Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jun 2025 19:11

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
Her er et par links til dem, som gerne vil vide noget om, hvordan tingene står til.
Og som gerne vil have alternitve, objektive informationer om, hvad Amerika's nuværende regering har gang i.

Man skal altid være skeptisk, men der er også noget, der hedder sund fornuft, og den tror jeg, at vi virkelig skal være i besiddelse af i de kommende år.

Så læs lidt om de ting, du ikke får noget at vide om i aviserne eller tv-nyhederne, eller på alm. nyheds-hjemmesider. Langt de fleste journalister får deres nyheder fra Ritzau eller Reuters, som begge to står i folks bevidsthed som helt pålidelige og objektive nyhedsbureauer.
Sandheden er blot, at begge to er styret og ledet af United States of America. Er det betryggende?

1)

Om den amerikansledede krig i Irak, og konsekvenserne heraf:
thetip.org

2)

De barske realiteter bag Amerika's herredømme og brutale styreform:
American Terrorism

3)

En kommentar på terrorism News til tv-serien "24", (på da."24 timer")- den meget succesfulde serie, som bliver vist i USA og resten af Vesten, dermed også os. Jeg fugte med i serien første gang, den kørte, og synes helt ærligt, den var spændende at følge med i, men samtidig utrolig ensporet (som sædvanlig): USA er de gode, og terroristerne er de onde. USA må tage alle midler i brug, for at få bugt med the bad guys... Det er her Jack Bauer kommer ind i billedet. Den nye sæson er lige begyndt på TV2, der har i skrivende stund (fredag d.13.01.2006)været sendt 3 nye episoder, og jeg har set dem alle...jeg ved dog ikke, om jeg vil fortsætte med at se dem, alt, hvad der hedder moral er sat ud af spil i dén serie. Jeg skal ikke uddybe handlingen her, men blot sige, at der flere eksempler på, at nådesløs vold og tortur finder sted, sågar mod folk, som man ikke er sikre på er skyldige... Og det er den amerikanske regering, der udfører dette; det er lige før terroristerne indtil videre har været mere humane end amerikanerne. Hvis du så det første afsnit, kan du huske, hvordan man i en forhørssituation bliver afbrudt af en hidsig Jack Bauer, som braser ind i forhørslokalet, og forlanger et svar fra manden, der er under afhøring. Dette giver manden ikke, og Bauer skyder manden i knæet med en pistol... Manden skriger i smerte, og Bauer peger skyderen ned på mandens anden knæskal og spørger om han skal fortsætte. Manden tigger om nåde, og afslører at det er landets forsvarsminister, der er målet for et angreb. Herefter spæner Bauer ud af lokalet.
Hvis folk derhjemme kan sympatisere med en sådan psykopatisk adfærd hos en person, som er ansat i et anti-terrorkorps, så vil jeg give JEL ret i, at vi skal være på vagt overfor alt for meget kontrol; og unødig udøvelse af vold mod personer, skyldige eller uskyldige. Men døm selv, nu skal jeg jo heller ikke male fanden på væggen.
Klik her for at læse artiklen:

Depraved Heroes of 24

4)

Til synes jeg, du skal afse tid til at se BBC-programmet"What the World Thinks Of America",
det tager 1½ time. Lidt valgprogram-agtigt, med statistikker osv.
Forskellige lande fortæller om deres syn på de 4% af planetens befolkning, som amerikanerne udgør. (Optaget i sommeren 2003 umiddelbart efter invasionen af Irak.)

(edit 16.01.06: Det undrer mig en del, at der ikke er nogen, der har kommenteret denne post endnu....oh well, folk må jo være tilfredse med tingenes tilstand.)

Billede

Titel:
Medlem

Citat:
There was a further "ethical problem" for Himmler: how to make sure that the executioners, while performing these terrible acts, remained human and dignified. His answer was Krishna's message to Arjuna in the Bhagavad-Gita

Jeg kan kun anbefale at læse The Bhagavad-Gita og the Vedas som er nogle af verdens ældste skrifter, der er skulle være omkring 3500år gamle.

"There Arjuna could see in the universal form of the Supreme God, in one place the entire universe divided into many".

http://www.hinduwebsite.com/chapters.htm

Titel:
Relativistisk båthorn

@Drumstick; tak for links'ne, dem ska' jeg ha' kigget lidt nærmere på :)

Angående "24 timer", så har jeg aldrig set nogle afsnit af den serie. Men du har absolut ret i det Utrygge ved at så mange film og serier generelt forherliger vold. Det er noget jeg ikke fatter man bare æder råt, for den moral folk lærer af film og serier breder sig jo lige så stille ud i samfundet (og det er måske også derfor præsidenter som bush overhovedet ka' blive valgt?). Hvis man hele tiden ser 'helte' i film og serier smadre potentielt Uskyldige for at redde amerikanske bygninger, ja så ender det med at myndighederne begynder at bruge den slags metoder 'for real' (og så er det bare om at håbe man ikke selv er den Uskyldige der bli'r anset for skyldig).

