Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jun 2025 21:08

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 84 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4, 5  Næste
Forfatter besked
Medlem

Geografisk sted: århus
Alle har hørt om balladen der har været omkring JP's tegninger af profeten Muhammed. Reaktionerne er blevet værre og værre, og nåede et nyt højdepunkt i denne uge, da flere lande i den arabiske verden valgte at boycutte Arla, og flere lande snakker om et totalt boycut af danske varer.

Lidt relevant læsning om sagen:

Citat:
Det egyptiske parlament har vedtaget en erklæring med en opfordring til boykot af danske varer. Opfordringen begrundes med en direkte henvisning til Jyllands-Postens tegninger af profeten Muhammed, skriver Egyptens eneste uafhængige avis, al-Masry al-Youm, mandag.

Også højtstående medlemmer af Egyptens førende oppositionsparti, Det Muslimske Broderskab, bekræftede mandag over for Ritzau, at parlamentet har vedtaget en opfordring om boykot. Erklæringen blev angiveligt vedtaget søndag af det regerende parti samt Det Muslimske Broderskab.

Avisen vil i sin tirsdagsudgave bringe en historie om, at også en egyptisk erhvervssammenslutning har vedtaget en beslutning om at boykotte danske varer. Desuden vil det i tirsdagsudgaven fremgå, at Egyptens udenrigsminister har kaldt den danske ambassadør i Kairo i konsultation.

Citat:
En militant, irakisk gruppe opfordrede mandag til angreb på danske og norske mål i forbindelse med striden om Muhammed-tegningerne og sagde, at en vareboykot ikke er nok. Det fremgår af en erklæring på internet.

- At boykotte ost og mejeriprodukter alene er et overfladisk standpunkt, der er passende for en svag nation, som ikke kan forsvare sin profet. De startede dette, og de må stå til ansvar, hedder det i erklæringen fra Mujaheedin-hæren.

I erklæringen opfordrer Mujaheedin-hæren sine krigere til at 'ramme alle tilgængelige mål tilhørende disse to lande og andre, der følger deres skridt'.

Erklæringen er placeret på en hjemmeside, der tidligere er brugt af irakiske oprørsgrupper.

Begge artikler er fra.

http://www.eb.dk

Kunne godt tænke mig at høre jeres mening om sagen. Skal Danmark undskylde, og skal JP undskylde.
Berettiger ytringsfriheden os til at sige hvad vi vil, også når det krænker andre mennesker?

Personligt synes jeg at den her sag er kørt helt af sporet på alle måder.
Jeg synes at det absurd at DELE af den muslimske verden reagerer så hårdt på tegningerne, men samtidig kan jeg godt forstå deres følgende reaktion, hvis de virkelig føler sig så krænket af tegningerne.
Samtidig synes jeg at det er absurd at JP ikke undskylder, men i stedet skal sælge flere aviser ved at provokere "i ytringsfrihedens navn".
Ytringsfriheden er meget vigtig i vores samfund,. men det er moral og etik også. Med ytringsfriheden følger et enormt ansvar, og jeg synes ikke at JP har kunnet klare dette ansvar. Ganske rigtig brød de ikke nogle love ved at bringe tegningerne, så på den måde var det helt ok, men i og med at tegningerne krænkede så mange mennesker som de gjorde synes jeg at man skal lade ytringsfrihed være ytringsfrihed og sige undskyld.

Kom med jeres mening.

Hulka

Senest rettet af hulkamaniac 01 feb 2006 17:51, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
Det muslimerne er sure over er bl.a.:
- JP har sagt undskyld, men kørt med meningsmålinger om sagen igen (træd på tæerne, undskyld, træd på tæerne igen)
- Den ene tegning var af profeten Mohammed og en masse bomber... der bliver sat lighedstegn mellem terrorisme og islam, og det er muslimer godt trætte af.

Jeg synes virkelig også at sagen er fucked fuldstændig op - og begge parter er børn! Men jeg kan fuldstændig forstå muslimernes vrede pga. de ovenstående to punkter.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Jeg synes nu det er lidt morsomt at folk går SÅ meget op i en dårlig joke i en avis fra lille Danmark. At brænde vores flag er en ting (jeg kunne ikke være mere ligeglad), men at komme brasende ind på EU-kontorer hvor der sidder uskyldige mennesker der aldrig har været i nærheden af at have en indflyedelse på de lede tegninger er sku at presse citronen! Ja ja, prøv at finde medlidenhed for de palæstinensiske flygtninge, og så brænd det der symboliserer vores værdier og holdninger. Det er kraft edeme for meget at der kan komme så meget postyr over ingenting (ja du læste rigtigt). Kom nu bare med den atomkrig og lad os få det overstået. Jeg brækker mig!

