Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 04 jun 2024 06:41

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 232 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 8, 9, 10, 11, 12  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 12 sep 2011 14:00 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 aug 2002 01:01
Indlæg: 2651
Geografisk sted: I mulmehulen
Lige apropos atomkraft diskussionen før i tråden: http://politiken.dk/udland/ECE1389846/f ... ksplosion/

Og derfor vil jeg aldrig være for atomkraft, og mene vi må finde langt bedre løsninger.... Også når vi tager katastroferne i Japan med i lyset. Vi kan åbenbart ikke helgardere os mod ulykker nogen steder, og følgerne kan bliver uoverskuelige.

_________________
:roll:


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 sep 2011 16:35 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 24 apr 2009 20:39
Indlæg: 1416
Geografisk sted: Strawberry Fields
Odden, jeg vil så igen referere til det indlæg jeg postede tidligere i tråden, der viser at atomkraft er verdens suverænt mindst farlige energiform. Vindkraft er farligere end atomkraft. 'Nuff said.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 sep 2011 17:00 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 sep 2006 21:46
Indlæg: 2857
http://www.forbes.com/sites/williampentland/2011/09/11/is-thorium-the-biggest-energy-breakthrough-since-fire-possibly/

Det gælder om at være kreativ.

_________________
Når du har lortesmag i munden, så tag en cola til bunden

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 sep 2011 18:31 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 30 apr 2011 17:40
Indlæg: 138
Odden skrev:
Lige apropos atomkraft diskussionen før i tråden: http://politiken.dk/udland/ECE1389846/f ... ksplosion/

Og derfor vil jeg aldrig være for atomkraft, og mene vi må finde langt bedre løsninger.... Også når vi tager katastroferne i Japan med i lyset. Vi kan åbenbart ikke helgardere os mod ulykker nogen steder, og følgerne kan bliver uoverskuelige.



Ville bare lige påpege at journalisterne har været lidt for hurtigt ude. Der er ikke tale om et kraftværk, men om et metalgenvindings- og affaldsbehandlingsanlæg, der bl.a. afbrænder lavradiokativt affald.

Lavradioaktivt affald er f.eks. filtre på ventilationsanlæg, beskyttelses- og overtræksdragter som bruges ved håndtering af alt radioaktivt materiale - hvoraf det meste i f.eks. Danmark faktisk stammer fra medicinsk og industrielt brug (kontrol af svejsninger osv.)

Der er dermed ikke tale om en atomkatastrofe, og det kan (i mine øjne) ikke bruges som et argument imod atomkraft!

_________________
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 sep 2011 23:25 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 nov 2006 17:29
Indlæg: 1714
Geografisk sted: Gellerup
Odden skrev:
Lige apropos atomkraft diskussionen før i tråden: http://politiken.dk/udland/ECE1389846/f ... ksplosion/

Og derfor vil jeg aldrig være for atomkraft, og mene vi må finde langt bedre løsninger.... Også når vi tager katastroferne i Japan med i lyset. Vi kan åbenbart ikke helgardere os mod ulykker nogen steder, og følgerne kan bliver uoverskuelige.


Problemet med katastroferne i Japan er jo fordi de er bygget efter håbløst forældede sikkerhedsforanstaltninger samt placeret lige midt i et jordskælvsområde. Det siger sig selv at det er en dum idé.

Det problem har vi ikke i Danmark.

Jeg henviser til morten på 14's indlæg.

_________________
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 sep 2011 23:29 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 sep 2006 21:46
Indlæg: 2857
Jeg henviser til den artikel, jeg linkede til.

Ingen grund til at bruge noget så radioaktivt som Uranium, når der findes billigere, og på alle måder bedre alternativer. Thorium kunne være så goddamn udbredt i dag, men grundet historien (Atombomber/Kold Krig politik) er det blevet et "What-if?" stof, desværre.

Creative minds create the future. Og det holder jeg fast ved.

_________________
Når du har lortesmag i munden, så tag en cola til bunden

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 sep 2011 23:54 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 nov 2006 17:29
Indlæg: 1714
Geografisk sted: Gellerup
Jeg henviser til John Doe's henvisning.

Edit: Som i +1 - Like this.