Jeg synes det er Ulækkert at nogen overhovedet ka' betragte tortur i forskellige grader, som mild-tortur og grov-tortur. Der findes kun tortur, og det er altid forkert. Vores egen regering her i danmark har også et problem med sine menneske-rettigheder, men hvad ka' man stille op... de skider jo på alt alligevel :roll:

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

JEL skrev:
@Drumstick; tak for links'ne, dem ska' jeg ha' kigget lidt nærmere på :)

Angående "24 timer", så har jeg aldrig set nogle afsnit af den serie. Men du har absolut ret i det Utrygge ved at så mange film og serier generelt forherliger vold. Det er noget jeg ikke fatter man bare æder råt, for den moral folk lærer af film og serier breder sig jo lige så stille ud i samfundet (og det er måske også derfor præsidenter som bush overhovedet ka' blive valgt?). Hvis man hele tiden ser 'helte' i film og serier smadre potentielt Uskyldige for at redde amerikanske bygninger, ja så ender det med at myndighederne begynder at bruge den slags metoder 'for real' (og så er det bare om at håbe man ikke selv er den Uskyldige der bli'r anset for skyldig).

Jeg synes det er Ulækkert at nogen overhovedet ka' betragte tortur i forskellige grader, som mild-tortur og grov-tortur. Der findes kun tortur, og det er altid forkert. Vores egen regering her i danmark har også et problem med sine menneske-rettigheder, men hvad ka' man stille op... de skider jo på alt alligevel :roll:

Selv tak.
Ang. "24 timer", har jeg nu set 5 første afsnit af nye sæson i dansk tv. Og her bliver det nærmest (ligesom i artiklen jeg refererede til) retfærdiggjort at blæse på moral og etik! I det nye afsnit blev forsvarsministeren hjulpet ud af terroristernes greb af Jack Bauer, som koldblodigt går på en solo-vendetta mod dem; dræber ca. 10-15 stykker bare på vej ind. Bare sådan. Helt kold. Og han skal være helten... Han redder så forsvarsministeren, som viser sig at være ualmindelig dygtig skytte (lidt á la presidenten i Independence Day, der også lige forresten er jagerpilot). Hvis det havde været Rumsfeld i den situation, havde han 1) skidt i bukserne 2) blevet nakket. Da den sidste terrorist står med forsvarsministerens datter (og Bauer's kæreste) og truer med at skyde hende, laver han også den klassiske Hollywood -tøven, 'the bad guy' trækker ALTID tiden ud i film, når de har et "kort på hånden"... I den virkelige verden havde han nok skudt hende først, forsøgt at skyde Bauer bagefter, og måske til sidst sig selv. Det ender med, at datteren jager en kniv i benet på ham (som Bauer lige havde med til hende) og de "barske" marine-infanterister gør det af med ham.
Da forsvarsministeren, Bauer og datteren kommer tilbage til CTU får f.min. at vide at hans søn har været udsat for torturlignende metoder til at få svar ud af ham. CTU mener at han véd noget, da han er venstreorienteret og imod den måde hans far kører tingene på. Først bliver faren chokeret da han hører det (lidt påtaget) og efter en lille snak med sønnike giver han ordre til, at CTU må bruge alle midler i deres magt til at få svar ud af ham!! Det hele er drejet, forskruet, således at publikum, der sidder med kaffen og ser "24 timer" skal synes, at det da er helt iorden at faren beslutter sig for det. Det er jo for at få svar ud af ham om hans MULIGE viden om terrorist-virksomhed. De véd ikke engang om han er skyldig. Ergo prøver serien at lære amerikanerne at det er okay at torturere uskyldige, indtil det er bevist at de er uskyldige. Det er ikke bare inhumant, ulovligt, barbarisk og vulgært, det er også usmageligt, frastødende, amoralsk og grotesk.
De samme fraser vil jeg bruge om mange af de andre personligheder i serien 24 Timer... MEn jeg synes artiklen "The Depraved Heroes of 24" sig er det meget godt. De er nederdrægtige. Ligesom presidenten og hans nærmeste, både i serien og i VIRKELIGHEDEN. FØJ!! :evil:

- jeg vil lige anbefale, at du deltager i Social Forum her i weekenden i Kbh (hvis det er muligt for dig). Jeg skal selv deltage fredag-lørdag.
En anden verden er mulig.....!

Læs selv mere her:
http://www.socialforum.dk

Titel:
In our memories

Geografisk sted: Provinsen
Fuck jer, Jack Bauer rules!!!

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Psyko skrev:
Fuck jer, Jack Bauer rules!!!

Jamen serien er såmænd spændende nok, på trods af amerikanernes superpatriotisme og selvforherligelse. Læg mærke til, hvordan amerikanerne i serien - i frihedens navn - berøver folk deres menneskerettigheder, eller blot dræber dem uden at blinke.
- Jeg tror Jack Bauer's bodycount i serien (efter 5 afsnit) allerede er oppe på 20 stykker. Og han har intet problem med det.

8) På med de kritiske briller, Psyko.

