Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jul 2025 12:20

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 27 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Hvad synes du om begrebet normalisering?
Det er det fedeste siden Hitlers storheds tid! 17%  17%  [ 7 ]
Det var dog det ledeste facistiske propaganda begreb jeg har hørt soden Hitlers storhedstid! 57%  57%  [ 24 ]
Hu? 5%  5%  [ 2 ]
Det her skal ligge i blæst! Heil! 21%  21%  [ 9 ]
Afgivne stemmer : 42
Forfatter besked
 Titel: Normalizerung
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I am everywhere
Er det kun mig der får asociationer til de mange ord nazisterne opfandt, som propaganda for deres hensigter, når jeg hører ordet normalisering.
Her tænker jeg på udrensningen af fremmedellementer i samfundet, f.eks brugt i sammenhæng med den planlagte opløsning af Christiania, som vi kender det.

Titel:
Insane psychedelia user!

Er det bare mig, eller er nazianalogien så tyndslidt, at den burde være forbudt ved lov?

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fælledparken :P
Syns det lyder ret kedeligt.. Ka ikke helt sætte det i forbindelse med nazister men nu ved jeg så heller ik så meget om dem!

Er det ikke netop en af de ting vi her på psychedelia står for at være imod.. Eller?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Dr. Phibes skrev:
Er det bare mig, eller er nazianalogien så tyndslidt, at den burde være forbudt ved lov?

Det er ikke bare dig. ;)

Titel:
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
Dr. Phibes skrev:

Jeg faldt over et sjovt udtryk for tendensen til at trække søgte nazi-paralleller. Wikipediaartikel: Reductio ad Hitlerum
Det her skulle så vist være min post nummer 1337. Gid jeg havde haft noget smart at sige. Nå, når denne tråd velfortjent bliver flyttet til Fuck-forummet, og mit postcount falder igen, får jeg nok en ny chance.

Psychedelia Gay Overlord

Geografisk sted: Biløen
Åndsamøbe skrev:
Er det kun mig der får asociationer til de mange ord nazisterne opfandt, som propaganda for deres hensigter, når jeg hører ordet normalisering.
Her tænker jeg på udrensningen af fremmedellementer i samfundet, f.eks brugt i sammenhæng med den planlagte opløsning af Christiania, som vi kender det.

Det er fint at være kritisk, men lidt plat at sammenligne ændringen i forholdene for Christiania med mord på millioner af mennesker, kan du ikke se det?

Titel:
Insane psychedelia user!

Jeg synes bare, du er totalt Goebbels-agtig, når du skriver sådan noget.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I am everywhere
Dr. Phibes skrev:
Jeg synes bare, du er totalt Goebbels-agtig, når du skriver sådan noget.

Tak, du har altid været min bedste ven Adolph :wink:

Titel:
Insane psychedelia user!

Det er Dank der er Goebbels agtig. Du er højest Göring.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Uglemosen
Jamen hvad er jeg så?

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: I mulmehulen
En idiot.

Titel:
Psychedelia Gay Overlord

Dr. Phibes skrev:
Det er Dank der er Goebbels agtig. Du er højest Göring.

Jeg er mere Röhm-agtig, hvis jeg skal sige det selv.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Uglemosen
Odden skrev:
En idiot.

:(

Titel:
Relativistisk båthorn

Det ka' da godt være den danske regeringe ikke endnu har sendt jøder i gas-lejr, men de har under alle omstændigheder liv på samvittigheden i-og-med de er engageret i en krig i irak og afghanistan. Så at de dræber civile ka' der ikke være nogen tvivl om.

