Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 31 jul 2025 20:57

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 113 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6  Næste
Forfatter besked
 Titel: Re: Israel
Site Webmaster
Brugeravatar

JEL skrev:
@dankdawg; ska' vi ikke lige blive enige om hvad racisme er:

google: define racism skrev:
the prejudice that members of one race are intrinsically superior to members of other races.
discriminatory or abusive behavior towards members of another race

Og sålænge jøder ikke er en race, men en religion, ka' det selvfølgelig ikke være racisme at være imod jøder.

Jesus effin christ JEL, mener du det der?

Du er racist, anti-semit og på ingen måde oplyst eller selvtænkende.. Det fremgår tydeligt af dine posts i den her tråd.

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Relativistisk båthorn

Ta' dig dog sammen. Du ka' jo selv google på "define racism" og læse hvad der kommer frem. Racisme handler om race, det er jo derfor det hedder racisme.

Psychedelia Gay Overlord

Geografisk sted: Biløen
Jøder er både en religion og et folk. Ved du intet? IDIOT.

Site Webmaster
Brugeravatar

JEL skrev:
Ta' dig dog sammen. Du ka' jo selv google på "define racism" og læse hvad der kommer frem. Racisme handler om race, det er jo derfor det hedder racisme.

Du burde finde ud af hvad det vil sige at være jøde.

[EDIT] Det er sjovt du retfærdiggører dit generaliserende had, på den baggrund at du tror det rent teknisk ikke kan kaldes racisme.

At du så tager fejl er en ting, men bare det at du virkelig mener dit ubegrundede had mod et helt folk er fair, fordi du ikke tror det kan kaldes et bestemt ord.

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Relativistisk båthorn

Hvornår er jøder blevet til en selvstændig race? Er de ikke mennesker? (nej, glem det spørgsmål) Homo-sapiens?

Læs her i fucking nazi-tabere: http://www.aaanet.org/stmts/racepp.htm

"The continued sharing of genetic materials has maintained all of humankind as a single species."

Der er større genetiske Uligheder INDENFOR de enkelte arter af mennesket, end imellem arterne. Dvs større forskel mellem feks 2 kaukasere end mellem en kaukaser og en negroid.
Dermed konkluderes det at mennesket kun er 1 race.

Medlem

Geografisk sted: Syd fyn
JEL, læs lidt om jøderne, og du vil finde ud af at de er en race for sig.
I nazityskland have de store problemer, fordi de var forholdsvis nemme at kende fra normale tyskere.
De kendetegnes bl.a ved store krogede næser og spinkelt ansigt.

Relativistisk båthorn

Ja :lol: jeg ka' bare ikke forestille mig at dank og jugg abonnerer på det 'næsvise' synspunkt, men hvad ved jeg, de er jo ikke helt normale.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: DK
JEL: ANALYSER denne sætning: "JEG HADER FOLK DER HAR FORDOMME". Sætningen indeholder et paradoks.

Jeg har bedt dig om det i en anden tråd, men du fanger den åbenbart ikke: Hvis du for eksempel siger at du hader nazister fordi de hader... Så er du ligesom dem - en der hader (eksempel!!!).

Hvad Israel angår:
Uanset den skade selvmordsbombere og raketter ind over Israel forvolder, så er det ret alvorlige angreb, der er helt uacceptable for den israelske befolkning at leve passivt med. Nu er staten Israel nu engang placeret hvor den er og har vel ret til at forsvare sig selv, uanset hvad historien fortæller. Hvad Hamas angår, så har jeg ingen sympati for folk der gemmer sig bag deres egne kvinder og børn. Hvis der er nogen der tror at Hamas stopper deres had fordi de får indrømmelser, så er de i bedste fald naive, i værste fald farlige - deres mål er jo at staten israel skal fjernes fra jordens overflade.

JEL: Dit ensidige forsvar for tørklædet i en anden tråd ("nyde afhængighed" under "generelt") viser din mangel på nuancer ligesom den her hade tråd. Du virker som om du er mest optaget af at høre dig selv snakke og ikke i egentlig erfarings eller meningsudveksling. Din rigide umodenhed stråler igennem dine indlæg, ydmygheden lærer du forhåbentlig en dag...

