Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 03 jul 2025 00:41

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 83 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Psychedelia Gay Overlord

Geografisk sted: Biløen
Benneke, problemet er at det er kommunister der bruger det som platform for deres politik. Ville du tage afsted hvis det var nazister der afholdt arrangementet?

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Tæt på Roskilde
dankdawg skrev:
Benneke, problemet er at det er kommunister der bruger det som platform for deres politik. Ville du tage afsted hvis det var nazister der afholdt arrangementet?

Lad os nu for et lille øjeblik glemme hvem der er kommunister og hvem der ikke er, og lad os stå sammen om det det handler om: AT KOMME UD MED VORES MENING.
Man kan jo ikke være enig med alle her i verden

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Monkey Island
*JEL* Hvordan gik det med Rusland, Vietnam, Kina, Cambodia, Cuba og en lang række andre lande da de fik en venstrefløjsregering?
Jeg har aldrig sagt at jeg vil ha den nuværende højrefløjsregering. Du lægger mig ordene i munden og angriber så de synspunkter du lige har tillagt mig.

/karma!

Titel:
Insane psychedelia user!

Benneke, tal pænt og læs hvad jeg skriver. Du kan være uenig i min mening, men det giver dig ikke ret til at angribe mig personligt.

Halifaxxx, der er ikke noget usædvanlig i at JEL påtvinger dig meninger.

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Verden
Burde man ikke tilsidesætte sine forskelligheder og rette sin energi mod den fælles kamp? Nemlig legalisering af hash?

Nogle gange er man nødt til at gå på kompromis for at indgå i et samarbejde der i sidste ende vil være mere effektivt end når man blot går rundt og pisser territorie af fordi folk har andeledes holdninger end en selv på alle andre punkter end hashlovgivningen.

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Precis! Jeg synes det er så typisk at folk ikke kan finde ud af at stå sammen om et fælles mål, men istedet lede debatten over på mudderkastning hinanden imellem. På den måde får vi aldrig ændret en skid i verden.

Og jeg synes du har nogle brand-gode argumenter, Benneke! Jeg håber det er dig som står på talerstolen på fredag! :D

Hilsen Fanny

Titel:
Psychedelia Gay Overlord

log skrev:
Burde man ikke tilsidesætte sine forskelligheder og rette sin energi mod den fælles kamp? Nemlig legalisering af hash?

Nogle gange er man nødt til at gå på kompromis for at indgå i et samarbejde der i sidste ende vil være mere effektivt end når man blot går rundt og pisser territorie af fordi folk har andeledes holdninger end en selv på alle andre punkter end hashlovgivningen.

Ikke når der skal lukkes kommunistisk pis ud fra talerstolen. var det ikke i den sammenhæng, så havde jeg ikke noget imod at gå til samme demo, men erfaringerne fra christiania-demoen siger mig at man bruger den slags som platform for klassekamps-retorik. Ville du synes det var fedt med folk der stod og snakkede om white power f.eks. til en demo du var til?

Titel:
Relativistisk båthorn

Halifaxxx skrev:
*JEL* Hvordan gik det med Rusland, Vietnam, Kina, Cambodia, Cuba og en lang række andre lande da de fik en venstrefløjsregering?

Ikke sådan som det ville ha' gået, hvis det var den nuværende venstrefløj der havde dannet regering ;)

Halifaxxx skrev:
Jeg har aldrig sagt at jeg vil ha den nuværende højrefløjsregering. Du lægger mig ordene i munden og angriber så de synspunkter du lige har tillagt mig.

Undskyld. Jeg er bare frustreret over at der rent faktisk findes nogen der godt vil ha' den nuværende regering. At du så ikke er en af dem, er jeg da glad for at høre :)

Jensus skrev:
tal pænt og læs hvad jeg skriver. Du kan være uenig i min mening, men det giver dig ikke ret til at angribe mig personligt.

Host host... http://www.psychedelia.dk/forum/viewtopic.php?t=7560 (lidt nede på side1 :P )

Jensus skrev:
der er ikke noget usædvanlig i at JEL påtvinger dig meninger.

I'm a badass punkassbitch 8) (og jensus jeg ved jo du elsker mig :D )

Fanny skrev:
Jeg synes det er så typisk at folk ikke kan finde ud af at stå sammen om et fælles mål, men istedet lede debatten over på mudderkastning hinanden imellem. På den måde får vi aldrig ændret en skid i verden.

Og det ville jo nok glæde vores nuværende højre-regering :(

dankdawg skrev:
Ville du synes det var fedt med folk der stod og snakkede om white power f.eks. til en demo du var til?

