Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 aug 2025 11:58

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 84 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste
Forfatter besked
 Titel:
In our memories

Geografisk sted: Provinsen
Dextrose > Faktisk så findes der en del fundamentalistiske jøder i Israel, og argumentet om at de har en særlig ret til landet, fordi det er det land de oprindeligt fik af gud, er faktsik ret udbredt dernede.
Så på mange måder, var mit eget eksempel lidt skidt, men så alligevel ikke...for der findes også mange jøder, der ikke er nogle zionistiske svin.

Det er sjovt, at du nævner det med uddannelsessteder, for som vi begge ved, har vi faktisk gået på den samme skole på et tidspunkt.
Jeg benægter ikke, at der kan være nogle tendenser til gruppedannelse, men det er i mine øjne ikke det samme som at integrationen har fejlet.
Alle de uddannelsessteder hvor jeg har været siden jeg holdt op i folkeskolen, har indvandrere og danskere faktisk generelt snakket sammen i en venskabelig tone.
For mig er det centrale i integrationen, at personen overholder de centrale normer i samfundet, samfundets love samt deltager i arbejdslivet på en eller anden måde. Det med at snakke dansk kommer helt af sig selv. Jeg synes tilgengæld ikke, at der er behov for at assimilere minoriteterne, så de ikke må have nogle etniske særpræg længere. Jeg indrømmer, at jeg ikke har nogle muslimske venner pt., men er det det samme, som at jeg ikke ville kunne få det? Jeg synes ikke, at man skal stille flere krav til minoriteterne, end man selv ønsker at overholde. Vi behøver jo ikke sidde lårerne af hinanden.

Det er da kedeligt, at du kender muslimer, der er så fucked up, at de henviser til deres tro, når de skal forsvare en voldtægt. Danske mænd henviser som oftest til fuldskab, hvilket klart er mere acceptabelt.
Jeg tvivler dog på, at du i koranen eller hadith'erne finder belæg for at voldtægt er ok. Også selvom det er en vantro kvinde, der er tale om.

Der er desuden massere af piger, der ikke bærer tørklæde, men som man heller ikke kan stikke sin pik i. Både religiøse grupper, herunder Jehovas vidner eller mere troende jøder, men også kvinder der simpelthen fravælger sex af den ene eller den anden grund. Hvad forventer du dig, Dex? At alle kvinder tvinges til at skulle dyrke sex med mændene? Så er du jo præcis lige så kvindeundertrykkende og mandschauvinistisk som dit flygtige indvandrerbekendtskab, der voldtager piger fordi (han tror) det står i koranen.

Mvh. Psyko

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: vest/midt sjælland
SmølfeSkak Aka. Farmer skrev:
Man kan da ikke forvente af en kultur der er hundrede år eller mere bagefter os lever op til vores idealer, og slet ikke at de forstår noget så kompliceret og forholdsvist nyt i vores verden som ytringsfrihed.
Forresten kan ytringsfrihed og demokrati ikke indføres med bomber og geværer.
Giv dem lige lidt tid, bare en menneskealder eller 2, træk vores tropper ud af mellemøsten og giv dem en solid og gennemført undskyldning for hvad vi har påført dem + solid støtte til at bygge deres lande op igen - så skal de nok med tiden begynde at se vesten og vores "frihed" i et andet og mere positivt syn.

Tænk hvis vi havde brugt alle de resourcer der er gået ind i en meningsløs krig på at genopbygge Thailand og Pakistan istedet? Så havde de nok været venligere stemt overfor os i dag.

Forresten siger bibelen ca. det samme som koranen om at man skal udbrede kristendommen og slå hårdt ned på de vantro - vi tager det bare ikke længere så seriøst som for et par hundrede år siden.
Vi kan ikke forvente at resten af verden er lige så udhviklede på det punkt.

Gensidig respekt!

Mvh SmølfeSkak!

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Smølfe skak, farmer boy:) :
Phyy det var sgu intelligent skrevet, det du lige briefede der :)
Det jo lige præcis der den ligger vi giver dem jo ikke en chance, og hvor meget fred og uytringsfirhed er der( som farmer skriver) i krig, og dermed bomber og våben. Øhhh,,,,? Nej der har du sgu fat i noget væsenligt farmersmølf:)
Desuden er det bemærkelsesværdigt at boligministeriet, social forvaltningen what ever vælger at sluse udlændingene sammen i almenyttigt boligbyggeri, hvor meget integretion er der i det? og nej det ikke fordi udlændingene er dovne de ikke finder deres egen bolig, og har et par millioner på kontoen til en villa, når de kommer til landet.
Giv dem da lige en chance, eller prøv med at sætte dig ind i deres situartion.
Og som pige, vil jeg da lige på pigers vejne føje til at piger i stramme bukser og stram top ikke nødvendigvis er ude på at der skal savles, man kan vel ikke gøre for man er lækker.

