Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 08 jul 2025 09:34

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 120 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6  Næste
Forfatter besked
Insane psychedelia user!

Puny_pete skrev:
Jeg er træt af at vi som danskere skal være ih så tolerante over denne kvindeundertrykkende.........., intolerante religion til Islam.

Den lader vi lige stå lidt, med en henvisning til Puny_pete's signatur. ;)

I øvrigt så synes jeg det er hul i hovedet at udtale sig på den måde du gør, når du jo tydeligvis ikke har sat dig en skid ind i islam. JA, der er homofobi, kvindehad og tusind andre ubehagelige ting ved islam. Som alt sammen kommer af subjektive tolkninger af koranen. Præcis på samme måde er det med kristendommen.
Få nu hovedet ud af røven dit fjols!

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Fjas: hold venligst selv din tone sober, ingen grund til at være nedladende. Pft.
-selvom jeg er enig hehe.
Og vil du ikke uddybe, hvorfor du lader netop den sætning du har citeret stå frem?

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede

Dedikeret medlem
Brugeravatar

arpheus skrev:

>Sort snog: Hvad mener du vi skal gøre med xenofobiske, intolerante mennesker?

Jeg ved det ikke. Tvinge dem til at tænke mere?
Det handler om hvor mange lag folk er istand til at tænke i. Dem der tænker i færrest lag er nemmest at overtale med retorik der spiller på følelser.

Insane psychedelia user!

@John:
Nedladende? At kalde et fjols, for et fjols når man ser et, det er der intet nedladende i. Det ville nærmere være tilfældet om man ikke gjorde det.

Kan du virkelig ikke selv se sammenhængen?
Puny_petes signatur er indbegrebet af den kvindeundertrykkelse som vi ser i Danmark i dag. Og sjovt nok er de personer som undertrykker kvinderne her i DK altid de samme som bræger op om hvor forfærdelig islam er til lige netop kvindeundertrykkelse.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Schwiez
Alt nyt byggeri ville pynte arkitektonisk på Nordvest kvarteret.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
Kaktus Klausen skrev:

:gud: :lol:

Jeg er sgu ligeglad med, at mine skattekroner går til moské-byggeri, muslimerne har været i Danmark længere tid end jeg har, hvorfor skulle de ikke have en bid af kagen ;)

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: DK
John Doe skrev:
Jeg forstår slet ikke folk, som (blankt) afviser, at muslimer også skal have lov til at være her (eller andet scenario involverende minaret(minoritet??)).
Det er fuldstændig ligesom med narkotika: vi kan ikke undgå, at muslimer vil være her i Danmark. Det er idiotisk - og politisk er det bare wtf set internationalt - at tro andet, og forsøge at skabe en stemning som siger, at vi kan godt undgå muslimer.

Det kan vi ikke, vi kan heller ikke undgå knark, lige gyldigt hvor mange millioner kroner vi bruger på at bekæmpe det.
Jeg synes tit xenofobien/ignorancen ligger i manglende uddannelse eller oplevelser. Jeg er virkelig glad for, at have en ven der er "muslim" (mere kulturbestemt) som har lært mig om deres kultur og historie.
For hans søskende går det virkelig godt, og det kan umiddelbart godt være svært, ikke at skære alle over én kam, når man ikke har oplevet noget ala dette. Så er det meget nemmere at tage stilling, da man har færre perspektiver at holde igang på samme tid, og derfor ikke skal knuge sin hjerne så hårdt, til at komme frem til et absolut, der har så mange negative undertoner, at selv Pia K rødmer.

Jeg har selv kendt en del muslimer, boet på Nørrebro og været i Cairo og har desværre ikke haft én eneste positiv oplevelse. Tværtimod en masse fordomme fra deres side og nedladende, arrogante attituder overfor ikke-muslimer, særligt kvinder.

