Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 17 jul 2025 16:19

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 186 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 10  Næste
Forfatter besked
 Titel: Nydanskere?
Administrerende Direktør
Brugeravatar

ArgH... Hvad blev der af PLUR, som Elven så rigtigt skriver????

Det er præcis på grund af det her at politik burde holdes ude fra Psychedelia... Der findes jo for helvede div. netforummer/foraer (hvad hedder det egentlig) der beskæftiger sig med præcis dette emne...

Jeg havde håbet at vi her på Psychedelia, kunne sætte os over disse ting og bare tage stoffer... [img]images/smiles/icon_sad.gif[/img]

Btw. så har jeg, lige så meget som alle jer andre, en mening omkring dette emne, men af principielle årsager nægter jeg at skrive den her... jeg er ikke konfliktsky, jeg synes bare at den her debat er skiden!

Medlem

Geografisk sted: et eller andet sted
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote
Citat:
Jeg havde håbet at vi her på Psychedelia, kunne sætte os over disse ting og bare tage stoffer...

"desværre" tænker folk også på andet end stoffer [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

Psychedelia Gay Overlord

Geografisk sted: Biløen
Ja Andreas, lad os bare lade som om verden udenfor vores kollektive narko-rus ikke eksisterer. Efter min mening er politik uundgåeligt, især hvis man tager stoffer. Da lortet jo er forbudt, og der dagligt foretages indgreb i den enkeltes frie valg og ret til at bestemme over egen krop og psyke. Dette burde sætte gang i tankerne hos folk her på psy.dk: hvordan virker samfundet, hvorfor er tingene forbudt, hvem er det der bestemmer over os, og sidst men ikke mindst: 'hvis jeg selv vil være fri til at bestemme over mit liv, hvordan kan jeg så tillade mig at kræve at andres liv skal begrænses'? - Det sidste er meget relevant når det drejer sig om psykedelisk politik, og meget relevant i diskussionen om indvandrere/flygtninge. Selv prøver jeg altid at sætte mig selv i andres situation, kunne jeg selv tænke mig at være fra f.eks. Albanien og aldrig nogensinde få lov til at rejse ind i vest-europa, aldrig kunne gifte mig med en kvinde fra vest-europa, osv? Nej, det kunne jeg ikke. Derfor er det heller ikke rimeligt at andre skal udsættes for disse restriktioner, bare fordi der er trukket nogle streger på et stykke papir og man har sagt at 'her går grænserne'. Jeg vil selv gerne være et frit menneske med ansvar for mit eget liv, uden overformynderi, grænser og den slags barnligt pjat. Desværre er det som om den bevidsthedsudvidende effekt af de psykedeliske stoffer er udeblevet for en del af medlemmerne herinde, der istedet har adopteret de mest intolerante holdninger overhovedet, og mærkeligt nok ikke kan se at vi SELV tilhører en forfulgt minoritet, og burde solidarisere med andre af samme slags istedet for at hade eller frygte dem. Håber at flere får øjnene op for at politik er mange ting, og ikke nødvendigvis parti-politik, men bare den måde vi vælger at leve på, tænke på, kan være et politisk statement i sig selv.

Frit valg for ALLE, sæt tanken fri.

Dankdawg

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
Morphos> Jeg kan ikke helt gennemskue, om du tager pis på os allesammen med det du lukker ud. Men de holdninger, du lægger for dagen er efter min mening meget snæversynede. Og det gør det ikke nemmere at forstå dig med alle de grammatikfejl.
Du kører i hvert fald på alle klichéerne på en dansker, der ikke har fattet en meter af hvad der foregår.

Jeg mener, noget vi skal huske i denne debat er mediernes magt. Jeg undrer mig tit over, hvorfor det ofte er farvede folks kriminalitet, der fremhæves i f.eks. tv-programmet "Station 2" og i aviser.
Uanset hudfarve skal folk straffes efter det danske system. Der skal heller ikke tages med fløjlshandsker på nydanskere, klart nok, men en fair og ens behandling uanset ens baggrund.

Dankdawg> Jeg er enig med de fleste af dine synspunkter, og håber også at folk får øjnene op for fordele ved alsidighed.

[ 23 September 2002: Besked ændret af: Drumstick ]

Dedikeret medlem

@drumstick han mener det...... Desværre så tænder han oxo på husdyr......

du sq se ham sammen med hans mors støvsuger og hendes kat!!!!

Administrerende Direktør
Brugeravatar

Dankdawg>

Læs nu ikke noget i mit indlæg der ikke er der! Jeg sagde netop at jeg har en mening og at jeg bare synes at den bør diskuteres et andet sted.

