Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jun 2025 12:50

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Relativistisk båthorn

Jeg var en tur inde på staden idag. Det var rigtig rart, det mindede om de gode gamle dage før den hårde linie blev indført :)

Jeg gik blaa forbi smedien (hvis ikke jeg ta'r fejl af husene). Der var godt nok mange mennesker, både turister og andre, og så selvfølgelig en masse piger, hehe (og så i dét her vejr! Jeg håber ikke det er sexistisk at sige, men høj sol og svedig varme bringer altså det bedste frem i dem ;) )

Der sad blaa en mørk-håret pige med dread-locks oppe i en slags lade-port (en etage oppe, ligesom hvis man forestiller sig et hø-loft hvor man ka' åbne nogle halv-store låger og læsse hø ind ad) og lavede et eller andet jeg ikke lige ku' se hvad var (det var oven på smedien... tror jeg). Hun så ret koncentreret ud, og sad med sort t-shirt og krydsede ben (sådan lidt buddha-style, hvis jeg sku' beskrive det :) ). Hyggeligt :) Kort og godt; hyggeligt (Den slags charme finder man altså ikke på en villa-vej nogen-steder, Uanset hvor lidt i skat man så end måtte betale for at bo der). Hun så selvfølgelig godt ud, sådan er det, hvilket i sig selv er rigeligt til at sikre en go' dag, hehe, men det var helheden jeg bed mærke i; der var bare en rigtig go' og positiv stemning. Den slags stemning som jeg tror er hoved-årsagen til at staden er blevet verdens-kendt. Den slags stemning som gør at man simpelthen ikke ka' forstå hvordan nogensomhelst ka' finde på at ville lukke stedet. Jeg har prøvet at gå på en dyr villa-vej i nord-sjælland, men jeg har aldrig oplevet _liv_ dér, på samme måde som det ku' opleves på staden idag :)

Jeg si'r helt klart: bevar christiania. Det ka' ikke gentages nok.

CA er sådan et sted, ihvertfald når solen skinner som idag, der gør københavn til en mere hel by. En mere moden by. Moden, fordi den er stor-sindet nok til at gi' plads til, som det er sagt så mange gange om staden før; et fri-sted.

Og det var iøvrigt noget af en kontrast, til den bus-tur jeg kom ud på ved et Uheld (jeg kom med en forkert bus, og kom en lang omvej ud omkring holmen, operaen og en masse industri). Ikke fordi københavn ikke også er flot, det er den, men fordi mit indtryk af turen var lidt overraskende for mig; jeg var ikke klar over vejene i det område er i _så_ dårlig stand. Kloak-dækslerne lå alle en 2-5 centimeter over vej-banen. Stort set alle-sammen! Og bussen bare hamrede henover dem som en anden kamp-vogn, og ga' et rabalder hver eneste gang (dem af jer der bor i provinsen, og har kørt i bus dér, i ville tro det var løgn at en bus ka' holde til den slags. Men det gør de åbenbart, for chaufføren undveg dem ihvertfald ikke. Faktisk så det lidt ud som om han nærmest med vilje jagtede dækslerne med højre hjul-sæt og synes det var sjovt når det dundrede hen-over (men nu er vejene jo ikke så brede, så det har nok bare været derfor))
Det kommer til at koste kassen at få de veje op til provins-agtig stand, er mit forsigtige gæt efter denne oplevelse.
I newyork har de 'pot-holes' (huller i vejene hvor asfalten er gået istykker. Iøvrigt et sødt ord de har givet det, hehe), i københavn (ihvertfald i det område hvor denne bus kørte) har de det modsatte; 'pot-plateaus' ku' vi måske kalde det :P

Men at komme ind på CA idag var absolut den bumbede køre-tur værd :)
Tak for den gode stemning i skaber derinde. Den side af historien synes jeg ikke man har hørt meget om i lang tid, det har været al det negative istedet. Det var dejligt at opleve at regeringen ikke har knækket den karakteristiske CA-charme derinde endnu, for den får man altså bare ikke på en villa-vej ligemeget hvad.