Titel:
In our memories

brainflower skrev:
Og som pige, vil jeg da lige på pigers vejne føje til at piger i stramme bukser og stram top ikke nødvendigvis er ude på at der skal savles, man kan vel ikke gøre for man er lækker.

Det er godt at høre, du er pige, men jeg har altså den holdning, at hvis man går i nedringet eller meget stramt tøj, så har man selv bedt om at blive set på. Det forsvarer dog ikke dex' ide' at man så også skal bruges til avl.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Psyko skrev:
brainflower skrev:

Det forsvarer dog ikke dex' ide' at man så også skal bruges til avl.

Gider du lige at styre dig? Det har jeg overhovedet ikke skrevet!

Psyko skrev:
Det er da kedeligt, at du kender muslimer, der er så fucked up, at de henviser til deres tro, når de skal forsvare en voldtægt. Danske mænd henviser som oftest til fuldskab, hvilket klart er mere acceptabelt.

:lol:

Psyko skrev:
Hvad forventer du dig, Dex? At alle kvinder tvinges til at skulle dyrke sex med mændene? Så er du jo præcis lige så kvindeundertrykkende og mandschauvinistisk som dit flygtige indvandrerbekendtskab, der voldtager piger fordi (han tror) det står i koranen.

Nejnejnejnej!

Jeg skriver intet om tvang (kun hvis de be'r om det, of course).
Jeg mener bare, at det bør være kvindernes eget valg, om de vil have sex med en dansk fyr, uden at han skal konverteres og giftes ind i familien.

Religion, Nej tak! - Casual sex, Yessir!

Titel:
Medlem
Brugeravatar

he, he:) okey, jeg skrev at man ikker kunne gøre for man er lækker, men man kan vel heller ikke gøre for man er hankøn selvfølgelig, det kan jeg godt se ved nærmere tæke tank.....
sorry, dextrose og psyko...Men styr da lige jeres liderlighed, når hende med de gode kasser og en nice ass kommer gående, for det kan altså godt være pisse irreterende at blive vuderet som tem`lig klar, når man bare gerne vil udtrykke en lækker stil;);)

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Offtopic:

Fucking rødstrømpe!

Bare fordi jeg kan li' at se piger i stramt tøj, så er det ikke ensbetydende med at jeg tror at de har lyst til at sluge mig til roden.

Oh yeah, Psyko:

Billede

:roll:

:lol: :P

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Dextrose: Hmmm,,,er man nu rødstrømpe fordi man bruger hjernen lidt.
Du lever i et hyper komplekst samfund,,,wake up there.....

Titel:
In our memories

Dextrose skrev:
Gider du lige at styre dig? Det har jeg overhovedet ikke skrevet!

Det var en joke, slap nu lidt af.

Dextrose skrev:
Nejnejnejnej!

Jeg skriver intet om tvang (kun hvis de be'r om det, of course).
Jeg mener bare, at det bør være kvindernes eget valg, om de vil have sex med en dansk fyr, uden at han skal konverteres og giftes ind i familien.

Religion, Nej tak! - Casual sex, Yessir!

Det er da dybest set stadig kvindens valg. De love vi har her i landet, forhindrer ikke folk i at dyrke hor eller konvertere til en anden religion. Jeg indrømmer, at der kan være visse forhindringer, men jeg synes det er en mærkelig ting at "kræve" at integrationen også skal se på den seksuelle front. Når man tænker på, at du selv tilhører en minoritetsgruppe - der endda bryder loven - virker du meget intolerant og indskrænket. Assimiliation er noget crap.

brainflower > Hvis man viser godterne frem, så kan man ikke forvente at folk ikke kigger. Ganske vist har menneskets fri vilje, men ens naturlige instinkter kan også være svære at undertrykke. Vil du opfattes som kysk, så må du også opføre dig sådan.

-Psyko

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: In the door, up the stairs.
Man kan da ikke forvente af en kultur der er hundrede år eller mere bagefter os lever op til vores idealer, og slet ikke at de forstår noget så kompliceret og forholdsvist nyt i vores verden som ytringsfrihed.

