Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jun 2025 12:23

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 34 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Jeg går for tiden og er meget nervøs for den retning Danmark er ved at tage; Urin-prøver i folkeskole, den utroligt stramme rusmiddel-politik med forhøjet bødestraf.

Derud over er jeg utroligt utilfreds med regeringens elskers (DF) indflydelse på invandrer-området.

Hvad gør jeg som enkeltperson, hvordan kan jeg råbe så højt at det bliver hørt?

Er det ved at være tid til endnu et ungdomsoprør?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Citat:

Hvad gør jeg som enkeltperson, hvordan kan jeg råbe så højt at det bliver hørt?

Så vidt jeg ved er det ikke i demokratiets ånd hvis man vil overdøve andres argumenter med en megafon :)

Citat:

Er det ved at være tid til endnu et ungdomsoprør?

Ja efter min mening ville endnu et ungdomsoprør være en god idé, men man må nok se iøjnene at det ikke sker lige foreløbig.

Egentlig er jeg også ok tilfreds med det samfund vi har; det har sine fejl og mangler, men i bund og grund har vi det jo godt, og det synes jeg er værd at huske på. Dog er det en lidt kedelig trend vi ser med at partierne rykker stadig mere mod højre.

Senest er det den usle, sortsnuskede, arrogante, fascistiske, falske, uintelligente,grimme, usympatiske, trælse, bøssede karlsmart af en politiker, Mr Khader, der holder "udviklingen" i gang.

Du kan jo blive politiker og med din charme, der uden tvivl er overvældende, overbevise danskerne om at de altså ville få det meget bedre hvis de bare trippede en gang i mellem :wink:

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Øh... Du er generelt utilfreds med en bred række ting?

Meld dig ind i et parti eller stem ligesom alle andre gør der vil gøre en forskel!

Nå, ja... eller kast med brosten!

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Man kan pege fingre af politikerne, skælde dem ud og sige at det er deres skyld, at alting virker så åndsløst og ligegyldigt. Men problemets kerne ligger jo egentlig i, at størstedelen af landets unge mennesker er pisse ligeglade med, hvad der sker rundt om dem, så længe det ikke har en indflydelse på deres liv. Længere er den ikke. Landets ungdom skal ligesom have en reel bevidsthed før man kan gøre sig nogen forhåbninger om nye politiske dagsordener og værdier.

Titel:
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Påskeland
Moonage daydreamer skrev:
Senest er det den usle, sortsnuskede, arrogante, fascistiske, falske, uintelligente,grimme, usympatiske, trælse, bøssede karlsmart af en politiker, Mr Khader, der holder "udviklingen" i gang.

Jeg synes ikke at ordene "sortsnuskede" og "bøssede" hører til sammen med "falske", "arrogante", "uintelligente" og "grimme".

Jeg ville ikke føle mig tryg ved et ungdomsoprør som du deltog i...

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sønderjylland 6000
(Off Topic)

Er det bare mig, eller er hele folketinget, proppet op med overbetalte, belastede og uintelligente mennesker??? har i nogensinde set på dr2, direkte fra folketingssalen?? De mennesker derinde har jo ikke styr på en fugende fis!!

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus V.
Det er jo nødvendigt med en stram udlændinge politik, hvis I gerne vil bevare velfærdssamfundet. Uhæmmet indvandring og velfærdssamfundet kan ikke fungere sammen. Det er bare et spørgsmål om at kigge på statistikerne. Indvandrere/flygtninge og efterkommere af disse er stærkt overrepræsenterede inden for arbejdsløshed og kriminalitet. Faktisk er velfærdssamfundet en stor del af årsagen til, at flere flygtninge/indvandrere er modtagere af overførselsindkomst. Der er jo i virkeligheden intet incitament til at få et arbejde.

Dansk politik bevæger sig ikke synderligt mod højre. Og hvis den gjorde, ville det blot være udtryk for almindelig sund fornuft. Dansk politik er bare ledet af nogle partier, der ligger til højre for midten lige pt. Det er tilsyneladende dog ingen hindring for at føre en socialdemokratisk politik.

