Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 14:01

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 
Forfatter besked
Relativistisk båthorn

Sindssyge mennesker bruger sindssyge metoder:

Billede

Billedet er fundet på google-news og er fulgt af denne tekst:
Citat:
A civil defence worker carries a body of a young Lebanese child recovered from the rubble of a demolished building that was struck by Israeli war plane missiles at the village of Qana near the southern Lebanon city of Tyre, Sunday, July 30, 2006.
Photograph by : AP Photo/Nasser Nasser

På et andet website står der om episoden i samme by for 10 år siden (den 18. april 1996): http://leb.net/qana/
Dette link indeholder en lang liste af navne på døde civile fra dengang: http://leb.net/qana/webdoc3.htm

Og nu kommer der snart en ny webside med navne på folk der intet har med noget at gøre, men som alligevel sku' dræbes af vanvittige krigs-elskende fanatikere.

Den dag man ka' forsvare at bruge dyrt og sofistikeret militær-udstyr, til at dræbe folk der praktisk talt lever i en tilstand der svarer til hvad vi levede i for 50 år siden, er en sørgelig dag.
Og når verden's førende leder, for det rigeste og mest magt-fulde land, så tilmed _trækker tiden_ og dermed accepterer at civile dræbes for at opnå et politisk mål, så ka' det hele squ være lige-meget.

Død over alle krigs-forbrydere i denne verden, Uanset hvilken side de står på.

Titel:
Site Webmaster
Brugeravatar

Nu ved jeg ikke om du kender Ann Coulter men jeg syntes dette citat fra hende er perfekt til at beskrive den farlige mentalitet der gør vores verden så skide nedern:
Citat:
"I think our motto should be, post-9-11, 'raghead talks tough, raghead faces consequences.'"

hvorfor en fra publikum beder hende lade være med at bruge ordet "raghead"

Hun svarer så

Citat:
"You know, ok. I made a few jokes--and they killed 3000 Americans. Fair trade."

for ikke at forglemme dette:
Citat:
"Not all Muslims may be terrorists, but all terrorists are Muslims."

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Titel:
Relativistisk båthorn

Bush er da ikke muslim?? ;)

Det er rigtigt. Det er tragisk at folk er så 'tændte' for tiden. "Har han turban på? Det er nok en terrorist. Dræb svinet! Bare for at være på den sikre side".

Det virker lidt som om det er dén slags paranoide tankegang der styrer lederne i nogle vestlige lande for tiden (og sikkert også i nogle muslimske)

Der er nok ingen vej udenom en konfrontation :(

Offtopic: man burde holde op med altid at sige "USA mener sådan og sådan", og "Danmark vil gøre sådan og sådan", da den slags retorik insinuerer at hele befolkningen står bag.

Istedet burde man kun sige "Hr 'navn' vil gøre sådan og sådan", og "Hr 'navn' mener sådan og sådan". Så ku' man få adskilt tingene i mere håndgribelige størrelser.
For jeg vil under ingen omstændigheder sættes i forbindelse med hvad den nuværende danske eller amerikanske regering står for! Og det bli'r man jo når man bruger landene's navne som fælles-nævner.

Titel:
Quarrelsome sponser

Geografisk sted: Den ukendte frihed - Fri af underudviklet stakler, der fylder verden med mørke og ulykkelighed
..........

Senest rettet af Troll 09 okt 2007 10:54, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Fandens Ferieparadis...
Faldt lige over min danskopgave fra 1. g om Charles Chaplin, og synes denne afsluttende tale fra Diktatoren stadig holder, på trods af, at den blev skrevet i starten af 2. verdenskrig.

Citat:
The Jewish Barber (Charlie Chaplin): I'm sorry but I don't want to be an emperor. That's not my business. I don't want to rule or conquer anyone. I should like to help everyone if possible; Jew, Gentile, black men, white. We all want to help one another. Human beings are like that. We want to live by each others' happiness, not by each other's misery. We don't want to hate and despise one another. In this world there is room for everyone. And the good earth is rich and can provide for everyone. The way of life can be free and beautiful, but we have lost the way.

Greed has poisoned men's souls; has barricaded the world with hate; has goose-stepped us into misery and bloodshed. We have developed speed, but we have shut ourselves in. Machinery that gives abundance has left us in want. Our knowledge as made us cynical; our cleverness, hard and unkind. We think too much and feel too little. More than machinery we need humanity. More than cleverness, we need kindness and gentleness. Without these qualities, life will be violent and all will be lost. The aeroplane and the radio have brought us closer together. The very nature of these inventions cries out for the goodness in man; cries out for universal brotherhood; for the unity of us all.