DR skrev:
Angreb på EU-kontor i Gaza
30. jan. 2006 10.35 EU Opdat.: 30. jan. 2006 12.51
I Gaza har maskerede og bevæbnede mænd her til formiddag angrebet et EU-kontor i protest mod de danske Muhammed-tegninger.

Mændene forlod dog hurtigt kontoret, mens omkring 15 mand, der var bevæbnede med blandt andet håndgramater og automatvåben, blokerede kontoret udefra i en halv time.

Forlangte undskyldning for tegninger
De bevæbnede mænd forlangte, at Danmark og Norge skal undskylde Muhammed-tegningerne og sagde, at danskere og nordmænd vil blive udelukket fra at komme til Gaza.

Samtidig er der vrede i de palæstinensiske områder over, at EU overvejer at standse den økonomiske hjælp til palæstinenserne, efter at Hamas vandt valget i sidste uge.

Den yderligtgående islamiske gruppe Al Aqsa Martyrernes Brigade siger, at den stod bag angrebet på EU-kontoret.

http://www.dr.dk/Nyheder/EU/2006/01/30/103011.htm

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: In the door, up the stairs.
Citat:
Skal Danmark undskylde

Du mener regeringen, går jeg ud fra. Og så kan det siges helt kort: NEJ! Hvad Jyllands Posten gør, står for Jyllands Postens regning. Det har ikke noget med vores folkevalgte at gøre.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Man skal bare pas på man ikke bare misbruger pressefriheden i pressefrihedens navn.
Jeg synes selfølgelig man skal have lov, til at tegne hvad man vil.
Men jeg synes det er meget dumt af et land der er i krig i Irak, tager sig retten til at trykke billeder af profeten muhammed med bomber i hænderne før de selv har taget skridtet i Islams hjemland.
Det giver bare ekstremister mere benz på bålet i deres propaganda om at vi er arrogante imod dem og deres religion og leveveje.
Men er det overhovedet propaganda eller har de ikke ret??

Deres sekulaseringsproces skal vi ikke blande os i, da vi ikke er et neutralt land i hele krigen mod terror, som er tæt forbundet med islam.
Anders Foghs reaktion på det hele er helt latterlig efter min mening, selvom jeg igen vil anerkende at Statsministeren ikke skal få billederne trukket tilbage på nogen måde, da det er fuldt lovligt i Danmark at trykke hvad man vil, og det skal det blive ved med, men at man blankt afviser bare at have et møde med alle ambassadørerne fra mellemøsten er da at skyde sig selv i foden. For så er man da arrogant, vi må da kunne forklare vores sag.
Hvad var meningen overhovedet med de tegninger ? De skulle være suppleringer til en børnebog om Islam, som er særdeles kritisk og ikke ligefrem er en brobygning imellem vores to religioner, faktisk modsat efter hvad to muslimer siger efter at have læst den igennem.
Jeg synes ikke bare man kan sige at JP, skal stå til regnskab og så gør vi ikke mere ved den sag, sagen er jo nu blevet udenrigspolitisk for fuld drøn, selvom jeg er enig i at i sidste ende er det JP der skal stå for ansvar.

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: DK
De er faldet til patten nu, og har undskyldt, JP (så meget som de nu kunne, uden at være alt for vatne)

http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=3527394/

Citat:
Jyllands-Posten undskylder krænkelse af muslimer
Jyllands-Posten undskylder "uafviseligt" at have krænket mange muslimer med sine tegninger af profeten Muhammed.
De (tegningerne, red.) var ikke i strid med dansk lovgivning, men har uafviseligt krænket mange muslimer, hvilket vi skal undskylde, skriver Morgenavisen Jyllands-Postens chefredaktør, Carsten Juste, i et brev, som mandag aften blev udsendt på det jordanske nyhedsbureau, Petra.
Af hensyn til den danske ytringsfrihed mener chefredaktøren, at avisen ikke kan give en undskyldning for at have bragt tegningerne.