Most of the physical world is unseen.

Senest rettet af Agathos D. 08 jan 2009 11:37, rettet i alt 2 gange.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: up yours
FJONG skrev:
De kendetegnes bl.a ved store krogede næser og spinkelt ansigt.

det er rigtigt. se selv:
Billede

JEL skrev:
Hvornår er jøder blevet til en selvstændig race? Er de ikke mennesker? (nej, glem det spørgsmål) Homo-sapiens?

LOL nej, de er ½menneske/½kalothval, og således fjernere fra os end halvaberne.

hey JEL, hvor mange jøder kan der være i en volkswagen?

- 36... 2 foran, 2 bagi, og 32 i askebægeret.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: On top of myself i hope
arpheus skrev:

Hvad Israel angår:
Uanset den skade selvmordsbombere og raketter ind over Israel forvolder, så er det ret alvorlige angreb, der er helt uacceptable for den israelske befolkning at leve passivt med. Nu er staten Israel nu engang placeret hvor den er og har vel ret til at forsvare sig selv, uanset hvad historien fortæller. Hvad Hamas angår, så har jeg ingen sympati for folk der gemmer sig bag deres egne kvinder og børn. Hvis der er nogen der tror at Hamas stopper deres had fordi de får indrømmelser, så er de i bedste fald naive, i værste fald farlige - deres mål er jo at staten israel skal fjernes fra jordens overflade.

Men du har sympati for israel som bruger våben som dem her?
http://www.timesonline.co.uk/tol/news/w ... 470047.ece
http://www.richardsilverstein.com/tikun ... n-in-gaza/
http://karmalised.com/?p=5706

Billede

IDF er faktiskt også kendt for at bruge civile som skjold...
http://www.youtube.com/watch?v=SOULiXk1 ... re=related

Det er sjovt som folk giver deres fulde støtte til israel fordi hamas jo er "terrorister" når israel tit bruger de præcist samme metoder som hamas.
Skal den palæstinensiske befolkning i gaza bare leve passivt med arpheus ? skal de bare lade sig blive udsultet og derefter bombet synder og sammen? Er israelske civile mere værd end palæstinensiske civile? Selvfølgelig hader palæstinenserne israel, det tror jeg også du ville gøre hvis du levede i et af de besatte områder.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Palæstinenserne fik tilbud om en deling af hele området da staten Israel blev oprettet, men det ville de ikke være med til. Det virker sgu ærlig talt på mig som om de ganske enkelt ikke vil...

Hvis jeg boede der, så ville jeg flygte, hvis jeg kunne - hen til nogle mennesker der ikke er opfyldt af had. Jeg tror hverken jeg ville bryde mig om Hamas eller Israel... Hvis jeg skal være helt ærlig, så bryder jeg mig heller om at folk kommer her til landet optændt af had...

Jeg synes ikke det er nogen let sag. Selve det at oprette et nyt land for en bestemt religiøs gruppe, når området i forvejen består af andre trosretninger er da noget lort og på forhånd dømt til at blive et problem. Samtidig var der jo det problem, at jøderne ikke havde noget sted at være, altid har været forfulgt og stammer fra området helt tilbage til tiden før det gamle testamente. Det bedste havde måske været en deling og betydelig økonomisk kompensation til de familier der skulle flytte - jeg ved det ikke. Jeg ved dog, at jeg mener jøderne skal ha et land der er deres og at det nødvendigvis skal ligge i det område de stammer fra.

Nogen forslag anyone?: Skulle jøderne ikke ha haft noget? Skal det deles? - Eller andet?

