Ja Andreas, lad os bare lade som om verden udenfor vores kollektive narko-rus ikke eksisterer. Efter min mening er politik uundgåeligt, især hvis man tager stoffer. Da lortet jo er forbudt, og der dagligt foretages indgreb i den enkeltes frie valg og ret til at bestemme over egen krop og psyke. Dette burde sætte gang i tankerne hos folk her på psy.dk: hvordan virker samfundet, hvorfor er tingene forbudt, hvem er det der bestemmer over os, og sidst men ikke mindst: 'hvis jeg selv vil være fri til at bestemme over mit liv, hvordan kan jeg så tillade mig at kræve at andres liv skal begrænses'? - Det sidste er meget relevant når det drejer sig om psykedelisk politik, og meget relevant i diskussionen om indvandrere/flygtninge. Selv prøver jeg altid at sætte mig selv i andres situation, kunne jeg selv tænke mig at være fra f.eks. Albanien og aldrig nogensinde få lov til at rejse ind i vest-europa, aldrig kunne gifte mig med en kvinde fra vest-europa, osv? Nej, det kunne jeg ikke. Derfor er det heller ikke rimeligt at andre skal udsættes for disse restriktioner, bare fordi der er trukket nogle streger på et stykke papir og man har sagt at 'her går grænserne'. Jeg vil selv gerne være et frit menneske med ansvar for mit eget liv, uden overformynderi, grænser og den slags barnligt pjat. Desværre er det som om den bevidsthedsudvidende effekt af de psykedeliske stoffer er udeblevet for en del af medlemmerne herinde, der istedet har adopteret de mest intolerante holdninger overhovedet, og mærkeligt nok ikke kan se at vi SELV tilhører en forfulgt minoritet, og burde solidarisere med andre af samme slags istedet for at hade eller frygte dem. Håber at flere får øjnene op for at politik er mange ting, og ikke nødvendigvis parti-politik, men bare den måde vi vælger at leve på, tænke på, kan være et politisk statement i sig selv.
Frit valg for ALLE, sæt tanken fri.
Dankdawg
|