- Det er en undskyldning af, at vi har krænket de mange muslimer, som reaktionerne tydeligt har vist. Det har været utilsigtet. Vi anede ikke, at det ville vække så megen forargelse og harme i den muslimske verden. Det er det, vi undskylder, siger Carsten Juste til Ritzau.

Jyllands-Postens udmelding er en udbygning af den tilkendegivelse, som avisen tidligere har lagt ud på sin hjemmeside. Her beklagede avisen at have krænket muslimer. Chefredaktør Carsten Juste mener dog, at avisen "principielt" ikke har skiftet holdning til beslutningen om at bringe tegningerne.

- Vi føler, at hvis vi virkelig gik ud og undskyldte, så ville diktaturstater i Mellemøsten bestemme, hvad vi skal bringe i vores avis. Det er naturligvis fuldstændigt uantageligt, siger Carsten Juste.

Chefredaktøren tilføjer, at Jyllands-Posten alene mandag modtog over 9000 e-mails med råd til, hvordan man kunne håndtere den problematiske situation. Der var også adskillige trusler blandt de mange mails.

Den danske tekst i brevet nedenfor
Ærede medborgere i den muslimske verden:

Morgenavisen Jyllands-Posten går ind for demokrati og religionsfrihed og respekterer ethvert menneskes ret til at dyrke sin egen religion. Alvorlige misforståelser omkring nogle tegninger af profeten Muhammed har ført til megen vrede og på det seneste også til boykot af danske varer i muslimske lande.

Tillad mig at rette disse misforståelser.

Morgenavisen Jyllands-Posten bragte den 30. september i fjor 12 bladtegneres bud på, hvordan profeten Muhammed kunne have set ud. Det skete som led i en aktuel debat om ytringsfrihed, som vi sætter meget højt i Danmark.

De 12 tegninger var efter vores opfattelse sobre og var ikke tænkt som krænkende. De var ikke i strid med dansk lovgivning, men har uafviseligt krænket mange muslimer, hvilket vi skal undskylde. Siden har der i den muslimske verden cirkuleret nogle krænkende tegninger, som aldrig har været bragt i Jyllands-Posten, og som vi aldrig ville have bragt, hvis vi havde fået dem tilbudt. Vi ville have afvist dem med henvisning til, at de krænkede vore etiske grænser. Jyllands-Posten lægger vægt på at holde en høj etisk standard, som bygger på respekt for vore grundlæggende værdier. Derfor er det ekstra beklageligt, at disse tegninger er blevet præsenteret, som om de havde noget med Jyllands-Posten at gøre.

Initiativet med de 12 tegninger er - måske på grund af kulturelt betingede misforståelser - blevet udlagt som en kampagne mod muslimer i Danmark og verden over.

Det må jeg katagorisk tilbagevise. Netop fordi vi går ind for religionsfrihed og respekterer den enkeltes ret til at dyrke sin egen religion ligger det os fjernt at krænke nogen på deres tro.

At det åbenbart alligevel er sket er altså utilsigtet.

Som følge af diskussionen om tegningerne har vi haft møder med repræsentanter for danske muslimer, og disse møder har fundet sted i en positiv og konstruktiv ånd, ligesom vi også på andre måder søger at etablere en givende dialog med de danske muslimer.

Det er Jyllands-Postens ønske, at forskellige befolkningsgrupper skal leve i fred og harmoni med hinanden, og at de diskussioner og uenigheder, som altid vil præge et dynamisk samfund, gennemføres i gensidig respekt.

Derfor har avisen også bragt mange artikler, som beskrev de positive sider af integrationen. Blandt andet i et særtillæg, der hed Bidragerne, og som fortalte om en række muslimer, der har fået succes i Danmark. Tillægget blev belønnet med en pris fra EU-Kommissionen.

Jyllands-Posten tager afstand fra symbolske handlinger, der er egnede til at dæmonisere bestemte nationaliteter, religioner og befolkningsgrupper.

Med venlig hilsen

Carsten Juste

chefredaktør

/ritzau/

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Jeg er træt af at folk skal brokke sig over så små ting som tegninger bragt i en avis i et lille land...

