Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 17 jul 2025 22:12

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 186 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 10  Næste
Forfatter besked
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Gellerup
Kokainbabe01 skrev:
Jeg syntes at dem der kan opføre sig ordenligt burde have lov til at være her.
Jeg er pænt træt af dem der altid skal lave noget dumt, men mange af dem kan være ligeså dejlige som mange andre.
Man kan jo ikke, bare lige smide dem alle sammen ud. :D

Det var dælme et gammelt emne du fik trukket frem fra gemmerne, dér.

Som udgangspunkt er jeg fan af idéen om, at folk meget gerne må komme til Danmark, de skal bare bidrage med noget.
Hvis folk kan få et (legitimt) arbejde og ellers opføre sig ordenligt, ser jeg intet problem hvilken afstamning folk har.
Danmark skal selvfølgelig ikke fungere som verdens socialkontor :)

Derfor er det også vigtigt at sørge for at indvandrene ikke har mulighed for at søge støtte hos staten i den første periode, f.eks. de første 5 år i Danmark.
På denne måde sikre man at folk betaler for den behandling de måske får brug for.
Dermed ikke sagt at indvandre ikke må få hjælp hos sundhedsydelser, men det skal tages igennem en privat sygeforsikring, som de eventuelt kunne få igennem deres danske arbejdsplads.

Jeg synes det er mere end fair, at man spytter lidt i kassen, før man får mulighed for at tage.
Nu taler jeg kun om indvandring, og ikke hvis der er tale om krigsflygtning og lignende

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Casa Tranquila
Jeg forstår bare ikke hvorfor man mener at nogle har mere ret til at være nogle steder end andre har.

Det er nationalisme af værste skuffe at sætte nogle mennesker over andre udelukkende på grund af nationalitet.

Jeg kan sagtens se et økonomisk problem i at Danmark modtager indvandrere som ikke bidrager til samfundet. Men jeg kan se et større etisk problem i at lukke nogle ude.

Hvis en gut fra tanzania kommer til Danmark og laver ballade/nasser, kan vi ikke bare smide ham ud. Det er kun hans fødsels sted der adskiller ham fra os, intet andet.

Alle os der er født her starter vores liv med at nasse på samfundet i form af uddannelse. Hvorfor ikke tage kærligt imod indvandrere og "investere" os til nogle indvandrere der ikke nasser.

Desuden er problemet slet ikke særlig stort i Danmark. Medierne synes bare det er fedt at sørge for at alle ved når indvandrere laver kriminalitet og nasser hvorimod de ikke gider skrive så meget om danskere der gør det samme.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Gellerup
Joseph Hashdropz skrev:
Jeg forstår bare ikke hvorfor man mener at nogle har mere ret til at være nogle steder end andre har.

Det er nationalisme af værste skuffe at sætte nogle mennesker over andre udelukkende på grund af nationalitet.

Jeg kan sagtens se et økonomisk problem i at Danmark modtager indvandrere som ikke bidrager til samfundet. Men jeg kan se et større etisk problem i at lukke nogle ude.

Hvis en gut fra tanzania kommer til Danmark og laver ballade/nasser, kan vi ikke bare smide ham ud. Det er kun hans fødsels sted der adskiller ham fra os, intet andet.

Alle os der er født her starter vores liv med at nasse på samfundet i form af uddannelse. Hvorfor ikke tage kærligt imod indvandrere og "investere" os til nogle indvandrere der ikke nasser.

Desuden er problemet slet ikke særlig stort i Danmark. Medierne synes bare det er fedt at sørge for at alle ved når indvandrere laver kriminalitet og nasser hvorimod de ikke gider skrive så meget om danskere der gør det samme.

Det er en utopisk tankegang du har gang i, det ville aldrig kunne finde sted i det samfund vi lever i, i dag.
Hvilke etiske problemer er der, i at afvise indvandre hvis de ikke kan/vil bidrage til fællesskabet?
Husk nu at vi taler om indvandre, folk der frivilligt vælger at rejse til Danmark, for at få en nemmere hverdag på andres regning.
Nu har Tanzania en rimelig god vækst for tiden, så han burde selvfølgelig blive dér og hjælpe til, hvis han ikke kan bidrage med noget.

Danmark skal selvfølgelig tage imod kvalificeret arbejdskraft, fordi det mangler vi virkelig.
Men vi bliver nødt til at sikre os at vi investerer rigtigt.
Der bliver da investeret mange penge i indvandre.
Vi har simpelthen ikke råd til at fungere som verdens socialkontor mere. Hvis vi fortsætter havner vi i en situation hvor folk forlader den synkende skude, også kaldet dagens Danmark.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Casa Tranquila
Khazim skrev:
Hvilke etiske problemer er der, i at afvise indvandre hvis de ikke kan/vil bidrage til fællesskabet?