Er venstrefløjens paroler _så_ slemme? Hvis du virkelig ser dem som ligeså voldsomme, så ka' jeg godt forstå dit synspunkt om ikke at ville høre på dem. Personligt synes jeg bare ikke de ka' sammenlignes.

@alle; Hvordan ka' man egentlig bedst styrke en go' bred legaliserings-kampagne, som ka' nå effektfuldt ud med sit budskab? Nogen der har nogen ideer, som både venstrefløj og højrefløj ka' enes om? Det ku' jo være cool, hvis vi ku' begrave den stridsøkse mellem fløjene, og rent faktisk samlet blive store nok til at få vores synspunkt gjort til rigtig lov. Hvordan ka' vi gøre det her til rigtig virkelighed? Vi snakker og snakker, men det er jo stadig Ulovligt at spise narko. Ska' vi ikke seriøst se om vi ka' finde på noget alle ka' være med om, om som måske rent faktisk rykker noget? Jeg ka' sagtens være i stue med både dankdawg og jensus hvis det ska' være, hehe ;)

Titel:
Psychedelia Gay Overlord

Kommunisme har dræbt LANGT flere mennesker end nazisme. Det er en morderisk og undertrykkende ideologi. Den eneste forskel er at mens nazisterne slår på race, slår kommunisterne på klasse. Det er begge partikularistiske overbevisninger, der bygger på anvendelse af vold.

At du kan sige at det ikke er så slemt, er kun fordi du ikke fatter hvor meget lidelse kommunismen har afstedkommet. Der er ingen forskel på graden af undertrykkelse blandt kommunister og nazister, kun at førstnævnte har dræbt mange flere.

Når du er på biblioteket, så lån også lige en historiebog nu når du er igang.

PS. jeg kan ikke være i stue med dig. Ikke fordi du har andre holdninger,men fordi folk der åbner kæften uden at vide noget provokerer mig uendeligt meget.

Medlem

Geografisk sted: Als
Er du også træt af, at hash stadig er forbudt i Danmark?

Er du også træt af, at blive betragtet som en andenrangsborger, en taber, ene og alene fordi du holder på din ret til at være bruger af dette stærkt mistænkelig gjort nydelsesmiddel?

Er du også træt af, at du skal gøres til genstand for hysteriske vrangforestillinger, som er dybt nedgroet i mange danskeres forestillingsunivers.

Med andre ord, lide under fordomme, som bunder i bevidst/ubevidst fejlfortolkning af fakta fra såvel politisk som læge fagligt hold?

Er du også træt af at hashen, stik imod hvad et utal af videnskabelige undersøgelser har konstateret, stadig bliver betragtet som et farligt rusmiddel - alt imens det beviseligt mere skadelige og særdeles samfunds belastende rusmiddel alkohol accepteres?

Er du også træt af hykleriet?

Nå, hvad siger du? Er du?

Vi, Aktion Fri Hash, siger aldrig !

Vi siger kæmp for din ret, den ret som du har, eftersom du jo lever i et demokratisk samfund.

Den ret som du kan udøve, hvis blot du aktivt går ind for en sag sammen med dine meningsfæller.

Vi må sætte hårdt mod hårdt.

Hvis vi skal have legaliseret hash, må også vi lægge en arbejdsindsats for dagen. Vi må synliggøre os, aktivt.

Vi må, via handling, gøre opmærksom på, at flere hundrede tusinder af danskere er for en legalisering, pga. deres jævnlige brug af stoffet, mens endnu flere sympatisere med os.

Dette er grunden til, at en landsdækkende happening er så vigtigt. Dette er vores drivkraft.

Så hvis du også er træt af at blive stresset af politiet, mistænkelig gjort og misforstået af dine medborgere, så sæt levende lys i alle dine vinduer den 26 marts kl. 20.00 i dit eget hjem, og bekend din store "synd" - "din utilgivelige synd" - mod samfundet.

Send denne opfordring til alle dem, du kan opdrive, for at de med den, præcis kl 20.00 den 26 marts, sammen med alle dine venner, og deres venners venner, kan være med til at markere at du også er træt af, at hash stadig er forbudt i Danmark.

Nu er det vores tur til at svare igen.

Det har for nylig vist sig i to landsdækkende opinionsundersøgelser, fra henholdsvis DR og Nu mangler vi bare at få de sidste stivnakkede folketingsmedlemmer til at tage deres holdninger, i denne yderst vigtige sag, op til revision.

Så tænd lys den 26 marts kl. 20.00, og få' dine venner med!

Gør dit til at den fejlslagen narkotikapolitik kan blive ændret!

Send det her til alle dem du kender (Presse o.s.v).

