Drumstick skrev:
07.09.2006
Hvad er jeres mening vedr. de terrorsigtede i Voldsmose, Odense?
P.E.T. og politiet har taget 9 'terrormisænkte', men det er idag kommet frem, at kun 2 af dem kan tilbageholdes, fordi anholdelsen er sket på et meget tyndt grundlag. Jeg hørte en beboer fra området sige, at han ikke mente, de 9 anholdte havde gjort noget som helst.
Hvad der sker med de 2, som stadig er i PET's varevægt vides ikke endnu...Så jeg vil gerne se beviser, før de dømmer dem. Har de beviser, så skal de selvfølgelig også for en domstol!
Jeg mener til dels, at dette er et eksempel på, hvilke friheder PET har fået, og Fogh sagde idag, at han vil være postivt indstillet overfor yderligere "værktøjer" (dvs. beføjelser, red.) i deres arbejde med terrorbekæmpelse. Det er det han kalder 'terrorpakken'.
Det kunne eksempelvis være øget overvågning af os som individer...som i London, hvor der er ½ mio. overvågningskameraer. Hver borger i London bliver fotograferet rigtig mange gange i løbet af en dag. Jeg ved ikke med jer, men jeg synes det er noget man skal være på vagt overfor! Jeg vil gerne have lidt frihed til at gøre, hvad jeg har lyst til.
Men den holdning har det meste af Danmark ikke...! En ny analyse siger, at 78% af danskerne ikke har noget imod mere overvågning,; -og 22% siger nej til mere overvågning.
Hvor mange af vores friheder må vi opgive for vores sikkerhed?
Jeg tror, jeg laver en 'poll ' her på Politisk forum om dette.
Du vil også fortsat ha' frihed til at gøre, som du har lyst til, med mindre du har gang i noget terrorvirksomhed. Men på sigt vil et sådant tiltag uden tvivl blive udvidet til, at optagelser fra disse kameraer kan bruges mere generelt mod lovovertrædere. Dette sagt uden at jeg er helt sikker på, om det allerede forholder sig sådan i dag i Storbritanien.
Uanset hvad, så er det en udvikling, som for alt i verden må stoppes.
Jeg havde planlagt en længere smøre, men jeg stopper her.