Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jun 2025 18:50

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 131 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Næste
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: P-p-på t-t-toppen af ddd-d-den store s-s-s-sssnotklat..
Hvorfor tror I, at de er begyndt at rende rundt og brænde containere, biler, skure og institutioner af?

Og hvorfor lige netop ildspåsættelse? Hvorfor ikk' også rudeknusning, graffiti og lidt ekstra?

Selv tror jeg, det er kommet som en åbenbaring for dem:
Sådan hævner vi os nemt på Danmark.. Det er nemt at stikke ild til noget uden at blive set og skaderne og omkostninger løber hurtigt op, og mediedækningen gejler dem mere op, da det jo er en slags "feedback" på deres bøllestreger, som de kan prale med..

Er det Muhammed-tegningerne, kedsomhed, hashmarkedet, racistiske betjente, eller har de alt i alt bare fået nok, og det her er deres oprør?

Selv troede jeg bare det var vinter-ferie-kedsomhed, og at det ville stoppe når de skulle tilbage til hvad fanden de nu laver.. Men så igen.. Lige det segment laver jo nok ikke en skid hehe..

Hvordan skal denne "guerrilla-krig" stoppes?

Senest rettet af Flanan 18 feb 2008 19:48, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Medlem

Jeg håber virkelig det går igennem, at forældrene gøres økonomisk ansvarlig. Det manglede da bare! Så skal vi sku hurtig se en ombremsning, når de første familier må gå fra hus og hjem, fordi sønnerne har brændt en skole ned.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Jeg tror det er en blanding af det hele...

Men jeg tror også der er en del sjov og ballade, røverne efter soldaterne eller hvad det nu hedder.. Øhm... Og så har politiet absolut heller ikke opført sig pænt, det kan vi godt blive enige om. De optrapper en situation ved at opføre sig overlegne og hånende, det er ikke smart. Men det er jo ikke noget nyt...

Svært at sige hvad de har af tanker, lyder ikke som om det er synderligt organiseret. En del er nok bare med fordi de keder sig

Titel:
MEGATRON

Hvis de autonome fra ungdomshuset kan opnå deres mål via vold og terror så kan de utilpassede indvandrere vel også? 1000 tak til Ritt for det :(

Men mere seriøst så tror jeg bare det er et spørgsmål om at lave ballade for mange af dem, har efterhånden kendt en del unge indvandrere der var klar på hvad som helst for at få lidt sjov i gaden og for at få status i omgangskredsen.

ps. kender selvfølgelig også velintegrerede indvandrere der ikke laver ballade og jeg synes sq det er synd for dem hvis de skal lide under hvad nogle 'få' tosser går og laver.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Island of Wak-Wak
De unge og u-uddannede muslimer er vel sure over at vi har gentrykt tegningerne og medmindre de vælger en anden tilgang til deres religion så vil det ikke ændre sig. Og denne ændring vil helt sikkert ske, men over de næste 50 år og ikke fra dag til dag.

Det som irritere mig lidt og som nok også er svært for dem at forstå er at når de laver uro og viser deres utilfredshed med fysiske aktiviteter så bliver de kaldt terrorister og mange andre ting, efterfølgende går ALLE ud og siger at det er dybt dybt forkasteligt at mennesker i danmark kan vælge den måde at utrykke sig på. Mens politiet ikke behøves at bruge ikke voldelige metoder for at "Bekæmpe" de sociale problemer der er i danmark. Moral er godt, mens dobbelt moral er dobbelt så godt. Tror politiet og politikerne har glemt yodas vise ord om at vold kun vil avle mere vold og dertil vil hadet vokse.

Så længe at danskere går så lidt op i politik og forsat støtter et oldnordisk demokratisk system vil intet ændre sig. Så ingen tvivl om at fejlene ligger i staten som vi(nogle af os) har været med til at vælge.

Mvh Mikkel

Senest rettet af DoYouSpeakWak?? 19 feb 2008 20:29, rettet i alt 2 gange.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Læderland
Personligt tror jeg ikke det har så meget med tegningerne at gøre dybest set, tror bare genoptrykningen blev valgt som undskyldning i mangel på bedre. Tror som tidligere nævnt det er en kombination af ferie kedsomhed, lysten til at der skal ske noget samt måske nogle ungdomshus sympatisører som bare sprang med på bølgen fordi alle andre laver lort i den nu.