Det er rart at se, at Ny Alliance vil sænke skatten markant. Det er et skridt i den rigtige retning, og det kunne sagtens finanseres ved for eksempel at skære SUen helt væk. Det ville blandt andet ramme mig som studerende, men det ville i længden være det værd. Derudover vil jeg sige, at kalde Naser Khader for "sortsnusket" er decideret racistisk og hører ikke hjemme på dette forum.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Bor du i København? Der ér et ungdomsoprør igang, og unge i Århus har haft deres eget kørende længe inden os.

Men for at svare på dit spørgsmål så kan du ikke ændre på den parlamentariske farce medmindre du vil sælge din sjæl og holdninger til et parti - Hvis du vil høres, til gengæld, er der mange muligheder. Lav en forening, bliv mediestar( nemmere end det lyder, men ikke uden sine problemer) eller bliv aktivist og fyr den af med demonstrationer, bannerdrops, sindssyge happenings og usandsynlige krav - Det virker for mig.

shinsou>> Spot on. Bevidsthed er nøglen frem - selv når unge mennesker er rigtigt vrede og utilfredse er det ikke sikkert de har lyst til at ændre på en skid der betyder noget - narko, sindssyge og eskapisme er ofte væsentligt nemmere og skæggere. Hvis de til gengæld ser hvad det ER der gør dem vrede og utilfredse og bliver reelt motiveret til at ændre på det, så har du en bevægelse der er til at tage og føle på.

moonage>> Jeg er en grim, usympatisk bøsse. Er det virkeligt noget du ville turde tage fat i hvis jeg stod foran dig? Tænk dig dog om :roll:

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: hjemme
Mikkel skrev:
Dansk politik bevæger sig ikke synderligt mod højre. Og hvis den gjorde, ville det blot være udtryk for almindelig sund fornuft. Dansk politik er bare ledet af nogle partier, der ligger til højre for midten lige pt. Det er tilsyneladende dog ingen hindring for at føre en socialdemokratisk politik.

jeg synes der er masser af eksempler på en (ekstrem) højredrejning i dansk politik siden vk regeringen kom til for ca 6-7 år siden. f.eks. "normalisering" af staden, at statsstøtten blev taget fra hundredevis af foreninger og organisationer, vi invaderer et andet land, bødestørrelsen for stofbesiddelse bliver mangedoblet (mens man i sin tid kunne ha 9.9g hash på sig uden at få en bøde) osv. osv.

Mikkel skrev:
Det er rart at se, at Ny Alliance vil sænke skatten markant. Det er et skridt i den rigtige retning,

så de rige(husejerne) kan blive rigere, og de fattige kan blive fattigere, eller hva? det er ikke så pænt gjort mod dem der ikke har så meget

Mikkel skrev:
og det kunne sagtens finanseres ved for eksempel at skære SUen helt væk. Det ville blandt andet ramme mig som studerende, men det ville i længden være det værd.

så man skulle knokle endnu mere for at få det til at løbe rundt mens man går i skole? eller... så det kun er dem med rige forældre der kan få en uddanselse? lad os styrke den negative sociale arv!

Titel:
Dedikeret medlem

Nu vil jeg ikke svare for Mikkel, men odyssey, en del af den liberale tankegang er at man ønsker at stille individet frit til at spendere hvor det lyster og at en sænket skat vil føre til at folk vil have mere lyst til at arbejde eftersom de vil kunne se et større resultat af deres arbejde.
Dette ændrer dog ikke på at du og jeg ikke nødvendigvis er enige i denne tankegang, han giver bare i mine øjne et klart signal om hans ideologiske holdning og det må forstås.

Titel:
Psychedelia Gay Overlord

Geografisk sted: Biløen
odyssey skrev:
Mikkel skrev:

jeg synes der er masser af eksempler på en (ekstrem) højredrejning i dansk politik siden vk regeringen kom til for ca 6-7 år siden. f.eks. "normalisering" af staden, at statsstøtten blev taget fra hundredevis af foreninger og organisationer, vi invaderer et andet land, bødestørrelsen for stofbesiddelse bliver mangedoblet (mens man i sin tid kunne ha 9.9g hash på sig uden at få en bøde) osv. osv.