Min post her er måske ikke direkte politisk som sådan, men jeg har oplevet 2005 som et meget dårligt år, hvor næsten al CA-snak har handlet om negative ting (vold og kampe og skyderier og alt det lort vi ka' takke nul-tolerance politikken for), så jeg er glad for at det billede heldigvis er forskruet og CA slet ikke er blevet så sort som man ku' tro (eller som jeg selv ihvertfald lidt var begyndt at tro). Hvis folk i danmark generelt ku' opleve det som det var idag, når solen bager og man sagtens ka' dufte hvor man er ;) , så tror jeg altså ikke at et flertal af danskerne ville være enig med regeringen i at CA bør lukkes (heller ikke selvom regeringen indtil videre stadig har flertal af vælgere i befolkningen)

Det der gør danmark til et fedt land, er at der er plads. La' nu vær' med at ens-rette alt til dyre ejer-lejligheder for typer med over-stylet hår, puddel-hund og bmw på den private p-plads. Det vil selv VK-vælgere næppe finde attraktivt eller inspirerende at bo i/omkring på længere sigt.
La' kreative steder, som CA, hvor man ka' se der findes fantasi og skæv finurlighed, eksistere. Det er som regel heller ikke særlig tit folk kun har 1 slags blomster i deres haver, så hvorfor ska' en by være 100 procent bygget i 'formica'?

Anyways, det var dejligt at opleve den gamle og gode stemning stadig findes derude :)
Dén er absolut bevarings-værdig, på trods af globalisering, terror-alarmer og følelses-kold markeds-økonomi.

Se, sådan er staden også :)
Det er ikke kun skyderier og hash-opgør.
Så hvis _du_ har været på staden idag, så har du måske været en af dem der bidrog til den fede stemning, og det ska' man ikke kimse af :)

Titel:
Dedikeret medlem

staden lever og det bliver den ved med....

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: In the door, up the stairs.
Ja, staden er et hyggeligt og rart sted, det synes jeg også, og jeg lægger da som regel vejen forbi, når jeg er på visit i hovedstaden. Men tolerancen og hyggen gælder desværre ikke alle:

http://www.uriasposten.net/index.php?p=2340

Titel:
Psychedelia Gay Overlord

Geografisk sted: Biløen
God Machine skrev:
Ja, staden er et hyggeligt og rart sted, det synes jeg også, og jeg lægger da som regel vejen forbi, når jeg er på visit i hovedstaden. Men tolerancen og hyggen gælder desværre ikke alle:

http://www.uriasposten.net/index.php?p=2340

Der er desværre mange venstreorienterede der bruger vold mod anderledes tænkende.KU blev også overfaldet da de afholdt deres Bush-støttedemo. Det er absurd, for der er jo ikke tale om fascistiske bøller, men om konservative slipsedrenge.Desværre er en del venstreorienterede ligeglade med den slags og taler kun voldens sprog. Heldigvis gælder det ikke alle.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
De voldelige venstreorienterede sætter os mere fredelige venstreorienterede i et dårligt lys

De skulle nødigt tro at vi alle er en flok bøller

Men tro mig, jeg forstår deres frustration, det er bare ikke særligt smart at gå amok

Synes de skal finde andre måder at afreagere på, for vold avler vold

Vi har meget mere brug for en fredelig og seriøs debat, hvor folk tager sig tid til at lytte til hinanden

Og folk gider altså ikke at lytte til en flok bøller

Så lad os gøre sådan at de tager os mere seriøst, lad os vise at vi godt kan sejre over regeringens tynde argumenter og deres konstanten slikken den bedre velstillede økonomiske elite i røven!

De beslutter en helt masse, ikke i arbejdstid men på små pub og øl-stuer hvor de er pisse lamme, fulde og ude af stand til at tage ordentlige beslutninger og så er det sådan set lige meget om det er Venstre, konservative eller Socialdemokrater, socialdemokratiet døde med Helle Thorning-Smith

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Østjylland
Astral skrev:
De beslutter en helt masse, ikke i arbejdstid men på små pub og øl-stuer hvor de er pisse lamme, fulde og ude af stand til at tage ordentlige beslutninger og så er det sådan set lige meget om det er Venstre, konservative eller Socialdemokrater (...)

Ekspertudtalelse.

Titel:
Relativistisk båthorn

God Machine skrev:
Men tolerancen og hyggen gælder desværre ikke alle

Ikke for at sige noget positivt om angrebs-vold, men jeg synes det er en lidt skæv holdning at CA lalle-glad ska' acceptere alle andre, mens alle andre ikke behøver acceptere CA. Det er CA der er truet af den borgerlige magt-elite pt (som man ska' huske bruger invaderende pansret våben-magt til at tvinge deres politik igennem. Hvilket er top-målet af intolerance), så der er vel ikke noget at sige til at de ikke er så skrækkeligt vilde med dem?

