Drumstick skrev:
JEL > Du tager næsten ordene ud af min mund!
Det er fordi de smager så godt

Drumstick skrev:
De fattige synker langsomt nedad i vore vestlige samfund, og uden at gøre mig til fremtidsekspert, så ser jeg en meget skidt tendens i form af et klasseskel -også her i lille Danmark. Der bliver talt om at 'fremtidens velfærds-samfund er i krise' og vores nuværende regering gør ikke en kæp for at bremse udviklingen, hvor det groft sagt er de rige, som vinder, og de fattige som taber.
"Venstre ved du hvor du har" (på de stærke's side)
Her er et citat fra DR:
Danmarks radio's web-side skrev:
Flere søger Kirkens Korshærs varmestuer
05. dec. 2005 21.38 Indland Opdat.: 05. dec. 2005 21.39
Antallet af brugere på Kirkens Korshærs varmestuer er eksploderet i de seneste fire år.
Samtidig opsøger stadig flere helt unge på kontanthjælp samt enlige mødre varmestuerne.
Det fremgår af et svar, som korshæren har givet til Socialforskningsinstituttet (SFI) om ændringer i antallet og sammensætningen af brugere af varmestuerne siden regeringsskiftet i 2001.
- Der er flere, der har brug for vores ydelser. Fra 2002 til 2005 har Kirkens Korshær registreret en stigning i antallet af brugere på hele 32 procent, siger kampagneleder i Kirkens Korshær Torben Larsen.
og den kommer her fra:
http://dr.dk/Nyheder/Indland/20051205213428.htmDerefter var jeg lige inde og kigge på venstre's egen webside (
http://www.venstre.dk/ )
På forsiden er der et billede af statsministeren, hvor der står:
Venstre skrev:
Et samfund med større muligheder. Venstre ønsker at gøre danmark til et land med færre begrænsninger og større muligheder for den enkelte. Vi er godt på vej til at gøre det til virkelighed
"færre begrænsninger og større muligheder for den enkelte"??? Hvordan hænger det sammen med nyheden fra DR? Er det at de fattige udskud nu har _flere_ varme-stuer de ka' sidde og rådne op på? Er det dét der forstås som 'øget valg-frihed' og 'større muligheder'?
Og så også lige den der med "færre begrænsninger"... øhh, lukkede venstre ikke pusher-street? Eller har jeg misforstået noget dér?
Via venstre's webside, igennem deres webshop hvor man ka' købe lækkert tøj (så man ka' holde varmen når man bli'r hjemløs), havnede jeg så på andersfogh.dk, hvor statsministeren har nogle taler og artikler liggende. Her faldt jeg over følgende sympatiske quote:
andersfogh.dk skrev:
Vi burde have råd til at gøre mere for de svageste, men presset på velfærdsydelser fra de brede grupper er efterhånden blevet så massivt, at det er svært at skaffe tilstrækkelige midler til dem, der virkelig har behov.

og den kommer herfra:
http://andersfogh.dk/page_03_08.phpØhh, hvem har regerings-magten lige for tiden????? Hvis V virkelig synes "Vi burde have råd til at gøre mere for de svageste", hvorfor gør de det så ikke?
Ja-ja, mysterierne's tid er ikke ovre endnu åbenbart

Drumstick skrev:
Det er en kedelig tendens
Nu ta'r _du_ ordene ud af _min_ mund, hehe

Drumstick skrev:
Jeg så 'folketingssalen direkte' forleden, og der var Venstre igang med et lovforslag, som ville tage boligstøtten fra de enlige mødre, med hjemmeboende børn over 18 år. Det ville (vil) ramme 15.000 enlige mødre, når det sker (fra 2006 og frem).