Ikke desto mindre forkasteligt at det skal gå ud over skoler og institutioner :/

PS. Ikke ment som at alle der sympatiserer med ungdomshuset er autonome eller voldeligt anlagte ;)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Neurotika
Tror mange af de invandrere ikke gør det decideret pga. muhammed tegningerne, men fordi de bare har et had til mange af os danskere. Tro mig.. her hvor jeg bor er der masser af racisme mod os danskere - nærmest omvendt racisme! Og hvis de er sure på det samfund de lever i løser hærværk og vold ikke noget.

Titel:
Medlem

Kogeren skrev:
...fordi de bare har et had til mange af os danskere. Tro mig.. her hvor jeg bor er der masser af racisme mod os danskere - nærmest omvendt racisme!

Omvendt racisme? Racisme er racisme uanset farve. Racisme er ikke noget der tilhører hvide folk.
Og er det så underligt?
De fleste folk der er racistiske er det pga. dårlige oplevelser som farver deres verdensyn.
De har ikke det perspektiv det kræver at se at alle ikke er ens.
Danske racister ser kun de immigranter der laver ballade såvel som de racistiske immigranter kun ser de danskere der er racistiske og taler nedsættende om folk med anden etnisk minoritet.
Perspektiv venner :) der er altid forskel på mennesker. Man kan ikke sætte folk i bås. Det ender altid galt!!

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Neurotika
Hurby skrev:
Kogeren skrev:
...fordi de bare har et had til mange af os danskere. Tro mig.. her hvor jeg bor er der masser af racisme mod os danskere - nærmest omvendt racisme!

Omvendt racisme? Racisme er racisme uanset farve. Racisme er ikke noget der tilhører hvide folk.
Og er det så underligt?
De fleste folk der er racistiske er det pga. dårlige oplevelser som farver deres verdensyn.
De har ikke det perspektiv det kræver at se at alle ikke er ens.
Danske racister ser kun de immigranter der laver ballade såvel som de racistiske immigranter kun ser de danskere der er racistiske og taler nedsættende om folk med anden etnisk minoritet.
Perspektiv venner :) der er altid forskel på mennesker. Man kan ikke sætte folk i bås. Det ender altid galt!!

Var ikke helt sikkert på om jeg ville skrive ''omvendt racisme''. Du har fuldstændig ret ikke destro mindre. Synes bare det er ærgeligt der ikke er mere fokus på at hvide også kan føle sig racistisk diskrimineret. Når man tænker racist får man altid billedet af den store, pumpede, skaldede type, men som du selv siger det går nemlig begge veje. En farvet person kan også være racist.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fælledparken :P
Kogeren skrev:
Var ikke helt sikkert på om jeg ville skrive ''omvendt racisme''. Du har fuldstændig ret ikke destro mindre. Synes bare det er ærgeligt der ikke er mere fokus på at hvide også kan føle sig racistisk diskrimineret. Når man tænker racist får man altid billedet af den store, pumpede, skaldede type, men som du selv siger det går nemlig begge veje. En farvet person kan også være racist.

Hvad skulle det fokus (indsnævrede syn) hjælpe? Så ka' vi pege fingre af dem og sige buuuuhuuuhuhuhuuubuuubuuuuuh de er så onde buuuuhuuuh.. !? Der er jo gået fuldstændig HAT i den her diskussion, først handler det om bilafbrændinger, som så bliver drejet ind på muhammedsagen/ytringsfrihed og nu racisme/omvendt racisme. Undskyld mig men halvdelen af de udtalelser der kommer til udtryk i den her sag er præget af så enorm en mangel på perspektivering at man nærmest må græde byldebefængte miltbrandsbræktårer på befolkningens vejne, for SÅ intolerante og snævertsynede troede jeg fandme ikke at selv det mest assimilerede får kunne være... Hvis det her er rillen vi skal køre i så når vi fandme aldrig til en holdbar løsning, foruden at den ene part slagter den anden, det er skruen uden ende så langt nede i såret at selv Ghandi med sin 2-gangs slagboremaskine ikke magter at få den op!

Kogeren skrev:
Tror mange af de invandrere ikke gør det decideret pga. muhammed tegningerne, men fordi de bare har et had til mange af os danskere. Tro mig.. her hvor jeg bor er der masser af racisme mod os danskere - nærmest omvendt racisme! Og hvis de er sure på det samfund de lever i løser hærværk og vold ikke noget.

Du mener simpelthen at bilafbrændigerne er racistisk motiverede?? :shock:

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
De savner deres borgerkrig.

