Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 04 jun 2024 11:29

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 35 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Indlæg: 22 okt 2012 17:15 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 okt 2008 21:50
Indlæg: 1307
Geografisk sted: Blå stue afdeling 2A
I snakker "alle sammen" om atom kræft, men er i klar over at der allerede er blevet opfundet maskiner der kan producere fri ren energi? http://www.youtube.com/watch?v=lEV5AFFcZ-s prøv at spol frem til 34 min, så kan i se maskinen, og hvordan teknologien blev lukket ned af den amerikanske regering. De store energi firmaer har ingen interesse i vedvarende energi, fordi så kan de ikke sælge deres produkt, derfor bliver der brugt enorme summer på at undertrykke fri energi.

Kan anbefale alle at se denne dokumentar, den kommer rundt om emnet på en sammenhængende måde, og kommer med en masse gode forklaringer.

_________________
Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 okt 2012 17:48 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 24 apr 2009 20:39
Indlæg: 1416
Geografisk sted: Strawberry Fields
Jeg kan på et vist plan forstå, at de store energi firmaer kunne holde fri energi teknologier hemmelige før internettet blev opfundet.

Men nu hvor vi har wikileaks, thepiratebay og alverdens andre muligheder for at lække planer om fri energi, så forstår jeg ikke, hvordan det fortsat lykkes dem at undertrykke disse teknologier. Ligeså snart de bliver lækket, så vil alle i hele verden have interesse i at lave sådan en maskine, og ingen regeringer i verden vil være i stand til at holde det hemmeligt.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 okt 2012 20:42 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 okt 2008 21:50
Indlæg: 1307
Geografisk sted: Blå stue afdeling 2A
^ Dels fordi at der er rigtig mange mennesker der ikke stiller spørgsmålstegn ved verden som den er, og dels fordi de ikke ved hvor de skal søge ærlige information - hvilket også kan være super svært at gennemskue. Noget andet er at vi, de informerede, bliver nød til at stå sammen, og informere andre. Egentlig er det vi har brug for, et anonymt broderskab af toptunede elite Ninjaere, der kunne eliminere den økonomiske elite, så vi kunne fordele ressurserne på en lidt mere retfærdigmåde, og reboote verden :P

_________________
Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 okt 2012 20:56 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 jul 2000 01:01
Indlæg: 2998
Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
Hypnos> Teslas idéer de omtaler drejede sig ikke om at trække energi ud af ingenting, men om at transmittere energi trådløst. Energi (i hvert fald på blot nogenlunde makroskala) opstår ikke af sig selv - kender du noget til termodynamikkens læresætninger?
Hvis det var muligt at udvinde gratis, fri energi på den måde, uden at det kostede termodynamisk andre steder, ville jeg sende energien ind i en stor, solid motor, som med så lavt tab som muligt, drev en stor, solid generator. Jeg ville så føre outputtet fra generatoren + den gratis energi tilbage i motoren, og på den måde opbygge et system som kontinuert accelererede. Dernæst ville jeg tage et par skridt bagud og vente med et smørret grin.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 okt 2012 21:17 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 24 apr 2009 20:39
Indlæg: 1416
Geografisk sted: Strawberry Fields
Haha Hypnos, ved nu ikke om jeg vil kalde dig specielt informeret. Hvis du var informeret, så kunne du rent faktisk lave en maskine, der producerede fri energi. Den bedste titel jeg kan give dig, er konspirationsteoretiker.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 okt 2012 21:55 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 okt 2008 21:50
Indlæg: 1307
Geografisk sted: Blå stue afdeling 2A
Hypnos> Teslas idéer de omtaler drejede sig ikke om at trække energi ud af ingenting, men om at transmittere energi trådløst. Energi (i hvert fald på blot nogenlunde makroskala) opstår ikke af sig selv - kender du noget til termodynamikkens læresætninger?
Hvis det var muligt at udvinde gratis, fri energi på den måde, uden at det kostede termodynamisk andre steder, ville jeg sende energien ind i en stor, solid motor, som med så lavt tab som muligt, drev en stor, solid generator. Jeg ville så føre outputtet fra generatoren + den gratis energi tilbage i motoren, og på den måde opbygge et system som kontinuert accelererede. Dernæst ville jeg tage et par skridt bagud og vente med et smørret grin.


Det var nu ikke Teslas maskine jeg mente, men adam tromboly's eller hvad han hedder, den som FBI konfiskerede. Synes du ikke at det er mærkeligt at regeringen konfiskerede maskinen - hvorfor gjorde de mon det? Jeg kan ikke komme på en bedre forklaring end at de følte sig truet af teknologien.

morten på 14:
"Hvis du var informeret, så kunne du rent faktisk lave en maskine, der producerede fri energi" Lol, det var alligevel overraskende retarderet sagt.. :roll:

Du kan kalde mig hvad du vil, det er jeg sådan set ligeglad med. Pointen er at stille spørgsmålstegn ved verden, og få andre mennesker til at gøre det samme. Det farligste i denne verden er efter min mening, ignorance og naivitet.

