Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 02 jun 2024 15:32

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 02 mar 2009 22:42 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 aug 2005 09:17
Indlæg: 1752
Gadejuristen har netop - med hjælp fra Cannabisrådet - færdiggjort den store undersøgelse fra Hungarian Civil Liberties Union om danskernes holdning til en række emner indenfor narkotikapolitikken. Det er alt fra forbruget af forskellige stoffer, holdning til straf og politikken på området.

I perioden 1998 - 2008 kørte FN deres narkopolitik under parolen "A Drug Free World - We Can Do it". Naturligvis en rygende fiasko, og deres rygsvømning er nu ved at nå hidtil sære former, som ikke bærer præg af olympisk niveau. Men hold op de padler. Så nu går FN og planlægger de næste 10 års narkotikapolitik, og HCLU har ønsket at give et indspark i denne debat som NGO'er i UNGASS. Derfor undersøgelsen. Samtidig tyder alt på at den siddende danske regering er i færd med at lægge ditto planer efter deres katastrofale 2003 publikation Kampen mod narko, som introducerede nultolerancen, War on Drugs retorikken og direkte erklærede deres modstand mod videnskabelighed, evidens og empiri. Der er p.t. INGEN debat om emnet, og hvis vi ikke gør noget, så bliver Danmarks kommende deltagelse i FN's formulering af fremtidens politik blot fastlagt af embedsmændene. Kort sagt: mere af det samme!

Da undersøgelsen havde en tung vægt på cannabis har Gadejuristen - som gode venner af Cannabisrådet - valgt at lave en hel debataften om fremtidens cannabispolitik.

Programmet er nedenfor her, og hvis du ønsker at download flyer og plakaten, så kig på http://www.cannabismyter.dk/ hvor jeg har lagt dem op.

Hvis I kender journalister, som I mener vi bør invitere, så send mig en PM nu!

Billede

Billede

Ingen tilmelding. Først til mølle får først malet.


Senest rettet af Malkavian 03 mar 2009 18:33, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 mar 2009 01:12 
Offline
Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 maj 2005 23:45
Indlæg: 2485
Geografisk sted: Inside the animal
Ser ret flot ud. Får ting som det her noget mediedækning, eller vil vi hellere høre om det seneste bandeskyderi? For ellers vil jeg da foreslå jer at skrive en god pressemeddelelse (okay, det har i sikkert i forvejen) men prøve at få spredt ordet via andre kanaler. Go'aften Danmark mm kunne være en mulighed :)

_________________
- Spis ild
Støt Psychedelia
Psychedelia.dk på facebook


Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 mar 2009 02:27 
Offline
Relativistisk båthorn

Tilmeldt: 18 maj 2002 01:01
Indlæg: 2521
Bare det ikke bli'r en 'ryg-klapper aften', for så vil modstanderne bare affeje det hele som 'hash-ryger-snak'.

Hvis det ka' fremlægge saglig debat, på en måde der også appelerer til modstanderne's intellekt, og som ka' bringe fornuften i at ende narko-krigen frem i alle's hoveder, så er det jo guld værd.

Til dem der ska' med; forbered jer grundigt.
Held og lykke (til os alle) :)



Hvor ville det dog være dejligt hvis man ku' leve som frie mennesker i danmark... sikke en tanke, den virker meget utopisk når man tænker på de seneste år's vanvid. År efter år, der bare går, og aldrig ka' erstattes igen, hvor sindssyge politikere ikke har andet i hovedet end hvordan de bedst ka' ødelægge folk's liv, stresse dem og gøre det så surt for dem som muligt, bare fordi de gerne vil ryge hash.
Så jeg ønsker virkelig held og lykke til at denne debat ka' være en start på at få nogle ændringer i gang.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 mar 2009 18:32 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 aug 2005 09:17
Indlæg: 1752
Medierne bliver indkaldt til pressemøde om formiddagen, og vi producerer og en mængde dokumentation til journalisterne. Ellers er bekymringen naturligvis forståeligt, og vi kan heller ikke tvinge medierne til at skrive artikler om emnet :)

Jeg mener heller ikke at det er en ren "rygklapper" aften, når både Peter Ege og Center for Rusmiddelforskning er repræsenteret - selv om aftenen har en lidt mere præg af hygge. Oplæggene fra paneldeltagerne kommer bestemt til at være noget andet end højtråbende "fri hash til folket" udbrud. De tre andre er meget saglige mennesker, der kan deres fag og det konkrete emne - og ham den sidste er jo så mig :P

Baggrunden er også, at Gadejuristen jo har gennemført en større undersøgelse gennem Vilstrup (nu Synovate), der er et seriøst institut for opinionsundersøgelser. Undersøgelsen har mange interessante tal, men sløret vil blive løftet for dette senere.