Jeg kan være nok så enig med dig i at nogle herinde har en yderst indsnævret holdning til netop emnet omkring flygtninge/indvandrere, men jeg synes ikke at din tone i debatten er favorabel. Du kan ikke forvente at folk herinde straks kan se dine pointer og så ellers begynde at kaste med mudder som om helvede er brudt løs!

Grunden til mit, måske lidt mavesure, indlæg var ikke så meget at vi har en politisk debat, men mere den måde den bliver behandlet på. Hvis ikke vi kan holde den *nogenlunde* sober, så ender det bare med at folk bliver uvenner og så får vi problematikken med:

- "Min far kan tæve din far"
- "Jamen du må ikke komme med på næste triptur"

Jeg synes at det er supertrist, når vi netop har dette forum til at diskutere noget vi faktisk, et langt stykke af vejen, kan blive enige om! Og kald mig så en fredselskende hippie, men jeg synes sgu at det er ærgeligt at der altid skal gå politik i alting.

Kort og godt... Vær ikke så ignorant at blive vred når folk ikke er enig med dig! Fortsæt med din aldeles udemærkede argumentation og så må du håbe at du kan overbevise folk ad den vej... For alt i alt har dine indlæg ikke overbevist din modpart men kun provokeret den!

Dedikeret medlem

Geografisk sted: WONDERLAND!!! MOSTLY
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af Zikterion:
@drumstick han mener det...... Desværre så tænder han oxo på husdyr......

du sq se ham sammen med hans mors støvsuger og hendes kat!!!!
<HR></BLOCKQUOTE>

men din mor er en luder og hun er endda så klam at de andre luder i istergade konfiskeret hendes flise for det

hva så laver du stadigvæk udtræk af hendes stiksår for at få en rus

In our memories

Geografisk sted: København
Den her diskussion er et godt eksempel på hvorfor politik og mennesker bare ikke mixer godt sammen [img]images/smiles/icon_rolleyes.gif[/img]

[ 23 September 2002: Besked ændret af: Zonker ]

Psychedelia Gay Overlord

Andreas, jeg diskuterer jo gladeligt med folk, men det er klart at når man som jeg har været aktivist mod racisme i mange år, og har set hvad skaderne af sådanne holdninger som f.eks. Morphos kommer med er, så er det jeg trækker mig ud af diskussionen, netop for at holde den sober. Der er simpelthen for langt hen til Morphos,til at vi vil kunne opnå en form for dialog (og jeg siger dialog, ikke enighed). Jeg kan ikke diskutere med en der betragter folk fra andre kulturer som undermennesker og samtidig håner millioner af døde og deres efterladte ved at sprede løgne om holocaust. Så jeg indrømmer blankt at jeg giver op overfor Morphos. Men det er da der ikke noget galt i er der? Vi behøver da ikke være venner allesammen hele tiden gør vi? Jeg ser det som en slags konfliktskyhed, men for mig at se er det fint at vi bliver polariserede i forhold til den slags, jeg synes det er godt at vide at nogen er racister, for så ved jeg hvem jeg ikke behøver at spilde min tid på. Og for mig er det de mennesker som ikke ejer et minimum af næstekærlighed og anstændighed. [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Administrerende Direktør
Brugeravatar

dankdawg>

Kig på de sidste mange indlæg... Mit indlæg var jo ikke kun rettet mod dig! En politisk debat hvor folk kun kan snakke om hinandens mødre... tsk tsk [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

Nevertheless har du ret når du siger at vi ikke alle sammen kan være venner hele tiden!

Ikke desto mindre holder jeg på at der ikke behøver at gå politik i alting... Især omkmring ømtålelige emner som dette hvor politikken MEGET hurtigt forlader debatten igen!

Medlem

Sønnen til en dame jeg kender har lige fået en ordenlig gang tæsk, af en lille gruppe "nydanskere" fordi han uheldigvis ikke havde nogle penge på sig da de ville rulle ham. Hvad fanden er meningen?. Jeg er udemærket klar over at det ikke kun er indvandrer der laver kriminalitet,men har aldrig nogen siden hørt om danskere der har lavet noget af den kaliber.

Amnesia

Dedikeret medlem

Geografisk sted: WONDERLAND!!! MOSTLY
danmark kan jo heller ikke integrea så mange på en gang vi skulle heller ikke have taget så mange ind på bare en genation,
hørte her den anden dag at man kan hjælpe 15 eller var det 15 fammiljer hjemme i deres eget land til den pris det koster at have 1 her

nu om dage kan man flytte et helt folk fra et land til et andet,

man burdte ihvarfald forvente af de mennekser vi lukker ind de opføre sig ordenlig og er interseret i at blive dansker men nej vi lukker dem ind i så store tal at at de ligefrem går og drømmer om at vælte hele vores samfund og lave en islamisk stat ud af VORRES land,

vi skal heller ikke fjerne kristendomen fra folkeskolen til fordel for dem jeg syntes ikke vi skal lave om på os fordi de vil være her hvis de vil være her så må de ændere sig så de passer her til, ellers skal de bare sendes hjem