Hvis palæstinenserne lagde sig passivt ned og stoppede den væbnede kamp, så tror jeg ikke nogen ville gøre dem noget og alle Israels argumenter for vold, mure og anden undertrykkelse ville forsvinde. Jeg tror ikke at israel vil palæstinenserne ondt, jeg tror bare de vil leve fred på det område der nu er deres. Kunne nogen garantere dem den fred, så er jeg sikker på Israel ville stoppe undertrykkelsen. Israel kunne udslette hele området på få dage, men gør det dog ikke, fordi de trods alt føler de har nogle forpligtelser overfor verdenssamfundet. Kunne Hamas udslette Israel og alle jøder i verden med et tryk på en knap, så havde jøderne været historie.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

arpheus skrev:

Hvis palæstinenserne lagde sig passivt ned og stoppede den væbnede kamp, så tror jeg ikke nogen ville gøre dem noget og alle Israels argumenter for vold, mure og anden undertrykkelse ville forsvinde. Jeg tror ikke at israel vil palæstinenserne ondt, jeg tror bare de vil leve fred på det område der nu er deres. Kunne nogen garantere dem den fred, så er jeg sikker på Israel ville stoppe undertrykkelsen. Israel kunne udslette hele området på få dage, men gør det dog ikke, fordi de trods alt føler de har nogle forpligtelser overfor verdenssamfundet. Kunne Hamas udslette Israel og alle jøder i verden med et tryk på en knap, så havde jøderne været historie.

Det tror jeg ikke. Under våbenhvilen opfyldte israel overhovdet ikke sin part. Der blev IKKE åbnet for grænserne, så størstedelen af gazas befolkning var/er afhængige af nødhjælps orginisationer.
http://www.amnesty.dk/log/D3250-da.pdf

Og du kan jo bare se på vestbredden hvor der er noget der ligner et apardheid system (hvis ikke værre)

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Sayeh skrev:

Det tror jeg ikke. Under våbenhvilen opfyldte israel overhovdet ikke sin part. Der blev IKKE åbnet for grænserne, så størstedelen af gazas befolkning var/er afhængige af nødhjælps orginisationer.
http://www.amnesty.dk/log/D3250-da.pdf

Og du kan jo bare se på vestbredden hvor der er noget der ligner et apardheid system (hvis ikke værre)

Jeg går ikke for at nogen skal undertrykkes eller påføres unødvendig smerte, men jeg tror sgu heller ikke det er nemt at operere i det område. Hamas fyrede mange raketter af under våbenhvilen, vestbredden var fri før Israel blev angrebet, grænserne blev brugt til våbentransport og sådan kan man blive ved. Stoppes alt det, så fjernes argumenterne for at besætte eller undertrykke. Men hvad gør den palæstinensiske befolkning - vælger Hamas. Det var et klart valg for konfrontration. Hamas er selv interesseret i krigen fordi det øger hadet mod Israel og giver tilslutning og sympati hos den palæstinensiske befolkning. Det er bare den almindelige befolkning der kommer til at lide og hade og så kan det jo blive ved. Israel bliver de onde fordi de er de stærkeste. Var Hamas de stærkeste, så var de blevet de onde. De mener jo ikke at staten israel skal eksistere = fordrivelse og udryddelse. Jeg tror ikke de ville ikke holde sig tilbage, som Israel trods alt gør...

Relativistisk båthorn

arpheus skrev:
Palæstinenserne fik tilbud om en deling af hele området da staten Israel blev oprettet, men det ville de ikke være med til. Det virker sgu ærlig talt på mig som om de ganske enkelt ikke vil...

Englænderne havde området da israel blev dannet, og havde fået det gennem en invasion.

Så Uanset hvordan man vender og drejer det, så blev land taget fra de oprindelige beboere.

Hvorfor ska' de, rent grundlæggende, finde sig i det?

arpheus skrev:
Jeg ved dog, at jeg mener jøderne skal ha et land der er deres og at det nødvendigvis skal ligge i det område de stammer fra.

Men alle mennesker stammer oprindeligt fra afrika, hvad så med at lægge det der?

arpheus skrev:
Nogen forslag anyone?: Skulle jøderne ikke ha haft noget? Skal det deles? - Eller andet?

Jøder bor over alt i verden i vore dage, og det gjorde de også før israel blev dannet i 1947.

De boede i tyskland, usa, soviet og andre steder, før israel blev dannet.