Hvis højre-fløjen afstod fra at møde deres opponenter med politi-magt og tvang, så ville opponenterne nok heller ikke være så frustrerede den anden vej. Der ska' jo som bekendt 2 til en tango, som alle DK4-seere iøvrigt vil vide, hehe.

edit: dette indlæg ska' ikke tolkes som et forsvar af person-angreb!

Senest rettet af DELETED ACCOUNT 26 jul 2005 11:23, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: In the door, up the stairs.
Han var der ikke som modstander af Christiania, og ret beset kunne han vel godt være forsvarer af Christiania, selvom han er tilhænger af Bush.
Indskrænkethed og fordomsfuldhed er det eneste, der kom til udtryk i den situation. Og det stinker.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Citat:
Et danseoptog af midaldrende kvinder (t/venstre for Jacob på nedenviste cap) uddelte en sang, hvorfra jeg her citerer:

“Se mildt og venligt på mig
for kontrasten skal vi fejre
det gode lever i dig
lad mangfoldigheden sejre”

Hahahaha, hold kæft en god kommentar.... Hippieskøger!

Jeg er helt enig i at det er forrykt at manden ikke kan få lov til at være i fred på staden, og jeg skal ærligt indrømme at jeg sgu aldrig har været glad for de typer som er der. OGSÅ beboerne, som jeg er blevet tilbudt hælervarer af for et par årsiden...

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
:D Sjovt nok var jeg også på Staden d.8.juli - ligesom jeg er det et par gange om ugen her i det gode vejr.
Jeg synes rigtig godt om stedet, og jeg er sikker på, at Christiania vil bestå.

Eneste minus lige nu er, at der patruljerer en del politi derude i dagstimerne, -men sidder man i Månefiskeren's have (også kaldet "Måne-plænen"), så advarer folk hinanden, hvis politiet er i nærheden, ved at råbe 'OST'! Jeg ved ikke hvad det kommer af, men det er meget fedt at folk lige tipper hinanden omkring pansernes tilstedeværelse. Hvis man sidder og er ved at bygge en joint, så kan det være svært at have øjne i nakken, om man så må sige!!

Men stemningen er (udover dét) fin på CA. - så vi ses nok derude i løbet af sommeren...! Sommeren er jo kun halvvejs i skrivende stund, så man har mange gode eftermiddage/aftener tilbage i Stadens land.

Titel:
Psychedelia Sponsor

--

Senest rettet af Hr. Andersen 28 nov 2005 16:53, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
Jeg vil lige bidrage med en Christiania historie - som jeg oplevede i fredags.
Jeg var med en af mine venner ude i Månehaven fredag eftermiddag. Havde lige lavet en cone, da min ven siger 'ost' til mig... jeg når lige at krølle jointpapir+filter sammen, før der står 3 uniformerede pansere ved en gruppe gutter på vores alder (ca.6 personer). De sidder lige til venstre for os. En betjent går hen til en af dem, og siger "Der er ild i dine bukser" (panserhumor, red.)- og beder ham rejse sig op. De havde åbenbart spottet, at han havde smidt deres jay ned mellem sine korslagte ben. De finder en joint, hvor ca. 3/4dele er røget. Selvom de ikke har bevis for, at det er deres, tværer en af betjentene jointen ned i græsset. En af drengene tager et lille videokamera frem og filmer hele episoden. De fortæller ham, at han er sigtet for overtrædelse af loven om euforiserende stoffer, og beder ham om at følge med! Han udtaler sig ikke(han er stoned), men hans venner bakker ham op, og siger, de ikke har noget grundlag for at sigte ham, da jointen kunne tilhøre hvemsomhelst. Dette ignorerer betjentene, 2 af dem er helt tavse under hele forløbet, og står bare og spotter ud, om der skulle være flere, der ikke var helt hurtige nok til at pakke deres joints væk. Den strisser, der fører ordet, taler i en meget bestemt tone til den sigtede. 2 af betjentene tager nu den sigtede under armene, og beder ham følge med. Det nægter han, så de 2 pansere slæber ham med gennem hele haven og videre væk, til stor "buh'en" fra mængden; nogen råber "SVIN!" og "RØVHULLER" efter dem, hvilket de også vælger at ignorere. Vi blev siddende under hele forløbet, jeg kunne mærke, det ville være meget dumt at rejse sig op og begynde at gå, for det ville de straks se som et tegn på, at man havde galar på sig. Jeg, for eksempel, havde for 100kr marok i lommen, så jeg begyndte nok at svede lidt! Men som sagt, de 3 svin fører manden helt ud af Christiania, og vennerne følger med, deriblandt også manden med kamera'et - ganske fedt, hvis der skulle komme en retssag ud af det. For jeg mener ikke, politiet har en sag, når manden jo ikke sad med den tændt, da de overraskede dem. Plus det faktum, at det blot var en lille jointstump....!
Min ven og jeg var rystede over det, og det samme var de øvrige gæster. Det ødelagde fuldstændig den gode atmosfære i haven, og flere valgte at begynde at bevæge sig. Vi valgte at gå ned til voldene, i håb om at vi kunne lave en jay i fred. Da vi kom ned til voldene var der fredeligt og roligt til at begynde med. Vi regnede ikke med at politet ville komme derned, så vi lavede en joint, fik den tændt og den var næsten røget i bund, da vi på den anden side af vandet (ved trappen op til CA.) ser 3 andre pansere i færd med at slæbe en ny hashryger væk fra en bænk.
Nu har vi fået og set nok, så vi sadler godt skæve op, og kører i pæn fart væk - og ned på Islands Brygge.