Even now my voice is reaching millions throughout the world, millions of despairing men, women, and little children, victims of a system that makes men torture and imprison innocent people. To those who can hear me, I say "Do not despair." The misery that is now upon us is but the passing of greed, the bitterness of men who fear the way of human progress. The hate of men will pass, and dictators die, and the power they took from the people will return to the people. And so long as men die, liberty will never perish.

Soldiers! Don't give yourselves to brutes, men who despise you and enslave you; who regiment your lives, tell you what to do, what to think and what to feel! Who drill you, diet you, treat you like cattle, use you as cannon fodder! Don't give yourselves to these unnatural men---machine men with machine minds and machine hearts! You are not machines! You are not cattle! You are men! You have a love of humanity in your hearts! You don't hate! Only the unloved hate; the unloved and the unnatural.

Soldiers! Don't fight for slavery! Fight for liberty! In the seventeenth chapter of St. Luke, it’s written “the kingdom of God is within man”, not one man nor a group of men, but in all men! In you! You, the people, have the power, the power to create machines, the power to create happiness! You, the people, have the power to make this life free and beautiful, to make this life a wonderful adventure. Then in the name of democracy, let us use that power.

Let us all unite. Let us fight for a new world, a decent world that will give men a chance to work, that will give youth a future and old age a security. By the promise of these things, brutes have risen to power. But they lie! They do not fulfill their promise. They never will! Dictators free themselves but they enslave the people! Now let us fight to fulfill that promise! Let us fight to free the world! To do away with national barriers! To do away with greed, with hate and intolerance! Let us fight for a world of reason, a world where science and progress will lead to all men’s happiness.

Soldiers, in the name of democracy, let us all unite!

Hanna, can you hear me? Wherever you are, look up Hanna! The clouds are lifting! The sun is breaking through! We are coming out of the darkness into the light! We are coming into a new world; a kind new world, where men will rise above their hate, their greed, and brutality. Look up, Hanna! The soul of man has been given wings and at last he is beginning to fly. He is flying into the rainbow. Into the light of hope! Into the future! The glorious future! That belongs to you, to me, and to all of us. Look up, Hanna! Look up!

Håber det sidste også passer :)

http://home.datacomm.ch/rezamusic/chaplin_speech.html

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: In the door, up the stairs.
Citat:
I'm sorry but I don't want to be an emperor. That's not my business. I don't want to rule or conquer anyone.

Ja, så er det da i hvert fald ikke en tale af Mao. :D

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

JEL: der er så meget tvivl om ilge netop det billede, du poster, at jeg synes, det er en dårlig repræsentant for dit indlæg.
Desværre er det jo sådan, at sandheden er det første offer i enhver krig, og derfor synes jeg heller ikke, det er ok at poste et så tvivlsomt billede for at fremme sit argument.

Det var bare lige en notitits.

Titel:
Relativistisk båthorn

@Indigo Spinx; En rigtig go' klassisk film du nævner :)
Jeg ved simpelthen ikke hvad der ska' til for at folk, der hellere støtter krigs-handlinger end våben-hvile, ka' få øjnene op for hvor meget bedre det ville være hvis man havde fred og samarbejde istedet for konstant konflikt.

Jeg synes det virker så indlysende åbenlyst at man ville ku' få det langt bedre hvis man forsøgte sig med dét, istedet for hudløst at fokusere på en evindelig militær vold's og tvangs-løsning.

New Order skrev:
der er så meget tvivl om ilge netop det billede, du poster, at jeg synes, det er en dårlig repræsentant for dit indlæg.

Hvad er det ved billedet du ikke forstår?
Sindssyge mennesker bruger sindssyge metoder. Og det viser billedet tydeligt.

Ligenu, LIVE, mens vi snakker, bomber de hinanden. Sidst jeg læste var 900,000 libanesere fordrevne fra deres hjem. Ligenu! Mens vi stadig har vores varme sofa'er og lune senge.
Ligenu!