At den eneste forskel på en afrikansk samfundssnasser og en dansk samfundsnasser er stedet de er født. Derfor skal de ikke afvises. Jeg ved godt det sikkert ikke kan fungere sådan imorgen. Men vi skal arbejde os frem til en verden med frie grænser. Det kan ikke passe at ens levestandard skal afhænge af hvor man er født henne. Jeg ser det som en menneskerettighed selv at kunne vælge bopæl.
Det er ikke alle og enhver der kan få kompetencer til at være "kvalificeret" arbejdskraft i Danmark.

At du kalder min tankegang for utopisk kan jeg ikke bruge til særlig meget. For 2000 år siden, så man også demokrati som noget utopisk.

Medlem

Det er klart at der opstår had og fjendskab når racer og kulturer bliver tvangsblandet som det sker i vort Danmark idag. Mohamedanerne hader os og vi hader dem, dette er forudsigeligt og forudsagt.

Men hadet gør os blinde og svage, dette gælder både for mig, mine og de racefremmede.

Er der noget at sige til at mohamedanerne ønsker at indføre mohamedansk lov og levemåde. Det er kun fornuftigt at de søger at forbedre deres liv, ved at skabe et samfund der er indrettet med netop deres behov for øje. Desværre er deres behov ikke vores behov og dermed er der lagt i ovnen til konflikt.

Der er næsten ingen der har gavn af den tvungne race og kulturblanding.

Det er min overbevisning at denne folke- og kulturdrabsstrategi er sat i verdenen for at udslette verdens bedste racer og kulturer, nemlig de hvide europæiske. Men hvem står bag? Lad os se hvem der trækker i trådene.

[youtube]http://www.youtube.com/user/Estland14bestland#p/f/5/icQBBmPho0U[/youtube]

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: lige her
Jeg sys om du 1. 2. Eller 3. Ger så det bare hjem til hvilket som helst hjemland ved første større lov brud ..

Kald mig hvad i vil , men har snakket med en ven fra Bosnien om det og han siger ordret "det danske system er til grin , der hjemme vis vi stjæler for vi hugget hånden af , og her i danmark får vi en pædago rendene i røven et par dage" og i deres hjemlande snakker de åbenlyst om hvordan man kan rejse til danmark og gå ned på bistandkontoret og sige 'hej jeg hedder Ali og jeg skal bruge BMW , og så får de det ...

Vi burde ha det som australien .. vis du ikk het en uddannelse vi mangle folk af skal du ikk ha opholdstilladelse..

Ved godt det er stærke meninger , men er træt af og høre "danmark er et lorteland" "fucking dansker' osv i kender sikkert selv flere .. og den med der er krig i deres hjemland holder ikk en fucking meter , for de kan godt tage på ferie der nede i tide og utide .. bare min mening...

Medlem
Brugeravatar

Dayli leaf:
Hvad med danskere der laver lovbrud? Hvor skal vi sende dem hen? Jeg gætter på du ikke er helt clean selv, jeg kan naturligvis tage fejl.

Angående uddannelse og opholdstilladelse: Jeg vil gerne vide hvad nytte DU er til for systemet? Hvad gør dig berettiget til at leve i dette samfund lige nu?

Medlem
Brugeravatar

radon9 skrev:
Mohamedanerne
Ryd forsiden! Glistup er genopstået!

Joseph Hashdropz skrev:
At du kalder min tankegang for utopisk kan jeg ikke bruge til særlig meget. For 2000 år siden, så man også demokrati som noget utopisk.

Eller knap nok som ide. Det antikken Grækenland var et demokratia og selvom det har ligheder er det noget de færreste ville kalde demokrati i dag.
Derudover udelukker hele din ide et emnet som kultur, uanset hvordan du vender og drejer det er der kultur forskelle og det vil føre til sammenstød. http://en.wikipedia.org/wiki/The_Clash_of_Civilizations

Medlem
Brugeravatar

Fræk FYR .. danske lovbryder sendes i fængsel.

Og hvad gør jeg for samfundet ? Joo jeg betaler min skat, passer min uddannelse på hf , jeg laver intet kriminelt (mere) og det jeg har lavet før i tiden har kun været at besidde euf stoffer. Men jeg er aldrig blevet tager for noget så min attest er clean ..

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Ved et træ, nær en flod hvor manden fra Aran går rundt og rundt.
Joseph Hashdropz skrev:
vi skal arbejde os frem til en verden med frie grænser.