_________________
Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 okt 2012 22:12 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 24 apr 2009 20:39
Indlæg: 1416
Geografisk sted: Strawberry Fields
Citat:
I snakker "alle sammen" om atom kræft, men er i klar over at der allerede er blevet opfundet maskiner der kan producere fri ren energi?


Det der, er ikke at stille spørgsmålstegn ved verden, men at konkludere, at fri energi er opfundet. Og det du baserer det på, er en konspirationsteori. Det er derfor jeg kalder dig konspirationsteoretiker. Du har selvfølgelig ret i, at det er klogt, ikke at tage noget for givet. Det virker bare alt for urealistisk, at fri energi skulle være opfundet, uden at teknologien var i brug den dag i dag.

Og ja, det kan godt være energiselskaberne har mange penge, og bruger en del af disse på at undertrykke fri energi. Men overvej hvor mange regeringer og private firmaer, der bruger sindssygt mange penge på energi - tænk på hvor stor interesse de vil have i, at få adgang til fri energi.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 okt 2012 22:24 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 jul 2000 01:01
Indlæg: 2998
Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
Det var nu ikke Teslas maskine jeg mente, men adam tromboly's eller hvad han hedder, den som FBI konfiskerede. Synes du ikke at det er mærkeligt at regeringen konfiskerede maskinen - hvorfor gjorde de mon det? Jeg kan ikke komme på en bedre forklaring end at de følte sig truet af teknologien.

Dit videoklip omtaler nu også Tesla's idéer som en kilde til "unlimited, free energy for everyone". Det var slet ikke hans idé, og en grov fejlfortolkning som jeg er sikker på han kun ville have spot tilovers for.
Trombly's dynamo - hvis han nu taler sandt, hvis hans fantastiske opfindelse nu blev konfiskeret - hvorfor har han så ikke offentliggjort et blueprint, og hvorfor har ingen repliceret det? Det ser da ud til at han er på fri fod, taler frit og ikke er blevet likvideret af en ondskabsfuld regering? Igen, hvis den fungerede, ville jeg koble output til input, og iagttage opfindelsen accelerere til en singularitet (eller i hvert fald til friktionen på meget støjende og spektakulær vis reducerede mekanismen til en bunke rygende slagger).


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 okt 2012 22:32 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 okt 2008 21:50
Indlæg: 1307
Geografisk sted: Blå stue afdeling 2A
Citat:
I snakker "alle sammen" om atom kræft, men er i klar over at der allerede er blevet opfundet maskiner der kan producere fri ren energi?


Det der, er ikke at stille spørgsmålstegn ved verden, men at konkludere, at fri energi er opfundet. Og det du baserer det på, er en konspirationsteori. Det er derfor jeg kalder dig konspirationsteoretiker. Du har selvfølgelig ret i, at det er klogt, ikke at tage noget for givet. Det virker bare alt for urealistisk, at fri energi skulle være opfundet, uden at teknologien var i brug den dag i dag.



Du har ret i at det er konspirations teori, og jeg prøver heller ikke at fremstille det som videnskabelige faqs, men hvorfor er det så urealistisk at fri energi ikke skulle være opfundet, bare fordi det ikke er udbredt? Der er nogle spørgsmål som vi bliver nød til at stille f.eks. hvad disse mennesker får ud af at erklære fri energi findes, hvis det ikke passer, hvad er formålet? Fri energi ville være den absolutte katastrofe for energivirksomhederne, derfor giver det god mening at de vil gøre alt hvad der står i deres magt for at undertrykke en sådan teknologi.
Hvis du giver dig tid til at se hele dokumentaren, finder du også ud af at hele pointen med den er at oplyse folket så vi sammen kan skabe en bedre verden, ikke for en minoritet, men for alle mennesker.

_________________
Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 okt 2012 22:44 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 jul 2000 01:01
Indlæg: 2998
Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
men hvorfor er det så urealistisk at fri energi ikke skulle være opfundet, bare fordi det ikke er udbredt?

Fordi det går imod termodynamikken. Du kan næppe finde på noget i verden som jeg vil finde lige så utroværdigt som uunderbyggede postulater om evighedsmaskiner / fri energi.
Der er nogle spørgsmål som vi bliver nød til at stille f.eks. hvad disse mennesker får ud af at erklære fri energi findes, hvis det ikke passer, hvad er formålet?
Det samme som folk får ud af at stille op i underlødige amerikanske talkshows: Opmærksomhed.
Hvis du giver dig tid til at se hele dokumentaren, finder du også ud af at hele pointen med den er at oplyse folket så vi sammen kan skabe en bedre verden, ikke for en minoritet, men for alle mennesker.