Bare lige en kort bemærkning: der findes ikke ét universelt, prædestineret historisk forløb, og derfor giver det ikke rigtig nogen mening at tale om, at en kultur er x antal år bagud ift. en anden.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
Gachine skrev:

Bare lige en kort bemærkning: der findes ikke ét universelt, prædestineret historisk forløb, og derfor giver det ikke rigtig nogen mening at tale om, at en kultur er x antal år bagud ift. en anden.

Jeg synes også, det er forkert formuleret, Smølfeskak.
Regionen, du omtaler, er ikke bagefter os. De har bare taget en anden rute. Det er faktisk ret nedladende at sige sådan. Jeg er da enig med dig i, at der er stor forskel på vore kulturer, og skulle jeg vælge, ville jeg nok også vælge et vestligt land, selvom jeg ikke er videre stolt af at være vesterlænding (eller dansker) i disse år.
Men trods alt har vi en bedre "folke-oplysning", adgang til internet m.v., som ikke alle islamiske lande har. Derfor er det også svært for dem at forstå begreber som en fri presse og ytringsfrihed. De er vant til at religiøse regeringer går ind og censurerer eller ændrer i avisernes indhold. Det kan de ikke forstå, at vores regering ikke gøre! Vi kan ikke straffe tegnerne, for de har ikke gjort noget ulovligt. De har været tankeløse, men modige. Derfor er det også helt hen i skoven, at en pakistansk imam har udlovet en dusør på 1 mio dollar$ og en ny bil til den, som dræber én af Muhammed-tegnerne. (Uden pis!!)

En ting jeg efterlyser i den muslimske verden er humor, for den er ret begrænset, efter min opfattelse. Som ateist kan jeg ikke sætte mig ind i, hvordan nogle tegninger kan virke så stærkt. De må virkelig tage deres religion seriøst!

Ikke at jeg siger, de skal grine ad Mohammed tegningerne, men i tråd med Dextrose's tegneserie, mener jeg ikke de kan tillade sig at blive så forargede som de er, over nogle tegninger. Ikke når man tænker på, hvad der blevet gjort i Allah's navn indenfor de seneste 5 år.

Jeg tror simpelthen tegningerne var en af dråberne, der fik bægeret til at flyde over! Vesten behandler ikke eksempelvis Mellemøsten på en særlig pæn måde, så denne sag er næsten som at gnide salt i såret.
Jeg efterlyser stadig noget mere dialog fra vores "stats-minister", som lige nu har travlt med at frakaste sig ethvert ansvar for at have håndteret Muhammed-sagen forkert. Hvilket jeg jo mener, han har. Fogh er inddirekte skyld i, at sagen er kørt løbsk.

Dextrose> Læs lidt flere aviser, og ryg en joint så du kan slappe af.
Pas lidt på dit blodtryk.

PS! Danskerne er ifølge eksperter de mest velinformerede mennesker i Verden, men samtidig også dem, som ryger og drikker mest!
Hvad siger det om os? ;)

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Psyko skrev:
Det er da dybest set stadig kvindens valg. De love vi har her i landet, forhindrer ikke folk i at dyrke hor eller konvertere til en anden religion. Jeg indrømmer, at der kan være visse forhindringer, men jeg synes det er en mærkelig ting at "kræve" at integrationen også skal se på den seksuelle front. Når man tænker på, at du selv tilhører en minoritetsgruppe - der endda bryder loven - virker du meget intolerant og indskrænket. Assimiliation er noget crap.

Det var direkte møntet på Islam og ikke den danske integration.
Jeg syntes til gengæld at det der en mærkelig ting, at kræve at man skal konverteres ind i en religion for at gøre noget som alle patterdyr har gjort lige siden tidernes morgen.

Psyko skrev:
brainflower > Hvis man viser godterne frem, så kan man ikke forvente at folk ikke kigger. Ganske vist har menneskets fri vilje, men ens naturlige instinkter kan også være svære at undertrykke. Vil du opfattes som kysk, så må du også opføre dig sådan.

Enig.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Til psycho: Altså man viser vel heller ikke sine gotterne frem hvis de er pakket ind i stof, og hva`fan betyder kysk?!? :?
Men altså efter din mening skal piger der vil betragtes, som ikke værende udfordrende klædt, altså binde babserne ind i gafa tape og tage en højhalset islænder sweater på?! Trist, trist tid vi går i møde så.... :roll:

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Det vil sige nu hvor foråret kommer, bierne summer og fuglene kvidre (og kvinderne tager mindre tøj på) Er ret anstrengende for dit syn og dine spytkirtler(der bliver savlet)?
så kan jeg give dig et godt råd, du kan tag med ud i foråret, for at undgå en evt. flyvende lussing; Tag et par håndjern med i din lomme, og tag dem på,lige så snart savlet begynder at løbe og det kribler i dine finger. :wink:

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Til dextrose: Det kan du have hel ret i at det er underligt, og fare out, at kvinderne ikke får lov til at prøve sig lidt frem før de får The Man...

