Olympia skrev:
Det er en gammel sandhed at psyken ikke forstår negationer.
Ja, og når man kobler det med hvad harvard-psykologen si'r, så virker det nærmest selv-modsigende at regeringen forsøger at bekæmpe narko ved hele tiden at advare imod det. Netop fordi advarsler imod at bruge tid på narko jo ifølge psykologen netop får folk til at bruge endnu mere tid på det end hvis man havde en mere 'laissez faire' attitude. Hvis han har ret, så gør regeringen jo dermed sig selv en bjørne-tjeneste?
@Cubensis; jeg tror den primære driv-kraft i narko-kampen fra regeringen's side er at de synes det ikke er pænt. Hvor nogle feks syntes CA's skæve huse og punkere's mohawk's og techno-glimmer har charme, ser andre det mere som grimhed og primitivt og afstumpethed. På linie med tør-klæde debatten for muslimske kvinder, hvor nogle kvinder synes det er smukt at bære tørklæde synes andre det er undertrykkelse. Beauty is in the eye of the beholder, igen-igen. Det tror jeg ihvertfald.
Det udelukker dog ikke at de reelt skruppelløse nok også findes. Altså dem der dybest set ikke har noget imod at la' folk rådne op i skumle fænglser hvis det ka' gi' et bedre aktie-afkast. Altså mennesker uden empati for anderledes-tænkende. Alle typer findes jo nok i alle lejre, når alt kommer til alt.
Problemet imo er bare at regeringen's forråelse af narko-miljøet, en forråelse der kommer når kriminaliseringen hæves pga forbud og dermed tiltrækker dem uden interesse i selve narko'en (altså dem der kun fokuserer på pengene), ikke kun går udover dem selv, men også udover os der har en, tillad mig at sige det selvom det ka' virke kontroversielt på nogle, en ordentlig og anstændig interesse i narko-
brug.
Og så ku' jeg godt tænke mig at få uddybet en ting du nævner:
Med hvilket argument blev overgrow lukket? Det er ikke lige en side jeg selv har opmærksomhed på, og ikke en jeg kender andet end fra at den bli'r nævnt her på psy ofte som værende saglig

Men hvis man lukker debat-fora eller videns-databaser er det da opsigts-vækkende?
Cubensis skrev:
Mediers indflydelse på pøblen er ENORM og viden om hvordan dette foregår er ligeså enorm, hvorfor så ikke udnytte den indflydelse til at manipulere? Det sker jo hele tiden!!
Det ka' man selvfølgelig, men så ska' man tilføre et banner på sin udsendelse hvor der står "commercial/paid presentation". Det står der i loven. Så længe man hævder at være neutral og objektiv, så må man ikke manipulere med hensigten at udbrede en bestemt sag. Journalister i tvavisen må feks ikke dag efter dag komme med indslag om hvor dejlig arla-mælk er selvom arla-mælk
er dejlig. Og på samme linie må de heller ikke hele tiden angribe narko-emnet fra en negativ vinkel bare fordi de selv har samme indstilling til narko som regeringen.
Det ideelle er en legalisering. En accept fra regeringen om at vi også har ret til at eksistere og leve lykkelige liv i fred og fordragelighed. Vores 'forbrydelse' (brug af narko) er ikke større end når en rig person køber en swimming-pool til sit hus istedet for at donere pengene til røde-kors. Det er bare en anderledes måde at ville nyde sit liv på, og ingen har ret til at nægte folk at ku' nyde deres liv, og det er præcis dét regeringen forsøger at ta' fra os med deres stress-politik. Og medierne forsvarer os overhovedet ikke selv om de ska' forestille at stå som neutrale observatører på side-linien.