Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 01 aug 2025 01:09

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
07.09.2006

Hvad er jeres mening vedr. de terrorsigtede i Voldsmose, Odense?

P.E.T. og politiet har taget 9 'terrormisænkte', men det er idag kommet frem, at kun 2 af dem kan tilbageholdes, fordi anholdelsen er sket på et meget tyndt grundlag. Jeg hørte en beboer fra området sige, at han ikke mente, de 9 anholdte havde gjort noget som helst.
Hvad der sker med de 2, som stadig er i PET's varevægt vides ikke endnu...Så jeg vil gerne se beviser, før de dømmer dem. Har de beviser, så skal de selvfølgelig også for en domstol!

Jeg mener til dels, at dette er et eksempel på, hvilke friheder PET har fået, og Fogh sagde idag, at han vil være postivt indstillet overfor yderligere "værktøjer" (dvs. beføjelser, red.) i deres arbejde med terrorbekæmpelse. Det er det han kalder 'terrorpakken'.
Det kunne eksempelvis være øget overvågning af os som individer...som i London, hvor der er ½ mio. overvågningskameraer. Hver borger i London bliver fotograferet rigtig mange gange i løbet af en dag. Jeg ved ikke med jer, men jeg synes det er noget man skal være på vagt overfor! Jeg vil gerne have lidt frihed til at gøre, hvad jeg har lyst til.

Men den holdning har det meste af Danmark ikke...! En ny analyse siger, at 78% af danskerne ikke har noget imod mere overvågning,; -og 22% siger nej til mere overvågning.

Hvor mange af vores friheder må vi opgive for vores sikkerhed?

Jeg tror, jeg laver en 'poll ' her på Politisk forum om dette.

Titel:
Dedikeret medlem

I den forbindelse, synes jeg at denne artikel er relevant:

[iframe]http://politiken.dk/indland/article169360.ece[/iframe]

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Drumstick skrev:
En ny analyse siger, at 78% af danskerne ikke har noget imod mere overvågning,; -og 22% siger nej til mere overvågning.

Der er så 78% af Danmarks befolkning, der er bange og ikke aner hvor farligt det er at lytte eksklusivt til denne frygt, og de aner heller ikke hvilken skade det vil forrette på vores samfundsform. Og så er der 22%, der faktisk har noget dannelse og kan gennemskue at kuren måske er værre end sygdommen.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: In the door, up the stairs.
Drumstick skrev:
07.09.2006

Hvad er jeres mening vedr. de terrorsigtede i Voldsmose, Odense?

P.E.T. og politiet har taget 9 'terrormisænkte', men det er idag kommet frem, at kun 2 af dem kan tilbageholdes, fordi anholdelsen er sket på et meget tyndt grundlag. Jeg hørte en beboer fra området sige, at han ikke mente, de 9 anholdte havde gjort noget som helst.
Hvad der sker med de 2, som stadig er i PET's varevægt vides ikke endnu...Så jeg vil gerne se beviser, før de dømmer dem. Har de beviser, så skal de selvfølgelig også for en domstol!

Jeg mener til dels, at dette er et eksempel på, hvilke friheder PET har fået, og Fogh sagde idag, at han vil være postivt indstillet overfor yderligere "værktøjer" (dvs. beføjelser, red.) i deres arbejde med terrorbekæmpelse. Det er det han kalder 'terrorpakken'.
Det kunne eksempelvis være øget overvågning af os som individer...som i London, hvor der er ½ mio. overvågningskameraer. Hver borger i London bliver fotograferet rigtig mange gange i løbet af en dag. Jeg ved ikke med jer, men jeg synes det er noget man skal være på vagt overfor! Jeg vil gerne have lidt frihed til at gøre, hvad jeg har lyst til.

Men den holdning har det meste af Danmark ikke...! En ny analyse siger, at 78% af danskerne ikke har noget imod mere overvågning,; -og 22% siger nej til mere overvågning.

Hvor mange af vores friheder må vi opgive for vores sikkerhed?

Jeg tror, jeg laver en 'poll ' her på Politisk forum om dette.

Du vil også fortsat ha' frihed til at gøre, som du har lyst til, med mindre du har gang i noget terrorvirksomhed. Men på sigt vil et sådant tiltag uden tvivl blive udvidet til, at optagelser fra disse kameraer kan bruges mere generelt mod lovovertrædere. Dette sagt uden at jeg er helt sikker på, om det allerede forholder sig sådan i dag i Storbritanien.
Uanset hvad, så er det en udvikling, som for alt i verden må stoppes.

Jeg havde planlagt en længere smøre, men jeg stopper her.

Titel:
Dedikeret medlem

Problemet er også, efter min mening, at når først den slags beføjelser er å pladds, så bliver de sjældent fjernet igen, selv hvis truslen skulle gå væk. Og selv om jeg ikke tror Fogh har nogen planer om Danmark som nyfascistisk politistat (selvom det nogen gange kan se sådan ud), så ved man jo aldrig hvilke skruppelløse individer, der bliver valgt ind fremover.
At give sådanne magtmidler kræver at man ikke bare stoler på, at de nuværende magthavere ikke vil misbruge dem, man også at man stoler på samtlige fremtidige magthavere, hvem de end må være. Og det er jo f.eks. ikke noget nyt at man har brugt PET til at overvåge den politiske opposition.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]