Titel:
In our memories

brainflower > Nu har jeg aldrig været typen, der stirrer unødigt meget, savler eller tager fremmede piger på patterne, det ville du vide hvis du kendte mig. Jeg nægter bare, at høre på den dér "ååhh os stakkels piger, vi bliver overbegloet af de onde mænd"-holdning. I ved præcis hvad det er for nogle signaler I sender ud, og hvis I vil undgå opmærksomhed, så må I ændre på jeres påklædning/attitude. Stop whining.

Kysk = seksuelt uerfaren el. afholdende (lidt sjovt i sammenhængen, men jeg tror min pointe siver igennem alligevel)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
Psyko skrev:
brainflower > Nu har jeg aldrig været typen, der stirrer unødigt meget, savler eller tager fremmede piger på patterne, det ville du vide hvis du kendte mig. Jeg nægter bare, at høre på den dér "ååhh os stakkels piger, vi bliver overbegloet af de onde mænd"-holdning. I ved præcis hvad det er for nogle signaler I sender ud, og hvis I vil undgå opmærksomhed, så må I ændre på jeres påklædning/attitude. Stop whining.

Kysk = seksuelt uerfaren el. afholdende (lidt sjovt i sammenhængen, men jeg tror min pointe siver igennem alligevel)

Der må jeg give dig ret, for en sjælden gang, Psyko. Piger kan ligeså godt indse, at mænd (oftest) tænker mere på sex, end de gør. Derfor må de også finde sig i, at vi 'scanner' dem, når de er udfordrende klædt på! De scanner sgu da også os, og jeg synes ligeså godt, man bare kan vænne sig til det. Og i øvrigt er det en myte, at mænd bedre kan lide sex end kvinderne. De ka' lide det akkurat ligeså meget som os. Og oftest er det dem, der sætter dagsordnen for, hvornårder skal bolles, og hvornår "the timing is right" (som Eddie Murphy beskriver det malende i showet "Raw" fra 1987.)I lyset af det, synes jeg kun at det er en fair aftale, hvis vi mænd får lov til i det mindste at kigge? --Og jeg synes heller ikke, at man ligefrem skal stå og glo som en fænakke, selvom man godt kan tage sig selv i det, hvis det er et 13-tal, der går forbi....! :D
Nå , det bliver vist lidt offtopic, så jeg vil stoppe her.
Spændende debat.

mvh ¤Drumstick

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Til Psycho:
Ahhh, kysk...Altid godt at lære noget nyt.
Nå men med hensyn til mit valg af tøj, må jeg nok aligevel bøje mig...lidt.
Er selv lige startet i et nyt forhold, og kan jo enlig godt se, at du har en lille bitte smule ret.
Mit valg af kluns er måske aligevel valgt udfra hvad der tænder ham,,,men det siger vi ikke til nogen vel :wink:

Titel:
In our memories

brainflower > Rart at se du kommer til fornuft! ;)

Jeg ved godt, at vi fyre måske ikke altid er lige gode til at holde øjnene for os selv, og elevatorblikket er da stadigvæk et udbredt fænomen.
Jeg tror bare, at man må acceptere at nogle ting ikke ændrer sig, blot fordi man godt kunne tænke sig det. Jeg hader f.eks når folk stjæler min cykel, og selvom jeg helst ville have, at folk ville have empati nok til at forstå mit synspunkt, så har jeg alligevel valgt at acceptere realiteterne og er begyndt at låse den. Verden er ikke noget ideelt sted, plain and simple.

Mvh. Psyko

Ps. Jeg glæder mig fucking meget til det bliver sommer.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

ÆV,,,Ja gid det snart var sommer,,,skod med den kulde!!og det forsætter hele næste uge...især når kæresten giver en snevasker :cry:
Det faktisk alle tiders lige at sætte sig ti min. i solen på altanen, en bænk eller hvor det nu er muligt, hvis det er muligt, men den titter da lige frem en gang i mellem og så er det man bare skal slå til,,det giver aligevel lige et løft til humøret, okey det lyder måske blæst, men den er nu god nok :wink:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 84 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]