_________________
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 sep 2011 00:05 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 maj 2008 23:05
Indlæg: 289
Geografisk sted: Nord for København
Jeg er stadig overbevist om at chancen for LA's legalisering er så minimal, at det er en alt for dårlig grund til at stemme på partiet.
Tjek nu deres sponsorer, follow the freakin' money - AP Møller Mærsk som en af de tungeste, det kommer sgu da ikke til at ske.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 sep 2011 00:51 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 nov 2006 17:29
Indlæg: 1714
Geografisk sted: Gellerup
annanash skrev:
Jeg er stadig overbevist om at chancen for LA's legalisering er så minimal, at det er en alt for dårlig grund til at stemme på partiet.
Tjek nu deres sponsorer, follow the freakin' money - AP Møller Mærsk som en af de tungeste, det kommer sgu da ikke til at ske.


Hold nu kæft med de penge, det er så ligegyldigt. Hvad får de andre partier i støtte? Hvor stor indflydelse tror i det har?
LA har deres egne holdninger, som firmaer så støtter. Det er ikke firmaerne der styrer LA, som man ser ved S.

_________________
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 sep 2011 00:57 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 aug 2002 01:01
Indlæg: 2651
Geografisk sted: I mulmehulen
Morten på 14: Jeg sagde ikke, at vindkraft nødvendigvis var alternativet til atomkraft.
I øvrigt ved jeg godt, at journalisterne har været hurtigt ude med at sprede budskaber om død og ødelæggelser, men jeg er nok af den fundamentale opfattelse, at vi leger med ilden hvad angår atomkraftværker. Vi slipper ofte med skrækken, men på et eller andet tidspunkt er der noget vi ikke har taget højde for.

Jeg håber bare jeg tager fejl, hvad pro-atomkraft folk altid siger: Så bange skal I altså heller ikke være.
Meeeen. Lige med atomkraft mener jeg det er en god idé at være påpasselig, og forske i andre bedre, alternative måder at skabe energi på.

_________________
:roll:


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 sep 2011 01:08 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 maj 2008 23:05
Indlæg: 289
Geografisk sted: Nord for København
Khazim skrev:

Hold nu kæft med de penge, det er så ligegyldigt. Hvad får de andre partier i støtte? Hvor stor indflydelse tror i det har?
LA har deres egne holdninger, som firmaer så støtter. Det er ikke firmaerne der styrer LA, som man ser ved S.


Gu er det da så relevant, da LA er et af de partier som får bedst støttehjul i form af sponsorat :p der er tale om mange penge, tror du at de risikerer deres fede støttehjul for en sølle legalisering. der er alt for meget borgerlig indflydelse på spil for dem.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 sep 2011 01:09 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 maj 2008 23:05
Indlæg: 289
Geografisk sted: Nord for København
og Khazim: begrund lige din udtalelse om S tak


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 sep 2011 01:12 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 nov 2006 17:29
Indlæg: 1714
Geografisk sted: Gellerup
annanash skrev:
Khazim skrev:

Hold nu kæft med de penge, det er så ligegyldigt. Hvad får de andre partier i støtte? Hvor stor indflydelse tror i det har?
LA har deres egne holdninger, som firmaer så støtter. Det er ikke firmaerne der styrer LA, som man ser ved S.


Gu er det da så relevant, da LA er et af de partier som får bedst støttehjul i form af sponsorat :p der er tale om mange penge, tror du at de risikerer deres fede støttehjul for en sølle legalisering. der er alt for meget borgerlig indflydelse på spil for dem.


Nej, LA er ikke et af de partier der får den største støtte.

S er totalt bundet af fagbevægelserne, vestas og andre store firmaer.

_________________
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 sep 2011 01:26 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 02 jun 2010 17:13
Indlæg: 2690
Geografisk sted: over stok og sten
Der findes jo langt sikre måder at fremskaffe energi på end atomkraft !
Undervandsturbiner f.eks, vindmøller.. for alt i alverden ikke flere atomkræftværker !!!!!!!!!!!!!
Det er direkte stupidt af folk at tro at det er vejen frem, håbløse mennesker... lig jer !!


Khazim skrev:
Problemet med katastroferne i Japan er jo fordi de er bygget efter håbløst forældede sikkerhedsforanstaltninger samt placeret lige midt i et jordskælvsområde. Det siger sig selv at det er en dum idé.

Det problem har vi ikke i Danmark.

Jeg henviser til morten på 14's indlæg.


Jamen om 30 år er vores atomkræftanlæg også forælede ?
Naturkatastofer kan også komme til at ramme os i fremtiden selv om vi ikke
er vandt til dem, alt kan ske, og derfor er et atomkraftværk en stupid ide.

Så hellere byg noget der kan tåle at gå i stykker, og samtidig kan give os energi, istedet for at vi skal gå og være nervøse over at ødeligge alt natur og liv i området.