Jeg er træt af alle de dillemaer der hele tiden bliver fremsat. Hvis Fjogh siger det ene til de muslimske lande, bliver de danske vælgere sure, Fjogh er nødt til at få sagen bragt i orden, ellers kan det medføre store økonomiske tab og i sidste ende terror. Det er ikke muslimer i de muslimske lande der vælger Fjogh, og derfor er han nødt til at sige det som danskerne vil høre

Derudover har vi ytringsfrihed. Dog UNDER ANSVAR

Men at der er så meget hysteri over nogle tegninger af profeten Muhammed. Det fatter jeg ikke. Godt nok er vi i Danmark generelt ikke særlig religiøse, og har måske et andet syn på tingene. Men det ville da rage mig et vidst sted hvis der var nogen der sammenlignede Gud med en terrorist eller afbildede ham/hende som folkemorder lemlæste små børn og voldtage kvinder.

Jeg ville som kristen ikke bryde mig om det, men jeg kan bare vende ryggen til dem og ignorere dem. Hvis jeg ignorerer dem, findes de i teorien ikke. Og hvis de ikke findes, er der ikke noget problem

Jeg synes det er "OK" at JP har offentliggjort disse billeder, vi har ytringsfrihed i DK, og det er en meget vigtig del af vores grundlov, og en meget meget stor del af det demokrati vi lever i

Problemet i mine øjne er ikke at de tegninger er blevet offentliggjort. Problemet ligger i at nogen FULDSTÆNDIG uvedkommende muslimer som aldrig har VÆRET i Danmark, eller endsige SET en dansker, har fået den opfattelse (med hjælp fra imamer fra Islamisk Trossamfund) at alle i Norden er fremmedfjendske og hader muslimer og Islam. Det passer jo ikke, men fra deres synspunkt, det de har set fra danskere og folk i Norden, er 12 tegninger fra JP og 43 siders propaganda og tegninger der er blevet sendt til Islamisk Trossamfund forestillende Muhammed med grisetryne etc.

Dette skulle være det "sande" billede af danskerne, store onde vikinger med hang til helstegt pattegris med litervis af øl, prædikende om Islam og alle dens dårligdomme, med den overbevisning at alle muslimer skulle brænde i Helvede/eller hvad man nu tror på

Jeg kender ikke sådanne mennesker

Jeg er træt af at så små ting som en tegning skal blæses op til ALT. Der er meget større problemer i verden end noget grafit på et stykke træ der har været blødt op, og presset til tynde plader man kan skrive på

For helvede mand

Hvis jeg møder en der siger jeg er grim, begynder jeg sku da ikke at skære tungen af ham med et glasskår fra en Grøn Tuborg. Jeg siger Nå ? og ignorer idioten

Hvorfor kan de mange muslimer ikke gøre det samme ?

JP har opført sig dumt og har offentliggjort de tegninger. Sket er sket, de burde være hurtigere til at sige at de beklager at de har stødt folk rundt omkring i verdenen, men at lovene i Danmark ikke forbyder at der tages pis på folk

Jeg er træt af at man skal passe så meget på hvad man siger om udlændinge. Hver evig eneste gang jeg skal udtale mig om noget som helst, så skal jeg tænke over ALLE aspekter, er der nu nogen der bliver stødt ? Er der nogen der har en anden overbevisning end mig ? De ting jeg siger, kan det misforstås, eller er der nogen ting jeg ikke tager højde for ?

Danskere og andre mennesker i verden kan godt tage pis på folk. Kinesere kan tage pis på hinanden, franskmænd kan, englændere, amerikanere, russere kan tage pis på folk. Men hvorfor kan muslimer ikke tage pis på hinanden ?

Jeg er træt af at jeg hele tiden skal tænke over hvad det er jeg siger, gør og mener. Jeg er træt af at nogle invandrere (de såkaldte "perkere" stor guldkæde, BMW osv. ja du ved hvad jeg snakker om) ikke bliver forklaret hårdt nok at nu går den altså ikke længere (f.eks. mht. kriminalitet) bare fordi de er invandrere, og uhh nu skal vi passe på at det ikke kan misforstås som noget racistisk

Ytringsfriheden i Danmark er ved at blive undermineret. Ja, du har fuld ytringsfrihed, men du må ikke sige noget om somaliere, afghanere, irakere, grise, tørklæder, en profet som ingen ved har levet, omtale nydanskere med anden etnisk herkomst forkert, tyrkere, islam eller noget andet der kan virke stødende på andre folk

OK. Det er stødende for mig at se Dannebrog blive brændt af, det er vores nationalsymbol, men det får ikke mig til at se rødt og boycutte alle muslimske varer. Jeg køber stadigvæk mine smøger hos den lokale slik og sodavandspusher (eller hov, må jeg nu også skrive det, det kan jo virke anstødeligt for vedkommende hvis han læser dette)