Med blot de få minutter jeg har set, er adskillige faktuelt forkerte oplysninger blevet givet. Hvis det er oplysning, vælger jeg pænt at blive i mørket, tak.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 okt 2012 22:45 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 okt 2008 21:50
Indlæg: 1307
Geografisk sted: Blå stue afdeling 2A
Det var nu ikke Teslas maskine jeg mente, men adam tromboly's eller hvad han hedder, den som FBI konfiskerede. Synes du ikke at det er mærkeligt at regeringen konfiskerede maskinen - hvorfor gjorde de mon det? Jeg kan ikke komme på en bedre forklaring end at de følte sig truet af teknologien.

Trombly's dynamo - hvis han nu taler sandt, hvis hans fantastiske opfindelse nu blev konfiskeret - hvorfor har han så ikke offentliggjort et blueprint, og hvorfor har ingen repliceret det? Det ser da ud til at han er på fri fod, taler frit og ikke er blevet likvideret af en ondskabsfuld regering? Igen, hvis den fungerede, ville jeg koble output til input, og iagttage opfindelsen accelerere til en singularitet (eller i hvert fald til friktionen på meget støjende og spektakulær vis reducerede mekanismen til en bunke rygende slagger).


Måske fordi at ham og hans familie er blevet truet på livet, og gået med til aldrig at offentliggøre nogle dokumenter på hans maskine?
Pointen med maskinen er jo netop at der ikke er brug for noget input, men netop at genere energi "ud af ingen ting".

EDIT:

Der er ingen der snakker om evighedsmaskiner, alt bliver slidt, går i stykker, eller forgår med tiden.

Ja selvfølgelig søger de opmærksomhed - det har et budskab at ville ud med. Spørgsmålet er hvilken hensigt de har med opmærksomheden og informationen.

Der er ingen der tvinger dig til at tro på det, og jeg ønsker heller ikke at overbevise dig om noget du ikke vil tro på. Jeg mener blot at det er vigtigt at få en konstruktiv åben dialog igang. Lytte til hinandens idéer, respektere dem og reflektere over dem, så vi kan bygge videre på dem og få noget konstruktivt ud af det i sidste ende. :)

_________________
Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.


Senest rettet af Hypnos 22 okt 2012 23:02, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 okt 2012 22:55 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 jul 2000 01:01
Indlæg: 2998
Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
Måske fordi at ham og hans familie er blevet truet på livet, og gået med til aldrig at offentliggøre nogle dokumenter på hans maskine?

Så er det modigt at han stiller op til sådan en udsendelse. Jeg håber så sandelig at den ondskabsfulde, morderiske regering ser gennem fingre med at han stiller op og fortæller Sandheden nu.
Pointen med maskinen er jo netop at der ikke er brug for noget input, men netop at genere energi "ud af ingen ting".

Der kommer vel et input fra et eller andet sted (gratis og frit, fra tomrummet, Narnia eller hvad ved jeg), ellers ville maskinen ikke kunne producere noget arbejde. Hvis man oven i det får maskinen til at drive en generator, og smider den producerede energi tilbage i input sammen med den mystiske energi, ville jeg forvente at se noget der accelererede kontinuert.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 okt 2012 23:15 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 jul 2000 01:01
Indlæg: 2998
Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
Der er ingen der snakker om evighedsmaskiner, alt bliver slidt, går i stykker, eller forgår med tiden.

Der findes ikke noget godt ord på dansk; på engelsk ville det hedde A perpetual motion machine of the first kind. Jeg er godt tilfreds så længe den ikke holder for evigt, men blot producerer mere energi end der investeres i den. Det er ikke for meget at kræve at nogen kan demonstrere det bare en enkelt gang, med en lillebitte maskine, i få sekunder.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 okt 2012 10:36 
Offline
Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 19 maj 2003 01:01
Indlæg: 2754
Hvis man kunne sandsynliggøre, at energien i universet ikke var konstant (altså at der kunne komme energi ud af ingenting), var der nok en Nobelpris eller to på vej.
Hypnos, energi ud af ingenting eller "fri energi" ville betyde, at det meste videnskab er forkert. Energibevarelse er hjørnestenen i stort set alt vi ved om universet (indenfor alt naturvidenskab). Et brud på termodynamikkens første lov er aldrig observeret. Du kan læse lidt om energibevarelse her: http://en.wikipedia.org/wiki/Conservation_of_energy

_________________
Penalties against possession of a drug should not be more damaging to an individual than the use of the drug itself.

-Jimmy Carter


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 okt 2012 12:01 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 okt 2008 21:50
Indlæg: 1307
Geografisk sted: Blå stue afdeling 2A
Efter søgen rundt på nettet, og oplæsning på nogle af de forskellige begreber, må jeg indrømme at jeg er kommet til korte. God damn, havde lige håbet på noget revolutionerende! Må nok indrømme at jeg er optimist, og måske en smule naiv til tider - tak fordi i fik mig tilbage til virkeligheden :P

_________________
Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 35 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 8 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team