Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jun 2025 21:18

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
:? I don't get it. Fogh vil nærmest at forvandle Danmark til en politistat, hvor der er nul-tolerance og bidske pansere i kampuniform, hjelm og skjolde til at¨håndtere ulydige 'borgere'. Jeg har set dem her i Kbh -bla. i Pusher Street. I sommers var det helt galt, de patruljerede konstant derude, og chikanerede på arrogant manér de fredelige gæster på fristaden. Fristaden vil jeg nu ikke kalde den mere, alle her i københavn omtaler den nu også blot som 'staden.
Der er mange emsige betjente rundt omkring i Kbh, jeg er overrasket over, hvor de dukker op. Jeg har kun selv konfronteret dem en gang hvor jeg kørte uden lys på cyklen. Fik snakket mig fra en bøde på 500,- og det var det. Men der er virkelig strix kontrol med alt her i hovedstaden...Emsige pansere som bare fanden, og de fleste betjente er ulidelige at være i selskab med, enten fordi de skal stikke næsen i, hvordan man lever sit liv, eller forulemper og chikanerer hvis ikke én selv, så nogle andre.

Med den terrorpakke, Fogh nu gerne vil have indført i Danmark, er vi så at sige 'et skridt nærmere' en politistat. Selv hans egen Venstre-partifælle Birthe Rønn Hornbech (vicepolitimester) siger, at hun slet ikke kan gå ind for denne "terror-pakke"!! Hun mener, ligesom mig, at det er at gå til yderligheder med større magtbeføjelser til politiet og P.E.T. vil blive meget mere hemmelighedsfuld og undercover end den allerede er. I radioavisen blev Fogh spurgt om, hvad han siger til Hornbech's afstandtagen til terrorpakken. Til det sagde han koldt:"Der er jeg så uenig med Birthe Rønn Hornbech. . . For der BLIVER vedtaget en terrorpakke!" ((punktum))

Jeg var mundlam, frutstreret og gal på samme tid, da jeg hørte det.
Terrorpakken vil læne sig meget op ad Bush's måde at køre USA på, gennem hans "Patriot Act". Den bryder på mange punkter med den originale amerikanske forfatning - idet myndighederne nu har ret til at gennemsøge et hvilket som helst civilt hjem, hvis der er mistanke om terrorvirksomhed. Det måtte man også før i tiden, men så skulle man have en dommerkendelse, for at sikre rettighederne for dem, det går ud over. Dette ophævede Bush med "The Patriot Act", så nu behøves ingen dommerkendelse for at trashe et hjem. Dette er også noget, Fogh vil have gennemført her i DK, samt give yderligere beføjelser til Politiets Efterretnings Tjeneste PET til at overvåge befolkningen og optage telefonsamtaler og emails fra mistænkte terrorister. Men hvem siger, at de overvåger de rigtige mennesker? De er vel nødt til at udnytte deres ressourcer til at lytte med på ting for at opsnappe et spor at gå efter; derfor vil det også gå ud over uskyldige (som dig og mig), og jeg tvivler stærkt på, at PET kommer og siger "Ved du hvad, vi har overvåget dig i ½ års tid, men fandt ud af at du ikke var en trussel. Her er en cola." Næh, man ville ikke få en skid at vide om det, og det er dét der er hele essensen i min pointe. Jeg er IMOD at regeringen har for meget viden om sin befolkning, fordi denne viden kan udnyttes på kommerciel og grådig vis - mod folkets vilje, og i værste fald, uden at de véd noget om det.
Tilbage til terrorpakken. Selvom jeg er imod både Rønn Hornbech og Venstres Ungdom, pga. deres politik, må jeg give dem ret i deres modstand til terrorpakken. Og jeg er glad for at de har øjnene åbne, for det skal vi VIRKELIG have i disse år.
Jeg kan være bekymret for, hvor vi er på vej henad. Hvis Fogh begynder at kopiere flere sindssyge idéer fra Bush, vil vi til sidst være sådan en lille ekstra stat til USA, ligesom Hawaï eller Christmas Øerne. Foruroligende tanke at Fogh er så brun på næsen, for jeg har virkelig ikke brug for, at vi optager ret meget mere fra USA, vi er allerede alt for bombarderet med det i medierne, og overalt hvor du kigger hen. Hvis vi også politisk bliver småfascistiske, negligerende overfor demokratiet, og egoisme og penge de eneste menneskelige værdier, er jeg nok den der er skredet....
De seneste 5 år har min patriotisme dalet støt, og den er nu næsten nede på 0. Jeg er ikke mere stolt af at være dansker, på grund af den måde Danmark bliver opfattet på. Takket være det forpulede røvhul, som i øjeblikket har den frækhed at kalde sig statsminister, og mange andre tendenser i det danske folkefærd, som får mig til at skamme mig over at være dansker.