Det får mig heller ikke til at spænde sprængstof om maven og dræbe uskyldige. Ikke at jeg tror det vil ske, men der er sku mange der godt kunne tænke sig det i de muslimske lande lige nu. Det tvivler jeg ikke på

Jeg tror bare at vi skal passe på at der ikke bliver for mange love og regler og undtagelser. Du må gerne sige det, men ikke det, du må ikke sige det, men du SKAL sige det. Hvis du siger det, så må vi også gøre det. Vi mener så¨dan, og sådan skal det bare være

Har intet imod indvandrere, muslimer, folk der har en sort farve i hovedet og brede næser, må man godt sige negroide mennesker bosat syd for Middelhavet ?
Det kan jo være at der er ngoen der finder det stødeligt at blive kaldt et ord som ligger tæt op af nekrofil...

For helvede... Tag dog og lev sammen og fokuser på de gode ting i livet, og lad være med at se på alle de dårlige ting. Når der ikke lige er nogen stor "sag" i mellemøsten, skal der sku nok komme en. Jeg er ikke flere hundrede år, men har der ikke i rigtig rigtig mange mange år været problemer med Mellemøsten og de lande der ligger der ?

Er det noget der ligger i deres kultur eller hvad ?

Jeg kender ikke de lande, har aldrig været der, og kan derfor ikke dømme dem. Men hov, er det ikke det som de har gjort ? Dømt Danmark for at være et gennemgarvet racistisk land der undertrykker invandrere ?

Jeg vil vædde min venstre fod på at der har været fordomme der har løbet som steppebrand, som det er normalt indenfor indenfor homo sapiens, der efter min mening er godt igang med at udrydde sig selv. Verden er da ikke blevet et mere sikekrt sted at leve i, og jeg frygter for fremtiden, hvad skal det ikke ende med ?

3 polakker der indsender videoer med sjofle ord om hinduer, begynder de så at sende A-bomber mod Polen ?

Det er som om at alle bare søger fred ved hjælp af krig. "Ka i så lad være med at slås, eller vi sender 45.000 soldater og 800 kampvogne mod jer"

Jeg melder mig ud af samfundet, og flytter til Månen. Så kan det være at jeg overlever til jeg er hundrede, med mindre amerikanerne har skudt den ned til den tid

Dyrk hamp i stedet for, og ryg en pind

Snotgal er jeg over alt dette SHIT !!! :evil:

Snotgal på DK's politikere, snotgal på de muslimer der har pustet så meget til gløden at der er gået ild i det meste af mellemøsten, snotgal på amerikanerne der fucker op i det hele tiden. Snotgal på kontrollørerne i S-toget fordi jeg har fået en bøde... Snotgal i det hele taget, og jeg har ikke mere tjald... skod...

Gr..!

/Der tages forbehold for misforståelser, underforståelser, underdrivelse, overdrivelse, div. manglende kommaer, manglende tegn for ironi og sindstemning og stemmeføring på et QWERTY-tastatur, mine sure tæer som sikkert vil støde min mor, dansk sprog som måske vil støde nogle muslimer i nogle lande, halv-groft sprog overfor personer i DK, verden og rummet, øgenavne til Anders Fjogh Rasmussen og min egen (u)viden omkring Islam og muslimer, samt tages der forbehold for at ovenstående indeholder fejl, mangler og misforståelser, underforståelser, underdrivelse, overdrivelse, div. manglende kommaer, manglende tegn for ironi og sindstemning og stemmeføring på et QWERTY-tastatur, mine sure tæer som sikkert vil støde min mor, dansk sprog... og så videre og så videre

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: I mulmehulen
Her er min "brainy"-respons til det.

Fuck dem der er forargede over de skide tegninger, og fuck dem der er forargede over at nogle brænder og træder på dannebrog.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Odden skrev:

Fuck dem der er forargede over de skide tegninger, og fuck dem der er forargede over at nogle brænder og træder på dannebrog.

Ja fuck dem... Det er sku da ligemget om der er nogle mennesker i et andet land der brænder et stykke stof af med rød maling på. Fuck det, men alligevel gav det et stik i mit hjerte bare lige et splitsekund, men det er ikke noget vi plejer at se. Så det på MetroXpress's forside i morges. Normalt er det USA's flag, og USA der står for slag mht. terror og mellemværender med Mellemøsten. Men nu er det ligepludselig danskere de er imod.