Chernobyl

_________________
Because Im a faggot alright
Skal du have et gok i nøden din skidespræller ?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 sep 2011 01:55 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 maj 2008 23:05
Indlæg: 289
Geografisk sted: Nord for København
Khazim: hvor får du det fra? jeg er ret sikker på at jeg sidst i avisen så (jeg kan selvfølgelig ikke opstøve et digitalt link), at LA var et af de partier med størst støtte. så kom med et link hvis du vil begrunde eller hold da selv kæft.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 sep 2011 06:28 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 aug 2006 13:54
Indlæg: 1816
Geografisk sted: Fælledparken :P
annanas skrev:
Khazim: hvor får du det fra? jeg er ret sikker på at jeg sidst i avisen så (jeg kan selvfølgelig ikke opstøve et digitalt link), at LA var et af de partier med størst støtte. så kom med et link hvis du vil begrunde eller hold da selv kæft.



LA har valgt ikke at offentliggøre deres partistøtte, de lader det være op til firmaerne selv om de vil offentliggøre deres støtte, så medmindre du har fra Mærsk eller Saxobank selv, at LA har modtaget allermest støtte, så synes jeg du skulle holde igen med kritikken.

Med det sagt så er det en fuldstændig ligegyldig diskussion og er kun blevet et emne fordi venstrefløjen på bedste "skræmmekampagnevis" har valgt at kalde dem for saxobankpartiet mens ingen snakker om børstingbanden, LO-Listen og 3F-partiet... Men ok, det ses åbenbart ikke som et problem at visse 3F-medlemmer bliver aflønnet for at føre valgkamp for specifikke partier selvom 3Fs medlemmer er en politisk broget skare (deriblandt borgerlige vælgere).. Lemfældig omgang med ufaglærte folks penge er åbenbart tiptop mens et parti der bruger en banks penge, det er fyfy.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 sep 2011 11:07 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 nov 2006 17:29
Indlæg: 1714
Geografisk sted: Gellerup
annanas skrev:
Khazim: hvor får du det fra? jeg er ret sikker på at jeg sidst i avisen så (jeg kan selvfølgelig ikke opstøve et digitalt link), at LA var et af de partier med størst støtte. så kom med et link hvis du vil begrunde eller hold da selv kæft.


Hvad med at følge dit eget eksempel?
Kilde? Jeg har også hørt i en eller anden avis at S lever af handicappede børn.

Kuma skrev:
Der findes jo langt sikre måder at fremskaffe energi på end atomkraft !
Undervandsturbiner f.eks, vindmøller.. for alt i alverden ikke flere atomkræftværker !!!!!!!!!!!!!
Det er direkte stupidt af folk at tro at det er vejen frem, håbløse mennesker... lig jer !!


Khazim skrev:
Problemet med katastroferne i Japan er jo fordi de er bygget efter håbløst forældede sikkerhedsforanstaltninger samt placeret lige midt i et jordskælvsområde. Det siger sig selv at det er en dum idé.

Det problem har vi ikke i Danmark.

Jeg henviser til morten på 14's indlæg.


Jamen om 30 år er vores atomkræftanlæg også forælede ?
Naturkatastofer kan også komme til at ramme os i fremtiden selv om vi ikke
er vandt til dem, alt kan ske, og derfor er et atomkraftværk en stupid ide.

Så hellere byg noget der kan tåle at gå i stykker, og samtidig kan give os energi, istedet for at vi skal gå og være nervøse over at ødeligge alt natur og liv i området.

Chernobyl


:roll: :roll:

_________________
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 sep 2011 14:58 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 28 dec 2008 08:35
Indlæg: 1238
Geografisk sted: DK
Cubensis skrev:
annanas skrev:
Khazim: hvor får du det fra? jeg er ret sikker på at jeg sidst i avisen så (jeg kan selvfølgelig ikke opstøve et digitalt link), at LA var et af de partier med størst støtte. så kom med et link hvis du vil begrunde eller hold da selv kæft.



LA har valgt ikke at offentliggøre deres partistøtte, de lader det være op til firmaerne selv om de vil offentliggøre deres støtte, så medmindre du har fra Mærsk eller Saxobank selv, at LA har modtaget allermest støtte, så synes jeg du skulle holde igen med kritikken.

Med det sagt så er det en fuldstændig ligegyldig diskussion og er kun blevet et emne fordi venstrefløjen på bedste "skræmmekampagnevis" har valgt at kalde dem for saxobankpartiet mens ingen snakker om børstingbanden, LO-Listen og 3F-partiet... Men ok, det ses åbenbart ikke som et problem at visse 3F-medlemmer bliver aflønnet for at føre valgkamp for specifikke partier selvom 3Fs medlemmer er en politisk broget skare (deriblandt borgerlige vælgere).. Lemfældig omgang med ufaglærte folks penge er åbenbart tiptop mens et parti der bruger en banks penge, det er fyfy.


