Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 09 jul 2025 20:15

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
 Titel: Klima
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Langt inde i mig selv
En hurtig klima-relateret tråd. Bt's læsere er åbenbart ikke overbevidste om at global opvarmning er menneskeskabt:

Tror du på de 97 pct. af forskerne, der mener, klimaforandringerne er menneskeskabte?
49% - Ja, alt andet ville være dumt
51% - Nej, flertallet har ikke altid ret
8015 stemmer

Sådan! Det er lige den indstilling vi har brug for i disse tider.....

Titel: Re: Klima
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
Hvor vil du hen med denne her tråd? Vil du bare sige at det er pisse lige meget hvordan vi behandler vores miljø, for klimaproblemerne er alligevel ikke menneskeskabte? Jeg tror heller ikke på at klimaproblemerne er menneskeskabte, derfor slukker jeg da for standby lampen og for lyset når jeg forlader et rum alligevel, det er jo ikke ligefrem fordi at CO2 er sundt for vores atmosfære. Jeg tror at vi allesammen kommer til at betale en eller anden form for CO2 kvote/gebyr inden længe, uanset hvad der nu sker med klimaet når vi når det næste solar minimum.

Edit: Her er lige lidt mere info om emnet...
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=6XoS2WwhXx4&feature=related[/youtube]

Senest rettet af Snoezel 08 dec 2009 12:38, rettet i alt 1 gang.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: up yours
jeg er heller ikke helt overbevist, men jeg er 100% procent med på at vi skal finde flere kilder til vedvarende energi, og generelt tænke grønt i vores måde at indrette samfundet.

Medlem
Brugeravatar

Hvor jeg vil hen med tråden? Tjo, jeg synes det er interessant at folk kan være så ignorante over for forskernes meninger. Taget i betragtning at 97 % af forskerne mener at den globale opvarmning er klimaskabt tror jeg vi godt kan stole på at det er rigtigt. At folk, politikere eller ej, vælger at ignorere denne meddelse synes jeg er forrykt! Denne ignorance overfor forskernes resultater er sgu hvad der har skabt forurening, global opvarmning og klima forandringer..

Medlem
Brugeravatar

Klimaskabt? Altså mener du menneskeskabt eller ikke menneskeskabt? :P

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Right behind you...
Det er svært at helt finde ud af hvad der menes.
Jeg er selv overbevist om at den globale opvarmning ikke er 100% menneskeskabt, men derimod er en del af en naturlig cyklus, som er skabt af solen og de andre planeter.
Dog synes jeg stadig at vi bør finde så mange forskellige energikilder som muligt, i stedet for at voldtage jorden for olie. Dette vil også hjælpe en masse lande til at blive selvforsynende og måske give anledning til at der bliver lidt mere ro i mellemøsten.

Medlem

Geografisk sted: JyllAnd
Blå time skrev:
Taget i betragtning at 97 % af forskerne mener at den globale opvarmning er klimaskabt tror jeg vi godt kan stole på at det er rigtigt.

Spot on. Sjælden dyb indsigt, må jeg sige. Logisk nok vil jordens temperatur ændre sig, når der sker globale klimaforandringer. Hvorfor er andre dog ikke kommet på den tanke noget før....

Junior medlem

Min mening ..
Alt is på jorden smelter, vi får en ny istid, alt dør og om 10.000 år starter det hele om igen :)

Eller det var en tanke jeg tænke i en GoD skævert ;)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg synes det er tankevækkende med de landvindinger mennesket har opnået siden industrialiseringen, genteknologi, nanoteknologi osv. osv. at hele gildet bliver drevet at sorte "sten" vi graver op af jorden... Det svarer lidt til at have den vildeste computer der bliver drevet af energi fra en hest i en trædemølle...

(Baudelaire 1860).

Medlem
Brugeravatar

Grower skrev:
Blå time skrev:
Taget i betragtning at 97 % af forskerne mener at den globale opvarmning er klimaskabt tror jeg vi godt kan stole på at det er rigtigt.

Spot on. Sjælden dyb indsigt, må jeg sige. Logisk nok vil jordens temperatur ændre sig, når der sker globale klimaforandringer. Hvorfor er andre dog ikke kommet på den tanke noget før....

Det var jo netop pointen med mit indlæg. Det overraskede mig hvor mange der IKKE troede på forskerne..

Medlem
Brugeravatar

Blå time skrev:
Grower skrev:
Blå time skrev:

Det var jo netop pointen med mit indlæg. Det overraskede mig hvor mange der IKKE troede på forskerne..

Var pointen med indlægget at gøre grin med folk, som ikke forstod/læste spørgsmålet koncentrerede nok? :hm:

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Midt i ingenting... +/-
Jeg vakler ligesom mange andre også i min "tro" på CO2, som den eneste vigtige faktor i dette spørgsmål.

Det bliver gevaldigt spændende de næste par år, at følge med i solens aktivitet. Vi befinder os jo for tiden i det dybeste solminimum i over 100 år, og hvis det fortsætter de næste par år, så vil naturen selv give os et svar på et af de vigtigste spørgsmål i debatten: Solen eller CO2. Jeg tror alle er enige om at begge ting har en indflydelse på klimaet, men om Henrik Svensmarks teorier bør tages langt mere seriøst end de hidtil er blevet, vil solen, som sagt, forhåbentlig hjælpe os til at finde ud af de næste par år.