Med venlig hilsen

MB
Ps Må gerne ændres

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: WONDERLAND!!! MOSTLY
Bennekedet lyder jo meget godt det der....
men jeg ved bare at det er noget pis der sat i igang for at trække helt almindlige mennesker med til en ( bevar staden demo ) ,

jeg thor ikk et øje blik på at det er til fordel for fri cannabis, nej nej
i er interseret i at få nogle almindlige unge mennesker til at dukke op og når hele buntet har røget sig skæve så vælter det ud af busken med fulde grønlænder med banner "fri øl & gas/bevare CS"
og så er folk så skæve de ikk gider at gå hjem igen...
men okey det er klart at folk fra staden vil dukke op og støtte fri hash.
det er da klart men jeg thor det resulter i at man ser flere bevare CS banner end fri hash og så er hashén bare en reklame eller et vare mærke/valgflæsk for cs.

jeg lod mærke til nogen af de ting du skrev
ja jeg er træt af at cannabis er ulovligt og folk har et forket syn på en fordi man ryger cbis....
men jeg er også træt af emnet er en varmluft ballong for politikerne

og når cannabis endlig er i medierne,
så ser man folk i skuré vogne og hunde der rander løs roundt,
så ser man henrik ringdom kommer med nogle skræk historier.
så ser man tuxen stå i noget tøj og snakke på en måde som om vi levet i 70érne.
så ser man en fin venster politiker snakke usa efter munden,
man ser undersøgelser der ville have været lige så belastne for alckohold.

og dagen ser man avisen at 100 mennesker gået amok til en fodboldt kamp fordi de var for stive til at styre sig.
men ja det er åbenbart aksepteret af samfundet....

jeg thor mere på venstrers ungdom end enhedslisten og hele CS hvad det angår at få legaliseret cannabisén
[/i]

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

nostalgic! skrev:
Benneke det lyder jo meget godt det der....
men jeg ved bare at det er noget pis der sat i igang for at trække helt almindlige mennesker med til en ( bevar staden demo ) ,

Prøv lige at læs hvad Benneke skrev igen. Det handlede ikke om ryge-demoen på fredag, men om at tænde et lys i vinduet fredag aften!

Citat:
@alle; Hvordan ka' man egentlig bedst styrke en go' bred legaliserings-kampagne, som ka' nå effektfuldt ud med sit budskab? Nogen der har nogen ideer, som både venstrefløj og højrefløj ka' enes om? Det ku' jo være cool, hvis vi ku' begrave den stridsøkse mellem fløjene, og rent faktisk samlet blive store nok til at få vores synspunkt gjort til rigtig lov. Hvordan ka' vi gøre det her til rigtig virkelighed? Vi snakker og snakker, men det er jo stadig Ulovligt at spise narko. Ska' vi ikke seriøst se om vi ka' finde på noget alle ka' være med om, om som måske rent faktisk rykker noget? Jeg ka' sagtens være i stue med både dankdawg og jensus hvis det ska' være, hehe

Jeg er klart med på at gøre noget, og det endda uden at jeg selv ryger hash (jeg har det skidt dagen efter). Men jeg tror at legaliseringen af hash vil danne grundlag for en mere frisindet tankegang i samfundet. En tankegang som heller ikke vil kriminaliserer ærlige psykedeliske svampeplukkere!

Hilsen Fanny

Medlem

Kære nostalgic!

"Med den folkelige opinion på vores side kan intet gå galt"

I aften kommer JydskeVestkysten for at lave foto "af" når jeg sætter levende lys i alle mine vinduer den 26 marts kl. 20.00 i mit eget hjem, og bekender min store "synd" - "min utilgivelige synd" - mod samfundet.

Hvis vi skal have legaliseret hash, må også vi lægge en arbejdsindsats for dagen. Vi må synliggøre os, aktivt.

Vi må, via handling, gøre opmærksom på, at flere hundrede tusinder af danskere er for en legalisering, pga. deres jævnlige brug af stoffet, mens endnu flere sympatisere med os. Det har jeg gjordt i dag.

m.v.h

http://www.benneke.dk

Du skriver:

Bennekedet lyder jo meget godt det der....

jeg thor ikk et øje blik på at det er til fordel for fri cannabis, nej nej
i er interseret i at få nogle almindlige unge mennesker til at dukke op og når hele buntet har røget sig skæve så vælter det ud af busken med fulde grønlænder med banner "fri øl & gas/bevare CS"
og så er folk så skæve de ikk gider at gå hjem igen...
men okey det er klart at folk fra staden vil dukke op og støtte fri hash.
det er da klart men jeg thor det resulter i at man ser flere bevare CS banner end fri hash og så er hashén bare en reklame eller et vare mærke/valgflæsk for cs. "

