Nåh ja, Pony, man kunne måske godt udarbejde nogle breve her på sitet. Altså, at man skriver et udkast og oploader det. Så vil der nok komme en række forslag og rettelser og på et tidspunkt ville man kunne sende noget afsted i ønsket retning. Malkavian er i øvrigt en hardcore narko-aktivist i mine øjne, som allerede gør mange af de ting vi her snakker om... Tjek denne lignende tråd(med fokus på cannabis), jeg startede i et meget seriøst øjeblik:
. Der skriver jeg noget halløj og malkavian svarer med hans view på sagen...
Jeg tillader mig lige at poste hans svar, da én samlet tråd står stærkere end to enlige:
fingre skrev:
I har sikkert haft en tråd som denne før, men da det roder lidt meget ved en søgning på legalisering af cannabis her på boardet, tillader mig at starte en ny.
Jeg vil gerne høre jeres progressive ideer om, hvordan vi kan få legaliseret cannabis. Altså forslag og ideer i forbindelse med egentlig 'cannabis-aktivisme' på det ene eller det andet plan. Ligeledes kunne tanker om, hvad der gør kampen så svær være interessant. Altså en tråd med en decideret politisk vinkling.
Jeg kan kun anbefale dig at holde øje med Cannabisrådet, som jeg og en række andre temmelig interessante personer p.t. er involveret i. Vi er som sagt lige startet op igen (vi holdt stiftende generalforsamling d. 26. juni) og vi havde blandt andet besøg af Fredrick Polak, hollandsk psykiater og reformaktivist i langt mere end 20 år.
P.t. er vi temmelig godt "connected", bl.a. til det europæiske ENCOD (som Polak også sidder i). Det skyldes især nogle aktivister fra Gadejuristen og Brugerforeningen, som nogle af Cannabisrådets medlemmer kender til. Polak kan i øvrigt ses på slap line her, hvor han punker FN's narkohøjkommissær Antonio-Maria Costa med et grimmer spørgsmål.
Jeg kan med en vis glæde sige, at der er nogle ganske progressive ideer i spil. Det udvikler ganske enkelt ens forståelse af problemstillingen, når man løber sammen med ens internationale "kollegaer" indenfor både cannabis og andre stoffer.
Derudover har vi også en masse kontakter i forskermiljøet her i Danmark, og jeg har selv for nyligt gennem dette netværk fået publiceret en lang artikel i bladet STOF (ikke et "peer reviewed" blad, men trods alt et officelt blad med over 3000 abonnenter indenfor forskning i rusmidler, behandling, osv.). Artiklen i STOF er et uddrag af min bog Cannabismyter.
P.t. er Cannabisrådet den eneste organisation, der kæmper for at erstattet den ensidige forbudspolitik med et lovligt, reguleret marked, hvor fokus kan ligge på skadesreduktion og uddannelse i stedet for.
Og det har aldrig været vigtigere at folk giver den en skalle. Hvad mange ikke ved er, at FN allerede næste år (2009) lægger sig fast på de næste 10 års narkopolitik i deres regi. Der er høringer til efteråret, hvor NGO'erne (altså aktivisterne) bliver hørt. Sidste gang FN gjorde noget lignende, fik vi 1998 visionen om "A Drug Free World" - noget der var så afgrundsdybt stupidt (og farligt), at selv VK regeringen i 2003 måtte lægge afstand til visionen i deres kampskrift "Kampen mod narko".
Lad mig smide noget inspiration til progressiv tænkning på cannabisområdet. Polak var så flink at dele kopier af artiklen ud på generalforsamlingen, men den findes også på nettet:
HOW DOES THE LEGAL REGULATION OF CANNABIS COMPARE TO THAT OF OTHER ILLICIT DRUGS? The merit of health arguments in the legalization debate
Mit næste råd til dig - hvis du vil nærmere på det "progressive ideer" - er at interessere dig for Drug Policy i bredest mulige forstand. Hvis du kun kigger på cannabis, så går du glip af rigtig meget. Cannabis kan simpelthen ikke ses 100% uafhængigt af det overordnede spørgsmål om narkotikapolitikken.
Et par url'er røg lige, da jeg citerede. Her er de:
"HOW DOES THE LEGAL REGULATION OF CANNABIS COMPARE TO THAT OF OTHER ILLICIT DRUGS? The merit of health arguments in the legalization debate" ->