Jeg var en tur inde på staden idag. Det var rigtig rart, det mindede om de gode gamle dage før den hårde linie blev indført

Jeg gik blaa forbi smedien (hvis ikke jeg ta'r fejl af husene). Der var godt nok mange mennesker, både turister og andre, og så selvfølgelig en masse piger, hehe (og så i dét her vejr! Jeg håber ikke det er sexistisk at sige, men høj sol og svedig varme bringer altså det bedste frem i dem

)
Der sad blaa en mørk-håret pige med dread-locks oppe i en slags lade-port (en etage oppe, ligesom hvis man forestiller sig et hø-loft hvor man ka' åbne nogle halv-store låger og læsse hø ind ad) og lavede et eller andet jeg ikke lige ku' se hvad var (det var oven på smedien... tror jeg). Hun så ret koncentreret ud, og sad med sort t-shirt og krydsede ben (sådan lidt buddha-style, hvis jeg sku' beskrive det

). Hyggeligt

Kort og godt; hyggeligt (Den slags charme finder man altså ikke på en villa-vej nogen-steder, Uanset hvor lidt i skat man så end måtte betale for at bo der). Hun så selvfølgelig godt ud, sådan er det, hvilket i sig selv er rigeligt til at sikre en go' dag, hehe, men det var helheden jeg bed mærke i; der var bare en rigtig go' og positiv stemning. Den slags stemning som jeg tror er hoved-årsagen til at staden er blevet verdens-kendt. Den slags stemning som gør at man simpelthen ikke ka' forstå hvordan nogensomhelst ka' finde på at ville lukke stedet. Jeg har prøvet at gå på en dyr villa-vej i nord-sjælland, men jeg har aldrig oplevet _liv_ dér, på samme måde som det ku' opleves på staden idag

Jeg si'r helt klart: bevar christiania. Det ka' ikke gentages nok.
CA er sådan et sted, ihvertfald når solen skinner som idag, der gør københavn til en mere hel by. En mere moden by. Moden, fordi den er stor-sindet nok til at gi' plads til, som det er sagt så mange gange om staden før; et fri-sted.
Og det var iøvrigt noget af en kontrast, til den bus-tur jeg kom ud på ved et Uheld (jeg kom med en forkert bus, og kom en lang omvej ud omkring holmen, operaen og en masse industri). Ikke fordi københavn ikke også er flot, det er den, men fordi mit indtryk af turen var lidt overraskende for mig; jeg var ikke klar over vejene i det område er i _så_ dårlig stand. Kloak-dækslerne lå alle en 2-5 centimeter over vej-banen. Stort set alle-sammen! Og bussen bare hamrede henover dem som en anden kamp-vogn, og ga' et rabalder hver eneste gang (dem af jer der bor i provinsen, og har kørt i bus dér, i ville tro det var løgn at en bus ka' holde til den slags. Men det gør de åbenbart, for chaufføren undveg dem ihvertfald ikke. Faktisk så det lidt ud som om han nærmest med vilje jagtede dækslerne med højre hjul-sæt og synes det var sjovt når det dundrede hen-over (men nu er vejene jo ikke så brede, så det har nok bare været derfor))
Det kommer til at koste kassen at få de veje op til provins-agtig stand, er mit forsigtige gæt efter denne oplevelse.
I newyork har de 'pot-holes' (huller i vejene hvor asfalten er gået istykker. Iøvrigt et sødt ord de har givet det, hehe), i københavn (ihvertfald i det område hvor denne bus kørte) har de det modsatte; 'pot-plateaus' ku' vi måske kalde det

Men at komme ind på CA idag var absolut den bumbede køre-tur værd

Tak for den gode stemning i skaber derinde. Den side af historien synes jeg ikke man har hørt meget om i lang tid, det har været al det negative istedet. Det var dejligt at opleve at regeringen ikke har knækket den karakteristiske CA-charme derinde endnu, for den får man altså bare ikke på en villa-vej ligemeget hvad.
Min post her er måske ikke direkte politisk som sådan, men jeg har oplevet 2005 som et meget dårligt år, hvor næsten al CA-snak har handlet om negative ting (vold og kampe og skyderier og alt det lort vi ka' takke nul-tolerance politikken for), så jeg er glad for at det billede heldigvis er forskruet og CA slet ikke er blevet så sort som man ku' tro (eller som jeg selv ihvertfald lidt var begyndt at tro). Hvis folk i danmark generelt ku' opleve det som det var idag, når solen bager og man sagtens ka' dufte hvor man er

, så tror jeg altså ikke at et flertal af danskerne ville være enig med regeringen i at CA bør lukkes (heller ikke selvom regeringen indtil videre stadig har flertal af vælgere i befolkningen)
Det der gør danmark til et fedt land, er at der er plads. La' nu vær' med at ens-rette alt til dyre ejer-lejligheder for typer med over-stylet hår, puddel-hund og bmw på den private p-plads. Det vil selv VK-vælgere næppe finde attraktivt eller inspirerende at bo i/omkring på længere sigt.
La' kreative steder, som CA, hvor man ka' se der findes fantasi og skæv finurlighed, eksistere. Det er som regel heller ikke særlig tit folk kun har 1 slags blomster i deres haver, så hvorfor ska' en by være 100 procent bygget i 'formica'?
Anyways, det var dejligt at opleve den gamle og gode stemning stadig findes derude

Dén er absolut bevarings-værdig, på trods af globalisering, terror-alarmer og følelses-kold markeds-økonomi.
Se, sådan er staden også

Det er ikke kun skyderier og hash-opgør.
Så hvis _du_ har været på staden idag, så har du måske været en af dem der bidrog til den fede stemning, og det ska' man ikke kimse af