Alle jer som siger at han skulle have sparket/slået/kniplet hunden, og således afværge dens angreb, ved INTET om hunde, eller hvad de er i stand til!
En normal familie hund (Retriever osv) kan være et dødeligt væsen, hvis den presses til det.
En muskelhund, som i forvejen (ofte) har en anden mentalitet, er i særdeleshed et effektivt våben.
Jeg har personligt oplevet at blive angrebet af en middelstor skødehund. Der havde jeg ikke mange chancer. Heldigvis fik vi (tre mand) holdt den hen længe nok til at jeg kunne komme ud af lokalet (og lukke døren til den).
I tilfælde af at i er overbeviste om at betjenten (HVIS hunden rent faktisk angreb) ville kunne afværge det med sin 40 cm lange knippel, så tager i godt og grundigt fejl!
Der trænes i nogle selvforsvarsgrene forsvar mod hunde. Her opfordres det til IKKE at slå eller sparke efter hunden, da erfaringer viser at hunde SAGTEN kan beskadige evt. lemmer. Søg evt. på youtube.
Der findes et glimrende eks. på to fyre som bliver angrebet af en pitbull. Hunden bider sig fast i den ene mand, hvorefter den anden sparker ud efter hunden. Inden sparket lander, da sidder hunden godt fast i hans underben.
Jeg har selv en del muskelhunde på staden, og har oplevet at blive knurret af.
Og min umiddelbare reaktion, hvis jeg var betjent i fjendtligt territorie, ville være at forsvare mig imod en FRITGÅENDE muskelhund. Det er iøvrigt dybt uansvarligt at lade sin hund løbe frit rundt, da dette er en tikkende bombe, før et barn fejlfortolker et signal, og ender invalid.
Skam jer, ansvarsløse hundeejere