Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jun 2025 15:04

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 66 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4
Forfatter besked
 Titel:
Relativistisk båthorn

Jeg var ikke Uenig i fakta, men Uenig i at kommunen's tilsyn var et centralt punkt. Jeg mener istedet normaliseringen er det centrale punkt.

Titel:
Psychedelia Gay Overlord

Geografisk sted: Biløen
JEL skrev:
Jeg var ikke Uenig i fakta, men Uenig i at kommunen's tilsyn var et centralt punkt. Jeg mener istedet normaliseringen er det centrale punkt.

Well, det er utroligt at du er så fatsvag, men nu forsøger jeg igen. Hvis man vil have støtte fra staten/kommunen så kan alle få det til ungdomsaktviteter. Men det kræver at man slutter sig sammen og opfylder visse krav. Det kunne venstreekstremisterne også gøre.

Her er det uenigheden mellem kommune og de unge opstår fordi de IKKE vil leve op til de krav som kommunen stiller. Det var sådan set en af grundene til at man søgte efter et Ungdomshus i starten af firserne (hvilket førte til at man endte i Jagtvej 69): at man ikke ville gøre det på den måde fordi man ikke mente at man passede ind i de eksisterende tilbud.

Derfor er det et centralt punkt i konflikten. Det er også derfor du ikke kan sammenligne med golfklubber eller hvad ved jeg, for den store forskel er at de netop retter ind efter de præmisser der stilles op, mens venstreekstremisterne forsøger at lave deres egne præmisser (men stadigvæk vil have lortet betalt). Dét er den store forskel.

Præmisserne er jo besluttet efter demokratiske metoder, som du vist er tilhænger af. Så man kan ændre dem hvis der er flertal blandt de politikere som befolkningen har valgt ind. Hvis man er tilhænger af demokrati må det vel være på den måde at den slags skal foregå og ikke ved at folk bare tager et hus uden at have fået lov, ikke sandt?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: In the door, up the stairs.
JEL skrev:
Djohn Djohnson skrev:
Hvorfor er 1000 menneskers krav mere legitimt end 5 menneskers krav? [/url]

Deres krav er heller ikke _mere_ legitimt, men hvis du regner prisen per person ud vil du hurtigt se at en yacht til 5 personer koster langt mere end et hus til 1000, og skatte-midlerne ska' forvaltes forsvarligt. Derfor er yacht'en Urealistisk at kræve. 5 personer ka' kræve et dele-lokale i en kommunal bygning (det gjorde, og fik, en lokal rollespils-klub her i min kommune, så sådan er systemet pt skruet sammen)

Det er jo simpel cost/benefit. Jeg er helt enig med dig i, at man må vurdere forretningen.
Men hvordan hænger det sammen med, at du for 2-3 uger siden skrev:

Citat:
Jeg mener de har krav på et hus. I danmark betaler folk skat og har selvfølgelig derfor krav på at få noget for pengene. Det er ikke nasseri at ville ha' noget for sine penge, men et helt legitimt krav alle burde ku' støtte op om.

27. septmeber kl 9.24. Indlægget kan findes på side 2 i denne tråd.

Hvorfor har jeg (eller Dank) så ikke krav på den efterlyste yacht?

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: up yours
speaking of yacht. Hvad med at give dem et sørøverskib. En gammel skonnert. De bruger jo alligevel sørøverflag og den slags symbolik som et symbol i deres "kamp". Lad dem for helvede terorisere de syv verdenshave og få en smag for hvad det vil sige at leve som rigtige outlaws og ikke bare hellerupturister i hedonistisk anarko-eksil. + Vi ville være fri for flere protester og hærværk. Problem solved!

Billede
GARRRRR
Hoist the black flag!!!
Billede

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: kbHoe
Halugenlampe skrev:
Lad dem for helvede terorisere de syv verdenshave og få en smag for hvad det vil sige at leve som rigtige outlaws og ikke bare hellerupturister i hedonistisk anarko-eksil. + Vi ville være fri for flere protester og hærværk. Problem solved!

http://politiken.dk/indland/article389925.ece

Titel:
Relativistisk båthorn

dankdawg skrev:
Well, det er utroligt at du er så fatsvag, men nu forsøger jeg igen. Hvis man vil have støtte fra staten/kommunen så kan alle få det til ungdomsaktviteter. Men det kræver at man slutter sig sammen og opfylder visse krav.

(...)

Derfor er det et centralt punkt i konflikten. Det er også derfor du ikke kan sammenligne med golfklubber eller hvad ved jeg

Jeg har fundet en stave-plade frem så du også ka' være med

Billede

Det centrale punkt i konflikten er _normalisering's kravet_ og _ikke_ tilsyn's kravet. Her er hvorfor:

Et tilsyn's krav er _ikke_ et religiøst krav nedfældet i beton, men noget der justeres afhængigt af hvad der ska' føres tilsyn med.

Tilsynet med feks en golf-klub er ikke det samme som med feks en skov-børnehave, og derfor behøver tilsynet med et særligt selv-styret ungdoms-hus heller ikke være det samme som det lokale sodavands-diskotek.

Så langt ka' du godt følge med, ikke? Ellers må du jo skrive igen søde ven.

Djohn Djohnson skrev:
JEL skrev:
Djohn Djohnson skrev:
Hvorfor er 1000 menneskers krav mere legitimt end 5 menneskers krav? [/url]

Deres krav er heller ikke _mere_ legitimt, men hvis du regner prisen per person ud vil du hurtigt se at en yacht til 5 personer koster langt mere end et hus til 1000, og skatte-midlerne ska' forvaltes forsvarligt. Derfor er yacht'en Urealistisk at kræve. 5 personer ka' kræve et dele-lokale i en kommunal bygning (det gjorde, og fik, en lokal rollespils-klub her i min kommune, så sådan er systemet pt skruet sammen)

Det er jo simpel cost/benefit. Jeg er helt enig med dig i, at man må vurdere forretningen.
Men hvordan hænger det sammen med, at du for 2-3 uger siden skrev:

Citat:
Jeg mener de har krav på et hus. I danmark betaler folk skat og har selvfølgelig derfor krav på at få noget for pengene. Det er ikke nasseri at ville ha' noget for sine penge, men et helt legitimt krav alle burde ku' støtte op om.

27. septmeber kl 9.24. Indlægget kan findes på side 2 i denne tråd.

Hvorfor har jeg (eller Dank) så ikke krav på den efterlyste yacht?

Du og dank har ligeså meget krav på en yacht, som 2 punkere har krav på et eget ungdoms-hus.

Hvis du og dank er tals-personer for en gruppe ligeså stor som den gruppe der efterlyser et ungdoms-hus iøjeblikket, så ska' i selvfølgelig ta's ligeså alvorligt.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 66 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]