Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 18 jul 2025 01:35

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 186 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 10  Næste
Forfatter besked
 Titel: Nydanskere?
In our memories

Geografisk sted: Provinsen
@Saiko-Pod: Sjovt nok har jeg oplevet det samme med "indvandrerne" på amager, der så åbenbart ud til at være stilstand. Min lillebror bliver heller ikke truet særligt ofte, hvorimod han stadig hyppigere oplever problemer med danskere.

Btw, så er politimanden der - tror jeg - knaldede en politiker (af anden etnisk herkomst) i hovedet med sin mobil telefon er blevet frikendt. Okay, jeg formulerer mig skidt, men jeg sidder på min skole.
Det esssentielle i det, er dog at jeg godt forstår hvis indvandrerne bliver sure, når lovene tilsyneladene ikke gælder for hvide. Hvis I kan følge mig?

Mvh. Psyko

Psychedelia Gay Overlord

Geografisk sted: Biløen
Amnesia -> Jeg er blevet overfaldet af både indvandrere og danskere. Skal jeg sige at du er en psykopat, bare fordi jeg har haft dårlige oplevelser med nogle andre danskere??? DET VILLE DA VÆRE LATTERLIGT! Hvis du ikke kan se at man må se på HVERT ENKELT individ, så fatter du da minus? Det er sjovt som man godt kan generalisere om indvandrere, men ikke om danskere. Kan du ikke se at det er ubrugeligt? 'Jeg blev overfaldet af en dansker' - hvad siger det om danskere? 'Alle mine venner er minimum en gang blevet overfaldet af en dansker' - Begge udsagn er sande, men de siger INGENTING om danskere, de afsporer bare debatten. Kan du se det?

In our memories

Desuden synes jeg det er meget "fedt", at hvis nogen er blevet overfaldet af en indvandrer, så er det straks en "perker" der har gjort det. Hvorimod at hvis nogen der blevet overfaldet af en dansker, så bliver gerningsmandens nationalitet/religion/hudfarve, slet ikke nævnt. Super cool system [img]images/smiles/icon_mad.gif[/img]

-Psyko

Medlem

Dankdawg->Du har lidt for travlt med at sige at jeg generalisere. Jeg er ude mærket klar over at der er ligeså mange danskere bag voldlige overfald osv. men der er sgu da også flere danskere end indvandre. Jeg taler om den alders gruppe der ligger under den kriminelle lavalder. Jeg ser det som et problem, når en person under den kriminelle lavalder, bare griner af det vedkomne har gjort, fordi personen ikke kan blive straffet.

Andreas/Saiko pod->Hvad tror du selv de sociale myndigheder kan stille op?det vil jeg egenligt gerne hører din ide om. Det er jo et faktum at de har pisse svært ved at komme i dialog med forældrene. Jeg er godt klar over at du ikke har kaldt mig racist og det var ikke med henblik på dig, at jeg rensede mig for den tiltel, det var bare i almindelighed.Der render stadig væk gupper af indvandre rundt i Urbanplanen og laver ballade og hvis de ikke er der er det fordi de hænger ud et andet sted.Hvor skal jeg så få mine informationer fra, hvis jeg ikke kan bruge det jeg har hørt og set?Jeg gør det jo ikke til et kæmpe samfundsmæssigt problem. Jeg siger bare at der er problemer, hvor store de er på landsplan, har jeg sgu ingen ide om.

Amnesia

In our memories

@Amnesia: Skal jeg opfatte det sådan at du konstant går rundt i evig frygt for et par 12-13 årige indvandrere? C'mon, det er sgu da muligt at give igen! Det er meget fint du kræver straffeloven ændret, men hvad med i første gang at gøre det sådan at indvandrerne også får en fair behandling? Det ser jo ikke ud til at det er fairness der har krævet den verserende sag!

