Drumstick skrev:
I don't get it.
Det er en panik-handling fra deres side. Det er ihvertfald mit gæt.
Måske for at kamouflere en tiltagende krise vi ikke har opdaget er igang endnu? Benzin-priserne stiger og stiger jo hele tiden, så måske er situationen mørkere end de fortæller os?
Drumstick skrev:
Med den terrorpakke, Fogh nu gerne vil have indført i Danmark, er vi så at sige 'et skridt nærmere' en politistat. Selv hans egen Venstre-partifælle Birthe Rønn Hornbech (vicepolitimester) siger, at hun slet ikke kan gå ind for denne "terror-pakke"!! Hun mener, ligesom mig, at det er at gå til yderligheder med større magtbeføjelser til politiet og P.E.T. vil blive meget mere hemmelighedsfuld og undercover end den allerede er. I radioavisen blev Fogh spurgt om, hvad han siger til Hornbech's afstandtagen til terrorpakken. Til det sagde han koldt:"Der er jeg så uenig med Birthe Rønn Hornbech.
Mon ikke hun ka' påregne en fremtidig karriere som sangerinde, med sangen: "det er mig der står herude og banker på" (og så i video'en ser man hende stå foran den lukkede dør til partiet's gruppe-værelse)

Jeg tror ihvertfald ikke hun bli'r belønnet for at være kritisk. At interessere sig for kvaliteten af love, og deres konsekvenser på rets-sikkerheden, er der vist ikke så meget prestige i længere

Drumstick skrev:
Næh, man ville ikke få en skid at vide om det, og det er dét der er hele essensen i min pointe. Jeg er IMOD at regeringen har for meget viden om sin befolkning, fordi denne viden kan udnyttes på kommerciel og grådig vis - mod folkets vilje, og i værste fald, uden at de véd noget om det.
Terror-loven ka' også bruges til noget andet; til overvågning af politikerne selv. På den måde ka' elementer med adgang til den teknologi der bli'r brugt, og som lader sig friste til måske at mis-bruge teknikken til egen vinding, samle følsom information om politikerne. Og i teorien så afpresse politikkere til at stemme for eller imod diverse love.
Magt beruser meget let, såvidt jeg ved, og det var vistnok derfor man i sin tid (for mange mange år siden, i demokratiet's begyndelse) overhovedet valgte at indføre regler for hvordan policen og andre magt-institutioner måtte opføre sig.
Problemet idag er nok at vi i for mange år har levet i nogenlunde fred og tryghed, og nødvendigheden af en skrap lov der sikrer vores rettigheder der er blevet til noget teoretisk mange egentlig ikke længere ka' forholde sig personligt til.
"Hvorfor er det nødvendigt at policen's beføjelser er begrænset? Hvis man ikke bryder loven har man jo ikke noget at frygte?", er det klassiske mantra, men hvorfor lavede man så loven til at begynde med?
Måske fordi man havde en masse dårlige erfaringer med at folk der blev betroet job's med den enorme magt man ka' ha' i policen, ikke altid ku' finde ud af at håndtere denne magt.
Murphy's-lov: hvad der _kan_ gå galt, _vil_ gå galt.
Og nu vil man så gentage alt det negative, og smide rets-staten på gulvet til fordel for et mere eller mindre fascistisk overvågnings-samfund hvor der snart sidder kameraer i alle's private hjem (bare for en sikkerheds skyld, _hvis_ nu du sad og lavede bomber i stuen (eller sympatiserede med enheds-listen). Den slags må vi da gi' regeringen lov til. Vi ka' jo ikke leve uden at de selvfølgelig også må dét. Og næste gang du har gæster på besøg, så ska' der da også være en repræsentant fra myndighederne tilstede, så man ka' checke at ingen planlægger 'noget'. Det ka' da kun føre til et dejligt vidunderligt samfund

)
History repeats itself, var der vist nogen der engang sagde.
Drumstick skrev:
Tilbage til terrorpakken. Selvom jeg er imod både Rønn Hornbech og Venstres Ungdom, pga. deres politik, må jeg give dem ret i deres modstand til terrorpakken. Og jeg er glad for at de har øjnene åbne, for det skal vi VIRKELIG have i disse år.
Er de begge 2 imod terror-loven??? Det var jeg ikke klar over, men det lyder da positivt.
Men er du sikker?
Drumstick skrev:
Hvis Fogh begynder at kopiere flere sindssyge idéer fra Bush, vil vi til sidst være sådan en lille ekstra stat til USA, ligesom Hawaï eller Christmas Øerne.
Så ka' du få kørekort som 16-årig

Det er da ok

Og så ka' vi få dollars

(det er meget bedre end de der latterlige øvro-tingester)
Jo før vi la'r usa overta' danmark, jo før ka' vi få en dansker valgt ind i det hvide hus som præsident. Tænk over det. Hvis vi sælger danmark til usa, og får status som stats-borgere, så ka' vi være med til at stemme til valgene (og et par millioner stemmer mod bush havde måske været nok til at han ikke var blevet valgt (begge gange endda))
Du ska' se det positive i tingene, drumstick

(alt det som gi'r _os_ fordele til at bekæmpe det neo-konservative VKDF-collab med)
(og bortset fra det, så er mange amerikanere jo _også_ imod dem. La' os stå sammen med dém, så er vi flere

)
Drumstick skrev:
Tilbage til jointen
Jep. Det er statistisk mere sikkert at ryge hash, end at være soldat i krige startet autonomt under VKDF's ledelse.