jeg blev tvunget til at stemme, ville jeg stemme på mig selv, da jeg tror meget mere på mit eget ord og ønsker, end nogen af alle politikerne tilsammen.

Mvh

_________________
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.
It ain't real, it ain't a dream... Then what is it? - Psychedelic Reality!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 apr 2013 21:36 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 aug 2004 11:26
Indlæg: 2208
Jeg stemmer heller ikke, da jeg ikke føler min stemme gør en forskel


Troede kun jeg havde det sådan :D
Af den grund stemmer jeg heller ikke.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 apr 2013 21:59 
Offline
Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 maj 2005 23:45
Indlæg: 2485
Geografisk sted: Inside the animal
Jeg har egentlig ikke stemt andet end blankt før det seneste valg, da jeg aldrig har synes, at de kompromisser jeg skulle tage for at kunne tilslutte mig et parti har været det værd. Altså, hvis et parti har nogle ting jeg er enige med dem i, følger der bare for mange ting med, som jeg synes er helt ude at skide..

Så næste gang stemmer jeg vist bare på dem, der kan komme til at lave mest ballade med mange mandater i Folketinget, og så DF ikke får den.. EL (eller LA?) I guess

_________________
- Spis ild
Støt Psychedelia
Psychedelia.dk på facebook


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 apr 2013 00:21 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 28 feb 2012 21:43
Indlæg: 157
Jeg tænker også mit eneste politiske mål fremover er at bidrage til DF holdes længst mulig væk fra taburetter. Der findes ondskab og så findes der DF..

_________________
If we admit that human life can be ruled by reason, the possibility of life is destroyed


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 apr 2013 00:30 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 04 dec 2004 14:22
Indlæg: 2447
Geografisk sted: Schwiez
Og hvordan har du så tænkt dig at gøre det? Og hvad var dit politiske mål før det du har nu? Og hvorfor holder folk der ikke stemmer ikke bare deres kæft?

Vi har de politikere vi har fortjent. Med andre ord, de er ligeså dumme som resten af samfundet. man kunne også sige, de afspejler befolkningssammensætningen.
Men man kan jo sige så meget.

_________________
Magien, er dig selv.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 apr 2013 01:14 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 28 okt 2011 10:37
Indlæg: 1231
" Og hvorfor holder folk der ikke stemmer ikke bare deres kæft?"

+1

Synes ligesom det kræver at man er aktiv hvis man ønsker at kritisere - en blank stemme er også et signal at sende.
Sofa eller lokums stemmen er fesen dovenskab.

_________________
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 apr 2013 01:28 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 30 apr 2011 17:40
Indlæg: 138
Direkte demokrati, kunne være alt for fedt! Free Life! Foresten er jeg ikke smader-fucking-alt anarkist... bare lige så ingen misforstår noget.



Der er faktisk ved at starte et nyt parti op som vil forsøge at indføre direkte demokrati.

http://www.folkets-valg.dk/

Jeg faldt over det forleden dag, så jeg har ikke fået kigget yderligere på det, men det kunne da være en mulighed.

_________________
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 141 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 3 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team