Lad mig stille jer 3 spørgsmål:

1) Hvad er din holdning til terrorpakken?

2) Hvordan ville du have det med at bo i et land, som ligner USA eller UK meget? (Endnu mere end idag).

3) Hvor stolt er du af at være dansker?

Tænk lidt over den og gi' en kommentar.
Det er vigtigt at vi får en debat igang, som kan sprede sig som ringe i vandet.

¤Tilbage til jointen¤
mvh
Drumstick.

In our memories

Geografisk sted: Provinsen
1) Jeg er meget, meget skeptisk overfor terrorpakken. Delvist fordi den underminerer retssikkerhden og delvist fordi jeg tvivler på, at den hjælper synderligt. Hvis terrorpakken bliver vedtaget med socialdemokratisk hjælp, så vil jeg stemme på SF ved næste valg.

2) Jeg vil have det meget skidt at leve i et samfund med mere overvågning og generelt lavere retssikkerhed. Politiet har allerede mange vidtgående beføjelser, og jeg har oplevet nok ubehageligheder fra deres side, til ikke at godtage deres ævl om "nødvendig magtekspansion"

3) Er jeg stolt af at være dansker? Hmmm...Jeg er stolt over at leve i et velfærdssamfund, jeg er stolt over at leve i et af de få EU-lande, der rent faktisk går ind for ophævelse af landbrugsstøtten. Jeg er ikke stolt over at leve i et land med en snævertsynet befolkning, hvoraf over en stor procentdel stemmer ønsker en kortsigtet økonomisk politik gennemført.
Og jeg er slet ikke stolt af at leve i en land, hvor befolkningen gerne vil opgive sine borgerrettigheder for lidt falsk tryghed, føj!

-Psyko

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Jeg forstår ikke al den overvågning? Måske ville jeg forstå den bedre, hvis mine landsmænd var blevet sprunget i stykker af terrorister, men så alligevel! Dem der gør den slags, er beredt på døden. De frygter den ikke, de "hidkalder" den? De er i den tro, at deres handling er god, og at de vil blive mødt som helte på den anden side af livet.

Jeg tror ikke overvågning eller gestapo vil gøre nogen forskel. Lad os se om jeg tager fejl.

// Og jo, jeg er stolt af at være dansker. Jeg er stolt af den jeg er, dvs. halv dansker og halv italiener. Men stolt er jeg!

Titel:
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
thafreak skrev:
Jeg forstår ikke al den overvågning?

Meningen er at holde terrorister som mig nede :P Min race med bomber er ikke velkommen i landet :P

Jeg er træt af at høre på terror... det er det værste vrøvl! Terror opstår fødes af undertrykkelse og krig. Vi er med i en krig mod Mellemøsten, og vi forventer ikke at få svar igen i form at "terrorisme"?

Under 2. verdenskrig havde Danmark jo såkaldte "frihedskæmpere", nøjagtigt som Irak og Afghanistan har - lande i Mellemøsten har generelt ikke mulighed for at bekæmpe krigene imod deres land på andenvis, bl.a. pga. økonomiske problemer, som medfører mangel på tanks, bombefly og missiler, som ifølge USA er en nødvendighed for at blive autoriseret til at gå i krig eller svare igen.

Vi sidder her i trygge Danmark og diskuterer, hvorvidt vi skal have lov til at bombe Irak eller ej, uden forståelse for, at det lands befolkning der bliver ført krig imod, ikke tænker "dette er en politisk nødvendighed", når de ser missiler i luften og bombefly lægge ens by i ruiner. Vi kan ikke forstå, at befolkningen som modangreb begynder at henrette gidsler og bombe tilfældige steder i Europa (ikke at jeg siger at det er meget bedre, men reaktionen er forståelig) - denne type mennesker kalder vi for terrorister, ikke frihedskæmpere.

Konklusionen må være, at "terrorist" og "frihedskæmper" er to forskellige ord, der beskriver samme type menneske - men hvilket ord man vil bruge, afhænger af hvilken side man står på, og hvem man vil spytte i hovedet.

