Portuz skrev:
JEL skrev:
Personligt ville jeg ønske at policen ville ignorere politikerne's vanvittige ønsker om at føre narko-krig, og istedet la' fredelige mennesker være i fred istedet for at hetze dem i jagten på få gram hash. For jeg ka' sagten's forstår hvorfor de bli'r mødt med vold når de tropper op på CA med al deres hellige anti-narko volds-pis. Og selvom jeg ikke selv ville turde kaste en sten efter nogen, så har jeg ingen sympati med de betjente der kæmper narko-krig. De har squ selv bedt om det de får.
Hvordan har politiet selv bedt om det? Hvorfor mener du politiet har bedt om det? Hvordan kan det være du helt præcist mener politiet har bedt om det? Mener du virkelig de har bedt om det selv?
Ja, det mener jeg. Portuz, ta' og bliv voksen.
Start med at ta' 40 minutter af dit liv og se denne film:
http://video.google.com/videoplay?docid=6740927496079556199Den er lavet af en modig fyr der hedder Jørn Balther, og viser det CA som jeg personligt er forelsket i.
Når du har set den, så er du velkommen til at tale med om at policen's indsats er helt iorden og acceptabel adfærd. Hvis du da stadig mener det til den tid.
Hvis du mener policen handler helt iorden og fint og fornuftigt i det du ser, så ska' du aldrig tale til mig igen.
Jørn har også lavet nogle flere film, som er virkeligt se-værdige, og som jeg ville ønske DR eller TV2 ville vise i deres fulde længde i bedste sende-tid (hvilket de dog næppe vil).
Denne:
http://video.google.com/videoplay?docid=-1112932850955983998Og en kortere en (hvor der er rigtigt blod med, for dem der tænder på den slags, som jeg ved nogle militær-freaks og politivolds-elskere gør):
http://uk.youtube.com/watch?v=TUG_su9ym8sBalther har også sit eget web-site, hvor man ka' købe disse film som DVD'er hvis man vil:
http://balther.dk/Jeg er personligt meget dybt imponeret over hvor modig han er med sit kamera, og meget ked af at vi har et politi der opfører sig sådan som det ka' ses her. Jeg sad næsten og håbede at filmene var fiktion eller et skole-projekt's oplæg til en rigtig spille-film, men jeg tror de er ægte.
De bekræfter mit indtryk af at opgaven på CA for myndighederne udelukkende handler om at skabe så dårlig stemning at CA går i opløsning af sig selv. Det virker som om det er det der er hensigten med 'ordens-magtens' perverse opførsel.
Hvis ikke det er dét der er hensigten, så er det bare en række totalt af-stumpede personer der gemmer sig inde i de blå kamp-uniformer.
Portuz, du spør' så om de selv har valgt det, og ja det har de. Der er ingen tvang til at blive politi-betjent, og slet ikke til at blive en pervers volds-liderlig politi-betjent.
Der er endda job-mangel i danmark, og hvis de ville ku' de let få et job et andet sted, og formentlig også et bedre-betalt job.
Alligevel vælger de, måske afhængige af det sus det gi'r at køre udrykning (blå-blink feberen, som jeg ved mange indenfor den slags erhverv får med tiden) og komme ud for alle mulige 'sjove' situationer hvor de har lov-hjemmel til at gøre alle de spændende ting man ser i tv og film, som feks at skyde og køre hurtigt overfor rødt og slå på folk og ha' magt til at bestemme osv, at blive i jobbet og opføre sig som filmene viser.
Det er der ingen der tvinger dem til Portuz.
De er afhængige af det pis, præcis som de anklager mange af os for at være afhængige af narko. Deres afhængighed af spænding og vold går bare udover Uskyldige mennesker, mens vores hang til narko allerhøjst går udover os selv.
Du har selv sagt du er glad for militær og den slags, så jeg tror desværre ikke du vil ta' min post alvorligt eller at du vil forsøge at forstår hvordan det er at blive hetzet dag ud og dag ind på CA. Og det er sådan set helt iorden, for eftersom du har sagt du går ind for at man ska' føre krig mod bønder i afghanistan fordi de dyrker opium, så har vi 2 ikke noget tilfælles alligevel.
Men se filmene, og prøv så at sætte dig i de overfaldte's sted. Prøv at forestille dig at det er dig-selv der får hovedet smadret ned i gruset næste gang du er forbi CA for at købe dig lidt hash (hvis du altså nogensinde besøger CA)
Hvis du ingen problemer har med en så vanvittig hård fremfærd mod mennesker der kun gør den ene forbrydelse at de er ANDERLEDES end dig, så er du fortabt.
I et sandt FRIT og FRIHEDS-ELSKENDE land, så MÅ der være plads til at folk har ret til selv at vælge deres liv. Det ka' IKKE accepteres at man bruger psykiske ned-brydnings-tricks for at demonetere et helt mindre-tal bare fordi de ikke passer ind i nogle slipse-idioter's våde drøm om et paradis af beton-højhuse.
I filmene siges det at der er en del betjente der opfører sig ordentligt, og de er naturligvis helt fritaget fra min kritik. Men psykopaterne er ikke.
Hvis der er andre der læser denne tråd, og som har personlige erfaringer fra CA, så kom med dem så vi ka' få det sande billede frem.
CA's egen web-side har iøvrigt en artikel her som også taler lidt om hvor frygteligt det står til. Her er 2 quotes:
Citat:
Da vi senere sad i bussen, fortalte han mig, at betjentene flere gange havde kaldt ham for et narkobarn. Dette var en af de første dage jeg var i praktik, og jeg var rystet over at nogle betjente ikke så sig for gode til at chikanere børn.
Citat:
Filmen tegner meget realistisk det samme indtryk, jeg har af ungernes påvirkning under det massive politiopbud. Ungerne oplever i deres dagligdag ikke et demokratisk Danmark, hvor ytringsfriheden og den personlige frihed er en rettighed. De vokser op i noget, der mildest talt får deres nærmiljø til at fremstå som en politistat.
Det er BØRN de behandler på den måde. Finder du det iorden?
Enhver person der opfører sig sådan bør straffes hårdt.
Det er noget forbandet svineri og skal stoppes øjeblikkeligt.
Så hvis der er nogle journalister fra dr eller tv2 der læser med her, så er dette en bøn om at i får disse film vist i tv så folk ka' se hvilken opførsel der reelt finder sted. Og hvilken politik det er vores altid vel-talende pænt klædte politikere reelt står for.
Det er simpelthen for meget!
Fillmene viser også nogle af de dejlige ting CA har stået for i mange år. Alle de sjove og farve-rige indfald. Alle de vidunderlige frie ting der ikke finder sted i nogle af de 'skønne' beton-byggerier som vi ellers har så meget af i danmark. Bare 1 fristed må der fanme være plads til i dette forbandede perverse lede lorte-land.