Jeg ønsker ikke at bevare staden - Man kunne lave sine banne ex væk med staden - men legaliseret hash o.s.v

Men så stopper festen min ven - du skal ikke antyde at jeg, skulle være i besiddelse af sådanne mørke motiver som du her ovenfor beskriver. (Det er injurier) Igennem 30 år har jeg arbejdet sammen med b.la venstrefolk o.s.v

Med venlig hilsen

Michael Benneke
Løkken 22
6400 Sønderborg
http://www.benneke.dk

ps læs her http://www.encod.org/rap-denmark.htm

A SNAPSHOT OF EUROPEAN DRUG POLICIES - Report on the state of drug ...
... POLICY-MAKERS. Sophie HAESTORP ANDERSEN, MP, Social-democrat party:
sophie.andersen@ft.dk. Michael BENNEKE, MP, S
Michael@Benneke.dk. ...

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Er det ikke fuldstændigt ligegyldigt om man ønsker at bevare Christiania eller ej? Denne demo handler ikke om det, men om fri hash.
Personligt synes jeg at det er et tab for samfundet hvis Christiania forsvinder. Det synes jeg af liberale grunde(!) , men det er ikke det, jeg går til demonstration på.

Vi mennesker er ikke blevet klogere i mange tusind år. Cæcar udvidede romeriget netop ved at lade sine modstandere blive uenige indbyrdes, og mens de så stridedes sammen, erobrede han mere land.

Hilsen Fanny

Titel:
Psychedelia Gay Overlord

Jeg går ind for bevarelse af Christiania. Det er ligegyldigt for mig. Det er ikke ligegyldigt at dem der afholder demoen er mennesker hvis idéer resulterer i at folk ender i koncentrations-lejre.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Monkey Island
*Benneke* Godt initiativ med pressen! De har hjulpet os stofbrugere mange gange før. Se bare på hvordan Urban virkelig gjorde et stor stykke arbejde for at fremme Psychedelia's ideer i det danske samfund. Endvidere er jeg sikker på at jounalisterne på en så åbensindet avis som Jyske Vestkysten, nok skal hjælpe dig med at få et ordentligt spin på din historie, så den rigtigt kan rammme den brede befolkning.

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Halifaxxx skrev:
*Benneke* Godt initiativ med pressen! De har hjulpet os stofbrugere mange gange før. Se bare på hvordan Urban virkelig gjorde et stor stykke arbejde for at fremme Psychedelia's ideer i det danske samfund. Endvidere er jeg sikker på at jounalisterne på en så åbensindet avis som Jyske Vestkysten, nok skal hjælpe dig med at få et ordentligt spin på din historie, så den rigtigt kan rammme den brede befolkning.

Tja... men så er det vel bedre at vi holder vores meninger for os selv. Længe leve fatalismen.

Hilsen Fanny

Titel:
Insane psychedelia user!

Fanny skrev:
Er det ikke fuldstændigt ligegyldigt om man ønsker at bevare Christiania eller ej? Denne demo handler ikke om det, men om fri hash.

Nu har du vist ikke sat dig ind i tingene.

http://www.ulydighed.dk/dk/konkurrence/ ... alelse.htm

Dette er ikke hvad jeg kalder fri hash. Disse grænser for mistillid og kontrol som de er tilhængere af, er det ikke den form for frihed som de har i N. Korea ?

Ville du tage til en demonstration for fri hash som var arrangeret af DNSB?

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Jensus skrev:
Fanny skrev:

Nu har du vist ikke sat dig ind i tingene.

http://www.ulydighed.dk/dk/konkurrence/ ... alelse.htm

Dette er ikke hvad jeg kalder fri hash. Disse grænser for mistillid og kontrol som de er tilhængere af, er det ikke den form for frihed som de har i N. Korea ?

Ville du tage til en demonstration for fri hash som var arrangeret af DNSB?

Jensus, jeg fatter ikke hvad precis du har imod den tekst? Det virker mere som om du er komunist-paranoid, og ser dem alle vejne! Tillad mig at citerer den her:

Citat:
Udtalelse i forbindelse med skærpet straf for besiddelse af hash
Fra mennesker mod mistillid og kontrol