Det er selvfølgelig ikke ligegyldigt, hvilke økonomiske støtter et parti har. Mærsk og Saxo bank ligger deres penge et sted, hvor de mener deres interesser bliver plejet og selvfølgelig vil LA helst ikke undvære den støtte og søger at leve op til den tillid de bliver vist. Støtterne får "aktier" i partiet.

LA støtterne her på boardet (og måske også andre steder?) synes at føle sig meget forfulgte og uretfærdigt behandlet. Der er blevet talt om fagbevægelsens støtte til Soc.Dem gennem årtier og den har været (og er) udsat for voldsom kritik.

"Banden", som du kalder dem, skal pleje deres faggruppers sag og det siger derfor også noget om et parti, hvis fagbevægelsen vælger at støtte dem. De investerer pengene, hvor de mener deres sag bliver fremmet bedst, ligesom Mærsk og Saxo bank gør.

Og hvad siger det så om LA, at de får støtte får Mærsk og Saxo Bank? At de med deres politik først og fremmest støtter de mennesker, som har mest (eller dem der tror de får det).

Jeg kan ikke huske i hvilken tråd Løkkes tidligere støtte til nogle afghanske grupper blev diskuteret og at Thorning skulle have været med i Danmarks kommunistiske parti. For mig betyder det intet.

Det kan være, nogle her med tiden vil tage sig til hovedet over, hvor vilde de var med LA og derfor kan de jo sagtens være gode mennesker. Sådan bliver vi alle klogere.

Jeg kan kun tilslutte mig dem som taler i mod atomkraft. På et eller andet tidspunkt, sker der en fejl. Det kan man næsten sige sig selv, hvis man ved noget om mennesker.

_________________
The punishment of desire, is the agony of unfulfillment.

Most of the physical world is unseen.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 sep 2011 16:33 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 28 jul 2009 15:39
Indlæg: 973
Hvordan har LA det egentlig med straf? Hårdere straffe plejer jo altid at være go medicin blandt højreorienterede. De sidste 10 år har vi set nultolerance og man er sågar begyndt at straffe mindreårige (det gik da igennem, ik?)

Men hvad med LA i denne sammenhæng?

_________________
Seriøs leg.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 sep 2011 16:37 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 24 apr 2009 20:39
Indlæg: 1416
Geografisk sted: Strawberry Fields
Citat:
Jeg kan kun tilslutte mig dem som taler i mod atomkraft. På et eller andet tidspunkt, sker der en fejl. Det kan man næsten sige sig selv, hvis man ved noget om mennesker.


Og imens vi venter på den fejl indenfor atomkraft, bliver der begået så ufatteligt mange dødbringende fejl indenfor alle andre energisektorer. Vidste du, at kulkraft udsætter befolkningen for mange gange mere radioaktivitet, end atomkraft gør? Ved du, hvor mange minearbejdere der dør, for at skaffe kul til Danmarks energiforbrug? Ved du, at du hver dag bliver udsat for giftige partikler fra kulkraftværker, der i sidste ende, med rimelig sandsynlighed, kan lede til dit endeligt, eller i det mindste for nogle af dine nærmeste.

Atomkraft er det eneste réelle alternativ til kulkraft vi har her i landet, hvis det samtidigt skal være rentabelt.

Der skal meget mere end bare en enkelt altødelæggende atomkatastrofe til, før det kan opveje al den død og ødelæggelse som kulkraft medfører globalt. Siden atomkatastrofen i Japan for et halvt år siden, har kulkraft og andre energiformer krævet mange flere liv, end den ene katastrofe gjorde. Og prøv at spørg dig selv om, hvad risikoen for at et jordskælv der måler næsten 9 på richterskalaen, med en medfølgende tsunami, skulle ramme Danmark, og lave samme slags skader som der blev lavet på Fukushima (givet at man skulle være så snotdum, ikke at have lært af historien og lavet nogen sikkerhedsforanstaltninger). Og selv hvis det skulle ske, så vil det ske så sjældent, at kulkraft stadig ville kræve mange flere menneskeliv i længden.

Prøv nu engang at vær rationel, så folk som dig ikke er med til at ødelægge mig og min families helbred, ved at fastholde et fuldstændigt irrationelt forbud mod verdens sikreste og en af verdens reneste energiformer.

Den moderne miljøhippie er pro atomkraft.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 232 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 8, 9, 10, 11, 12  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 8 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team