Det ville da være katastrofalt. Det ville ødelægge de kulturer som gør hver nation speciel. Hvis der var frie grænser, ville menneskeracen blive et nomadefolk, og hele tiden rejse hen til det sted hvor man kunne rage mest til sig. Ingen ville blive og opbygge noget.

Joseph Hashdropz skrev:
Jeg ser det som en menneskerettighed selv at kunne vælge bopæl.

Nej, nej og atter nej. Man skal gøre sig fortjent til sådanne privilegier. Mennesket har simpelthen brug for privat plads og ejendom, som man kan kalde sig eget.[/quote]

"The universe doesn't owe us condolence or consolation; it doesn't owe us a nice warm feeling inside." ― Richard Dawkins

Medlem
Brugeravatar

dayli leaf skrev:
Fræk FYR .. danske lovbryder sendes i fængsel.

Og hvad gør jeg for samfundet ? Joo jeg betaler min skat, passer min uddannelse på hf , jeg laver intet kriminelt (mere) og det jeg har lavet før i tiden har kun været at besidde euf stoffer. Men jeg er aldrig blevet tager for noget så min attest er clean ..

Du er en komplet last for samfundet. Du betaler ikke skat hvis du er i gang med en HF (og holder dig under de 40.000). Du begår vel sådan set stadig kriminalitet (cannabis).

Jeg forstår ikke hvordan du kan tro du har mere ret til dette samfund end andre.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Ved et træ, nær en flod hvor manden fra Aran går rundt og rundt.
frækfyr skrev:
Du er en komplet last for samfundet.

Der forskel på at modtage bistand, og så det at få støtte til sin uddannelse. Det må du da kunne se. ;)

"The universe doesn't owe us condolence or consolation; it doesn't owe us a nice warm feeling inside." ― Richard Dawkins

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hasselager
begge mine forældre er fra iran og jeg er træt af folk der ikke fatter at hvis mine forældre sætter deres ben i iran så bliver de sat i fængsel og muligvis henrettet. ikke fordi de er kriminelle, men fordi de engang for 25 år siden sagde et diktatorisk styre imod og måtte flygte ud af deres hjemland, efterlade deres familier og venner. derefter skulle de starte fra bunden af i et land hvor de ikke snakker sproget, og hvor de ikke kender nogen.
min far fortæller mig en gang i mellem om dengang han flygtede og om hvordan han tog et tilfældigt tog fra tyskland og endte i Danmark. han fortalte også om dengang han stod af toget og der var en politimand der trykkede hans hånd og bød ham velkommen. men med årene er glæden ved nydanskere faldet og min far gik fra at blive kaldt nydansker til indvandrer og jeg er som hans danskfødte søn en "2. generations indvandrer" .

men hvad kan jeg bruge det til når jeg ser mig selv som dansk men ikke bliver anerkendt som dansker af systemet og af folk?

og hvad kan jeg gøre ved, det at jeg bliver stoppet af politifolk i risskov og bliver bedt om at tage hjem fordi han ikke syntes en som mig har noget fornuftigt at lave i det rige område?

det kan jeg ikke gøre en skid ved fordi at uanset hvad jeg skriver så har medierne skabt et dårligt syn på mig, min familie og mange andre mennesker blot på grund af fordomme skabt på baggrund af frygten for det ukendte.

jeg har intet imod danskere. jeg elsker Danmark. men elsker danmark mig?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

^Hvem er nu generaliserende. Medierne taler ikke for det danske folk, de skal blot fange vores opmærksomhed, hvilket de er eksemplariske til IMO.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hasselager
HrKnudsen skrev:
^Hvem er nu generaliserende. Medierne taler ikke for det danske folk, de skal blot fange vores opmærksomhed, hvilket de er eksemplariske til IMO.

håber ikke det var det indtryk du fik, for prøvede at formulere det du selv lige skrev, netop at medierne ikke taler for folket, men skaber dårlig omtale for at fange opmærksomhed (:

Junior medlem

Forstår ikke problemet, er der balade hjem 1. 2. 3. og 4. generation, ingen balade bliv bare. danmark er et lille land, kan ikke holde på så meget uro, er der nogen der laver balade i min lejlighed er det lige ud a døren. og mange problemer med indvandre er at de hader landet.... i så fald køb en billet.

