<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af Anima: Jeg kan ikke forstå at du ikke kan se problemet<HR></BLOCKQUOTE>
Måske er det fordi problemet ser anderledes ud herfra hvor jeg kigger? Eller måske er vi bare ikke enige om hvad 'problemet' er?
Jeg ser et problem i at nogle mennesker ser andre mennesker som et problem, uden at disse andre mennesker tilsyneladende har gjort noget galt, eller forbrudt sig mod nogen. Det ser jeg som et problem.
Hvis du er imod at familier får børnepenge, så gå for min skyld gerne imod at de får børnepenge. Men en debat om børnepenge har, efter min mening, ikke det store at gøre i denne debat. Børnepenge har såvidt jeg ved ingen religiøs bias.
Du må også gerne være imod 'multi-partnere', hvis du vil. Bare du blander dig udenom hvordan andre ønsker at leve. Hvis jeg vil ha' 27 koner (hvoraf mindst 1 er neger), så ska' ingen blande sig i det.
Mullah hverve-kampagnerne ved jeg ikke så meget om, men hvis nogen er istand til at overbevise alle om sin sag, så må det vel være fordi ingen andre har sagt noget der lød _mere_ overbevisende? Man ka' ikke tvinge nogen til at synes at noget bestemt er sund fornuft, så hvis kristendommen smuldrer, så er det måske ikke fordi der er blevet flere muslimer, men måske istedet fordi kristendommen bare ikke har noget at byde på? Eller måske er traditionel religion bare ikke noget folk rigtigt ka' bruge til noget længere? Måske er det slet ikke nogens skyld, men bare almindelig udvikling?
Det er måden vi opfører os på, der skaber samfundet omkring os. Ikke en eller anden ide om hvordan det ska' være for at være 'rigtigt'. Så al snak om at 'danskhed' er i fare, er i bund og grund noget vås. Danskhed er det der til enhver tid bli'r generelt praktiseret af danskere. Hvis danskere tit gi'r fingeren til hinanden i trafikken feks, så er dét danskhed. Hvis de tit gi'r smil i trafikken, så er dét danskhed. Hvis de behandler mindretal dårligt, så er dét danskhed, og hvis de behandler mindretal godt, så er dét danskhed og blablabla osv du ka' selv putte andre ord ind i modellen.
Så det du kalder en invasion, er måske bare samfundets normale dynamiske forandring over tid? (men det er vist i virkeligheden en anden, mere filosofisk, debat, tror jeg). Så derfor ser vi nok ikke det samme problem [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]
Den statistiske større kriminialitet blandt 'de sorte perker svin', er der måske nogle flere andre årsager til, andet end blot at de tilfældigvis er født ud af en muslimsk familie. Der ku' måske være nogle psykologiske følger af den måde de er blevet anset på gennem flere generationer? Jeg er enig i at en gæst ikke ska' klage for meget, men istedet bør ta' hjem hvis brødet ikke smager godt nok. Men man er vel næppe gæst, hvis man er født i, eller har levet et langt liv i, landet? Og hvis man ikke er gæst, men alligevel bli'r behandlet som en der bare ka' skride sin vej hvis man er Utilfreds, så vil jeg mene du har alle ingredienserne til at blande en go' gang "Fuck-jer-allesammen" suppe. Det ka' også være at mange fremmede har kultur-chok over danmark, og i bund og grund er pisse-angste for at være her. Hvis de tit oplever negative tilråb på gaden, så føler de sig måske truede og stressede? Det føder også en masse aggresion.
Det er ikke så sort/hvidt (eller muslimsk/kristent) det der foregår, vil jeg mene. Jeg tror dybest set deres værste forbrydelse bare var, at de var anderledes, og det er åbenbart svært for nogle at tilgi' dem dét. Men ok, angsten for det Ukendte er nok meget menneskelig, og virker naturligvis begge veje. "De ska' ikke komme og lave vores verden om", næh det ka' man selvfølgelig godt mene, og det er såmænd også fair nok, men så kommer vi bare ikke videre end dyrerne og deres territorial pisseri. Det gælder muslimer og det gælder kristne, og alle der befinder sig midt imellem.
@locomotive-boy (aka Fenriz); No pain, no gain! [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img] Hvis jeg vil ha' en pølse i pølse-vognen, så ska' det squ være uden alt det ekstra fedtstof. De si'r jo det er Usundt for hjertet, hehe. Og det _ska'_ da gøre ondt, ihvertfald lidt [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]
|