Brænd terrorpakken i helvede, og indfør fred NU, hvis vi vil undgå at Danmark skal bombes af frustrerede befolkningsgrupper. Det er virkelig naivt at tro, at man kan bombe andre uden at få et modsvar - kan det virkelig kræve så meget intelligens at regne dette ud? Mere intelligens end politikerne er i stand til at være i besiddelse af med deres fancy uddannelse og status?

Lene Espersen, brug din hjerne, bare én gang... Danmark har aldrig nogensinde været mere upopulær, og der har aldrig nogensinde hersket en mere negativ stemning i landet hvad angår andre kulturer, tolerance og gensidig respekt!

Føj, hvor kan mennesket stinke!

Titel:
Psychedelia Gay Overlord

Geografisk sted: Biløen
Lad nu være med at blande tolerance og respekt sammen, Ali. F.eks. så tolererer jeg kommunister, og mener at de har ret til at udtale sig. Men jeg harda INGEN respekt for de svin.

Ang. Terrorpakken, så er det godt at se at der er folk i Venstres bagland der råber op om dette. For en gangs skyld ser det ud til at der er nogen i det parti der holder lidt fast i liberale værdier.

Ang. USA og UK, så har man som borger langt flere rettigheder i USA, Drumstick. I DK er der et stort problem med tredelingen af magten, noget som terrorpakken vil gøre endnu større. I USA har man, pga. forfatningen, f.eks. mulighed for at gå til højesteret og få prøvet beslutninger og love.Noget man ikke kan gøre i DK på samme måde. Desuden er der en meget større aktindsigt. F.eks. så skal CIA stille deres akter til rådighed for offentligheden efter en årrække, plus der er visse begrænsninger for deres virke i USA. Det samme har vi slet ikke med de danske efterretningstjenester. Dette forholder sig sådan fordi USA er bygget på en forfatning der har forsøgt at begrænse staten. Omend den langt fra er perfekt, så giver den borgerne langt mere magt end hér, hvor der er større tillid til staten. At nævne USA som skræmmebillede i den sammenhæng viser nok en uvidenhed om hvorledes tingene forholder sig,, både hér og dér.

Jeg er i øvrigt ikke stolt af at være dansker eller noget andet. Hvorfor skulle man det? Kun tåber identificerer sig med den slags.

Titel:
In our memories

Geografisk sted: Provinsen
dankdawg > Mange af de regler, der tidligere skulle begrænse diverse agencies og politibureauers magt i USA, er tilgengæld blevet kompromitteret med nye tiltag såsom den kontroversielle "patriot act."
Det er f.eks blevet meget let at fængsle folk uden at sigte dem osv.
Og selvom CIA har fået deres magt begrænset indenfor USA's grænser, så har de jo stået for adskillige kidnapninger i Europa, og har forsøgt og i mindst et tilfælde lykkedes med, at vælte en demokratisk valgt regering og få indført et diktatur. Den slags har PET - bl.a. pga. sin størrelse selvfølgelig - ikke udført.

mvh. Psyko

Relativistisk båthorn

Drumstick skrev:
I don't get it.

Det er en panik-handling fra deres side. Det er ihvertfald mit gæt.
Måske for at kamouflere en tiltagende krise vi ikke har opdaget er igang endnu? Benzin-priserne stiger og stiger jo hele tiden, så måske er situationen mørkere end de fortæller os?

Drumstick skrev:
Med den terrorpakke, Fogh nu gerne vil have indført i Danmark, er vi så at sige 'et skridt nærmere' en politistat. Selv hans egen Venstre-partifælle Birthe Rønn Hornbech (vicepolitimester) siger, at hun slet ikke kan gå ind for denne "terror-pakke"!! Hun mener, ligesom mig, at det er at gå til yderligheder med større magtbeføjelser til politiet og P.E.T. vil blive meget mere hemmelighedsfuld og undercover end den allerede er. I radioavisen blev Fogh spurgt om, hvad han siger til Hornbech's afstandtagen til terrorpakken. Til det sagde han koldt:"Der er jeg så uenig med Birthe Rønn Hornbech.

