Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jun 2025 23:42

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
opdatering fra folketinget hvor ministeren bliver stillet en række §20 spørgsmål om unge og rusmidler. Så vidt jeg husker skal ministeren svare indenfor 14 dage. Ikke fordi jeg forventer mirakler... men lad os se hvad han svarer...

17-04-2008 12:10:01
Sophie Hæstorp Andersen (S) til ministeren for sundhed og forebyggelse (Jakob Axel Nielsen)
Spørgsmål: Vil ministeren kommentere den eksperimenterende brug af hostemidlet Dexofan hos nogle unge og forklare, hvordan regeringen vil fremme en forebyggende indsats omkring unges stofbrug, således at unge får adgang til både ærlig, vidensbaseret og afbalanceret information om både fordele og risici ved brug af både legale og illegale stoffer, som er tilgængelige for dem?

http://www.ft.dk/doc.aspx?/samling/2007 ... /index.htm

S 1263 (17-04-2008) - Om unges brug af stoffer og medvirken til salg af stoffer.
17-04-2008 12:08:18
Sophie Hæstorp Andersen (S) til ministeren for sundhed og forebyggelse (Jakob Axel Nielsen)
Spørgsmål: Vil ministeren i lyset af artiklerne i Nordjyske Stiftstidende bragt mandag den 14. april 2008 omhandlende unges brug af stoffer og medvirken til salg af stoffer til jævnaldrende give nogle bud på, hvordan regeringen vil styrke den forebyggende indsats omkring unges stofbrug på de danske ungdomsuddannelser?

http://www.ft.dk/doc.aspx?/samling/2007 ... /index.htm

S 1262 (17-04-2008) - Om unges brug af stoffer og medvirken til salg af stoffer.
17-04-2008 12:06:38
Spørgsmål: Vil ministeren kommentere artiklerne i Nordjyske Stiftstidende bragt mandag den 14. april 2008 omhandlende unges brug af stoffer og medvirken til salg af stoffer til jævnaldrende og forklare, hvordan regeringen vil fremme en dagsorden, der styrker den forebyggende indsats over for unges stofbrug på en måde, så der bygges på det faktum, at danske unge i dag vokser op med brug af både legale og illegale stoffer som en del af tilværelsen, og således får styrket deres evne til at træffe sunde valg og basere deres viden omkring legal og illegale stoffer på både fordele og risici?

Psychedelia Gay Overlord

Geografisk sted: Biløen
Sophie Hæstorp er den mest forbudsliderlige af alle socialdemokrater. Jeg har set hvordan hun argumenterer normalt, og det er er desværre ikke "vidensbaseret", men den rene skræmmekampagne.

Det var hende der i sin tid ville forbyde alkopops, for at beskytte de "stakkels børn". Skal man sige noget godt om hende, er det, at hun finder at det er bedre at give folk heroin end metadon. Men det er det eneste jeg lige kan komme på.

Hun har bl.a. været ret liderlig på at bruge terrorpakken mod narkohandlere og alfonser. Hun er ikke til at regne med.

Relativistisk båthorn

på mit tv sagde de den anden dag at SF havde fået det (Dexofan) gjort forbudt.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]