"S klar til regeringssamarbejde med SF"
http://dr.dk/Nyheder/Politik/2006/12/07/005055.htmFormålet er at vælte regeringen, står der, og det er jo et godt formål

Men, kære SF, pas nu lidt på de der social-demokrater der...
Først lige en kort intro-quote:
Citat:
Tandlægevagt (Udenfor normal åbningstid):
Den lokale, frivillige tandlægevagt er nedlagt pr. 1. januar 2005.
Baggrunden er, at tandplejeloven blev ændret i dec. 2002, og i henhold til den nye §8 blev amterne pålagt at nedsætte koordinationsudvalg, som "har til opgave at sikre, at der etableres vagtordninger i området til ydelse af fornøden tandlægehjælp uden for sædvanlig behandlingstid."
Dette amtslige koordinationsudvalg nedsatte i sommeren 2004 en arbejdsgruppe bestående bl. a. af tandlæger, og arbejdsgruppen udarbejdede i sommeren 2004 et forslag til en vagtordning for Storstrøms Amt. Dette forslag blev enstemmigt vedtaget af koordinationsudvalget efteråret 2004, og sendt videre i systemet med henblik på den politiske vedtagelse. Og her ender sagen foreløbigt, desværre. Mere end 3½ år efter, at tandplejeloven blev ændret!
og derefter problemet:
Citat:
Citat:
"Amtsrådsmedlem og medlem af amtets sundhedsudvalg Lennard B. Nielsen (S) mener ikke, at tandlægevagt er amtets opgave.
- Tandlægerne har selv forpligtelsen til at tage sig af deres kunder, siger han.
Ritzaus Bureau, 24.12.2004"
Ifølge amtsrådsforeningen (J.nr. 313757), skrivelse af 30-06-2004, fremgår det dog, at "amtet har således en forpligtelse til at nedsætte koordinationsudvalget, og koordinationsudvalget har pligt til at sikre etableringen af vagtordningen."
De 2 quote's kommer fra en tandlæge-webside jeg fandt mens jeg søgte efter tandlæger.
S er garanteret bedre end VKDF, men pas nu på SF ikke bli'r lokket med til for meget højre-gejl af dem alligevel.
Begrebet 'social' er jo lidt svært at få øje på i det citat ham Lennard B. Nielsen citeres for, og der står ellers han er social-demokrat.
"Tandlægerne har selv ...", osv, si'r han. Men i et godt socialt samfund affejer man ikke befolkningen's sundheds-behov med at 'det må firmaerne selv klare'. Der ønsker man naturligvis at samfundet løfter opgaven via vel-fungerende offentlige systemer om nødvendigt.
Vi har vist haft nok af den liberalistiske ide, fra VK, med at la' alt blive overtaget af private firmaer, så vi ska' vel ikke til at høre S begynde at sige det samme?
Kom nu! Hold fast i en go' og sund social profil, eller meld jer ind i et højre-orienteret parti så vælgerne ka' se ordentlig forskel på hvad de reelt stemmer på.
Og hvis jeg lyder sur, så er det kun fordi jeg søgte tandlæge af en særlig grund

. Jeg er klart mere til et S-SF alternativ end til VK, men faldt bare over denne Uheldige historie på en tilfældig tandlæge webside.