Jeg er træt af at folk skal brokke sig over så små ting som tegninger bragt i en avis i et lille land...
Jeg er træt af alle de dillemaer der hele tiden bliver fremsat. Hvis Fjogh siger det ene til de muslimske lande, bliver de danske vælgere sure, Fjogh er nødt til at få sagen bragt i orden, ellers kan det medføre store økonomiske tab og i sidste ende terror. Det er ikke muslimer i de muslimske lande der vælger Fjogh, og derfor er han nødt til at sige det som danskerne vil høre
Derudover har vi ytringsfrihed. Dog UNDER ANSVAR
Men at der er så meget hysteri over nogle tegninger af profeten Muhammed. Det fatter jeg ikke. Godt nok er vi i Danmark generelt ikke særlig religiøse, og har måske et andet syn på tingene. Men det ville da rage mig et vidst sted hvis der var nogen der sammenlignede Gud med en terrorist eller afbildede ham/hende som folkemorder lemlæste små børn og voldtage kvinder.
Jeg ville som kristen ikke bryde mig om det, men jeg kan bare vende ryggen til dem og ignorere dem. Hvis jeg ignorerer dem, findes de i teorien ikke. Og hvis de ikke findes, er der ikke noget problem
Jeg synes det er "OK" at JP har offentliggjort disse billeder, vi har ytringsfrihed i DK, og det er en meget vigtig del af vores grundlov, og en meget meget stor del af det demokrati vi lever i
Problemet i mine øjne er ikke at de tegninger er blevet offentliggjort. Problemet ligger i at nogen FULDSTÆNDIG uvedkommende muslimer som aldrig har VÆRET i Danmark, eller endsige SET en dansker, har fået den opfattelse (med hjælp fra imamer fra Islamisk Trossamfund) at alle i Norden er fremmedfjendske og hader muslimer og Islam. Det passer jo ikke, men fra deres synspunkt, det de har set fra danskere og folk i Norden, er 12 tegninger fra JP og 43 siders propaganda og tegninger der er blevet sendt til Islamisk Trossamfund forestillende Muhammed med grisetryne etc.
Dette skulle være det "sande" billede af danskerne, store onde vikinger med hang til helstegt pattegris med litervis af øl, prædikende om Islam og alle dens dårligdomme, med den overbevisning at alle muslimer skulle brænde i Helvede/eller hvad man nu tror på
Jeg kender ikke sådanne mennesker
Jeg er træt af at så små ting som en tegning skal blæses op til ALT. Der er meget større problemer i verden end noget grafit på et stykke træ der har været blødt op, og presset til tynde plader man kan skrive på
For helvede mand
Hvis jeg møder en der siger jeg er grim, begynder jeg sku da ikke at skære tungen af ham med et glasskår fra en Grøn Tuborg. Jeg siger Nå ? og ignorer idioten
Hvorfor kan de mange muslimer ikke gøre det samme ?
JP har opført sig dumt og har offentliggjort de tegninger. Sket er sket, de burde være hurtigere til at sige at de beklager at de har stødt folk rundt omkring i verdenen, men at lovene i Danmark ikke forbyder at der tages pis på folk
Jeg er træt af at man skal passe så meget på hvad man siger om udlændinge. Hver evig eneste gang jeg skal udtale mig om noget som helst, så skal jeg tænke over ALLE aspekter, er der nu nogen der bliver stødt ? Er der nogen der har en anden overbevisning end mig ? De ting jeg siger, kan det misforstås, eller er der nogen ting jeg ikke tager højde for ?
Danskere og andre mennesker i verden kan godt tage pis på folk. Kinesere kan tage pis på hinanden, franskmænd kan, englændere, amerikanere, russere kan tage pis på folk. Men hvorfor kan muslimer ikke tage pis på hinanden ?
