Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jun 2025 23:10

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 28 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
 Titel: så det slut?
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: honolulu
Tanken om at tredje verdens krig er gået i gang har slået mig især når jeg ser tv avisen og kan ik fatte mine egne øjne når jeg ser det danske flag blive brændt dag efter dag og alt den had..Er bange for at der snart sker noget stort...hvad tror i???????det jo blevet spået af nostrudamus at det ville ske :cry:

Titel:
Medlem

Geografisk sted: århus
Jeg nyder livet, og kan egentlig ikke tage mig af at de går så meget amok.. Lad dem da brænde nogle flag af og slå lidt på nogle politibetjente. Vil ikke sige at jeg på nogen måde føler mig usikker, eller tror at en tredje verdenskrig nærmer sig..
Det skal nok blive mæglet til jorden igen, tænk på hvor hårdt det må være at være så sur hele tiden, og mener også at stress forkorter levetiden oven i..

Med andre ord. Chillll dude.

NB. Hvis du skulle gå hen og få ret, har du naturligvis håneretten..

Titel:
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
Løsningen er enkel:
- Vesten og USA må trække sig ud fra de besatte områder.
- Vesten og USA skal blande sig udenom Mellemøstlig politik
- Vesten og USA skal ikke udsætte andre for ting, de ikke selv vil udsættes for
- Vesten og USA må respektere Mellemøstlig politik, eller holde sig langt væk (det samme med muslimer i Danmark/Vesten - accepter reglerne, eller skrid tilbage til Mellemøsten).
- Israel må trække sig væk fra Palæstina (hvis ikke, så må Vesten/USA fuldstændig blande sig udenom konflikten).
- Stop med at påtvinge Mellemøsten vestlige værdier. Det er svært at sige til muslimer, at de ikke skal påtvinge os muslimske værdier, når vi selv gør det imod dem.
- Stop provokationer af dem og lad dem være i fred.

"Terror", som vi kalder det i Vesten, er modsvar. Krigen mod terror findes ikke - man kan ikke bekæmpe terror. Hvis man bekæmper terror med krig og vold, så opstår der endnu mere oprør og modangreb (= terror).

Fuck jeg er træt af whineri... Vesten er de værste dobbeltmoralske svin, og Mellemøsten kan ikke se over deres egen næsetip (generalisering, though).

Hvorfor kan allesammen ikke bare dø, ryge en joint og falde ned, eller tage noget MDMA og tilgive hinanden? Jesus...

Medlem
Brugeravatar

[quote="aliaarhus"]Løsningen er enkel:
- Vesten og USA må trække sig ud fra de besatte områder.
- Vesten og USA skal ikke udsætte andre for ting, de ikke selv vil udsættes for
- Vesten og USA må respektere Mellemøstlig politik, eller holde sig langt væk (det samme med muslimer i Danmark/Vesten - accepter reglerne, eller skrid tilbage til Mellemøsten).
- Israel må trække sig væk fra Palæstina (hvis ikke, så må Vesten/USA fuldstændig blande sig udenom konflikten).
- Stop med at påtvinge Mellemøsten vestlige værdier. Det er svært at sige til muslimer, at de ikke skal påtvinge os muslimske værdier, når vi selv gør det imod dem.
- Stop provokationer af dem og lad dem være i fred.

"Terror", som vi kalder det i Vesten, er modsvar. Krigen mod terror findes ikke - man kan ikke bekæmpe terror. Hvis man bekæmper terror med krig og vold, så opstår der endnu mere oprør og modangreb (= terror).

Fuck jeg er træt af whineri... Vesten er de værste dobbeltmoralske svin, og Mellemøsten kan ikke se over deres egen næsetip

tror jeg du har ret i at vi bare skal blande os uden om men sådan er det jo ik og det er de følger det har som bekymre mig :cry:

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: 8000 Botanical Dimensions
Vi (Vesten) skal i hvert fald lade være med partout at tvinge vores værdier ned over hovedet på andre kulturer.
Jeg betragter dog ikke mig selv som pacifist; i nogle situationer kan en militær intervention være nødvendig.
Men for at svare på dit spørgsmål: Nej, jeg tror godt nok, der skal meget mere for at starte en tredje verdenskrig. Men jeg skal da indrømme, at situationen har påvirket mig. Når folk efter den 11/9 har talt om risikoen for et terrorangreb i Danmark, har jeg for det meste syntes, at de overdrev. Men efter det sidste halve års begivenheder, der må siges at være intensiveret i de sidste par uger, vil jeg da ikke afvise, at der er en reel risiko for et terrorangreb.