-Psyko

Medlem

Psyko->Det et Danmark vi bor i, selvfølgelig går jeg ikke rundt i konstant frygt, det har jeg jo ingen grund til i dette land. Det er klart at når man er blevet overfaldet af en gruppe på 10-15 stk. hvor nogle var bevæbnet med slagvåben og stik våben, at man ikke undervurdere den aldersgruppe. Problemet er jo netop når en større gruppe i den alder pisker hinanden op. Jeg er selv en ret stor gut og hvis de havde været et mindre antal, havde jeg måske en chance, men jeg er ikke Bruce lee. Det lykkedes mig dog at slippe væk inden alt for mange kom til. Jeg synes ikke man kan betragte det individuelt, når det er en større gruppe, hvor man piske en stemning op, det er fandme ligesom vilde hunde.Jeg har ikke svarene på alt, men de sociale myndigheder, kommer ikke igennem. Måske kunne det hjælpe, hvis nogle med samme etniske bagrund, ku prøve at nå forældrene. Stadigvæk synes jeg at der er et problem med den krinelle lavalder, når den ikke kan nå nogle af dem som virkelig laver grov kriminalitet og godt ved de kan slippe afsted med det.

Amnesia

Administrerende Direktør
Brugeravatar

Er det et faktum at de har store problemer med at komme i kontakt med forældrene til de unge nydanskere...

Så kom med noget brugbar fakta... En enkelt sag i medierne er f.eks. ikke noget faktum men, ligesom jeg tror du gør den her sag til, et storm i et glas vand.

En nedsættelse af den kriminelle lavalder tror jeg kun vil skabe værre forhold, idet jeg ikke mener at det er noget børn på den alder kan eller bør kunne forstå.

Men i det hele taget tror jeg ikke det er det der er essencen i dette såkaldte problem. Hvorfor er indvandrere/flygtninge i første omgang blevet placeret i disse sociale boligbyggerier hvor man hurtigt bliver blåstemplet som værende anderledes og farlig? De problemer der nu engang er (selvom der er langt færre af dem end for 4-5 år siden) har Danmark selv lagt op til og skal derfor løses af Danmark.

Vi må tage hånd om integrationen... Vi må selv sørge for at de folk der (IMHO) retmæssigt føler sig røvrendt af system Danmark kan få det de har krav på som mennesker og ikke som en eller anden fremmedgjort "enhed"!

Medlem

Andreas/Saiko Pod->Det er jo ikke baseret på en enkelt sag i medierne, det har sgu da været oppe flere gange, at der klart er problemer på det område. Det hænger jo sammen med at der også er store problemer med integrationen. Og som du selv skriver, er det Danmark der kan bebrejdes for den dårlige integrations politik. Jeg kan bare ikke se hvad man ellers skal stille op med de 12-14 årige, der føler sig hævet over loven.

Amnesia

Administrerende Direktør
Brugeravatar

En nedsættelse af den kriminelle lavalder er hvad jeg vil kalde en meget kortsigtet løsning!

Når de små ballademagere (danskere som børn af anden etnisk herkomst) så kommer ud... Hvad så?? Tror du så de har lært deres lektie, eller er det ikke bare endnu en provokation fra system Danmark? Er det ikke bare endnu en "opfordring" til at begå endnu mere kriminalitet...

Jeg synes ikke at der OVERHOVEDET er grobund for at sænke den kriminelle lavalder... Prøv engang at læse/lytte til Dan Turrels digt "For meget mand" ...

Der er så meget vi kan brokke over! [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

Jeg orker ikke at tage den videre Amnesia... Vi bliver nok ikke enige.