Jeg er træt af at jeg hele tiden skal tænke over hvad det er jeg siger, gør og mener. Jeg er træt af at nogle invandrere (de såkaldte "perkere" stor guldkæde, BMW osv. ja du ved hvad jeg snakker om) ikke bliver forklaret hårdt nok at nu går den altså ikke længere (f.eks. mht. kriminalitet) bare fordi de er invandrere, og uhh nu skal vi passe på at det ikke kan misforstås som noget racistisk
Ytringsfriheden i Danmark er ved at blive undermineret. Ja, du har fuld ytringsfrihed, men du må ikke sige noget om somaliere, afghanere, irakere, grise, tørklæder, en profet som ingen ved har levet, omtale nydanskere med anden etnisk herkomst forkert, tyrkere, islam eller noget andet der kan virke stødende på andre folk
OK. Det er stødende for mig at se Dannebrog blive brændt af, det er vores nationalsymbol, men det får ikke mig til at se rødt og boycutte alle muslimske varer. Jeg køber stadigvæk mine smøger hos den lokale slik og sodavandspusher (eller hov, må jeg nu også skrive det, det kan jo virke anstødeligt for vedkommende hvis han læser dette)
Det får mig heller ikke til at spænde sprængstof om maven og dræbe uskyldige. Ikke at jeg tror det vil ske, men der er sku mange der godt kunne tænke sig det i de muslimske lande lige nu. Det tvivler jeg ikke på
Jeg tror bare at vi skal passe på at der ikke bliver for mange love og regler og undtagelser. Du må gerne sige det, men ikke det, du må ikke sige det, men du SKAL sige det. Hvis du siger det, så må vi også gøre det. Vi mener så¨dan, og sådan skal det bare være
Har intet imod indvandrere, muslimer, folk der har en sort farve i hovedet og brede næser, må man godt sige negroide mennesker bosat syd for Middelhavet ?
Det kan jo være at der er ngoen der finder det stødeligt at blive kaldt et ord som ligger tæt op af nekrofil...
For helvede... Tag dog og lev sammen og fokuser på de gode ting i livet, og lad være med at se på alle de dårlige ting. Når der ikke lige er nogen stor "sag" i mellemøsten, skal der sku nok komme en. Jeg er ikke flere hundrede år, men har der ikke i rigtig rigtig mange mange år været problemer med Mellemøsten og de lande der ligger der ?
Er det noget der ligger i deres kultur eller hvad ?
Jeg kender ikke de lande, har aldrig været der, og kan derfor ikke dømme dem. Men hov, er det ikke det som de har gjort ? Dømt Danmark for at være et gennemgarvet racistisk land der undertrykker invandrere ?
Jeg vil vædde min venstre fod på at der har været fordomme der har løbet som steppebrand, som det er normalt indenfor indenfor homo sapiens, der efter min mening er godt igang med at udrydde sig selv. Verden er da ikke blevet et mere sikekrt sted at leve i, og jeg frygter for fremtiden, hvad skal det ikke ende med ?
3 polakker der indsender videoer med sjofle ord om hinduer, begynder de så at sende A-bomber mod Polen ?
Det er som om at alle bare søger fred ved hjælp af krig. "Ka i så lad være med at slås, eller vi sender 45.000 soldater og 800 kampvogne mod jer"
Jeg melder mig ud af samfundet, og flytter til Månen. Så kan det være at jeg overlever til jeg er hundrede, med mindre amerikanerne har skudt den ned til den tid
Dyrk hamp i stedet for, og ryg en pind
Snotgal er jeg over alt dette SHIT !!!
Snotgal på DK's politikere, snotgal på de muslimer der har pustet så meget til gløden at der er gået ild i det meste af mellemøsten, snotgal på amerikanerne der fucker op i det hele tiden. Snotgal på kontrollørerne i S-toget fordi jeg har fået en bøde... Snotgal i det hele taget, og jeg har ikke mere tjald... skod...
Gr..!
/Der tages forbehold for misforståelser, underforståelser, underdrivelse, overdrivelse, div. manglende kommaer, manglende tegn for ironi og sindstemning og stemmeføring på et QWERTY-tastatur, mine sure tæer som sikkert vil støde min mor, dansk sprog som måske vil støde nogle muslimer i nogle lande, halv-groft sprog overfor personer i DK, verden og rummet, øgenavne til Anders Fjogh Rasmussen og min egen (u)viden omkring Islam og muslimer, samt tages der forbehold for at ovenstående indeholder fejl, mangler og misforståelser, underforståelser, underdrivelse, overdrivelse, div. manglende kommaer, manglende tegn for ironi og sindstemning og stemmeføring på et QWERTY-tastatur, mine sure tæer som sikkert vil støde min mor, dansk sprog... og så videre og så videre