Titel:
Dedikeret medlem

Jeg tænker personligt ikke spor over terrorangreb. Det fylder ingenting i min hverdag.
Dog forudser jeg en eller anden form for bombning i DK indenfor de næste 2 måneder. Jeg håber, jeg tager fejl. Men det skal i hvert fald hverken få mig til at gå ad mindre traffikerede veje eller overhovedet gøre mig bekymret. Det er risikoen for at være til stede, hvis det sker, simpelthen bare alt for lille til.

aliaarhus skrev:

Nu ved jeg ikke, i hvor bred forstand, du mener det, men vi skal ikke blande os udenom alting. Når menneskerettigheder bliver overtrådt, skal man ikke bare se til. Tortur, korporlig afstraffelse og den slags er simpelthen for grove forseelser til, at man bare kan holde sig væk.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus C
tribe79 skrev:
Tanken om at tredje verdens krig er gået i gang har slået mig især når jeg ser tv avisen og kan ik fatte mine egne øjne når jeg ser det danske flag blive brændt dag efter dag og alt den had..Er bange for at der snart sker noget stort...hvad tror i???????det jo blevet spået af nostrudamus at det ville ske :cry:

Jeg tror roligt, du kan slappe helt af, tribe79. Det gør mig dog ked af det på dine vegne, at du tager det så tungt. Og det gør mig mildt sagt irriteret på medierne, for hvem det er en fed forretning at male det billede, du reagerer på.
Men de puster det op, det kan du roligt tro på. De bruger de samme billeder igen og igen, og de viser et meget, meget lille udsnit af virkeligheden i Mellemøsten. Desuden er det alment kendt, at folkene på billederne stiller sig op for kameraerne, og overdriver deres udtryk. (Det er lidt et kendetegn ved arabisk retorik...)

Titel:
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
TheBo skrev:
Nu ved jeg ikke, i hvor bred forstand, du mener det, men vi skal ikke blande os udenom alting. Når menneskerettigheder bliver overtrådt, skal man ikke bare se til. Tortur, korporlig afstraffelse og den slags er simpelthen for grove forseelser til, at man bare kan holde sig væk.

Selvfølgelig, er fuldstændig enig. Men igen: Man skal rydde op i eget hus, inden man rydder op i andres. Guantanamo-basen, blot for at nævne et eksempel. Flere eksempler kunne være torturen af irakiske og afghaniske fangere, voldtægt af kvinderne i irak-krigen og massebombningen af Irak generelt.

Jeg ved snart ikke hvad der er værre... det Saddam har gjort, eller det USA, Danmark og UK har gjort (nok mest USA).

Avanti skrev:
Desuden er det alment kendt, at folkene på billederne stiller sig op for kameraerne, og overdriver deres udtryk. (Det er lidt et kendetegn ved arabisk retorik...)

Præcis. Vores sprog og tonefald er virkelig baseret på "overdrivelse fremmer forståelse" - det har mange vestlændinge svært ved at forstå. Det med at Danmark skal begraves og folk skal bade i blod - det skal tages med en gran salt.

Hvis man har været en del af kulturen og kender sproget ind og ud, vil man slappe betydeligt mere af, når man ser og hører de ting der bliver gjort og sagt.

Senest rettet af syreperlen 10 feb 2006 00:36, rettet i alt 2 gange.

Titel:
Dedikeret medlem

aliaarhus skrev:
Jeg ved snart ikke hvad der er værre... det Saddam har gjort, eller det USA, Danmark og UK har gjort (nok mest USA).

I lige præcis dette tilfælde ved jeg det heller ikke. Men på et overordnet plan er der jo slet ingen tvivl om, hvem der er den største synder.