De har været nomader siden de første kendte optegnelser om et folk kaldet israelere (for over 3000 år siden). Hvorfor var det pludselig så nødvendigt for en kristen gruppe at få et helt land? Ku' de ikke bare være tyskere, amerikanere, russere, osv, med deres religion som en privat-sag? Ligesom de var før israel blev dannet?

At hitler forfulgte jøder er vel ikke det samme som at de ikke ku' fortsætte med at leve i tyskland efter hitler blev ned-kæmpet? Eller at de måske ku' være emigreret til andre steder.

Men de fik så et land. Et land som blev tvunget ned midt i et andet land.
Tænk hvis en særlig religiøs sekt pludselig fik tvunget deres land ned midt i danmark. Sku' danskerne så også bare lægge sig passivt ned og finde sig i det? Det ka' jeg ikke forstå at du forventer af dem, når ingen vesterlænding selv ville acceptere sådan noget.

Men nu er israel der, og de fleste der levede da det blev dannet er enten døde eller så gamle at de ikke længere er aktiv del i den oprindelige konflikt.

Så nu handler det naturligvis om den nuværende generation. Og her virker de oprindelige grænser som det mest sobre at gå tilbage til.

Dvs israel ska' trække sig fra de områder de Ulovligt har besat. Tilbage til de grænser FN oprindeligt definerede. 1947-grænserne, eller måske 67-grænserne, 1 af de 2 definitioner må man blive enige om.

Det er så hvad israel har krav på, hverken mere eller mindre, og det må nabo'erne så acceptere uden at angribe israel. Og israel må til gengæld standse med at blokere for nabo'ernes ret til at handle varer ind og ud som enhver selvstændig nation har fuld ret til.

Hvis israel fortsætter blokader, så er israel aggressoren i spillet, og ikke forsvareren.
Og hvis israel ikke vil trække sig fra de Ulovligt besatte områder, så er de heller ikke forsvareren.
Kun hvis de trækker sig til deres definerede områder, og ikke angriber gennem militær eller blokader, ka' israel kaldes for en forsvarende part, og vinde sympati.

Er det ikke rimeligt?

arpheus skrev:
Hvis palæstinenserne lagde sig passivt ned og stoppede den væbnede kamp, så tror jeg ikke nogen ville gøre dem noget

Men palestinenserne angriber jo oprindeligt fordi de selv er blevet angrebet. At det så har eskaleret til en hysterisk tilstand hvor der er voksende sympati for en gruppe der vil helt af med israel, ka' israel kun takke sig selv for, fordi de har været en så aggressiv nabo til palestina.

Israel kom med tvang, nedover palstinenserne's hoveder, og førte sig herefter frem som om de ejede det hele, og det er naturligvis dén opførsel der har skabt hele konflikten til at begynde med.

Havde israel været ydmyg og tilbageholdende med sine diktater, så ville situationen måske ha' været helt anderledes nu i 2009.
Men israel laver intet andet end at grave grøfterne dybere og dybere. Og det er da klart at palestinenserne ikke vil finde sig i det længere.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Selvfølgelig kan en religiøs sekt ikke få DK, når de ikke har en oprindlig tilknytning til stedet - det er en absurd argumentation. Ligesom ingen israelere ser afrika som deres hjemland og derfor heller ikke kan gøre krav på det (du kan forhåbentlig selv se forskellen).

Der var mange jøder i forvejen da Englænderne invaderede. Jøderne stammer fra området, har hele tiden været i området og har hele tiden ønsket området men er blevet fordrevet af romerne, mamelukkerne, grækerne, osmannerne og mange, mange flere. De er blevet fordrevet og lagt for had af ALLE dem der har været der + alle de andre steder de har været i verden. Selvfølgelig skal de ha et område, hvor de er i sikkerhed for forfølgelse. Deres paranoia er jo ikke helt ubegrundet, hvad dit og andres blinde had også viser (og det had var der længe før 1947) og selvfølgelig skal de forsvare sig mod aggressioner med de nødvendige midler (blokader er et af dem). Desværre gør Hamas og ligesindede det svært for dem IKKE at ramme kvinder, børn og ikke-kæmpende.

