Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jun 2025 22:35

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 46 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3
Forfatter besked
 Titel:
Relativistisk båthorn

yeti skrev:
At man ved en handling smadrer andre menneskers lunger er efter min mening ikke væsensforskelligt fra at smadre deres ansigt med slag. Men det mener du måske også skal være generelt tilladt alle steder, undtagen hvor ejeren af lokationen specifikt forbyder det?

At _tvinge_ nogen til at indhalere røg mod deres vilje er selvfølgelig forkert. Men der er ingen der tvinger dig hen på en restaurent hvor der ryges. Du ka' bare finde en anden restaurent.

Og ligesom boksning er tilladt visse steder, bør rygning også være tilladt visse steder. Så din sammenligning med vold er noget vrøvl.

Titel:
Relativistisk båthorn

Psyko skrev:
Jeg orkede ikke, at læse hele dit indlæg igennem

Helt iorden.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

JEL skrev:
yeti skrev:
At man ved en handling smadrer andre menneskers lunger er efter min mening ikke væsensforskelligt fra at smadre deres ansigt med slag. Men det mener du måske også skal være generelt tilladt alle steder, undtagen hvor ejeren af lokationen specifikt forbyder det?

At _tvinge_ nogen til at indhalere røg mod deres vilje er selvfølgelig forkert. Men der er ingen der tvinger dig hen på en restaurent hvor der ryges. Du ka' bare finde en anden restaurent.

Og ligesom boksning er tilladt visse steder, bør rygning også være tilladt visse steder. Så din sammenligning med vold er noget vrøvl.

Mig bekendt er det ikke tilladt at slå på nogen mod deres vilje, uanset hvor de måtte befinde sig. Hvis jeg går på restaurant, er det ulovligt at slå mig uden mit samtykke, uanset om boksning er tilladt på restauranten eller ej. Hvorfor skulle det være anderledes med rygning?

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: I mulmehulen
JEL skrev:
yeti skrev:

Det er altid det argument jeg har fået... Enten find en anden bar, eller lad være med at gå på bar, hvis jeg ikke kan klare røgen...
Ja, fuck det man.. Hvis I ikke må ryge på barer, eller restauraunter, så stop jeres whining, i kan sku bare lade være med at komme, eller tage et andet sted hen.

Titel:
Relativistisk båthorn

Ok, godt så, så la' os være konsekvente.

I mener åbenbart at en's lunger ikke må ud-sættes for nogen-som-helst gener mens man er på restaurent eller bar (eller i natte-livet generelt), og at hvis man feks vil ryge en cigaret eller joint som ka' udsætte andre for lunge-gener så er man ikke velkommen noget offentligt sted i landet. I vil gennemføre en regulær lov der kriminaliserer nogen i at gøre noget der ka' udsætte andre for potentielle lunge-gener.

Så langt så godt.

Når jeg så argumenterer at jeg må finde mig i at få _mine_ lunger generet af bil-os, så tæller det ikke for jer, da bil-kørsel jo er en nødvendighed man ville dø hvis blev begrænset.

Ok, den køber jeg så, bil-kørsel ka' være betydnings-fuldt i dagen's samfund (det er svært at køre med 5 kasser øl eller sodavand på cykel, det må jeg jo indrømme, og den slags køb er jo livs-nødvendigt)

Men så må jeg be' jer om at være konsekvente nu. Hvis i er lungerne's vogtere, så gælder det forhåbentlig _alle's_ lunger. Hvis i vil forbyde adfærd der ka' genere andre's lunger, og som ikke er en 'nødvendig' adfærd som feks bil-kørsel, vil i så også beskytte folk med parfume-allergi?

Der findes mennesker med parfume-allergi, som i dagen's samfund _ikke_ ka' få job på restaurent eller bar fordi de ikke ka' trække vejret i rum hvor folk bruger deodorant eller parfume. Og brug af parfume er jo ikke, som i påstår bil-kørsel er, en nødvendighed, men ren forfængelighed. Ska' brug af parfume og deodorant så forbydes inden-døre på alle offentlige steder i danmark? Eller har i også en eller anden undskyldning for ikke at ville hjælpe disse mennesker, som i ikke vil hjælpe folk uden bil?

Når _i_ smører jer ind i enten deo eller parfume, og går i byen, så er _i_ skyld i at folk med parfume-allergi ikke også ka' få adgang. _I_ er skyld i at de ikke ka' få luft hvis de prøver at gå på samme restaurent som _jer_. Hvordan har i det med det? Føler i at _i_ begår vold mod sages-løse parfume-allergikere, eller må allergikerne bare skrubbe hen på en anden restaurent?
Og i kræver jo også at folk ka' få job på enhver restaurent eller bar, _uden_ at måtte acceptere rygning på stedet. Så vil i vel også kræve at folk med parfume-allergi ka' få job på enhver restaurent eller bar? Eller gælder der dobbelt-standarder?

La' mig høre et seriøst svar, for dette er er reelt og seriøst problem for en gruppe af danskere.

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: I mulmehulen
Jeg bruger ikke parfume, eller parfurmeret shampoo når det kommer til sådan noget.. En gang imellem sniger der sig noget ind.. men jeg har det bedst uden. Så ja, klart.. Lad os da stoppe det også. Det er jo, som du siger, noget svineri overfor naturen. Jeg synes også, f.eks., det er synd, at vi ikke sorterer affald mere. Og at butikkerne ikke tager imod alle mulige forskellige flasker, men kun dem man har købt i butikken (især når det kommer til vin), hvilket også er noget pis. Vil man beskytte miljøet, eller er det bare penge man tænker på?.... Hmmm :S
Angående biler, så har jeg heller ikke kørekort, og får det nok aldrig. Så for min skyld kunne dette også skæres ned, så kun det nødvendige skulle med bil, med indførsel af et bedre bussystem, evt.
Ja, det kan godt lyde egoistisk, men jeg tager skade af andre folks valg om luksus. Det er nederen. Jeg har selvfølgelig også mine fejl, og ville gerne leve foruden, hvis det betød en hverdag med mere frisk luft.
Blah blah blah...

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 46 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]