Psychedelia Gay Overlord

Amnesia -> En nedsættelse af den kriminelle lavalder med specielt henblik på en særlig befolkningsgruppe? Haha, for det første lyder det som om at du springer med på samme populistiske bus som stort set alle luder-politikerne gør, fra DF til Soc. Dem. For det andet, så vil jeg gerne vide hvad du bygger dine antagelser på. 1) ER det virkelig så stort et problem med mindreårige kriminelle som du siger, eller er det bare noget du tror fordi du selv eller en anden har fået en på skallen af en 14-årig engang og nu er bitter over det? 2) Hjælper det virkelig at nedsætte den kriminelle lavalder? Du kan jo prøve at kigge på de steder der allerede HAR en lavere kriminel lavalder. Der er det jo tydeligt i de samfund at jo tidligere man stempler unge som kriminelle, jo hårdere kriminelle producerer samfundet. Vi har MEGET lidt kriminalitet i DK, og den er heller ikke særligt hård, ved at gøre straffesystemet hårdere risikerer man at lave barskere kriminelle, og det kommer til at gå ud over dig og mig. Så overvej lige det hele en gang til. 3) Du begår en typisk fejl Amnesia, du snakker om integration på den ene side, samtidig med at du omtaler indvandrere som et problem, og endda foreslår en lovgivning, som godt nok skal omfatte alle, men som du baserer på nogle historier om indvandrere..hmm..Hvordan i al verden skal de nogensinde blive integreret hvis folk som du (og jeg ser dig ikke som racistisk eller noget, men bare som lidt uovervejet) ikke kan se at det netop er den generaliserende tankegang der står i vejen for integrationen? Man kan ikke straffe sig til integration, for der er INGEN der føler sig som en del af et fælleskab, hvis de skal stå til ansvar hver gang der er en med samme etniske baggrund som dem selv, eller måske bare samme hudfarve der har begået noget kriminelt. Hvis man virkelig vil integration, og ikke bare vil lukke galde ud, så må man starte med at se individer i stedet for grupper, og åbne sit sind for at vi alle er mennesker i bund og grund.

Medlem

Dankdawg-->Styr dig lige! jeg har sgu ikke sagt at nedsætningen af den kriminelle lavalder, kun skal gælde en hvis befolkningsgruppe, her går jeg ud fra du mener indvandere, den skal selvfølgelig gælde alle. Der skal ikke være nogen forskelsbehandling. Det er lidt for smart at sætte mig i bås som en der er bitter over at få en på skallen af en 14 årige, for hvis det bare vare en, så tingene anderledes ud. Det er fandme underminerende og respektløst at stille det op på den måde. Som jeg skrev, blev jeg overfaldet af en gruppe og måtte forsvare mig imod 5-8 stykker med slagvåben. Jeg nåede at komme væk inden resten af gruppen kom imod mig ellers havde jeg nok været en grønsag idag. Hvad skal man ellers gøre med unge i den alder? hvis man ikke kan nå dem pædagogisk, er man sgu da nødtil at lukke dem inde. De kan sgu da ikke bare få lov til at flokke rundt og slå folk ned. Og igen, her taler jeg også om almindelige danskere, for hvis jeg ikke nævner det, så generalisere jeg åbenbart.Desuden er jeg ikke bitter, life goes on. Jeg synes bare ikke man skal undervurdere den aldersgruppe.

Amnesia

Administrerende Direktør
Brugeravatar

Amnesia>

Nærlæs hvad Dankdawg skriver... Han skriver at du mynter en omskrivning af loven (der selvfølgelig gælder for alle) på den, noget tvivlsomme, kriminalitet blandt 12-14-årige indvandrere/flygtninge...

Nevermind... Jeg flueknepper [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

Psychedelia Gay Overlord

Amnesia -> Læs hvad jeg skriver igen. Du har ikke læst det ordentligt [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Medlem

Geografisk sted: Kbh. Nv.
IMHO burde de sociale myndigheder få flere resourcer.. De fleste socialrådgivere FÅR faktisk forældrene i snak, med det resultat at "børnene" opfører sig bedre.. Og har de flere resourcer, kan de vel få flere forældre i snak..? I de fleste flygtninge/indvandrer familier, hvor børn laver kriminalitet, ved forældrene ikke at deres børn laver kriminalitet, fordi børnene er skidebange for deres forældre.. I danske familier med kriminelle børn tager forældrene sig som regel ikke af børnene nok til at fatte hvad de går rundt og laver. Sådan opfatter jeg det ihvertfald! [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]
-Mathias..

