Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 maj 2024 04:48

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 72 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 28 nov 2011 23:44 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 28 dec 2008 08:35
Indlæg: 1238
Geografisk sted: DK
Argh, de må da kunne nøjes med deres Au Pair pige


Så lærer kontantshjælpsmodtageren jo ikke arbejdsmarkedet og kende? Han jo sikkert aldrig gidet at arbejde.


Nej, de gider fandme ikke arbejde mere. De skal være glade for det de kan få. Der skal også være incitamenter til at lave noget. I Thailand og Brasilien lægger de røv til for en hundrede krone seddel. Det er sådan noget, der driver et land fremad.

_________________
The punishment of desire, is the agony of unfulfillment.

Most of the physical world is unseen.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 nov 2011 23:45 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 13 sep 2011 15:13
Indlæg: 12
Geografisk sted: århus
Nej at drengen ikke kan få en computer synes jeg egentlig er helt fair. Tilgengæld så er jeg ret bekymret over det med at de har svært ved at få varme i huset og at de kun har 2000 kroner om måneden efter faste udgifter til mad, tøj, medicin, benzin og dyrlægeregninger.

Det er jo ikke det værste tilfælde, men det svarer til mange af mine venners SU og er vel og mærke til 3 personer og ikke en der allerede får mad og mange andre ting betalt.[/quote]


Men der må jo være noget i det regnskab der ikke stemmer. De har førtidspension + dagpenge + børnepenge.
Jeg tror det alt i alt er omkring 400.000 - 450.000 før skat. Det sku tre mennesker da kunne leve for ?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 nov 2011 23:50 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 28 dec 2008 08:35
Indlæg: 1238
Geografisk sted: DK
Jeg ved ikke hvor de tal kommer fra. Som enlig ikke-forsørger får man ca. 8500,- udbetalt i kontanthjælp (jeg mener det er hvis man er over 25).

Jeg synes altid de der ekstreme beløb kommer frem og det er i sjældne mærkværdige tilfælde, nogle får de der beløb. Tjek eventuelt en kommunes hejmmeside for de forskellige satser.

_________________
The punishment of desire, is the agony of unfulfillment.

Most of the physical world is unseen.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 nov 2011 00:00 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 14 feb 2011 18:13
Indlæg: 68
http://www.b.dk/politiko/fattigdomsdisk ... psmodtager

I dette tilfælde har hun 5000 kr om måneden efter alle faste udgifter er betalt, og hun bliver stadig betegnet som fattig!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 nov 2011 01:08 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 28 jul 2009 15:39
Indlæg: 973
Argh, de må da kunne nøjes med deres Au Pair pige


Så lærer kontantshjælpsmodtageren jo ikke arbejdsmarkedet og kende? Han jo sikkert aldrig gidet at arbejde.


Godt set. Jeg har lige læst at de kan få op til 10.044 kr. om måneden, før skat. De lever jo som konger! Hvis jeg var i den gunstige situation, så ville jeg da bare blive dér.

Men lige for at være seriøs: så skal drengen da have en computer, en computer er vigtig, at lære og kende fra man er barn, så man bliver fortrolig med den

JuJu: Hun har også 2 børn, og det er godt nok ikke mange penge. Maden er jo ikke regnet med

_________________
Seriøs leg.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 nov 2011 01:20 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 14 feb 2011 18:13
Indlæg: 68
Citat:
Hun har også 2 børn, og det er godt nok ikke mange penge. Maden er jo ikke regnet med

Det er dog kun et af hendes børn der bor hjemme. Udover det, hvis du kigger på hendes budget kan du se at det handler om dårlig prioritering. En husleje på 7400 kr, tlf regning på 500 kr og 500 kr til smøger. Hvis hun ikke mener at 5000 kr er nok til hende og hendes barn, kunne hun måske finde en lejlighed uden for kbh og skære lidt ned på telefonen og smøgerne.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 nov 2011 01:29 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 28 jul 2009 15:39
Indlæg: 973
med boligsikring er huslejen på 4040, jeg ved ikke hvor hun bor, men det er nok ikke i indre by. Desuden er det ikke sådan lige at finde en billig lejlighed, det er der sjovt nok rift om.
Tlf. regning: Ja, hun vil åbenbart holde en vis social kontakt ved lige, det er klart når hun ikke får den, ved at gå på arbejde hver dag.
Og smøger: Ja, hun ryger, hun skulle skamme sig