Hvis I kender journalister, som I mener vi bør invitere, så send mig en PM nu!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 mar 2009 11:47 
Offline
Relativistisk båthorn

Tilmeldt: 18 maj 2002 01:01
Indlæg: 2521
Jeg vil iøvrigt gerne sige tak for den indsats der bli'r gjort :D
Utak er jo som bekendt verden's løn, og tit er det som at slå i en dyne når man forsøger at rykke noget på dette område (substanser, narko, retten til fri udforskning af sit sind, og i den dur), så en stor stor kado her fra :D
Hvis fredelige demokratiske midler ska' være vejen, så SKAL politikere og medier også ta' den slags metoder alvorligt, så la' dét være håbet.
Iøvrigt er det os der har ret på området, og det ved enhver, så thumbs up :) Billede


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 mar 2009 23:13 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 aug 2008 21:43
Indlæg: 77
Rigitigt Godt intiativ!
Men det kunne være en god ide at invitere decideret modstandere eller lign. f.eks en politiker.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 mar 2009 11:17 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 19 apr 2007 18:17
Indlæg: 92
Nogen der ved om det bliver sendt i tv, så os der ikke har tid i aften kan få det optaget :)? lyder nemlig rigtig spændende


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 mar 2009 15:37 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 aug 2005 09:17
Indlæg: 1752
Der bliver optaget film, som senere bliver lagt ud så andre kan se det.

Selve konceptet er dog fastlagt og ingen yderligere paneldeltagere bliver inviteret.

Men hold da op ... medierne kører da den ene historie efter den anden lige nu - fra tekst-tv til Berlingske og der kommer også deltagelse i DR Deadline.

Nå, der skal arbejdes videre med sagen.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 mar 2009 18:03 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 22 jun 2008 19:12
Indlæg: 463
Geografisk sted: Bornholm
super fedt initiativ Malkavian! Det er godt at vi har folk med så betydelig intellektuel kapacitet med i denne debat!
Give em' hell.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 mar 2009 19:26 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 mar 2008 21:05
Indlæg: 326
Hvordan gik det?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 mar 2009 13:42 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 aug 2005 09:17
Indlæg: 1752
Det gik rigtig godt. Allerede om morgenen ringede TV Update til hende, der både er fra Gadejuristen og Cannabisrådet, og om eftermiddagen røg hun i Deadline direkte kl. 17. Jeg nåede kune selv at tale telefonisk med en redaktør fra én af DR's mange afdelinger - så jeg var kun lige tæt på at komme på TV :) Selv arrangementet om aftenen gik også fint. Dan Rachlin lærte os at tale i mikrofon og der kom en masse gode ting ud af det, og Jack Stevensons film var rigtig sjove (og en enkelt meget alvorlig - den hed "Chinese Justice", hvor der blev vist faktisk henrettelser af kinesiske smuglere.

Efterfølgende har vi haft uhyre travlt med korrespondence, vi har været på Christiansborg hos flere partier og startet en dialog om med den liberale tænketank CEPOS, og jeg har nu både aftaler med Dansk Socialrådgiverforening og Radikale Venstres Ungdom om fremtidige dialogmøder. I tirsdags gav jeg interview til én fra journalisthøjskolen, som arbejder på emnet "afkriminalisering af hash" og det var godt at kunne give en modvægt til noget af det visse politikere havde fyldt dem med..

Mange uden for "miljøet" har ikke bemærket pressedækningen SÅ meget, men jeg kan garantere jer for at politikerne følger bedre med end den almindelige dansker. Specielt når det tegner til, at der er STEMMER i det. Og Synovate undersøgelsen har jo netop påpeget, at politikerne måske er ude af trit med befolkningens ønsker. Husk at kun 23% faktisk støtter War on Drugs strategien mod cannabis. Vi tror ikke på, at folk har ændret mening, men når man ridser ALTERNATIVERNE op - og når kontrasterne er blevet trukket lidt skarpere op af bandekrigen - så gider folk ikke se højere straffe til cannabisbrugerne. Altså: præsenteret for et nuanceret valg, så vælger folk faktisk korrekt!

Jeg sætter ikke mine håb højt, men jeg glæder mig over at emnet er på dagsordenen igen - godt hjulpet af bandekrig osv. Der er også kommet meget godt information ud af det formidlingsarbejde vi har lavet til møderne og overfor politikerne. Det lader især til at vores fokus på de hårde facts og økonomiske argumenter slår godt an.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 4 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team