Flaget er et symbol på landet, og ved at brænde flaget af bræmder man også landet af. Men det er bare et flag

Lad os ikke føle os tråt på, eller vores ære krænket, vi er danskere, ligemget hudfarve og antallet af tæer på fødderne, og jeg håber at den danske regering vil gøre alt for at få denne sag ud af verden uden at den gør mer' skade end det allerede har gjort.

Minder mig utrolig meget om en skoletime i 3. klasse hvor der var en invandrer pige fra Tjekkoslovakiet tror jeg, der begyndte at tudbrøle, skrige højt og løbe hen til læreren, mens pis løb ned af hendes bare ben under den korte kjole, klagede over at der var nogle slemme drenge der havde tegnet et spøgelse og sagde det var hende (gætter på at de mente en burka eller lign. når hun blev ældre) (hun var muslim)

JP er de slemme drenge, som nu bare er blevet voksne, og som ikke tænker over at det er stødende for muslimerne (pigen, dog uden pis og vræl, eller måske ikke, kender dem ikke) Problemet er bare at de nu er voksne og har mere indflydelse på tingene, og kan påvirke hinanden økonomisk i stedet for at brokke sig til en der er dobbelt så høj

De opfører sig i hvertfald ligesådan

Titel:
Medlem
Brugeravatar

hvis JP ikke viste at dette kunne føre til en større debat og en efterfølgende hetz, så er de da ligeså hjernedøde som dem der udnytter denne situation politisk (nogen muslimske organitioner bl.a.).

hvis dem der tegnede dem mente at det var okay så er de da nogen vatnisser når de nu ikke vil stå frem (viser bare at de ikke har gennemtænkt sagen) og tage diskutionen som kællinger de er. de er ikke en skid bedre end dem der boykotter danske varer (de så bare en mulighed for at få deres navn frem og måske tjene lidt ved at provokere). gad godt vide om der er copyright på deres tegninger så de kan få deres coda-kr....

der er vel ingen med bare et par hjerneceller der i sin vileste brandert vil gå over til nogle HA´er og sige at deres grundlægger ligner en fordrukken bøsse med dårlig smag og at de skulle blive klippet og få et arbejde... vel.....!

kan godt være at vi har lov til at sige hvad vi mener, men med lidt omtanke så ved vi alle godt at man så også risikere øretæver.

for min skyld kan de brænde JP´s bygninger ned det vedkommer ikke mig. det er mellem muslimer og JP. dog siger laven at hvis jeg ser det skal jeg gribe ind, så derfor holder jeg mig væk fra deres bygninger :-)

hvis denne sag kommer til at koste dansker livet vil jeg persomligt holde JP ansvarligt for det var dem der startede kampen. og det kan de ikke komme udenom, så´n er det bare...

om må alle de muslimer der tager et liv i denne sag tilbringe evigheden i et katolsk kloster hvor de røvpules at alle de pædofile bøssepræster til deres ringmuskeler slidt op...

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Jorden
Odden skrev:

.. Nu brænder man normalt også flag når de skal destrueres, så det ville faktisk være en større forseelse hvis de bare smed det i skraldespanden. :)

Men synes det er værre at de skal begynde at true folk og ligefrem med dødstrusler og vold. Det er jo fuldstændig åndsvagt! Som om danmark kan tage ansvar for hvad en fucking avis skriver, det er jo alt for plat!!

Grow up muslimske røvhuller. utroligt hvad religion kan gøre :roll:

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Jeg tænker mest på at det var dumt gjort, det med at tegne profeten. Det er ifølge islam ikke lovligt at tegne nogen med "gud-status".. Men ok.. hvis man ikke vidste det så.. :?

Mht. flaget, så tænkte jeg først på at: "Jeg håber sku ikke det komer til at ske for ofte! Det er jo ikke godt for ozon laget"... Seriøst! Det var det første jeg tænkte.
Jeg ved ikke med jer, og om det her lyder sindsygt, men jeg er TOTALT ligeglad med hvad der foregår.. Faktisk synes jeg at det er lidt spændende... :?:

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Ja, denne konflikt presser virkelig det klammeste materie ud af vores respektive kulturbylder: Islamisk fanatisme og Dansk nationalisme.

Jeg må sjunge med på Odden's tune. Fuck them begge!