Min logik siger mig, at det selvfølgelig ikke altid kan være tilfældet, men jeg må bare konstatere, at jeg ikke personligt har haft én eneste positiv oplevelse (jeg tænker virkelig grundigt efter). Jo, forresten. Èn positiv oplevelse har jeg haft ud af virkelig mange.

På uddannelsesinstutioner og andre steder har jeg med undrende øjne set fornuftige mennesker stå og være "åh så forstående" overfor hvad jeg betragter som primitive holdninger og har ofte tænkt, at folk nærmest virker bange for at sige dem imod og er ved at falde over hinanden i forsøget på at være den mest tolerante.

I helt andre miljøer, for eksempel til vægttræning, hører jeg danskere der går sammen med indvandrere og går og taler "perker" dansk. Det virker ikke som om det har været den store kultur berigelse.

Jeg har mødt dem med åbent sind, stille og roligt, nysgerrig og interesseret og er blevet mødt af meget fordomsfulde og primitive holdninger og har selv fået bekræftet mine værste fordomme, med undtagelse af denne ene gang.

Jeg er normalt begavet, læser meget og har en mellemlang videregående humanistisk uddannelse. Jeg har gået på universitetet i en periode og bor nu på Østerbro. Jeg falder derfor helt udenfor den typiske opfattelse af de mennesker, som har en negativ opfattelse af Islam (og hvad værre er) også af muslimer. Jeg er faktisk ked af at det forholder sig sådan, men jeg kan jo ikke fornægte realiteterne.

Most of the physical world is unseen.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Ved et træ, nær en flod hvor manden fra Aran går rundt og rundt.
Snoezel skrev:
Kaktus Klausen skrev:

Jeg er sgu ligeglad med, at mine skattekroner går til moské-byggeri, muslimerne har været i Danmark længere tid end jeg har, hvorfor skulle de ikke have en bid af kagen ;)

Var du ikke imod kirkeskatten? Eller er det mig der husker forkert.

"The universe doesn't owe us condolence or consolation; it doesn't owe us a nice warm feeling inside." ― Richard Dawkins

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: DK
Og så slår det mig, hvor primitive og intolerante flere er her i tråden, i deres angreb på de mennesker, de ikke er enige med. Det er meget interessant. Det bliver til primitiv flok mentalitet, hvor det gælder om at ha "de rigtige" holdninger, så man kan vise, at man ikke er dum og er i stand til at tænke i flere lag. Lavt.

Most of the physical world is unseen.

Moderator
Brugeravatar

HrKnudsen skrev:
Snoezel skrev:
Kaktus Klausen skrev:

Var du ikke imod kirkeskatten? Eller er det mig der husker forkert.

Jeg er ikke imod den, for jeg kan melde mig ud af den anytime. Der er ikke særlig mange moskéer i Danmark ifht. hvor mange muslimer her er, jeg kan godt onde dem et par stykker...

@arpheus: old news... Du gør faktisk også indirekte det samme nu - og jeg gør det også med denne her besked :mrgreen:

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: up yours
John Doe skrev:
Jeg forstår slet ikke folk, som (blankt) afviser, at muslimer også skal have lov til at være her (eller andet scenario involverende minaret(minoritet??)).
Det er fuldstændig ligesom med narkotika: vi kan ikke undgå, at muslimer vil være her i Danmark. Det er idiotisk - og politisk er det bare wtf set internationalt - at tro andet, og forsøge at skabe en stemning som siger, at vi kan godt undgå muslimer.

bortset fra at du har misforstået forskellen på minaret og minoritet, er jeg helt enig. det vi diskuterer her i tråden er hvorvidt minareter skal være forbudt. minaret er et tårn på en moske, hvorfra der kaldes til bøn(det vil der så ikke blive i DK).