Og så synes jeg forøvrigt, det er ganske sjovt, at vejret øjensynligt bliver meeeget koldt her fra på mandag/tirsdag af. Meget godt timet, til klimatopmødets afslutning :P
http://www.accuweather.com/video-on-dem ... 20Holidays - naturen er sgu ikke uden humor :D

Og så vil jeg også lige istemme, at CO2 eller ej, så er der masser af andre gode grunde end lige temperaturen og forsuring af havene, der taler for, så hurtigt som muligt at få konverteret til vedvarende energikilder.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: i gryden
[quote="eelmand"]Og så synes jeg forøvrigt, det er ganske sjovt, at vejret øjensynligt bliver meeeget koldt her fra på mandag/tirsdag af. Meget godt timet, til klimatopmødets afslutning :P
http://www.accuweather.com/video-on-dem ... 20Holidays - naturen er sgu ikke uden humor :D/quote]

Haha, den istid der blev forudset for 20 år siden, bliver nok ikke lige så kold, alligevel. God bless carbon dioxide :D

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: up yours
jesus christ, hør lige denne folketingsdebat ang. manglen på nordmannsgraner foran indgangen til bellacentret. Peter Skaarup Vs. Per Stig Møller.
http://www.dr.dk/drnetradio/index.dr?ev ... 774&tab=fs

hvis jeg får chancen for at slå på Peter Skaarup, så er jeg ikke sikker på at jeg kan holde mig selv tilbage.

Medlem
Brugeravatar

Birkes skrev:
Blå time skrev:
Grower skrev:
Blå time skrev:

Var pointen med indlægget at gøre grin med folk, som ikke forstod/læste spørgsmålet koncentrerede nok? :hm:

Ja

Medlem
Brugeravatar

hvis i vil være klimavenlige ifm jeres narkobrug så tag:
spids nøgenhat (og lsd?) istedet for kinesiske RCs,
amf istedet for coke,
pot istedet for skunk (og hash?).

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
Jeg synes at denne kronik fra Information opsummerer min egen holdning ret godt:
Johann Hari - Hvis bare klimabenægterne havde ret

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Strawberry Fields
I får det til at fremstå som om at 97% af alle videnskabsfolk mener at klimaforandringerne KUN er menneskeskabte, og det passer jo overhovedet ikke. Alle videnskabsmændene ved godt at der er andre faktorer end CO2, men CO2 er det eneste redskab hvormed mennesket kan regulere hvor alvorlige klimaforandringerne skal være, og det er derfor vii er nødt til at begrænse vores CO2 udslip hvis vi ikke vil risikere at miste dyrebare natur- og kulturskatte.

Desuden forstår jeg ikke hvorfor man stoler på en flok anonyme hackere, der helt tilfældigt får adgang til nogle emails lige inden klimatopmødet. Chancen for at hackerne har manipuleret med emailsne er meget større end at videnskabsmændene skulle have manipuleret med tallene i den grad som klima-skeptikerne mener, især hvis angrebet er bestilt af lobbyvirksomheder der absolut ikke er interesseret i at vi skal skifte til vedvarende energi. Men der er en uvildig undersøgelse igang, så når den er afsluttet får vi forhåbentligt sandheden at vide.

Men jeg skal til klimaforelæsning af formanden for FNs klimapanel, Dr. R. K. Pachauri, på tirsdag, så forhåbentligt bliver jeg meget klogere der :) I kan selv tilmelde jer her hvis I er interesserede: http://climate.ku.dk/Climate_Lectures/r ... orpachauri

Relativistisk båthorn

Midt under top-mødet i københavn er irak igang med at hæve olie-produktionen, så det virker lidt som en joke det der sker i bellacenter:

Citat:
The development of two huge Iraq oil fields will significantly increase production

(...)

Oil Minister Hussein Shahristani said the two southern oil fields, along with those auctioned off in a previous round in the summer, would triple Iraq’s oil production.

(...)

Developing those oil fields is “of crucial importance for the future of Iraq because it will decide on the level and the quality of production for the coming 20 years or so.

(...)

The contract for the Majnoon field’s almost 13 billion barrels in proven reserves was awarded to a joint venture of the Anglo-Dutch Shell and Malaysia’s state-owned Petronas. The company agreed to raise production from a little more than 46,000 bpd to 1.8 million bpd over 10 years.

(bpd er tønder-per-dag)

Artiklen er fra den 11. december 2009, så det er midt under top-mødet.

Link: http://www.csmonitor.com/World/Middle-East/2009/1211/Iraq-oil-fields-European-Asian-firms-win-first-contracts

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Morten på 14 > Hvis der var blevet manipuleret med de emails der er sluppet ud, så var afsenderne jo nok stået frem og havde sagt det. Det har de ikke gjort, de har bare nægtet at udtale sig om indholdet fordi det er blevet stjålet. Og selv om man i danske medier som Politiken kunne læse at der "ikke var noget at komme efter", så afslører den her korrespondance helt klare forsøg på at manipulere med videnskabelige tidsskrifter, få editors fyret, slette korrespondance så offentligheden ikke kan få indsigt og meget andet.

Hvis du vil læse en ufarvet gennemgang af nogen af de problematiske mails, kan den findes her:
http://pipeline.corante.com/archives/20 ... onduct.php

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]