Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 08 maj 2024 10:09

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 11 aug 2011 11:56 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 jun 2009 11:55
Indlæg: 2306
Geografisk sted: Casa Tranquila
[iframe]http://politiken.dk/udland/ECE1358087/nynazister-snydt-af-lumsk-t-shirt-trick/[/iframe]

Hvad synes i om denne aktion.
Jeg er stærk modstander af nynazisme og synes på en eller anden vis at aktionen er god. Selvom jeg ikke ved om den vil hjælpe synes jeg det er et fedt alternativ til de voldelige anti-fascisters metoder.

_________________
«Jeg tror, det er vigtigt med oplevelser, der taler til vores sanser, noget, der befrugter vores fantasi, som nærer tanken, og som kan gøre vores verden større.
Det er slet ikke så unyttigt endda.»
HKH Margrethe ll af Danmark


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 aug 2011 12:06 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 12 mar 2008 12:31
Indlæg: 2055
Det er da et ganske sjovt gemmik, men nogen reel effekt tvivler jeg på.
Jeg synes dog det er en skam at de har givet dem væk. Det ville være sejere hvis de havde solgt dem til nazisvinene. Og derefter givet pengene til en eller anden flygtninge/indvandre organisation, eller bare en organisation som laver antifascistisk arbejde.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 aug 2011 12:22 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 31 jan 2010 03:02
Indlæg: 230
Geografisk sted: Wonderland
Kunne ikke lade vær med at grine da jeg læste det. :P
Synes idéen er genial, men ja, tror heller ikke det ændre ved det store. Men det er dog stadig fedt at de prøver at kommer ind, og påvirke de unge til en anden vej.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 aug 2011 12:30 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 jun 2009 11:55
Indlæg: 2306
Geografisk sted: Casa Tranquila
Fjas skrev:
Det er da et ganske sjovt gemmik, men nogen reel effekt tvivler jeg på.
Jeg synes dog det er en skam at de har givet dem væk. Det ville være sejere hvis de havde solgt dem til nazisvinene. Og derefter givet pengene til en eller anden flygtninge/indvandre organisation, eller bare en organisation som laver antifascistisk arbejde.

Det synes jeg egentlig også ville have været federe. Også bare for at gøre dem opmærksomme på at de lever i en globaliseret verden og får en masse hjælp fra dem de hader så inderligt. Tror i hvert fald ikke nazisterne sørger for at købe tøj fabrikeret af andre fra deres egen race i deres egen nation.

_________________
«Jeg tror, det er vigtigt med oplevelser, der taler til vores sanser, noget, der befrugter vores fantasi, som nærer tanken, og som kan gøre vores verden større.
Det er slet ikke så unyttigt endda.»
HKH Margrethe ll af Danmark


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 aug 2011 16:53 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 sep 2001 01:01
Indlæg: 2921
Geografisk sted: Danmark
Jeg tror ikke rigtig i har forstået hvad aktionen går ud på, Exit gruppen eksisterer for at støtte folk der gerne vil ud af højreekstremistiske bevægelser. Denne aktion handler ikke om at nedgøre eller snyde nazister, men om at gøre dem opmærksom på at der er en vej ud og at de kan få hjælp af folk der selv har stået i samme situation. Måske er der ikke lige nogen af de 250 der fik t-shirten der ønsker at forlade miljøet, men bevægelsen har fået ubetalelig reklameplads i aviser verden over.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 aug 2011 17:14 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 12 mar 2008 12:31
Indlæg: 2055
Jo, det har jeg skam forstået. Jeg tvivler dog på det har nogen effekt.
Måske nogen få, helt unge mennesker, som ikke er 'groet ordentligt fast' endnu, ville kunne have gavn af en organisation som Exit. Men ellers tror jeg det er meget begrænset.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 aug 2011 18:04 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 jan 2010 23:07
Indlæg: 384
Geografisk sted: Berlin
Tror heller ikke det har den helt store effekt lige med det samme. Men det går vel også bare ud på at skabe en bevidsthed inden for selve den højreekstremistiske fløj om at der er alternativer og folk som støtter en hvis man vil ud af det. Det tror jeg egentligt godt kunne have en effekt på længere sigt, det kræver selvfølgeligt også at de vedligeholder den opmærksomhed de nu har fået.

Jeg plejer generelt at være modstander af aktivisme, men denne her form for mig bestemt ikke op af stolen.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 aug 2011 18:17 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 12 mar 2008 12:31
Indlæg: 2055
Modstander af aktivisme - wtf? hvordan vil du så ændre noget overhovedet i et demokrati, Kvart?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 aug 2011 20:07 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 jan 2010 23:07
Indlæg: 384
Geografisk sted: Berlin
Holdningsændringer. Når jeg siger aktivisme skal det lige siges at jeg mener ødelæggelse af bygninger og andre aktioner i den dur. Grunden til at jeg er i mod det er fordi jeg mener at det er forkert at folk griber til handling fordi de mener det er dem som har ret da alle jo mener de selv har ret. Jeg vil meget hellere se at vi bliver bedre til at diskutere vigtige problemstillinger og på den måde kan arbejde mere sammen, frem for at vi modarbejder hinanden.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 aug 2011 20:12 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 12 mar 2008 12:31
Indlæg: 2055
@Kvart:
Du har en forkert definition af aktivisme, hvis du mener det udelukkende er destruktion af ting og sager.
Alle politiske kampagner er aktivisme. Også venstres ophængning af valgplakater. ;)


http://da.wikipedia.org/wiki/Aktivisme


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 aug 2011 20:27 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 jan 2010 23:07
Indlæg: 384
Geografisk sted: Berlin
Fjas skrev:
@Kvart:
Du har en forkert definition af aktivisme, hvis du mener det udelukkende er destruktion af ting og sager.
Alle politiske kampagner er aktivisme. Også venstres ophængning af valgplakater. ;)


http://da.wikipedia.org/wiki/Aktivisme


Det er nemlig stort set udelukkende den destruktive del jeg er imod. Jamen så er jeg jo blevet det klogere i dag :)


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team