det er ikke i orden at se sig helt blind på en enkelt befolkningsgruppe. misbrugere er jo også en stor belastning for samfundet. hvorfor skulle vi tolerere dem? puny_pete's argumentation med tørklædet er jo så åndsvag. hvad er der egentlig galt med at folk går med tørklæde. ikke en hujende fis! det er bare din eget forskruede logik. når jeg ser folk gå med tørklæde om halsen om sommeren, har jeg lyst til at sparke dem i nosserne, men det har de selvfølgeli lov til. det samme gælder truckerkasketter. det er godt nok intolerant at fare i flint over at andre har et tørklæde på. og helt fejlskudt at drage en konklusion der hedder tørklæde = uintegreret. du må leve i et eller andet bizart paralelunivers. der render masser af tørklæder rundt på universiteterne.

Puny_pete skrev:
kvindeundertrykkende, homohadende, vantrohadende, intolerante... bla bla bla... De vil simpelthen ikke integreres. Et vidnesbyrd på dette er alle de tørklæder man ser i København.

krafthelvede... fandeme

tak fordi du lige gav mig lejligheden til at hive dette fantastiske billede frem.
Billede
du argumenterer så tåbeligt, at jeg næsten skammer mig over at du er en af mit broderfolk.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: On top of myself i hope
Hvorfor er så mange folk bange for "fremmede" kulture og religioner? De fedeste storbyer er da helt sikkert de multi etniske hvor man kan se folk trives på bedste vis side om side, uden at man bliver set skævt til fordi man ikke "er som de andre" men får lov at tage et stykke af sit hjemland med og skabe et lille samfund i samfundet. Jeg tænker især på berlin og paris. Ikke at de to byer er problemfri, men der er bare en følelse af at der er højt til loftet og plads til alle. Hvad er det vi prøver at beskytte? Jeg syntes livet er alt andet end at skulle mure sig inde i lukkede samfund bag grænser, bange for fremmede med andre holdninger til livet end en selv. Det ville da være langt federe at ryste posen og få bygget et land fyldt med "fremmed" arkitektur det ville sgu være dejligt forfriskende.

Moderator
Brugeravatar

Jeg vil godt lige for god ordens skyld sige, at jeg er imod minareter såvel som jeg er imod kirkeklokker... Gider ikke al den larm...

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

der vil ikke blive kaldt til bøn fra dem.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Citat:
Kan du virkelig ikke selv se sammenhængen?
Puny_petes signatur er indbegrebet af den kvindeundertrykkelse som vi ser i Danmark i dag. Og sjovt nok er de personer som undertrykker kvinderne her i DK altid de samme som bræger op om hvor forfærdelig islam er til lige netop kvindeundertrykkelse.

Du kan altså ikke sige at min signatur er et udtryk for min mening omkring kvinder. Det ville være det samme at sige at jeg er racist fordi jeg fortæller en jøde joke. - Cmon, jeg har min signatur fordi jeg grinte højlydt da jeg læste det.

MEN, jeg holder mig væk fra det politiske forum fra nu af nu

6990 ulfborg
Ullsgade 4a

Moderator
Brugeravatar

http://politiken.dk/indland/ECE1374424/ ... E.facebook Ved ikke rigtig hvad jeg skal tænke om det...

Insane psychedelia user!

Her er også en: http://modkraft.dk/nyheder/article/hojreradikale-truer-moske-med.

Er jeg den eneste som synes at det er komisk, så dårligt røvhullerne staver? Og er det et bevis for at fremmedhad og uddannelsesniveau følges ad?

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

det er jo helt absurd at nogen kan slippe afsted med at skrive sådan noget åbenlyst. højrenationalister må efterhånden anses for terrortrussel numero uno. vi kan alle trøste os med at 99% af dem er for dumme til at kunne gennemføre et attentat.

Medlem
Brugeravatar

Personligt lægger jeg sgu ikke så meget i de beskeder, det handler mere om et følelsesladet øjeblik. Ikke, at jeg er enig overhovedet, men det skal hellere ikke tages ud af propationer.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Jeg er generelt imod tårne!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 120 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]