dankdawg skrev:
Jeg vil have en yacht for mine skattepenge hvor jeg kan invitere dem der har det lige som jeg. Det er, så vidt jeg ved, kun mig og så mine venner.
Det er vel OK? Eller er det ikke en gruppe der er god nok?
Hvis du mener at alle grupper der bare lige har lyst til et eller andet skal have det fra staten, så kan du vel godt se problemet du render ind i? Det bliver svært for dig at nægte at jeg skal have en yacht uden at du modsiger dig selv.
en gruppe ska' ha' en vis tyngde. dig og dine 5 venner ska' være mere end almindeligt over-vægtige for at ha' samme tyngde som 1000 punkere.
så nej, jeg ser ikke din sammenligning som relevant eller seriøs.
DeHades skrev:
Men i sidste ende betaler golfspillerne selv for deres i form af kontingenter, de kræver ikke at få det gratis, som Ungdomshusets brugere gør.
Golf-spillere betaler ikke i alle tilfælde alting selv. Nogle klubber får støtte i forskellige former udover eventuelt kontingent (tips-midlerne går feks til sport, så du ta'r fejl hvis du tror de er helt selv-finansierede)
Og man betalte iøvrigt også selv en del i ungdoms-huset. Jeg betalte entré da jeg var til d'n'b-fest feks.
Og sammenligner du endvidere med andre 'offentlige' ungdoms-klubber, så vil du opdage at de heller ikke betaler alting selv.
Selv steder som spille-steder ka' få offentlig støtte selvom de også ta'r entré. Selv parken får offentlig støtte (AFAIK), selvom de har kæmpe intægter af sig selv. Der gi's endda støtte til hele Grønland. Så der er intet odiøst i at staten hjælper til.
DeHades skrev:
Og så synes jeg det er usselt at kræve noget af en stat man egentlig helst så forsvandt fra Jordens overflade(more or less).
Men de kommer til fornuft efterhånden som de bliver ældre.
Nu er fornuft jo en relativ sag, så det ka' man jo vende og dreje som man vil, men at det sku' være usselt at benytte sig af gældende lov-givning for at opnå lige vilkår ka' jeg ikke være enig i.
Sålænge staten har en praksis med at gi' støtte til kultur- og sports-steder, så opnår man kun konkurrence-lighed sålænge man også selv delta'r.
Man fungerer altid under gældende lov, men derfor ka' man jo sagten's stadig ønske loven ændret/forbedret.
Det du si'r er jo faktisk, at hvis man ikke ka' li' kokken's mad, så er det smartere at la' sig sulte ihjel. Og er man _så_ idealistisk så er man nok better off dead.