Titel:
Dedikeret medlem

Det er da rart at se nogle fornuftige mennesker tale om den sag. Typisk at man er nødt til at komme her for at se det.
Min position har fra begyndelsen været: Hva' fanden rager det mig? To grupper af pattebørn der skændes. Bare de lader mig være i fred er jeg fuldkommen ligeglad.
Arla bliver boykottet i Saudi-Arabien. Åh nej! Hvor forfærdeligt. Slå dog hinanden ihjel og få det overstået. Så kan resten af os komme videre og snakke om noget intelligent.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Lukasino skrev:
Det er da rart at se nogle fornuftige mennesker tale om den sag. Typisk at man er nødt til at komme her for at se det.
Min position har fra begyndelsen været: Hva' fanden rager det mig? To grupper af pattebørn der skændes. Bare de lader mig være i fred er jeg fuldkommen ligeglad.
Arla bliver boykottet i Saudi-Arabien. Åh nej! Hvor forfærdeligt. Slå dog hinanden ihjel og få det overstået. Så kan resten af os komme videre og snakke om noget intelligent.

Og så klynker Arla til Fjoghet, hjælp os hjælp os, vi sælger ikke noget, hjælp os for vi er de bedste!!!!111111oneonetwothree

Fuck dem... De har sku da også nok penge

Titel:
Junior medlem

jeg synes der er flere ting man skal tage højde for i den her sag. for det første så startede det (som alle er bekendt med) om nogle små karikatur tegninger af bla profeten muhammed som blev bla ud stillet som en teorist m.m. Men som dansker kan jeg ikke se noget problem i det, for jeg har da siddet og set flere ja måske mere nedværdigende tegninger af vores statsminister dronning maghete pia k helle thorning smichdt ja jeg kan blive ved, uden at det forarver mig eller mine med medmensker omkring mig. så er det som der nok er mange der har gået og ventet på bla mig nogen der gør hva jeg mener der skal gøres bevæger sig ind på et meget potent emne. nemlig groft sagt sætter vestens (religion) ytringsfiheden op mod islam, simpelthent prøver grænsen af. stor respekt til dem, for hvorfor sku det være så absurt at sætte profeten muhammed op som en potentiel teorrist for der går ikke en dag hvor man ikke høre en muslim med tørklæde for ansigtet og råbe JIHAD i et kamera der så først blir vist algeria så bbc og dernæst tv2 eller dr1. så er det at der er nogle muslimer i danmark der ikke kan tage det. de ved ikke hva ytringsfriheden er, så de rejser ned til mellemøsten og så går først rigtig galt, ved ikke hvad der skal gøres men jeg ser d 30 januar 2006 som danmarks 11 septemper da vores regerings chef blev nød til at undskylde på vejne af noget en morgen avis har bragt. en trist dag for vesten!

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
Hvor er det HELT fantastisk så meget denne sag er blevet skubbet ud af proportioner!! Jeg synes ikke ligefrem det er lykkedes de islamiske lande at profilere sig som fredselskende nationer gennem de seneste dage... :(
Det der måske irriterer mig mest, er at højreekstremister over hele verden lader til at leve højt på kontroversen. Jeg fandt f.eks. DENNE SIDE. Han virker ikke ligefrem til at være en type som jeg ønsker skal se DK som et fantastisk foregangsland. Hvis hans indlæg ikke er kvalmende nok, så læs kommentarerne.

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Hmm, en ting kan jeg nu godt lide ved hans side...

Citat:
And if you think you’re going to frighten Danes with your ridiculous boycotts, remember that they conquered Britain, twice, in longboats, then threw themselves out in 1066 because they were bored.

TOTAL VIKINGPOWER!!!!!!

Relativistisk båthorn

hulkamaniac skrev:
Begge artikler er fra.

Læser du ekstra-bladet??? :shock: :shock: :shock:

hulkamaniac skrev:
Kunne godt tænke mig at høre jeres mening om sagen.

Jeg er mest over-rasket over hvor mange kommentarer folk, der efter eget udsagn er 'ligeglade med sagen', er kommet med her på siden, hehe ;)
(ja ja, i psy-wankere ka' jo ta' det :lol: )

Personligt er jeg ligeglad med religionen islam (dyrk den gerne hvem der vil, bare jeg ikke ska' blandes ind i det. Og det gælder iøvrigt alle religioner jeg ikke selv bekender mig til), men ikke med danmark eller danskerne's velfærd.