Medlem
Brugeravatar

Avanti skrev:
tribe79 skrev:

Jeg tror roligt, du kan slappe helt af, tribe79. Det gør mig dog ked af det på dine vegne, at du tager det så tungt. Og det gør mig mildt sagt irriteret på medierne, for hvem det er en fed forretning at male det billede, du reagerer på.
Men de puster det op, det kan du roligt tro på. De bruger de samme billeder igen og igen, og de viser et meget, meget lille udsnit af virkeligheden i Mellemøsten. Desuden er det alment kendt, at folkene på billederne stiller sig op for kameraerne, og overdriver deres udtryk. (Det er lidt et kendetegn ved arabisk retorik...)

Jeg håber så inderligt at du har ret..Jeg ik bange for at vi skal dø men at skulle dø som en hund i en krig det gør mig usikker

In our memories

Geografisk sted: Provinsen
Nostradamus var en nar, og hele den dér dommedagsprofetiske tilgang til livet giver jeg ikke meget for. Desuden har jeg svært ved at se hvordan en tråd med et så religiøst udgangspunkt hører hjemme i Politisk Forum.

Desuden er der ikke nogen der dør af at et par flag brændes af...mange af de danskere der fornyligt er vendt hjem, fortalte for det meste om den venlige lokale befolkning, der havde beroliget dem.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
Vejen frem er dialog.

Det er ikke slut, tribe79,hvis vi går sammen og forsøger at forstå hinanden. Hvis vi gør en aktiv indsats for at gøre opmærksom på, at vi er nogle som har andet end dollars og islam i hovedet, som bare ønsker fred. Hvis det ikke er muligt, så respektere hinanden. Det er en lille planet, og vi skal allesammen være her.

Mit forslag er derfor, at du ligesom over 20.000 indtil videre, skriver under på denne underskriftsindsamling online, som er for alle der ønsker forsoning og at vi skal respektere hinanden som mennesker (uanset religion, race, holdninger osv.)

Skriv under her:
http://www.forsoningnu.dk/underskrift/

GØR NOGET. Jo flere vi står sammen i ønsket om fred og forsoning, jo større sandsynlighed er der for, at vi kan ændre verdens tilstand.
Deltag i alle de demonstrationer og møder, du kan. Jeg har selv indenfor det sidste halve år været til anti-racismedemonstration, Stop Bush-demonstrationen, Dansk Social Forum, og lavet tegninger af politisk karakter. Dog ikke nogle, som fornærmer islam, men som sikkert vil løfte et par øjenbryn eller rynket næse af i Det Hvide Hus.

Skal d. 18.marts til "Nej til Krig"demonstration, som foregår i flere lande (markeres på 3-års dagen for USA's invasion/besættelse af Irak).

Se dette site for at finde ud af, hvor demonstrationen foregår i DIN by:
http://www.nejtilkrig.dk

Billede

Titel: psyko
Medlem
Brugeravatar

:P

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

aliaarhus skrev:
Fuck jeg er træt af whineri... Vesten er de værste dobbeltmoralske svin, og Mellemøsten kan ikke se over deres egen næsetip (generalisering, though).

Som sekulær er jeg også træt af alle de tudemarier, der fører sig frem for tiden.

Vesten er dobbeltmoralske og hykleriske, ja tak. Det er folk i Mellemøsten fandenlynemig også. Det er fordelen ved at have to monoteistiske religioner på hver side: begge anser sig som immune overfor kritik, fordi det implicit ligger i folks opfattelse at de selv er i bessidelse af den absolutte korrekte moral. Religioner fremmer ikke forståelsen, men man kan tvinge dem til at acceptere, at folk har ytringsfrihed på begge sider af hegnet og så kræve at de ikke laver religionskrig mod hinanden.

Hvis vesten - og især de religiøst prægede mennesker herovre - tog egne værdier om frihed, lighed og broderskab alvorligt ville det være fedt. Som det er nu, er det for nemt at pege fingre af modstanderen og så længe det er så nemt, behøver man jo ikke kigge på sig selv.