Psychedelia Gay Overlord

Amnesia- > ved ikke hvor du kommer fra, men på Amager har der da været masser af den slags. Det nytter ikke noget at generalisere. Vi må sætte os ud over flokmentaliteten...jeg har set masser af sindssyg vold udført af danskere, men derfor går jeg da ikke rundt og siger at danskere er mere sindssyge, voldelige eller fordrukne end andre gør jeg? Nej! Vi må dømme et individ på INDIVIDETS handlinger. Du skal vel ikke stå til ansvar for f.eks. en Peter Lundins handlinger, vel? Det ville jo være forrykt. Åben sindet og begynd at se folk som individer istedet for som medlemmer af en gruppe, det er den eneste vej frem.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sydjylland
Hvordan klarer politikerne sådanne diskutioner? [img]images/smiles/icon_eek.gif[/img] [img]images/smiles/icon_eek.gif[/img]

Psychedelia Gay Overlord

De klarer dem desværre meget dårligt.

Administrerende Direktør
Brugeravatar

Amnesia>

Jeg kan ikke helt se hvor du vil hen med det indlæg... Min kammerat har det med at prale af hvor mange "perkere" han kan tæske når han er på diskotek... Trist men sandt!

Som Dankdawg siger så er det ikke et argument for man kan bruge i denne debat... Højst et par ligegyldige ord der lægger op til generalisering!

Medlem

Gu er det da et argument man kan bruge, det er heller ikke for at generalisere, men i min omgangskreds hører jeg tit om overfald begået af nydanskere. Tit er disse overfald totalt ubegrundet. Jeg kender da selv danskere der har lavet vold og hærværk, men det har somregel været i beruset tilstand og ikke i en alder af 13-14 år. Da jeg var i den alder kunne vi godt finde på at lave lidt ballade, men ikke at rulle folk og så på sådan en bestialsk måde.Det jeg siger og som jeg før har argumenteret for, er at mange fra den nye generation af indvandere, bliver endnu værer end deres brødre, fordi de starter deres kriminelle løbebane meget tidligere. Her er selvfølgelig tale om den lille gruppe som nu engang er kriminelle og ikke noget med at generalisere. Lad vær med at komme og sige det ikke passer, har fandme selv hørt storebrødre udtale at de vil prøve at stoppe det inden det går alt for galt, hvilket det er godt på vej til, ihvertsfald hvor jeg kommer fra.

Amnesia

Administrerende Direktør
Brugeravatar

Amnesia>

Du kan sgu da ikke bruge argumenter der er baseret på hvad der sker i din omgangskreds og hvad du har hørt!

Så er det vi får en "min far kan tæve din far" debat!

Medlem

hvorfor kan jeg ikke bruge sådanne argumenter? det er der netop ens egne oplevelser og indtryk, der er det relevante, fremfor nogle ligegyldige statistikker og overskrifter. Det er jo ikke kun i min omgangskreds volden finder sted, åben dog øjnene. Det jeg vil frem til er at der er et meget stort problem når 12-14 årige laver så grov kriminalitet og det er sgu da ikke kun i min omgangs kreds det finder sted.Jeg er ikke racist eller medlem af dansk folkeparti og mine holdninger, er ikke engang tæt på. Jeg synes bare der må gøres et eller andet. Selvfølgelig er hjemsendelse, en absurd ide, som jeg absolut ikke er tilhænger af. Det vil dog gøre nytte at sænke den kriminelle lavalder, efter min mening.

Amnesia

Administrerende Direktør
Brugeravatar

Amnesia>

For det første har jeg aldrig antydet at du er racist eller medlem af Dansk Folkeparti... Christ hvor kan du læse meget ud af mit indlæg!

For det andet:

Dit argument holder ikke FORDI:

- At jeg som bor på Ama'r, fem minutter væk fra URBAN-planen, oplever det som populært bliver kaldt indvandrerkriminalitet mindre og mindre. Til gengæld oplever jeg at man tit kan støde ind i nynazister og andet godt hvis man først kommer ud til Tårnby/Kastrup... Gæt hvilken hudfarve de har!

Nok om eksempler fra hverdagen. Du kan ikke forvente at fordi du oplever ting i din omgangskreds, så oplever alle dem! Jeg er bestemt ikke enig med dig i at 12-14 af andet etnisk herkomst udgør et stort samfundsmæssigt problem. Du laver en storm i et glas vand!

Btw... At sænke den kriminelle lavalder... Hvorfor skulle det hjælpe? Du tror altså at en lukket institution vil hjælpe mere end de sociale myndigheder... Lad os bare sige at jeg vil erklære mig uenig!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 186 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 10  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]