[ 04 Oktober 2002: Besked ændret af: Creatif ]

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Hillerød... Tror jeg?
Jeg kan godt forstå at der er problemer. Jeg ved f.eks. heller ikke hvordan jeg ville reagere hvis jeg kom til et land hvor lige så snart at jeg stikker min fod uden for døren, kigger folk mærkeligt på mig. Og har truende adfærd. Og TV stationerene ikke kan andet end at pumpe "Danskerne" med info om hvor dum og syg jeg er oven i hovedet...
Det er sgu da klart at man går i en slags offensiv selvbeskyttende stilling. Og så når du skal i skole, ikke kan få nogle venner på grund af din hudfarve, eller MÅSKE din accent. Så er der jo altid nogle du kan falde tilbage på: DEM DER HAR DET LIGESOM DIG!!!

Det er en ond cirkel, som jeg tror ingen af os her, har en løsning på...

C U

Psychedelia Gay Overlord

Jo, jeg har den perfekte løsning. At folk begynder at se folk som mennesker istedet for som 'perkere', 'danskere' og andre latterlige betegnelser. Men som flere her har bevist, så er der mange der insisterer på deres ret til at være ignorante og intolerante idioter. Så det er jo ikke så nemt som det burde være.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: spatielt promiskuøs
Morphos skriver
<<
man burdte ihvarfald forvente af de mennekser vi lukker ind de opføre sig ordenlig og er interseret i at blive dansker men nej vi lukker dem ind i så store tal at at de ligefrem går og drømmer om at vælte hele vores samfund og lave en islamisk stat ud af VORRES land,
>>
(og læste også hans tidligere indlæg)

Troede faktisk ikke der surfede så intellektuelt mindrebemidlede (for nu at sige det pænt) mennesker rundt på psy.dk Det er så hvad det er. Rigtig skræmmende bliver det først når man tænker på at der faktisk sidder folk i det danske parlament med samme holdning! Hold kæft hvor er vi ved at komme langt ud i danmark efterhånden. Der er vist ingen tvivl om at truslen fra pianisterne og folk som Morphos er langt mere alvorlig end den fra de få herboende muslimske fundamentalister! Det værste er at disse mennesker har påvirket debatten i medierne så selv en venstreorienteret som undertegnede automatisk tænker flygtning=kriminel. Ordet flygtning burde sku da udløse følelser som medmenneskelighed, hjælpsomhed og imødekommenhed.

Når debatniveauet har så stor indflydelse selv på voksne reflekterende menneskers asociationsmønstre og virkelighedsfornemmelse, hvordan påvirker det så ikke de børn der udsættes for den. Det bliver jo et fuldstændigt forskruet billede af virkeligheden de vokser op med.
Forestil jer en hel generation med et tankemønster som Morphos´!

Dedikeret medlem

tjaaa, mophos, er gal, man kan lige så godt vænne sig til det..........bare ignorer hans politiske indlæg, det er intet andet end latterlig tilsving, ingen fakta, og lort.....

men tjaaa, han drømmer jo bare om 4 store sorte lem op bagi.........

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Hillerød... Tror jeg?
Jeg syntes bare ikke det går så godt lige på det punkt... Hvorfor ikke bare lad vær' med at kommenterer hans topic og alt i det hele taget... Morphos... DET ER DÅRLIG KARMA!!! [img]images/smiles/icon_mad.gif[/img] [img]images/smiles/icon_mad.gif[/img] [img]images/smiles/icon_mad.gif[/img]

Junior medlem

Jeg syntes at dem der kan opføre sig ordenligt burde have lov til at være her.
Jeg er pænt træt af dem der altid skal lave noget dumt, men mange af dem kan være ligeså dejlige som mange andre.
Man kan jo ikke, bare lige smide dem alle sammen ud. :D

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 186 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 10  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]