Regeringen ved Justitsminister Lene Espersen har fremsat et lovforslag (L175) om ændring af loven om euforiserende stoffer. Forslaget vil betyde, at de hundredetusindevis af lovlydige borgere som har valgt at benytte hash eller pot som rusmiddel frem for alkohol eller nikotin, vil blive straffet med bøder, hvis de i fremtiden skulle være så uheldige at blive afsløret af politiet med en joint i lommen. Lovforslaget er fremsat på trods af at der intet statistisk materiale eksisterer, som kan begrunde at en skærpelse af den tidligere praksis hvor politiet har haft mulighed for at uddele advarsler frem for bøder. Lovforslaget er fremsat på trods af et stort mindretal af befolkningen (og ikke mindst politikorpset og medlemmerne af Folketinget) har prøvet og jævnligt benytter hash som rusmiddel. Den umiddelbare tanke kunne være, at der blot er tale om lovsjusk, og at forslaget naturligvis bliver taget af bordet, når ministeren bliver opmærksom på konsekvenser, men nej. Der er hverken tale om lovsjusk eller uheldige formuleringer. Forslaget er blot det seneste resultat af en bevidst politik fra regeringen, hvor landets borgere udsættes for overvågning, kontrol og ikke mindst straf.

Fogh-regeringen har gennem sin alt for lange tid ved magten gennemført flere indgreb mod borgernes frihed. Beslutningen om at slå ned på brugen af hash er endnu et skridt på vej mod et totalitært samfund. Det er allerede vedtaget, at vi skal udlevere danske statsborgere til retsforfølgelse i andre EU-lande uanset om den påståede forbrydelse er en forbrydelse i Danmark. Det er naturligvis svært at se problemet i at vi skal udlevere en mistænkt voldtægtsforbryder til England eller Tyskland, men måske kan man forstå problemet i at skulle udleveres til retsforfølgelse til et af de efterhånden mange EU-lande, hvor retssikkerheden måske er en anelse mindre end i de nævnte lande – specielt hvis den forbrydelse man er sigtet for, ikke er en forbrydelse i Danmark.

Vi er også blevet beriget med en rockerlov. En del af rockerloven betyder, at det bliver muligt at føre anonyme vidner, og det bliver naturligvis ikke muligt for forsvareren at stille spørgsmål til disse anonyme vidner. Umiddelbart virke logikken god nok. Det er nok billigere at afskaffe retssikkerheden end at forbedre vidnebeskyttelsen, og hvis man samtidigt kalder det for ”rockerlov”, så virker det jo som om loven kun gælder for rockere. Men det er altså ikke tilfældet.

Fogh-regeringen mener også at det er nødvendigt at beskytte os imod vores egen brug af internettet. I hvert fald har den besluttet, at politiet skal have lov til at indsætte de såkaldte ”snifferprogrammer” i vores personlige computere. Ved hjælp af disse ”snifferprogrammer” er det muligt at kortlægge hver eneste tryk på tastaturet, og hver eneste bevægelse med musen.

Man skal ikke tage fejl. Det er skam i vores egen interesse at blive overvåget, udleveret og straffet. F.eks. hedder det i bemærkningerne til forslaget om at øge straffen for besiddelse af hash, at det sker for at beskytte unge mennesker på diskoteker og restauranter. Logikken er som i den sorte fortid, hvor børn rituelt måtte stille op til røvfuld hos familiens patriark, eller skolelæreren uddelte en huskekage eller to. Det var jo altid til børnenes bedste! Der er altså også til vores - de unge, gamle, høje, lave, tykke og tyndes eget bedste, at vi nu skal til at have bøder for at vælge hash frem for Smirnoff-Ice, guldbajere eller snaps. Desværre siger bemærkningerne til lovforslaget intet om hvordan ”eget bedste” hænger sammen med udgiften til bøden og pletten på straffeattesten.

Fogh-regeringen forsøger at gøre frygt og mistillid til grundstenene i samfundet, og med de skærpede straffe for besiddelse af hash har de taget endnu et skridt. Det er ikke svært at forudsige at mængden af narkokriminalitet vil stige i den kommende tid. Ikke fordi der er kommet mere narko, men fordi regeringen har valgt at gøre en fjerdedel af befolkning til kriminelle. Når disse tal viser sig i statistikkerne, vil der nok være grundlag for flere stramninger, mere overvågning og flere betjente.

Med denne Smoke In’ håber vi at vise, at der er grænser for både mistillid og kontrol.

Går du da ind for den slags kontrol som vores regering lægger ud med? Jeg synes det er særdeles fornuftigt alt det, som de skriver, og vil gerne lige høre precis hvor du er uenig.
Specielt det foreslag fra regeringen om "snifferprogrammer", er da lige noget vi alle ville blive glade for her!

Hilsen Fanny

Medlem

Kære Halifaxxx

Michael tænder lys for den fede

Læs Jv http://www.jv.dk/article.asp?id=G72AK8G8.1&u1=Indland

m.v.h
benneke

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 83 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]