Og på trods af dét, sidder de stadig kun og _overvejer_ situationen i FN. Ligenu!
Det system har fejlet. Og dét viser billedet bedre end noget indlæg jeg ku' skrive.
Prøv at kigge på det igen, og fortæl mig hvad du ser på det billede. Hvis ikke dét er vigtigere end om det er jøder eller muslimer, så har jeg misforstået noget.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Billedet viser, bl.a., at Hizbollah ikke er bange for at smutte hen i lighuset, hente et allerede dødt barn og løbe rundt med det til ære for fotografer.

Titel:
Medlem

Geografisk sted: 8210
Jeg er enig med new order i at billedet kun beviser det man vil havde det skal bevise.
Man kunne også have valgt billeder af ødelagte huse ramt af raketter i Tel Aviv, eller man kunne spekulere over om barnet var blevet dræbt fordi hizbollah havde oplagret våben i forældrenes hus for at bruge familien som skjold.

Men det er temmelig sikkert ikke barnets egen skyld!!!

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

The Rocketmann skrev:
Man kunne også have valgt billeder af ødelagte huse ramt af raketter i Tel Aviv, eller man kunne spekulere over om barnet var blevet dræbt fordi hizbollah havde oplagret våben i forældrenes hus for at bruge familien som skjold.

Ja, netop. Og grunden til jeg reagerede, som jeg gjorde, er, at JEL næppe ville ha' lavet denne post med netop israelske børneofre for Hezbollahs ustyrlige raketter. Udfaldet er jo mere eller mindre entydigt rettet mod de børn, som er blevet ofre for israelske raketter. Hvordan blev de ofre? Fordi Hezbollah eller andre libanesere valgte at lade dem blive der, hvor de forlængst var blevet varskoet af israelerne om, at der ville blive bombet? Hvem ved..?

Og hvorfor hører vi i (relative) fredstider ikke JEL (og andre) forarges over muslimers selvmordsbomber mod civile mål i Israel?

Titel:
Relativistisk båthorn

New Order skrev:
Billedet viser, bl.a., at Hizbollah ikke er bange for at smutte hen i lighuset, hente et allerede dødt barn og løbe rundt med det til ære for fotografer.

Ingen sympati herfra til dén slags handlinger! Klart nok.

Men er det dét billedet viser? En modsat fordom er jo ligeså nytteløs.

Jeg brugte billedet fordi det kom frem da jeg søgte på nyheden på google. Og jeg antog at billedet havde tilstrækkelig sandheds-værdi, fordi jeg tidligere på CNN havde set video-klip hvor de selvsamme folk hiver adskillige børn op (børn iført almindeligt tøj, og ikke lig-klæder, som de formentlig ville være blevet iført hvis de lå på køl i et lig-hus) under sten og sammen-styrtede mur-brokker.

Jeg får mine nyheder primært fra tv, så hvis deres historie er forkert, så er min selvfølgelig også. Det er det første led hvor sandheden fra området bli'r filtreret.
Men jeg har set flere reportere bekræfte, dog godt nok også kun på tv, at hizbollah ikke er istand til at snyde journalisterne nævneværdigt, og at historien derfor er korrekt (altså at flere Uskyldige børn er døde som følge af en militær krigs-handling)

New Order skrev:
grunden til jeg reagerede, som jeg gjorde, er, at JEL næppe ville ha' lavet denne post med netop israelske børneofre for Hezbollahs ustyrlige raketter.

Det ville jeg... hvis sådan en episode havde fundet sted.

New Order skrev:
Hvordan blev de ofre? Fordi Hezbollah eller andre libanesere valgte at lade dem blive der, hvor de forlængst var blevet varskoet af israelerne om, at der ville blive bombet?

Eller måske fordi de ikke havde mulighed for at flygte?

Mener du det er tilstrækkeligt at smide et flyver-blad før et dødeligt angreb? Er det iorden at slå folk ihjel hvis bare man advarer dem i en lille pjece først? Hvem ved om de overhovedet har læst pjecen?

Og hvorfor ska' civile bare forlade deres hjem, fordi nogle banditter bruger dem som skjul? Er det virkelig de civile's eget ansvar?

Den der smider bomben, er den der smider bomben.

New Order skrev:
Og hvorfor hører vi i (relative) fredstider ikke JEL (og andre) forarges over muslimers selvmordsbomber mod civile mål i Israel?

Fordi det ikke nytter noget... :(
Kun våben-magt betyder noget. Alt andet er bare snak.

Men la' mig bare sige det her; alle angreb på fredelige civile, er forkerte!