Titel:
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
Jeg har set hele serien for et godt stykke tid siden (hurra for Bitcomet!) - og jeg synes den er FED underholdning. Men man bør nok ikke tage den for mere end underholdning. Serien er dejligt fri for politisk korrekthed, og giver måske et lidt mere reélt, om end til tider ganske modbydeligt, billede af hvordan den amerikanske stat ville reagere på en trussel end de fleste lignende serier. Jeg synes egentlig ikke den er specielt voldsforherligende; faktisk tror jeg muligvis den kan få folk til at tænke lidt over tingene selv, og tage stilling til hvor etiske grænser bør trækkes. At Jack Bauer så er LIDT for meget actionhelt kan jeg bære over med.

Titel:
In our memories

Geografisk sted: Provinsen
DrumStick > For at være helt ærlig, så har jeg kun set den allerførste sæson af serien. Derefter har jeg ikke gidet længere...

-Psyko

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Psyko skrev:
DrumStick > For at være helt ærlig, så har jeg kun set den allerførste sæson af serien. Derefter har jeg ikke gidet længere...

-Psyko

Okay, så kan jeg godt forstå, at du ikke er så fortørnet over den.
Jeg så også 1.sæson, og der er amerikanerne også nederdrægtige, men ikke nær så slemme, som de er blevet nu. Det er som om serien forherliger og retfærdiggør vold. Du skulle ta' og se et par afsnit af den nye sæson, de kører hver tirsdag kl 20:35(dut) på Tv2....!

mvh
¤ Drumstick

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: In the door, up the stairs.
Jeg så nummer to på anbefaling.. Det var herregod underholdning, og jeg kan ikke rigtig dele forargelsen. Det hjalp mig også, at Elisha Cuthbert da stadig var med. Jeg blev total liderlig, når hun løb og hendes dejlige patter hoppede under sweateren.
Jeg ser i øvrigt også Desperate Housewives.

http://quintapalus.wordpress.com/2006/01/24/cool-facts-about-jack-bauer/

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Drumstick skrev:
- Jeg tror Jack Bauer's bodycount i serien (efter 5 afsnit) allerede er oppe på 20 stykker. Og han har intet problem med det.

You're sooooo wrong. Fra linket i ovenstående post:

7) Jack Bauer killed 93 people in just 4 days time. Wait, that is a real fact.

Titel:
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
Gachine skrev:
Drumstick skrev:

:P Tjaaeh, jeg tror Drumstick er ret tæt på... Der går kun en time per afsnit, og det skal nok passe med et bodycount på en 10-20 stykker i de første 5 timer. 93 er for alle 4 sæsoner.

Titel:
Relativistisk båthorn

@Drumstick; jeg kiggede på websiden for det sociale forum, og det er et kæmpe program de har. Den del der handler om medier, de store kontra de små, som kommer lørdag eftermiddag, ser meget spændende ud. Jeg ska' dog ikke med selv.

Og angående det med at 'helten' i 24 timer skyder en formodet 'terrorist' i knæet, som du nævner det sker i 1 af afsnittene, så så jeg (ved et Uheld mens jeg zappede rundt for at se hvad der var af ting og sager) præcis det samme ske i en anden plat amerikansk serie, hehe. Jeg tror den hedder CSI, men er ikke helt sikker. Det var ihvertfald en der tilsyneladende var en top-boss i serien's helte-efterretningsvæsen eller hemmelige politi eller hvad det nu lige er serien handler om, som kom ind og skød en person, som sad og var igang med at blive afhørt, direkte i knæet. Fuldstændig med fråde om munden og lyn i øjnene. Og selvfølgelig fik han så et svar på et eller andet lige bag-efter. Hvad ka' man lære af det? Jo, de mistænkte er åbenbart altid skyldige selvom de kun er mistænkte (hvilket selvfølgelig kun forekommer i den perfekte verden (som jo bekendt ikke ligger på planeten jorden))

Gad vide hvem af 24 timer eller CSI der først fandt på ideen, eller om de 2 serier bygger på samme manuskript. Det er ihvertfald et udpræget eksempel på fantasi-forladthed at 2 samtidige serier benytter sig af 2 præcis ens scener (jeg har ikke set 24 timer, men sådan som du forklarer den er der ingen forskel i det der skete)

Hvem finansierer egentlig de serier?

Jeg savner at de ville vise star-trek igen (både de gamle og de nye)
"We are borg! Prepare to be assimilated! All resistance is futile!" :D

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Prometheus skrev:
Gachine skrev:
Drumstick skrev:

:P Tjaaeh, jeg tror Drumstick er ret tæt på... Der går kun en time per afsnit, og det skal nok passe med et bodycount på en 10-20 stykker i de første 5 timer. 93 er for alle 4 sæsoner.

Nå, for satan, jeg læste forkert. Jeg læste det som 5 sæsoner. My bad. Men jeg er nu stadig ikke forarget. Jeg synes, voldens æstetik er fantastisk smuk. Og det er skam helt ærligt.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]