Og så er de nogle fscking egoister, der ikke tænker på dem det rammer aller hårdest. De udenlandsdanskere/indvandrere/whatever de vil kaldes der arbejder rigtig hårdt for at blive en integreret del af det danske samfund. Dem har jeg virkelig ondt af. Men de få fjolser, og hvad er det, 5%?, der render og laver lort i den. De kan fandeme rende mig. Luk dem inde og smid nøglen væk.

Idag kan vi dø af at elske med hinanden
Så vi lever som vi gør. fordi vi ved vi' på spanden
Verden er for fuld af lort, til jeg kan sortere
Så jeg prøver bare på at få mit liv til at fungere

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: up yours
Muslimer udgør en minoritetsgruppe der ligger til byrde for samfundet bla bla bla.

Muslimer får afslag på jobansøgninger selvom de er veluddannede bla bla bla.

Muslimer på overførselsindkomster koster årligt samfundet blablabla kr.

Muslimer lugter altid af hvidløg, det overskygger endda lugten af fæces på pizzabagerens hænder.

Muslimske kvinder er fede og dovne fordi de går derhjemme hele dagen.

Muslimske mænd er overrepræsenterede i voldsstatistikkerne.

Muslimske mænd voldtager danske kvinder.

13 % af befolkningen i dette land stemmer på et parti, hvorfra der fra tid til anden lyder racistiske udtalelser hvor islam sammenlignes med pest og muslimer med rotter.

Din religion er et dække for terrorisme.

Hvis du siger vi ikke må vise billeder af Muhammed, så gør vi lige netop det. Ikke bare en gang, men igen og alle aviser på en gang, samlet trop mod perkerne. I skal faneneneneme ikke tro i er noget!

Vi chikanerer dig når du vil ind på diskotekerne i byen.

Vi tager os den frihed at kropsvisitere dig, og lyse dig i kronjuvelerne på offentlig vej.(http://politiken.dk/indland/fakta_indland/article473096.ece)

Vi hader dig fordi vores teenagepige har forelsket sig i ham her:
Billede

Alle kigger mistænktsomt på dig i bussen.

Du taler ikke ordentlig dansk så vi vil ikke ansætte dig.

Vi er ikke racister vi kan f.eks godt li din pizza.

Du får lov at rådne op i et asylcenter, uagtet at det er os som har bombet dit land.

Dine børn må ikke gå i denne skole fordi der er for mange af din slags.

Vi lukker nu dine børns skole fordi der er for mange af din slags.

Du må ikke længere bo der hvor du bor, fordi der bor for mange af din slags.

Hold nu kæft grønthandler-Ali dit perkersvin.

Vi lukker din grønthandel Ali, de sodanvand er ulovlige.

Vi lukker dit pizzeria Ali for der ligger gamle bovstrimler på gulvet. I ka virkelig ikke li de grise hva?

Du er fri nu Amira, så du må godt tage dit slør af. Tag nu det slør af. Gør nu som vi siger!

Slår du din kone Ali? Er det derfor hun går derhjemme? Er det derfor hun er tildækket?

Så er det slut med at gå og hygge derhjemme Amira, du skal på danskkursus og lære at tale ordentligt, så du kan få et arbejde.

yo Ahmad skal du med ind og se Yallahrup færgeby? Hvorfor ik? Har små boller eller hva.

Titel:
Medlem

Er det en joke halu?? Synes ellers mange af punkterne er meget fængende...

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: up yours
grappa_zappa skrev:
Er det en joke halu??

It's so funny, cause it's true!

Det er et helt seriøst svar. Muslimerne udgør et problem i Danmark, men medierne og danskerne har en meget ufølsom måde at behandle problemet på. Så alt det ovenstående er grunde til at det går som det nu er gået.

Titel:
Medlem

Det virker da lidt plat? Men nogle af punkterne er nu lidt forståelige.

Jeg ville f.eks. selv have svært ved at ansætte folk der ikke kan ordentlig dansk, hvis kommunikation er en essentiel del i en virksomhed.