Mikkel skrev:
Det er rart at se, at Ny Alliance vil sænke skatten markant. Det er et skridt i den rigtige retning,

så de rige(husejerne) kan blive rigere, og de fattige kan blive fattigere, eller hva? det er ikke så pænt gjort mod dem der ikke har så meget

Mikkel skrev:
og det kunne sagtens finanseres ved for eksempel at skære SUen helt væk. Det ville blandt andet ramme mig som studerende, men det ville i længden være det værd.

så man skulle knokle endnu mere for at få det til at løbe rundt mens man går i skole? eller... så det kun er dem med rige forældre der kan få en uddanselse? lad os styrke den negative sociale arv!

Hvorfor bliver fattige fattigere af at man sænker skatten? Hvis der er tale om en generel skattenedsættelse så får de fattigste jo mere imellem hænderne. Det vil betyde at lavtlønnede kan få langt mere ud af at arbejde.

Hvad angår SU så er der masser af lande hvor folk der ikke har rige forældre selv betaler deres vej igennem universitetet. Det ville du vide hvis du havde været lidt ude i verden. Din påstand om at det kun er de rige der kan klare det er uholdbar.

Titel:
Psychedelia Gay Overlord

shinsou skrev:
Man kan pege fingre af politikerne, skælde dem ud og sige at det er deres skyld, at alting virker så åndsløst og ligegyldigt. Men problemets kerne ligger jo egentlig i, at størstedelen af landets unge mennesker er pisse ligeglade med, hvad der sker rundt om dem, så længe det ikke har en indflydelse på deres liv. Længere er den ikke. Landets ungdom skal ligesom have en reel bevidsthed før man kan gøre sig nogen forhåbninger om nye politiske dagsordener og værdier.

Åh det gode gamle "falsk bevidsthed" argument. Det er altså uholdbart og bedrevidende at sige at folk ikke mener "det rigtige" fordi de ikke er "bevidste". De tager jo valg lige som du og jeg, og måske er de bare ikke enige med dig...har du tænkt på det? Måske er det ikke fordi de er dumme eller ubevidste, men bare fordi der er andre ting der er vigtige i DERES liv. Det må man da respektere.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

dankdawg skrev:
shinsou skrev:

Åh det gode gamle "falsk bevidsthed" argument. Det er altså uholdbart og bedrevidende at sige at folk ikke mener "det rigtige" fordi de ikke er "bevidste". De tager jo valg lige som du og jeg, og måske er de bare ikke enige med dig...har du tænkt på det? Måske er det ikke fordi de er dumme eller ubevidste, men bare fordi der er andre ting der er vigtige i DERES liv. Det må man da respektere.

Tjoeh ... han siger trods alt også "Men problemets kerne ligger jo egentlig i, at størstedelen af landets unge mennesker er pisse ligeglade med, hvad der sker rundt om dem, så længe det ikke har en indflydelse på deres liv. Længere er den ikke."

Altså et valg. ;)

Titel:
Psychedelia Gay Overlord

Malkavian skrev:
dankdawg skrev:
shinsou skrev:

Tjoeh ... han siger trods alt også "Men problemets kerne ligger jo egentlig i, at størstedelen af landets unge mennesker er pisse ligeglade med, hvad der sker rundt om dem, så længe det ikke har en indflydelse på deres liv. Længere er den ikke."

Altså et valg. ;)

Måske misforstår jeg ham. Men det er næste sætning med "reel bevidsthed" der gør at jeg læser ham som jeg gør.

Titel:
Relativistisk båthorn

Ayers Rock skrev:
en sænket skat vil føre til at folk vil have mere lyst til at arbejde eftersom de vil kunne se et større resultat af deres arbejde.

Den teori vil jeg godt anfægte.

Danskerne har generelt allerede (med den nuværende skat inklusive) en ret stor personligt-disponibel indkomst, sammenlignet med mange andre lande (hvor de iøvrigt ofte har lavere skat)

Så hvis lysten til at arbejde skyldes mængden af personligt-disponibel indkomst, så burde danskerne allerede ligge i toppen over folk med størst lyst til at arbejde.

