Her er et par links til dem, som gerne vil vide noget om, hvordan tingene står til.
Og som gerne vil have alternitve, objektive informationer om, hvad Amerika's nuværende regering har gang i.
Man skal altid være skeptisk, men der er også noget, der hedder
sund fornuft, og den tror jeg, at vi virkelig skal være i besiddelse af i de kommende år.
Så læs lidt om de ting, du ikke får noget at vide om i aviserne eller tv-nyhederne, eller på alm. nyheds-hjemmesider. Langt de fleste journalister får deres nyheder fra Ritzau eller Reuters, som begge to står i folks bevidsthed som helt pålidelige og objektive nyhedsbureauer.
Sandheden er blot, at begge to er styret og ledet af United States of America. Er det betryggende?
1)
Om den amerikansledede krig i Irak, og konsekvenserne heraf:
thetip.org2)
De barske realiteter bag Amerika's herredømme og brutale styreform:
American Terrorism3)
En kommentar på
terrorism News til tv-serien "24", (på da."24 timer")- den meget succesfulde serie, som bliver vist i USA og resten af Vesten, dermed også os. Jeg fugte med i serien første gang, den kørte, og synes helt ærligt, den var spændende at følge med i, men samtidig utrolig ensporet (som sædvanlig): USA er de gode, og terroristerne er de onde. USA må tage alle midler i brug, for at få bugt med the bad guys... Det er her Jack Bauer kommer ind i billedet. Den nye sæson er lige begyndt på TV2, der har i skrivende stund (fredag d.13.01.2006)været sendt 3 nye episoder, og jeg har set dem alle...jeg ved dog ikke, om jeg vil fortsætte med at se dem, alt, hvad der hedder moral er sat ud af spil i dén serie. Jeg skal ikke uddybe handlingen her, men blot sige, at der flere eksempler på, at nådesløs vold og tortur finder sted, sågar mod folk, som man ikke er sikre på er skyldige... Og det er den amerikanske regering, der udfører dette; det er lige før terroristerne indtil videre har været mere humane end amerikanerne. Hvis du så det første afsnit, kan du huske, hvordan man i en forhørssituation bliver afbrudt af en hidsig Jack Bauer, som braser ind i forhørslokalet, og forlanger et svar fra manden, der er under afhøring. Dette giver manden ikke, og Bauer skyder manden i knæet med en pistol... Manden skriger i smerte, og Bauer peger skyderen ned på mandens anden knæskal og spørger om han skal fortsætte. Manden tigger om nåde, og afslører at det er landets forsvarsminister, der er målet for et angreb. Herefter spæner Bauer ud af lokalet.
Hvis folk derhjemme kan sympatisere med en sådan psykopatisk adfærd hos en person, som er ansat i et anti-terrorkorps, så vil jeg give JEL ret i, at vi skal være på vagt overfor alt for meget kontrol; og unødig udøvelse af vold mod personer, skyldige eller uskyldige. Men døm selv, nu skal jeg jo heller ikke male fanden på væggen.
Klik her for at læse artiklen:
Depraved Heroes of 244)
Til synes jeg, du skal afse tid til at se BBC-programmet
"What the World Thinks Of America",
det tager 1½ time. Lidt valgprogram-agtigt, med statistikker osv.
Forskellige lande fortæller om deres syn på de 4% af planetens befolkning, som amerikanerne udgør. (Optaget i sommeren 2003 umiddelbart efter invasionen af Irak.)
(edit 16.01.06: Det undrer mig en del, at der ikke er nogen, der har kommenteret denne post endnu....oh well, folk må jo være tilfredse med tingenes tilstand.)