Det er bare ét eksempel på vores nuværende regerings tankegang.
Som sagt: "Venstre ved du hvor du har" (på de stærke's side)
Der kommer en dag hvor man ikke længere lader sig overraske over mis-forholdet mellem hvad de si'r og hvad de gør. Det er 2 helt forskellige verdener.
Et par eksempler:
Før irak-krigen sagde udenrigs-ministeren "vi går _ikke_ udenom FN"... lang næse.
Før irak-krigen sagde stats-ministeren (om WMD'erne) "det er ikke noget vi tror, det er noget vi ved"... lang næse.
Løbende si'r de alle "det går bedre og bedre i irak"... lang næse.
I dag ka' man sige hvad-som-helst uden at det betyder noget. Og det er jo både godt og skidt. Skidt når de andre gør det, men godt når man selv gør det. Det er så dejligt ansvars-fritagende at man ka' det. Det eneste man faktisk behøver ku', for at ku' blive til noget stort i dagen's samfund, er at sige "jeg beklager"

(den kommentar har jeg hørt sagt flere gange i tv, end jeg ka' tælle på begge hænder)
Drumstick skrev:
Jeg skammer mig efterhånden over at være dansker
Det ska' du ikke gøre. Det er ikke at være dansker der er problemet. Danmark er et fedt land

Problemet er derimod at vores dejlige land har en elendig regering.
Drumstick skrev:
og jeg hader det ry vi som samlet land har fået for omverdenen.
Ja, den er straks meget værre

Måske sku' vi alle flytte til holland istedet? Og så la' alle de selv-fede hygge sig i deres egen selv-tilstrækkelighed.
(Vi ku' starte et eller andet lovligt hash-firma dernede, blive rige, og så ta' på ferie i danmark og række tunge ad højre-fløjen, hehe. De si'r jo selv konkurrence er så godt, så hvis vi gi'r højre-danmark lidt konkurrence bli'r de vel glade for os? Jeg ka' godt nok ikke tale hollandsk, men det ka' man vel lære)
Men du har ret. Omdømmet i udlandet ka' godt skade os i vores ande-dam.
Drumstick skrev:
Nå, det blev en længere post end forventet, fingrene løb afsted med mig, og jeg fik nedfældet nogle tanker om emnet, som har gået og rumsteret...
Det er også godt, drumstick, for danmark er også _dit_ land!

Drumstick skrev:
Tilbage til topic: Hvis manden har tilstået under tortur, og den amerikanske domstol alligevel dømmer ham skyldig , så er spørgsmålet jo i virkeligheden om Bush er en præsident eller en diktator?
Tortur er _altid_ forkert. Der findes _ingen_ undskyldning.
I gamle soviet brugte staten også undertrykkelse for at få sin vilje, og det synes vesten var forkasteligt. Men nu gør vi selv det samme! Det holder ganske enkelt ikke.
Drumstick skrev:
pS! til JEL > Jeg ryger også selv galar, men kender mange, som ikke gør, som har nøjagtig samme holdning til tingenes tilstand.
Ja, at ryge hash er ikke et politisk statement. Heldigvis

(for guderne ska' vide at der er nok hysteri omkring 'politiske symboler' (feks at et tør-klæde viser man er muslim, hvilket jo er nonsens. Jeg bli'r squ da ikke muslim bare fordi jeg ta'r et tør-klæde på hovedet. Eller et blå-gult hals-tørklæde, som jeg selv har og bruger uden at være en skid fodbold-interesseret))
Desværre bli'r man tillagt alle mulige og Umulige meninger alene ud fra den måde man ser ud på, eller går klædt på. Det er forrykt. Det er jo heller ikke alle negere der spiller bongo-trommer, eller har en træ-stamme mellem benene.
Astral skrev:
Det ville ikke komme bag på mig om her blot er tale om en statuering af eksempel og at den pågældende 24-årige i virkeligheden er totalt uskyldig
Den mistanke er let at få når myndighederne insisterer på at det de gør ska' være hemmeligt.
Vi almindelige mennesker har ikke en eneste chance for at vurdere om vi bli'r ført bag lyset.