New Order skrev:
Billedet viser, bl.a., at Hizbollah ikke er bange for at smutte hen i lighuset, hente et allerede dødt barn og løbe rundt med det til ære for fotografer.
Ingen sympati herfra til dén slags handlinger! Klart nok.
Men er det dét billedet viser? En modsat fordom er jo ligeså nytteløs.
Jeg brugte billedet fordi det kom frem da jeg søgte på nyheden på google. Og jeg antog at billedet havde tilstrækkelig sandheds-værdi, fordi jeg tidligere på CNN havde set video-klip hvor de selvsamme folk hiver adskillige børn op (børn iført almindeligt tøj, og ikke lig-klæder, som de formentlig ville være blevet iført hvis de lå på køl i et lig-hus) under sten og sammen-styrtede mur-brokker.
Jeg får mine nyheder primært fra tv, så hvis deres historie er forkert, så er min selvfølgelig også. Det er det første led hvor sandheden fra området bli'r filtreret.
Men jeg har set flere reportere bekræfte, dog godt nok også kun på tv, at hizbollah ikke er istand til at snyde journalisterne nævneværdigt, og at historien derfor er korrekt (altså at flere Uskyldige børn er døde som følge af en militær krigs-handling)
New Order skrev:
grunden til jeg reagerede, som jeg gjorde, er, at JEL næppe ville ha' lavet denne post med netop israelske børneofre for Hezbollahs ustyrlige raketter.
Det ville jeg... hvis sådan en episode havde fundet sted.
New Order skrev:
Hvordan blev de ofre? Fordi Hezbollah eller andre libanesere valgte at lade dem blive der, hvor de forlængst var blevet varskoet af israelerne om, at der ville blive bombet?
Eller måske fordi de ikke havde mulighed for at flygte?
Mener du det er tilstrækkeligt at smide et flyver-blad før et dødeligt angreb? Er det iorden at slå folk ihjel hvis bare man advarer dem i en lille pjece først? Hvem ved om de overhovedet har læst pjecen?
Og hvorfor ska' civile bare forlade deres hjem, fordi nogle banditter bruger dem som skjul? Er det virkelig de civile's eget ansvar?
Den der smider bomben, er den der smider bomben.
New Order skrev:
Og hvorfor hører vi i (relative) fredstider ikke JEL (og andre) forarges over muslimers selvmordsbomber mod civile mål i Israel?
Fordi det ikke nytter noget...

Kun våben-magt betyder noget. Alt andet er bare snak.
Men la' mig bare sige det her; alle angreb på fredelige civile, er forkerte!