Det viste sig at være en god idé, der er også rigtig go'e vibes sådan en solskinsdag, og der blev også tændt op under heftige ting hist og pist! Bl.a. en gruppe kids, der røg jouints og hørte "System of a Down" på et bærbart musikanlæg...God stil!

Så summa sumarum på denne post er: At det eneste, politiet og myndighederne opnår ved at gå så hårdt efter folk på CA. er at folk tager andre steder hen. Hvor de før vidste, hvor de havde folk, er hashen og hashbrugerne spredt ud over hele byen (og landet).
De må snart indse, at hele lovgivningen er helt ude i hampen.

Jeg vil gerne høre, om andre har oplevet lignende ubehagelige episoder på Christiania, og hvordan de har håndteret dem?

PS! Var i lørdags til Raggaefest hele natten på Islands Brygge... Bikstok Røgsystem incl Little T dukkede uanmeldte op, og gav et par numre, det var en kanon aften!! :o
Bryggen=godt alternativ til CA.

Titel:
Kaospilot

Geografisk sted: (Inaktiv)
@Drumstick:
Meget ubehagelig historie.

Jeg kan kun føle endnu mere lede for politigerningen, efter nu at have fået endnu en beretning om bevidnet magtmisbrug. Sidst var video'en, med manden som på voldelig vis blev ført væk i håndjern, pga. et sølle jointskod, som lå under hans bord. Det var ikke engang tæt på at være beviseligt, at han ejede dette jointskod.

Som sagt, politibetjente har ikke længere min sympati - overhovedet. Fy for satan.

Lene Espersen - som i øvrigt er gledet fejlfrit igennem uddannelsessystemet, uden så meget som et halvt sabbatår (dét giver da stof til eftertanke - hvor har hun sine mellemmenneskelige kvalifikationer fra?) - burde afskediges fra sin stilling som justitsminister. En stilling hun slet ikke har kompetence og overblik til at bestride.

(Det bør noteres at dette så absolut var den pæne og anstændige version af min harme-udladning.)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Først og fremmest en dejlig og bekræftende historie, JEL.

JEL skrev:
Ikke for at sige noget positivt om angrebs-vold, men jeg synes det er en lidt skæv holdning at CA lalle-glad ska' acceptere alle andre, mens alle andre ikke behøver acceptere CA. Det er CA der er truet af den borgerlige magt-elite pt (som man ska' huske bruger invaderende pansret våben-magt til at tvinge deres politik igennem. Hvilket er top-målet af intolerance), så der er vel ikke noget at sige til at de ikke er så skrækkeligt vilde med dem?

Hvis højre-fløjen afstod fra at møde deres opponenter med politi-magt og tvang, så ville opponenterne nok heller ikke være så frustrerede den anden vej. Der ska' jo som bekendt 2 til en tango, som alle DK4-seere iøvrigt vil vide, hehe.

Som du vist selv skriver, så er CA vel ment som et "fri-sted" - et "toleransens sted". Hvordan kan du så virkelig prøve på at retfærdiggøre personers voldelige "forsvar" af CA?

