Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 30 jul 2025 11:14

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: I mulmehulen
http://www.protestsange.dk

Hvad sker der lige for folk. Har vi virkelig mistet al fantasi? Kan vi ikke acceptere den tid vi selv er i, istedet for at håbløst klamre os fast i en nostalgisk følelse af en protest der var engang?

Hvis folk virkelig vil protestere, og skabe noget nyt.. hvorfor skaber folk så ikke noget nyt?
Jeg synes alle de sange er kedelige, de er alt for gennemhørte...

Nå, men til dem der synes sådan noget bras er godt. Værs'go'

In our memories

Geografisk sted: Provinsen
Jeg synes ikke, at jeg kan finde teksten til "spark en Christianit, spark ham i hovedet?"

Det er da ellers en fed protest mod at være et beskidt hippiesvin!

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hvis man som mig, synes godt om Poul Dissing, og samtidigt har et tvivlsomt forhold til "rap", så vil man formentligt også hade følgende link:

http://www.protestsange.dk/artist.php?n=ataf

Sku' det være en protestsang?! Tag dig sammen, døgenigt!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
Odden skrev:
www.protestsange.dk

Hvad sker der lige for folk. Har vi virkelig mistet al fantasi? Kan vi ikke acceptere den tid vi selv er i, istedet for at håbløst klamre os fast i en nostalgisk følelse af en protest der var engang?

Hvis folk virkelig vil protestere, og skabe noget nyt.. hvorfor skaber folk så ikke noget nyt?
Jeg synes alle de sange er kedelige, de er alt for gennemhørte...

Nå, men til dem der synes sådan noget bras er godt. Værs'go'

Jeg synes, det er fint at der er lavet en plade med protestsange... For det er -efter min mening- en kunstners 'pligt' at skildre og kritisere sin samtid.
Derfor -Odden- synes jeg ikke bare, man skal acceptere den tid, man lever i, for hvis du ikke véd det, er Verden ret fucked up...!

Problemet er, at de ikke har lavet nye protestsange, men blot taget de gamle og lavet nye versioner! Det er sgu lidt letkøbt.
Og Ataf, jeg har masser af respekt for den mand, men "25 minutter endnu" er urørlig! Så kan det godt være, han har fået en fiks idé til at lave sin egen version, men hvis det skal gøres, skal det gøres ordentligt. Og den smagsprøve man får på websitet af Ataf's version er forkølet, for ikke at sige en hån mod Dissing. Nogle københavnere ejer ikke skyggen af selvkritik, og det tror jeg er faktoren, som spiller ind i Ataf's tilfælde. Dét kombineret med tidspres, for at få pladen færdig.

:-)

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: I mulmehulen
Citat:
Derfor -Odden- synes jeg ikke bare, man skal acceptere den tid, man lever i, for hvis du ikke véd det, er Verden ret fucked up...!

Når jeg skrev det, mente jeg at vi skulle acceptere vi ikke er i tresserne mere, og finde ud af at lave vores eget oprør.. For jeg kan ikke være uenig i, at verden nu er ganske Fucked Up.. hehe.
Pointen kommer lidt tydeligere frem i linierne efter, der handler om rent faktisk at skabe noget nyt, hvis det er det folk vil. Som du også selv nævner.

Så ja, det er bare den der med "60'erne og 70'erne var så fede og oprørske, gid vi havde det nu"... Nænej du, den hedder 2006, lad os finde på noget andet, ikke sagt hermed, at vi ikke kan hente inspiration, det kan vi selvfølgelig. Men hvis vi ikke kan gøre det bedre end ham bumsen inde på christiania der råber og skriger om hash etc. ser det artistiske islæt af protesten ret ringe ud...
Anyway.. Jeg droppede politik for lang tid siden. Min måde at arbejde videre ligger et andet sted, men kan ikke forklare lige nu.. det er en side jeg ikke helt har udforsket ved mig selv endnu.. Måske fordi jeg blev træt af det efter min tid indenfor politik, og derefter bare droppede at tænke så bevidst om det.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
Odden skrev:
Citat:

Når jeg skrev det, mente jeg at vi skulle acceptere vi ikke er i tresserne mere, og finde ud af at lave vores eget oprør.. For jeg kan ikke være uenig i, at verden nu er ganske Fucked Up.. hehe.
Pointen kommer lidt tydeligere frem i linierne efter, der handler om rent faktisk at skabe noget nyt, hvis det er det folk vil. Som du også selv nævner.

Så ja, det er bare den der med "60'erne og 70'erne var så fede og oprørske, gid vi havde det nu"... Nænej du, den hedder 2006, lad os finde på noget andet, ikke sagt hermed, at vi ikke kan hente inspiration, det kan vi selvfølgelig. Men hvis vi ikke kan gøre det bedre end ham bumsen inde på christiania der råber og skriger om hash etc. ser det artistiske islæt af protesten ret ringe ud...
Anyway.. Jeg droppede politik for lang tid siden. Min måde at arbejde videre ligger et andet sted, men kan ikke forklare lige nu.. det er en side jeg ikke helt har udforsket ved mig selv endnu.. Måske fordi jeg blev træt af det efter min tid indenfor politik, og derefter bare droppede at tænke så bevidst om det.

Odden> Har du været medlem af et politisk parti, eller hvad? (jeg er ikke selv medlem af noget parti, da jeg ikke kan sympatisere 100% med nogen af de eksisterende partier).

Kan du forklare mere om , hvordan din {måde at arbejde på} er?

D

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]