Trækker Israel sig tilbage, så vil aggressionerne starte forfra, så længe Hamas sidder ved roret. En Hamas leder sammenlignede iøvrigt situationen i Gaza nu med holocaust. 1000 døde sammenlignet med millioner af døde i et organiseret, systematisk massemord. Det viser hvor langt ude dæmoniseringen er og det vilde er, at millioner af naive i vesten ryger lige på. I det mindste har jøderne ikke nogen ambitioner om at bestemme hvordan vi skal leve vores liv som dine venner i Hamas (og det er jo godt for dit frie valg JEL).

Smut ud og demonstrer sammen med dine hjernedøde venner, der står og laver nazihilsen inde på rådhuspladsen JEL. Så kan i hygge jer med jeres had.

Jeg bryder mig i øvrigt ikke om at nogen betragter sig selv som et udvalgt folk. Tankegangen er farlig og muslimerne har den også (ikke-troende er andenrangs mennesker) og JA, det står at læse i koranen, ligesom opfordring til at slå jøder ihjel (hvis det ønskes kan jeg finde en henvisning ved lejlighed). Jeg kan sgu godt forstå at jøderne slår hårdt ned på alle de tendenser...

Senest rettet af Agathos D. 12 jan 2009 09:23, rettet i alt 1 gang.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Læser du overhovdet hvad JEL skriver? Eller er "nazist" det eneste du kan komme op med, når folk ikke støtter israel 100%?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hvis folk er interesserede er der her et live feed fra gaza:
http://switch434-01.castup.net/cunet/gm ... =CH2News_2

Senest rettet af Sayeh 13 jan 2009 04:58, rettet i alt 1 gang.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fælledparken :P
Siden år 2004 har Hamas fyret 10.000 raketter ind over grænsen til Israel, raketter som er købt for den ulandsbistand VI yder til dem.. Israels angreb er for mig at se, svar på tiltale. Så kan man så diskuttere om det er rimeligt at så mange civile dør, måske Hamas skulle droppe at gemme sig bag civile og skyde raketter fra skoler, men nej, det er jo hele scoopet, sympati... Sympatien vindes let fordi der i FN er muslimske repræsentanter.. SÅ ensporet!
Helt ærligt, så fortjener man sku en kugle for panden hvis man selv på demokratisk vis har valgt en terroristorganisation som Hamas til at lede en. Bevares, det er da synd for alle dem som ingen part har taget, men ingelunde hjælper det at pege fingre af Israel som synderen.

HVis en dreng fra en mindre klasse vappede jer en ville i sgu også føle jer berettiget til at slå igen, tænk at være en nation blandt andre nationer der bare ønsker én udryddet...

Min pointe er helt enkelt at det er ufattelig ensporet at pege fingre og erklære sin sympati med én part, men ikke den anden... Det er brækfremkaldende parlamentarisme af værste skuffe.... Skam jer, jer som mener at drage nytte af _bevidsthedsudvidende_ narko!

Happy hanuka kællinger!

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Cordillera de los Andes
tja vi kristne opgav det lorteland for lang tid siden med det sidste korstog.

gid begge parter kunne udslette hinanden. så kunne der komme nogen nye mennesker, uden alt det had og gammeldags tankegang, og starte forfra.

Relativistisk båthorn

Ok, men så la' dog israel bevise at de ikke ønsker at alle 1.5 millioner palestinensere i gaza ska' komme til skade, de civile der ikke er medlemmer af hamas, ved at lukke dem ind i sikkerhed i israel mens de så bomber dem der selv vælger at blive i gaza, som jo så må være hamas-støtter.

Hvorfor gør israel ikke det?

Israel tillader jo slet ikke at de civile ka' komme i sikkerhed nogen steder. Og hvis man vil bombe, men ikke skade de neutrale som man si'r man ingen konflikt har med, så ka' man jo bare la' dem komme ud af gaza og komme i sikkerhed i israel indtil krigen er slut?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 113 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]