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I am everywhere
Optimus Prime skrev:
Nu ved jeg ikke om du kender Ann Coulter men jeg syntes dette citat fra hende er perfekt til at beskrive den farlige mentalitet der gør vores verden så skide nedern:
Citat:
"I think our motto should be, post-9-11, 'raghead talks tough, raghead faces consequences.'"

hvorfor en fra publikum beder hende lade være med at bruge ordet "raghead"

Hun svarer så

Citat:
"You know, ok. I made a few jokes--and they killed 3000 Americans. Fair trade."

for ikke at forglemme dette:
Citat:
"Not all Muslims may be terrorists, but all terrorists are Muslims."

Ja, hun er pænt nederen, den kvinde har ikke mange brikker at flytte rundt med :roll:

Andre guldkorn af denne kvinde kan læses her:

http://www.washingtonmonthly.com/featur ... isdom.html

New Order skrev:
The Rocketmann skrev:

Ja, netop. Og grunden til jeg reagerede, som jeg gjorde, er, at JEL næppe ville ha' lavet denne post med netop israelske børneofre for Hezbollahs ustyrlige raketter. Udfaldet er jo mere eller mindre entydigt rettet mod de børn, som er blevet ofre for israelske raketter. Hvordan blev de ofre? Fordi Hezbollah eller andre libanesere valgte at lade dem blive der, hvor de forlængst var blevet varskoet af israelerne om, at der ville blive bombet? Hvem ved..?

Statsteror som den Israel og U.S.A udøver mod civile, vil jeg mene, er til enhver tid langt langt værere end civile teror organisationers angreb.
Hvis ikke man mener dette er tilfældet, er den rent logiske konsekvens, at de såkaldte teroristers forbrydelse ene og alene er, at de ikke har en international anerkendt (og derudover allieret) stat bag deres meningsløse blodudgydelser.

Desuden New Order, så er det ikke nødvendigt at forarges over muslimers selvmordsbomber mod civile mål i Israel i fredstider, det søger pressen for. Men så snart der er tale om statsorganiseret teror (specielt hvis det er udøvet af allierede stater), bliver store dele af pressen knap så krittisk, og så er der brug for at andre kan råbe op.

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Vordingborg
Synes denne sang passer meget fint ind her.

Kringsat af fjender, gå
ind i din tid
Under en blodig storm
vi dig til strid
Kanske du spør' i angst
udækket. åben:
Hvad skal jeg kæmpe med
hvad er mit våben?

Her er dit værn mod vold
her er dit sværd
troen på livet vort
menneskets værd
For al vor fremtids skyld
søg det og dyrk det
dø om du må, men
øg det og styrk det

Stilt går granaternes
glidende bånd
Stands deres drift mod død
stands dem med ånd
Krig er foragt for liv
Fred er at skabe
Kast dine kræfter ind:
Det onde skal tabe

Ædelt er mennesket
jorden er rig
Findes her sult og nød
skyldes det svig
Ja ja, i livets navn
skal uret falde
solskin og brød og ånd
ejes af alle

Dette er løftet vort
fra søster til bror
vi skal bli' gode mod
menneskenes jord
Vi vil ta' vare på
skønheden, varmen
som om vi bar et barn
varsomt på armen

DaEvilWiych :twisted:

Titel:
Dedikeret medlem

Men det er jo Kim Larsens ændrede tekst. Den var oprindeligt skrevet af Nordahl Grieg med titlen Til Ungdommen. Her er den oprindelige, norske tekst:

Kringsatt av fiender
gå inn i din tid
under en blodig storm
vi dig til strid
kanske du spør i angst
udekket, åpen
hvad skal jeg kjempe med
hvad er mit våpen?

Her er dit vern mot vold
her er dit sverd
troen på livet vårt
menneskets verd
for all vår fremtids skyld
søk det og dyrk det
dø om du må – men
øk det og styrk det

Stilt går granatenes
glidende bånd
stans deres drift mod død
stans dem med ånd
krig er forakt for liv
fred er å skape
kast dine krefter inn
døden skal tape

Edelt er mennesket
jorden er rik
finnes her nød og sult
skyldes det svik
knus det i livets navn
skal urett falle
solskinn og brød og ånd
eies av alle

Dette er løftet vårt
fra bror til bror
vi vil bli gode mot
menskenes jord
vi vil ta vare på
skjønnheten, varmen –
som om vi bar et barn
varsomt på armen

Virkeligt smukt og en af mine yndlingssange.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]