CA-tilhængere burde vel netop vise sig som gode eksempler - som repræsentanter for, og beskyttere af, bl.a. toleranse - og ikke kaste den første eller den anden sten.

Og ja, der skal to til tango, men det du skriver, virker jo altså også den anden vej rundt. Ved et ikke voldeligt forsvar af CA, ville der garanteret også ske en opblødning af modstandernes strategi.
Tryk avler mod-tryk - begge veje.

Titel:
Psychedelia Gay Overlord

Landofthefree? skrev:

JEL skrev:

Som du vist selv skriver, så er CA vel ment som et "fri-sted" - et "toleransens sted". Hvordan kan du så virkelig prøve på at retfærdiggøre personers voldelige "forsvar" af CA?

CA-tilhængere burde vel netop vise sig som gode eksempler - som repræsentanter for, og beskyttere af, bl.a. toleranse - og ikke kaste den første eller den anden sten.

Og ja, der skal to til tango, men det du skriver, virker jo altså også den anden vej rundt. Ved et ikke voldeligt forsvar af CA, ville der garanteret også ske en opblødning af modstandernes strategi.
Tryk avler mod-tryk - begge veje.

Det var jo slet ikke et forsvar for CA. Manden der var derude var der jo ikke for at kritisere CA, men for at diskutere Bush.

Titel:
Relativistisk båthorn

Drumstick skrev:
Jeg vil lige bidrage med en Christiania historie - som jeg oplevede i fredags.
... En betjent går hen til en af dem, og siger "Der er ild i dine bukser" (panserhumor, red.)

Så var det man sku' svare: "Det er fordi jeg er så glad for at se dig!" :P

Landofthefree? skrev:

Det var også en dejlig oplevelse :)
Og det er iøvrigt netop derfor man bør legalisere. For folk der lever i tryghed, fred og harmoni gi'r som regel dejlige oplevelser videre til deres med-mennesker :)

Landofthefree? skrev:

Nej, jeg går kun ud fra CA er ment som et fri-sted primært fra dem der ønsker at rive det ned.

Landofthefree? skrev:
CA-tilhængere burde vel netop vise sig som gode eksempler - som repræsentanter for, og beskyttere af, bl.a. toleranse

Tolerance er absolut noget man ska' forsvare. Det behøver man forhåbentlig ikke være 'CA-tilhænger' for at mene. Jeg ka' dog ikke se hvorfor 'CA-tilhængere' sku' være specielt 'bedre' borgere end så mange andre. Frihed er jo netop retten til at være sig selv, uden at man absolut ska' leve op til andre's idealer.

Landofthefree? skrev:
Ved et ikke voldeligt forsvar af CA, ville der garanteret også ske en opblødning af modstandernes strategi.

Det tror jeg generelt er rigtigt. Problemet er bare lidt at CA er under en slags 'politi-belejring' pga VKDF's snak om nul-tolerance overfor pusherstreet og deres oprindelige trusler om brug af bulldozere til at rydde staden med (jeg tror man ska' være mere end meget tolerant for at synes det er helt iorden at blive truet med en bulldozer)

Titel:
Relativistisk båthorn

dankdawg skrev:
Det var jo slet ikke et forsvar for CA. Manden der var derude var der jo ikke for at kritisere CA, men for at diskutere Bush.

Jeg forsvarer heller ikke at man angreb ham.
Jeg snakker mere generelt om VKDF mod CA.

Titel:
Psychedelia Gay Overlord

JEL skrev:
dankdawg skrev:

Jeg forsvarer heller ikke at man angreb ham.
Jeg snakker mere generelt om VKDF mod CA.

OK, det virker ellers sådan når man læser dit indlæg.

Titel:
Relativistisk båthorn

det er rettet.

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: WONDERLAND!!! MOSTLY
luk staden og send alle de samfundstaber en regning for grunden som de stjal. og så kræv de penge med tilbage virkene kræft, og hvis ikk de kan betale så må de afsone dem,

væk med lortet,
at være hippi er en clishe??? kan ikk huske hvordan det staves men det er en tale måde lige som psyko med også er en clishe og det stinker,
60érne er over fat det da, for hælvede,
der er da heller ikk noget mere vammelt end sådan en kælleng med deadshit loks, og deres vamle genbrugs tøj. og så er de som regl total uhygiejnisk, væk med lortet ( deponering og eleminering samt konzentration af de fjolser ) ville gavne hel heden for dette samfund

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]