Mon ikke hun ka' påregne en fremtidig karriere som sangerinde, med sangen: "det er mig der står herude og banker på" (og så i video'en ser man hende stå foran den lukkede dør til partiet's gruppe-værelse) :lol:
Jeg tror ihvertfald ikke hun bli'r belønnet for at være kritisk. At interessere sig for kvaliteten af love, og deres konsekvenser på rets-sikkerheden, er der vist ikke så meget prestige i længere :(

Drumstick skrev:
Næh, man ville ikke få en skid at vide om det, og det er dét der er hele essensen i min pointe. Jeg er IMOD at regeringen har for meget viden om sin befolkning, fordi denne viden kan udnyttes på kommerciel og grådig vis - mod folkets vilje, og i værste fald, uden at de véd noget om det.

Terror-loven ka' også bruges til noget andet; til overvågning af politikerne selv. På den måde ka' elementer med adgang til den teknologi der bli'r brugt, og som lader sig friste til måske at mis-bruge teknikken til egen vinding, samle følsom information om politikerne. Og i teorien så afpresse politikkere til at stemme for eller imod diverse love.

Magt beruser meget let, såvidt jeg ved, og det var vistnok derfor man i sin tid (for mange mange år siden, i demokratiet's begyndelse) overhovedet valgte at indføre regler for hvordan policen og andre magt-institutioner måtte opføre sig.
Problemet idag er nok at vi i for mange år har levet i nogenlunde fred og tryghed, og nødvendigheden af en skrap lov der sikrer vores rettigheder der er blevet til noget teoretisk mange egentlig ikke længere ka' forholde sig personligt til.

"Hvorfor er det nødvendigt at policen's beføjelser er begrænset? Hvis man ikke bryder loven har man jo ikke noget at frygte?", er det klassiske mantra, men hvorfor lavede man så loven til at begynde med?
Måske fordi man havde en masse dårlige erfaringer med at folk der blev betroet job's med den enorme magt man ka' ha' i policen, ikke altid ku' finde ud af at håndtere denne magt.

Murphy's-lov: hvad der _kan_ gå galt, _vil_ gå galt.

Og nu vil man så gentage alt det negative, og smide rets-staten på gulvet til fordel for et mere eller mindre fascistisk overvågnings-samfund hvor der snart sidder kameraer i alle's private hjem (bare for en sikkerheds skyld, _hvis_ nu du sad og lavede bomber i stuen (eller sympatiserede med enheds-listen). Den slags må vi da gi' regeringen lov til. Vi ka' jo ikke leve uden at de selvfølgelig også må dét. Og næste gang du har gæster på besøg, så ska' der da også være en repræsentant fra myndighederne tilstede, så man ka' checke at ingen planlægger 'noget'. Det ka' da kun føre til et dejligt vidunderligt samfund :roll: )
History repeats itself, var der vist nogen der engang sagde.

Drumstick skrev:
Tilbage til terrorpakken. Selvom jeg er imod både Rønn Hornbech og Venstres Ungdom, pga. deres politik, må jeg give dem ret i deres modstand til terrorpakken. Og jeg er glad for at de har øjnene åbne, for det skal vi VIRKELIG have i disse år.

Er de begge 2 imod terror-loven??? Det var jeg ikke klar over, men det lyder da positivt.
Men er du sikker?

Drumstick skrev:
Hvis Fogh begynder at kopiere flere sindssyge idéer fra Bush, vil vi til sidst være sådan en lille ekstra stat til USA, ligesom Hawaï eller Christmas Øerne.

Så ka' du få kørekort som 16-årig ;) Det er da ok :)
Og så ka' vi få dollars :D (det er meget bedre end de der latterlige øvro-tingester)
Jo før vi la'r usa overta' danmark, jo før ka' vi få en dansker valgt ind i det hvide hus som præsident. Tænk over det. Hvis vi sælger danmark til usa, og får status som stats-borgere, så ka' vi være med til at stemme til valgene (og et par millioner stemmer mod bush havde måske været nok til at han ikke var blevet valgt (begge gange endda))

Du ska' se det positive i tingene, drumstick :)
(alt det som gi'r _os_ fordele til at bekæmpe det neo-konservative VKDF-collab med)

(og bortset fra det, så er mange amerikanere jo _også_ imod dem. La' os stå sammen med dém, så er vi flere :) )

Drumstick skrev:
Tilbage til jointen

Jep. Det er statistisk mere sikkert at ryge hash, end at være soldat i krige startet autonomt under VKDF's ledelse.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
JEL> Vel talt! Jeg er fuldt ud enig, og jeg kan godt lide at du kommer med en humoristisk drejning til sidst!
:lol:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]