Mange danskere har feks allerede med den nuværende beskatning råd til både hus, bil, ferie og go' mad.

Plus, at hvis arbejds-kraften ikke er fysisk tilstede iøjeblikket, så vil det jo ikke hjælpe at øge lysten til arbejde. Et menneske ka' jo kun præstere et begrænset antal timer pr døgn (også selvom skatten helt blev fjernet)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: In the door, up the stairs.
dankdawg skrev:
Malkavian skrev:
dankdawg skrev:
shinsou skrev:

Altså et valg. ;)

Måske misforstår jeg ham. Men det er næste sætning med "reel bevidsthed" der gør at jeg læser ham som jeg gør.

Dankdawg misforstår næppe, og du driller vist også bare, Malk.
Og hvis jeg tager fejl, så kunne det da være relevant at høre Shinsou, hvad han mener.

Titel:
Psychedelia Gay Overlord

JEL skrev:
Ayers Rock skrev:
en sænket skat vil føre til at folk vil have mere lyst til at arbejde eftersom de vil kunne se et større resultat af deres arbejde.

Det vil jeg også. Det er vel forskelligt hvad folk vil bruge flere penge til. Nogle vil måske arbejde mere (en del vil nok gøre det), men andre vil måske hellere holde mere fri, fordi de nu har råd til at få de ting de gerne vil have og samtidig bruge tid med deres familie.

Lavere skat får ikke folk til at vælge noget bestemt. Det er individuelt hvad folk ønsker. Men en lavere skat giver dem muligheden for selv at vælge hvad de vil gøre med deres indkomst og dermed også større mulighed for at disponere over deres eget liv.

Titel:
Medlem

dankdawg skrev:
JEL skrev:
Ayers Rock skrev:

Det vil jeg også. Det er vel forskelligt hvad folk vil bruge flere penge til. Nogle vil måske arbejde mere (en del vil nok gøre det), men andre vil måske hellere holde mere fri, fordi de nu har råd til at få de ting de gerne vil have og samtidig bruge tid med deres familie.

Lavere skat får ikke folk til at vælge noget bestemt. Det er individuelt hvad folk ønsker. Men en lavere skat giver dem muligheden for selv at vælge hvad de vil gøre med deres indkomst og dermed også større mulighed for at disponere over deres eget liv.

Netop.. For sgu nedtur over bare at kigge ud for AM-bidraget på min lønseddel.

Danskerne bliver rippet for deres penge, deres frihed og de tror sgu at de gør det af egen vilje.
Lad de som vil give deres penge væk gøre det frivilligt..

Ontopic: Ungdomsoprør er nok ikke sagen da Danmarks ungdom i øjeblikket bliver indskolet i en socialfascistisk tankegang fyldt med accepten af ligegyldige forbud og naiv tro på "systemet".

PS. Det er sgu gymnasielærernes skyld

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Beebob - Bob-bob-bob-bee
Citat:
Netop.. For sgu nedtur over bare at kigge ud for AM-bidraget på min lønseddel.

Danskerne bliver rippet for deres penge, deres frihed og de tror sgu at de gør det af egen vilje.

Berøvet vores frihed? aaaarh du.

Men det kommer nu nok an på om du betaler højeste skat og derved føler dig snydt..

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: i gryden
Mariannes skrev:

Og lad dem der ikke vil betale rådne op uden så meget som at løfte en fuckfinger når de ligger på gaden, udsultede, uden læge, uden sygeforsikring, uden hus, uden noget, fordi de "sagtens kan disponere alle deres penge selv" (men med en ordentlig dejlig, sort, klistret, klump tjalle i lommen).

Off-lort: Kendsgerning, folk kan ikke finde ud af at bruge deres penge på vedligeholdelse af dem selv og samfundet. For et bedre velfærdssamfund må vi derfor skrue skatten lidt mere op, og få nogle politikere der ikke leger omvendt Robin Hood. Maersk tjener penge på krigen, fogh fik os ind i krigen.
Fogh giver vores surt tjente penge til en milliardær.
Klart det var en "gave" med det nye operahus. Det er en fucking byttehandel.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 34 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]