Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 apr 2024 15:49


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 46 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3
Forfatter besked
Indlæg: 29 okt 2011 05:18 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 aug 2002 01:01
Indlæg: 2651
Geografisk sted: I mulmehulen
DD: Tak for klargørelsen. Det var det jeg ledte efter. Jeg får set videoen lidt senere i dag.

Cubensis: Jeg synes dine argumenter er lidt søgte. De er alt for nemme at vende om og sige: At de fleste mennesker ikke vil gøre noget godt, da det er bedre for klanen, ens nærmeste, at man bare sørger for dem, og så er det bedst at få sikret dem før alle andre, som så må lide, hvilket de kan, hvis jeg får hyret gunmen til at holde dem i skak, mens jeg sikrer mit eget. Der er slet ikke hold i dette, eller det du siger. Dog ser man mange steder, det jeg skriver, ske, og sikkert også det du skriver, men at hoppe til de konklusioner du gør synes jeg er mere end bare almindeligt spekulativt.
At det koster over 5kr at omfordele 1kr er vi enige om er fjollet, og hvis det er rigtigt, bør det ændres omgående.

_________________
:roll:


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 okt 2011 16:15 
Offline
Site Webmaster
Brugeravatar

Tilmeldt: 20 okt 2003 01:01
Indlæg: 3561
Odden skrev:
At det koster over 5kr at omfordele 1kr er vi enige om er fjollet, og hvis det er rigtigt, bør det ændres omgående.


Skat, Arbejde og lighed

Fra side 196.

Citat:
Ifølge vores centrale
skøn koster det 5,58 kroner for de rige at omfordele 1 ekstra krone
til fattige via en lille ekspansion af den universelle model, mens
det koster 4,39 kroner for de højt-lønnede at give 1 ekstra krone til de lavt-lønnede på arbejdsmarkedet via en working poor-model i stil med det danske beskæftigelsesfradrag. Den høje pris på lighed ved de to politikker opstår som følge af kombinationen af
meget høje skatter og den sammenpressende lønfordeling.


Jeg har endnu ikke læst hele rapporten, blot en lille del af det, så jeg holder min mening for mig selv indtil videre.

_________________
"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 nov 2011 16:32 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 28 dec 2008 08:35
Indlæg: 1238
Geografisk sted: DK
Jeg mener det et sundhedstegn, når mennesker går på gaden og gør opmærksom på deres frustrationer, også selvom de ikke præcist kan formulere, hvordan problemerne løses, eller hvad problemet egentlig er. Det er tegn på utilfredshed, som skal tages alvorligt.

Hvis man føler sig tryg ved at usynlige hænder bestemmer retningen og sørger for et godt samfund, så skal man afskaffe staten. I så fald bestemmer de multinationale selskaber.

Men det er staterne, der har ansvaret for lovgivningen og økonomien og dermed også for finansielle kriser. Stater har fejlet, men det bør ikke føre til afskaffelse af stater, men til bedre ledelse. Uden stater til at blande sig i markedet og uden omfordelingspolitik, vil pengene ophobes på færre og færre hænder.

Det er op til vælgerne, at bestemme hvilken politisk ledelse, de vil ha. Vælgerne har efterspurgt urealistisk høje forbrugsmuligheder og derfor har vi haft ledere som lover os præcis det,, selvom deres løfter er urealistiske og uanset de langsigtede konsekvenser. Flere har advaret, men ingen gad høre på negative forudsigelser, som ødelagde en god fest.

Vores finansielle situation, skyldes dermed os alle sammen og de politikere vi har valgt. Det er også pga. manglende tillid, til det politiske systems evne til at lede, at landenes kreditværdighed falder og renterne stiger og landene låses fast i uløselige gældsproblemer.

Vi mangler politikere, som tør fortælle, at festen er forbi og i øvrigt var baseret på en helt urealistisk vækst og på alle mulige måder, på et skadeligt forbrug.

Jeg er helt enig med dem, der siger, at det er dårlig lovgivning, som er skyld i finanskrisen, men det får mig ikke til at ønske statens rolle mindre. Jeg ønsker den agerer anderledes og det kan vælgerne få staten til, hvis de kræver det. Vi har de politikere vi har bedt om at få og på den måde er det befolkningens egen grådighed, som har skabt de problemer vi har i dag.

Hvad angår ansvar og adfærd, så tager mennesker ikke nødvendigvis ansvar, hvis der ikke er et socialt system og der ikke er adgang til lægehjælp, eller hvis mulighederne for at få hjælp begrænses. Jeg kan ikke se noget der tyder på det, men vil gerne oplyses.

Mennesker vælger, både de svage og de stærke, ofte at gå veje, som går ud over andre. De svage bliver måske simple kriminelle, som gør gaderne usikre, de stærke tager røven på de svage. Det er et problem og er egentlig meget enkelt. Derfor er det nødvendigt med en stat, som blander sig i markedet og i den måde vi lever vores liv på. Desværre.

_________________
The punishment of desire, is the agony of unfulfillment.

Most of the physical world is unseen.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 nov 2011 03:40 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 21 aug 2005 22:06
Indlæg: 566
Jeg kommer med sølvpapirs hatten.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 nov 2011 22:07 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 jun 2009 11:55
Indlæg: 2306
Geografisk sted: Casa Tranquila
I didn't see that coming: http://politiken.dk/debat/ECE1458077/per-oerum-stoet-de-unge-i-occupy-wall-street/

_________________
«Jeg tror, det er vigtigt med oplevelser, der taler til vores sanser, noget, der befrugter vores fantasi, som nærer tanken, og som kan gøre vores verden større.
Det er slet ikke så unyttigt endda.»
HKH Margrethe ll af Danmark


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 nov 2011 22:24 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 28 dec 2008 08:35
Indlæg: 1238
Geografisk sted: DK
Jeg kommer med sølvpapirs hatten.


Husk briller, høreapparat, mm.

_________________
The punishment of desire, is the agony of unfulfillment.

Most of the physical world is unseen.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 46 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Majestic-12 [Bot] og 17 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team