Junior medlem

Frækfyr last for samfundet, balade er ikke tage stoffer men at begår vold og tyveri, intet imod indvandre men forbryder. last for samfundet syntes udannelse tilnærmer sig mere?? landet har brug for folk ude fra der intrasere sig for fremskridning i landet og ikke andet ligesom da vi skulle bruge arbejdeskraft og fik hjælp... hvis bare alle vra ligeså arbejdsliderlige :P

Medlem
Brugeravatar

justchill skrev:
begge mine forældre er fra iran og jeg er træt af folk der ikke fatter at hvis mine forældre sætter deres ben i iran så bliver de sat i fængsel og muligvis henrettet. ikke fordi de er kriminelle, men fordi de engang for 25 år siden sagde et diktatorisk styre imod og måtte flygte ud af deres hjemland, efterlade deres familier og venner. derefter skulle de starte fra bunden af i et land hvor de ikke snakker sproget, og hvor de ikke kender nogen.
min far fortæller mig en gang i mellem om dengang han flygtede og om hvordan han tog et tilfældigt tog fra tyskland og endte i Danmark. han fortalte også om dengang han stod af toget og der var en politimand der trykkede hans hånd og bød ham velkommen. men med årene er glæden ved nydanskere faldet og min far gik fra at blive kaldt nydansker til indvandrer og jeg er som hans danskfødte søn en "2. generations indvandrer" .

men hvad kan jeg bruge det til når jeg ser mig selv som dansk men ikke bliver anerkendt som dansker af systemet og af folk?

og hvad kan jeg gøre ved, det at jeg bliver stoppet af politifolk i risskov og bliver bedt om at tage hjem fordi han ikke syntes en som mig har noget fornuftigt at lave i det rige område?

det kan jeg ikke gøre en skid ved fordi at uanset hvad jeg skriver så har medierne skabt et dårligt syn på mig, min familie og mange andre mennesker blot på grund af fordomme skabt på baggrund af frygten for det ukendte.

jeg har intet imod danskere. jeg elsker Danmark. men elsker danmark mig?

Der forskel på en flygtning og en indvandre. En indvandre er her frivilligt. Enten fordi han/hun vil stiftet ny familie her (selvom det med 24 årsregelen er ganske svært) eller for at få et bedre liv rent økonomisk eller noget helt 3. Enflygtning er her "ufrivilligt". Som du skriver vil din far og mor jo blive dræbt/fængslede hvis de kom til Iran og har derfor ikke noget valg. Efter 25 år i landet er det nok tvivlsomt om de ville vende hjem, hvis de kunne eftersom de nu har slået rødder her (det er en generalisering, ved ikke hvad dine forældre ville gøre). Man glemmer tit at se forskel på dette. Derudover er indvandre man snakker om tit folk hvor det er synligt og det første man lægger mærke til er hudfarven. Det umiddelbart sværere at sepå afstand, at en persone er svensker (eller blot caucasisk) fremfor dansker. Det er derfor lettere at pege fingre, af de indvandre som nemt kan indifferences og så værre sure på dem. Jeg er desuden selv indvandre med en svensk mor og tysk far, jeg kun enkelte gange om sommer pga. jeg let bliver halvbrun og mit mørke hår er blevet taget for at være sydeuropærer.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
HrKnudsen skrev:
Joseph Hashdropz skrev:
vi skal arbejde os frem til en verden med frie grænser.

Det ville da være katastrofalt. Det ville ødelægge de kulturer som gør hver nation speciel. Hvis der var frie grænser, ville menneskeracen blive et nomadefolk, og hele tiden rejse hen til det sted hvor man kunne rage mest til sig. Ingen ville blive og opbygge noget.

Joseph Hashdropz skrev:
Jeg ser det som en menneskerettighed selv at kunne vælge bopæl.

Nej, nej og atter nej. Man skal gøre sig fortjent til sådanne privilegier. Mennesket har simpelthen brug for privat plads og ejendom, som man kan kalde sig eget.
[/quote]

Hvad fanden er det for noget pis at fyre af... Mennesket har brug for mad, vand og kærlighed og det er det, ved ikke hvor du får dine vildfarelser fra.... Der findes millioner af mennesker på kloden som lever som nomader, hvorfor tror du ikke at de har nogen kultur? Frie grænser vil i mine øjne kun være med til at berige vores kultur, måske kultur bare ikke længere er noget man skal tilskrive en nation?

Medlem
Brugeravatar

Fræk fyr ,

Jeg tjenere mere end 40.000 om året , ved siden af min HF.
Og nej jeg rør slet ikke stoffer mere, overhovedet .. så kom ikk her og fortæl mig jeg er en last for samfundet , jeg køre aldrig på vejene , jeg har ALDRIG brugt et sygehus , og kun været til læge få gange ...

Men jeg kan da gidt se jeg koster mere for samfundet end en familie med 9 børn , som alle skal ha børnepenge , og begge forældre på bistand , uden uddannelse eller bare prøver og gøre nok for...

Jeg har skam respekt , for NOGLE indvandre/flytninge , men de gør noget .. om det så er kassearbejder i netto så gør de noget .

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 186 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 10  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]