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Nordsjælland
Cubensis skrev:
Kogeren skrev:

Hvad skulle det fokus (indsnævrede syn) hjælpe? Så ka' vi pege fingre af dem og sige buuuuhuuuhuhuhuuubuuubuuuuuh de er så onde buuuuhuuuh.. !? Der er jo gået fuldstændig HAT i den her diskussion, først handler det om bilafbrændinger, som så bliver drejet ind på muhammedsagen/ytringsfrihed og nu racisme/omvendt racisme. Undskyld mig men halvdelen af de udtalelser der kommer til udtryk i den her sag er præget af så enorm en mangel på perspektivering at man nærmest må græde byldebefængte miltbrandsbræktårer på befolkningens vejne, for SÅ intolerante og snævertsynede troede jeg fandme ikke at selv det mest assimilerede får kunne være... Hvis det her er rillen vi skal køre i så når vi fandme aldrig til en holdbar løsning, foruden at den ene part slagter den anden, det er skruen uden ende så langt nede i såret at selv Ghandi med sin 2-gangs slagboremaskine ikke magter at få den op!

Kogeren skrev:

Du mener simpelthen at bilafbrændigerne er racistisk motiverede?? :shock:

Jamen så kom da forhelvede med det fulde perspektiv!!? Eller har du heller ikke noget fornuftigt at sige?

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Entheo: Jeg mener bare det er idiotisk at pege fingre ad indvandrerne som brænder ting af, som endegyldige ansvarshavere for hele den her badulje, istedet burde man imo rynke næse ad vores regering for mangel på initiativ gennem flere år, der har længe været spændinger mellem "de danske værdier" og de herboende muslimer. De protesterer naturligvis da de ikke mener deres forhold er fair, det ville enhver person gøre i en situation hvor ens menneskelige behov og værdier bliver undermineret, politiet går hårdt til den og aviserne provokerer (i deres øjne). Så er det ikke så svært at forestille sig at det skulle afføde irrationelle handlinger som dem vi nu ser, da det nok stikker dybere end en overenskomstforhandling f.eks. gør.
Man ku' også forestille sig at ungdomshustilhængernes hærgen i samme lokalområde og deres resultat (Tak Ritt) var lidt af en inspiration, om de er bevidst om det eller ej, tror jeg sgu at de inderst inde ønsker en håndsrækning, det er vel nærmest et skrig om hjælp, et temmelig voldsomt et, men sådan går det nu engang når man fucker med folks inderste værdier.

Med det i mente er det utroligt at man stadig skal høre at folk vil slå sig sammen og pege fingre ad DEM... DE skal flytte, DE skal spærres inde, det er DERES skyld. Nu har vi faktisk selv taget imod dem, i ved dengang i firserne da socialdemokraterne nærmest sugede dem til danmark uden nogen særlig omfattende plan for hvorledes og hvor meget man bør integrere dem. Altså har Danmark handlet på flere måder (mangel på integration/krigsførsel på spinkelt grundlag/muhammedtegninger) og må tage ansvar istedet for at skyde skylden på terror, fundamentalist organisationer, islam eller hinanden indbyrdes. Jeg siger bestemt ikke vi skal undskylde for tegningerne eller forbyde islam, men forsøge at finde løsninger på de problemer der nu er, istedet for bare at pege fingre ad de unge eller forsøge at smide al ansvaret på forældrerne.

Hvad løsningerne så er ved jeg ikke, men man ku' jo prøve at starte en konstruktiv dialog med de unge eller deres forældre og høre deres syn på det hele, det ku jo tænkes at de så ikke bare kastede sten i hovedet på en og derved ikke endte i kløerne på hjernevaskende organisationer som hitz bu tarir.
Desuden er det også helt forkert at se det som DEM og OS, de er mennesker, vi er mennesker, de bor i Danmark og er "En deeeeel af os seeelv" lissom staden :D

Anyway jeg ku' skrive side op og side ned af al' det her hippiehalløj, men tror sgu det hjælper lige vidt, folk her i Danevang har jo ekstrem selektiv hørelse..

Allahuakbar

Titel:
Medlem

de bruger bare tegningerne som en undskyldning for at lave ballade, mange af dem er små børn der slet ikke fatter den dybere side af sagen.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

LSK skrev:
de bruger bare tegningerne som en undskyldning for at lave ballade, mange af dem er små børn der slet ikke fatter den dybere side af sagen.

Hvorfor tror du så at de laver ballade? Er det bare fordi de kan, fordi sådan er de indrettede fra naturens side???

Titel:
Medlem

ja så vidt jeg husker har der altid været problemer med mange af de 2. generations indvandre der bor her i danmark. Jeg har altid selv opfattet dem som ballademagere, og tror ikke jeg er den eneste.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 131 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]