Om begrebet 'normalisering' er særlig nazistisk ved jeg ikke, men Usympatisk er det. For begrebet ka' jo i sin bedste betydning kun dække over et flertals-monopol eller et flertals-diktatur om man vil (da det 'normale' jo i sagen's natur defineres udelukkende af flertallet alene). Og i sin værste betydning ka' det dække over en fascistisk tanke om at _vi_ er de rigtige og _i_ er de forkerte (og underforstået at _i_ ska' ind-ordne jer _vores_ 'normale' adfærd når man taler om at ville 'normalisere' et givent område af et samfund)

jeg er dog biased i debatten da jeg ikke har nogen sympati for regeringen. Og at ha' været vidne til deres undertrykkende regime igennem flere år nu har desværre nok efterhånden gjort mig mere kynisk end godt er. Jeg mener flere af dem burde bures inde i spjældet eller sendes til guantanamo så de ka' føle deres egen politik på deres egen krop. Flere af dem er simpelthen nogle ægte svin, for at sige det ligeud.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: In the door, up the stairs.
JEL skrev:
Om begrebet 'normalisering' er særlig nazistisk ved jeg ikke, men Usympatisk er det.
Og så en masse blablabla.
Få dog lidt nosser og stå på egne ben. Fuck, hvor er jeg bare træt af den der frase med, at alting bliver normaliseret. Det eneste den frase er udtryk for er ønsket om en anden normal. Og så kan vi tage den forfra.

Titel:
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Påskeland
Djohn Djohnson skrev:
JEL skrev:
Om begrebet 'normalisering' er særlig nazistisk ved jeg ikke, men Usympatisk er det.
Og så en masse blablabla.
Få dog lidt nosser og stå på egne ben. Fuck, hvor er jeg bare træt af den der frase med, at alting bliver normaliseret. Det eneste den frase er udtryk for er ønsket om en anden normal. Og så kan vi tage den forfra.

Det er vel fair nok at sige, at man synes at begrebet "normalisering" står for noget dårligt? Ligesom man måske heller ikke bryder sig om "ensretning".

Du skriver, at folk der ytrer sig imod "normalisering" blot ønsker en ny normal - dette er måske rigtigt, men det er vel muligt at den nye normal er bredere og tillader mere diversitet end den gamle?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Normalisering er en del af den siddende regerings politiske program, og bliver af dem opfattet som en god ting.

Desværre betyder det at alt ægte borgerskabt kultur ryger lige i lortet, og kultur fremover skal være noget man køber i Fona eller betaler dyrt for i operaen. Fuck 'em all, fri og gratis kultur er en menneskeret.

Titel:
Psychedelia Gay Overlord

Tias skrev:
Normalisering er en del af den siddende regerings politiske program, og bliver af dem opfattet som en god ting.

Desværre betyder det at alt ægte borgerskabt kultur ryger lige i lortet, og kultur fremover skal være noget man køber i Fona eller betaler dyrt for i operaen. Fuck 'em all, fri og gratis kultur er en menneskeret.

Gratis? Der er intet der forhindrer dig i at optræde gratis for andre mennesker, hvis du gerne vil sprede lidt kultur. Det er straks en anden sag, hvis du vil benytte dig af andres værdier uden at betale for dem. AF en eller anden grund har jeg på fornemmelsen af at det er det sidste du gerne vil.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fælledparken :P
dankdawg skrev:
Tias skrev:

Gratis? Der er intet der forhindrer dig i at optræde gratis for andre mennesker, hvis du gerne vil sprede lidt kultur. Det er straks en anden sag, hvis du vil benytte dig af andres værdier uden at betale for dem. AF en eller anden grund har jeg på fornemmelsen af at det er det sidste du gerne vil.

Man kan da bare lade være med at støtte industrielle/kommercielle kultur som er skabt for og af forbrugere og istedet støtte den gratis og mere værdiprægede kultur!

Titel:
Psychedelia Gay Overlord

Cubensis Apprentice [ZL] skrev:

Man kan da bare lade være med at støtte industrielle/kommercielle kultur som er skabt for og af forbrugere og istedet støtte den gratis og mere værdiprægede kultur!

Jeg er ikke sikker på at jeg er enig i den der kultur/modkultur tankegang du kører af, men udover det, så ja, man kan jo bare støtte det man kan lide. Helt sikkert.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 27 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]