Titel:
Medlem

Hip hip hurraaa!! for fugleinfluinza. Så kom der da lidt andet i Tv en nogle latterlige tegninger der aldrig skulle have været trygt. jeg syntes det er utroligt at de ikke vil modtage den undskyldning de har fået af jylandsposten og forstår at Danmarks regering ikke kan give en undskyldning fordi at vi har ytrings frihed i Kære gamle kolde og grå Dk.

Mvh Tom

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Midtjylland
Under alle omstændigheder er hverken en åben krig mod mellemøsten (og visse dele af asien), eller fugleinfluenze, noget som ville kunne defineres som dommedag - eller som topic siger "så det slut".

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Island of Wak-Wak
Ville også lige give lidt lyd fra mig :o

Det er ærgeligt at der er en så oprørt stemning i mellemøsten,det bunder ikke i tegningerne eller noget andet danske projekt i det område. Men international pasitivitet ift. usa`s udenrigspolitik og at der ingen international kontrol af amerikanske invisteringen og projekter er i mellemøsten.

Usa`s krig dernede og anonym støtte til forskellige lande burde være 100% deres egen og ingen andre skulle støtte deres udenrigspolitik så ville de måske se at de ikke lige var så smart at smadre så mange menneskers liv i mellemøsten.

Alt kan koges ned til penge i den vestlige verden og ingen vil ud i krig eller alvorlige kriser som koster penge big time, så bare rolig ingenting vil ske. Ikke før et andet land end usa opruster i stor stil. og det sker jo ikk så--...

Peace
Wak :roll:

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordsjælland/Hundested
WW3 sker nok ikke foreløbigt tror jeg. Det koster som før fortalt for mange penge.
USA såvel som resten af verden burde ikke stikke næsen i andres sager.
Bare synd hvis Danmark eller andre lande bliver udsat for "terror" (frihedskæmpernes angreb). Hvis det sker, så er jeg sikker på at vesten forener sig yderligere og nedlægger sanktioner osv. for at skade den 3. verdens økonomi. Krig bliver næppe en udvej, for hvis man smadrer alle den 3. verdens lande så har den vestlige verden ikke nogen at udnytte, og så er der ikke råd til vores livsstil mere, og det vover politikerne ikke at risikere, de nyder jo selv godt af den måde vi her i vesten lever på, og har nok ikke nogen lyst til at miste stemmer, hvis oppositionen påpeger at det er den siddende regerings skyld at man mistede sin 42" Sony-reality-livsstil!
Hvis der er mere "pis" så stemmer jeg for at alle tophovederne i pågældende situation tog en ordentlig omgang MDMA sammen, så var den skid slået!
Ellers giv dem et solo trip af LSD eller svampe, mens en højtaler forklarer dem om ulemperne ved vedvarende stridigheder.

Mvh Kermit_dk

Titel: kermit-dk
Medlem
Brugeravatar

synes det lyder som en fantastisk ide at give dem noget mdma hehe...Eller også kunne man bare sende dem nogle gode energier tror de har brug for det...Total dejligt med den fugleinfluenza noget andet at kigge på.. :D

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Citat:

De lande du snakker om er rene diktaturer, selvfoelgelig skal vi blande os. Jeg er dog enig i at krig ikke er nogen loesning, men mange mennesker har en tendens til at taenke at naar det nu er maaden de goer det paa dernede, saa er det automatisk i orden. I lande hvor kvinder, homoseksuelle og folk der kan taenke selv bliver undertrykt og risikerer at blive henrettet hvis de kritiserer regimet er kulturimperialisme en GOD ting.

Kermit dk > Hvad er det for noget pis med at terror er "frihedskaempendes angreb"? Kan du virkelig se det logiske i at slaa uskyldige mennesker ihjel for at faa sin syge pointe igennem? Jeg befinder mig selv i Asien lige nu, hvis jeg blev offer for en bombe ville det saa ogsaa vaere i orden fordi mit land har "kraenket" en religion? Jeg kan virkelig ikke se hvordan det nogen sinde kan forsvares at foere en krig imod uskyldige mennesker, selv om det selvfoelgelig er det letteste.

Jeg har dog rejst i lande de sidste par uger hvor religion er forbudt, nogen fordele er der da ved kommunisme. :wink:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 28 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]