Set fra et rent menneskeligt synspunkt mener jeg tegningerne er blasfemi, og at jyllands-posten burde ha' en bøde. Da et firma for et par år siden ville lave sandaler med jesus og jomfru maria på, fik de en masse ballade. Og det er klart at folk der ikke ka' tåle at deres egen religion bli'r gjort grin med, heller ikke ska' gøre grin med andre's religion.

Et billede af en religiøs figur med en bombe på hovedet, om det er en islamisk profet eller jomfru-maria, er efter min opfattelse klart blasfemi, og dermed straf-bart.
Havde det været en politisk figur, og ikke en religiøs, havde sagen været en anden. Den slags ka' godt gå som satire, men religion ska' man holde nallerne fra (af simpel med-menneskelig respekt)

hulkamaniac skrev:
Skal Danmark undskylde

Regeringen/stats-medisteren ska' gøre hvad der er nødvendigt for at sikre at danskerne har et arbejde eller andet leve-grundlag. Ku' en undskyldning ha' sikret det, så; ja gerne. Havde _jeg_ været leder, ville jeg ha' gjort som Clinton; fordømt tegningerne som skandaløse (hvilket de er)

Jeg ville også ha' taget mødet med de ambassadører der på et tidspunkt ønskede det, så ingen af dem ville være i tvivl om at jeg stod for en politik der ikke blandede sig i folk's private religion.
Jeg ville så også ha' forklaret dem at jeg støttede op om ytrings-frihed som en grund-læggende rettighed for folket, men ikke om blasfemi, og at de derfor måtte anmelde jyllands-posten til policen hvis de ønskede at forfølge sagen rent retsligt.
I pressen (siddende i dyrt jakke-sæt med slik-hår overfor den altid skarpe Reimer Bo, hehe) ville jeg ha' taget klar afstand fra jyllands-posten's tåbelige og Uintelligente adfærd (og hvis ham redaktøren fra jyllands-posten brokkede sig for meget bag-efter, så ville jeg ringe til min gode ven Bush og få ham interneret på guantanamo som formodet terrorist der var igang med demokrati-fjendtlig adfærd. Der er ingen der ska' pisse på den neo-konservative mafia. _VI_ ejer verden, så bare skrid hjem i din jord-hule hvis der er mere vrøvl med dig (ok, det sidste her er selvfølgelig en joke der intet har med tegningerne at gøre, men som bare røg ud af mig grundet den almene højre-drejede fascisme-tendens der synes at herske for tiden))

hulkamaniac skrev:
skal Arla undskylde.

Nej, Arla laver den bedste mælk der findes på markedet. Jeg drikker selv Arla-mælk med stor nydelse (og det er ingen joke, jeg ka' godt li' Arla)
Det var ikke Arla der tegnede folk med bomber på hovedet, så de ska' selvfølgelig holdes udenfor.

hulkamaniac skrev:
Berettiger ytringsfriheden os til at sige hvad vi vil, også når det krænker andre mennesker?

Ja, du må sige hvad du vil om levende mennesker. Men døde mennesker, og døde religiøse figurer (som muhammed og jesus og jomfru maria osv) er beskyttet af loven om blasfemi, så dem holder du lige så stille kæft om :)

Medlem

Geografisk sted: århus
JEL skrev:
hulkamaniac skrev:
Begge artikler er fra.

Læser du ekstra-bladet??? :shock: :shock: :shock:

Nej egentlig ikke, holder selv politiken. men Kigger dagligt EB hjemmeside igennem for at se hvilke fantastiske påstande om den danske ungdom og dennes stofforbrug de har fundet på. Ved egentlig ikke hvorfor jeg valgte at bruge artikler derfra. Sikkert fordi jeg var skæv og det var så nemt :wink:

hulkamaniac skrev:
skal Arla undskylde.

Nej, Arla laver den bedste mælk der findes på markedet. Jeg drikker selv Arla-mælk med stor nydelse (og det er ingen joke, jeg ka' godt li' Arla)
Det var ikke Arla der tegnede folk med bomber på hovedet, så de ska' selvfølgelig holdes udenfor.

HA. Det var sq en smutter. Sikkert fordi jeg var skæv :wink:

Citat:
Ja, du må sige hvad du vil om levende mennesker. Men døde mennesker, og døde religiøse figurer (som muhammed og jesus og jomfru maria osv) er beskyttet af loven om blasfemi, så dem holder du lige så stille kæft om

Det vidste jeg så ikke.

Takker for en go post JEL

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 84 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4, 5  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]