_________________
Seriøs leg.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 nov 2011 01:45 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 14 feb 2011 18:13
Indlæg: 68
med boligsikring er huslejen på 4040, jeg ved ikke hvor hun bor, men det er nok ikke i indre by. Desuden er det ikke sådan lige at finde en billig lejlighed, det er der sjovt nok rift om.
Tlf. regning: Ja, hun vil åbenbart holde en vis social kontakt ved lige, det er klart når hun ikke får den, ved at gå på arbejde hver dag.
Og smøger: Ja, hun ryger, hun skulle skamme sig


Jeg tror vi to vidt forskellige definitioner af fattig.
Det er da ikke komplet umuligt at finde lejligheder dk, det ved jeg da. Hvis man har en telefonregning på 500 kr om måneden er det højst sandsynligt at man har en smartphone med internet, da man kan få både fri sms og tale langt billigere. En social kontakt kunne desuden lige så nemt holdes ved lige igennem skype eller ip-telefoni.
Jeg fordømmer hende da ikke for at ryge smøger, det må hun da selv bestemme. Jeg siger bare at det er et sted der kunne spares penge, da tobak jo ikke er livsnødvendigt.
Jeg siger jo heller ikke at de 5000 kr hun har om måneden til mad og andre uforudsete udgifter er et liv i luksus. Men der er vel grænser for vor sødt man kan leve når man ikke arbejder. Hvad skulle motivationen ellers være til at få et arbejde?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 nov 2011 01:59 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 28 jul 2009 15:39
Indlæg: 973
Citat:
Hvad skulle motivationen ellers være til at få et arbejde?


At have få meningsfuldt liv. Et liv hvor hun ikke føler sig ydmyget, når hun skal bede folk om penge. Et liv hvor hun kan give sinde børn det de ønsker sig. 10.044 kr. om måneden er trods alt langt under mindstelønnen, men selvom det ikke havde været det, så vil folk generalt gerne arbejde. Tro det eller ej.

_________________
Seriøs leg.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 nov 2011 02:08 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 14 feb 2011 18:13
Indlæg: 68
Hun får jo næsten 16.000 kr udbetalt om måneden, og har endda udsigt til mere efter nytår. Synes du ikke lidt det er at skide på dem som arbejder 5 dage om ugen og ikke tjener ligeså meget? (Det er jo faktisk dem der betaler hendes kontanthjælp igennem deres skat)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 nov 2011 02:17 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 28 jul 2009 15:39
Indlæg: 973
Nej, det synes jeg ikke. Og hvis de havde børn ville de selvfølgelig også få de penge ekstra, det er noget alle får, og boligsikring er også noget alle har mulighed for at få

_________________
Seriøs leg.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 nov 2011 11:29 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 22 maj 2004 17:47
Indlæg: 1308
Geografisk sted: København
Jeg mener helt sikkert at der findes fattigdom i Danmark, men er Özlem Cekic's eksempel et af disse mennesker....NEJ! Det her er tydeligvis en kvinde der nok nærmere skal have hjælp med budgettet, end en egentlig betegnelse som fattig. Jeg må for en gang skyld være rørende enig med de mange, som mener at dette eksempel gør direkte grin med arbejdende folk, og samtidig et gigantisk selvmål af Özlem Cekic.


med boligsikring er huslejen på 4040, jeg ved ikke hvor hun bor, men det er nok ikke i indre by. Desuden er det ikke sådan lige at finde en billig lejlighed, det er der sjovt nok rift om.
Tlf. regning: Ja, hun vil åbenbart holde en vis social kontakt ved lige, det er klart når hun ikke får den, ved at gå på arbejde hver dag.
Og smøger: Ja, hun ryger, hun skulle skamme sig

Tlf regningen: 500kr er da helt vildt. Det burde kunne gøres meget billigere. Jeg har abonnement på 149kr pr måned med 5 timers taletid og fri sms/mms. Det skal ikke undre mig, at det er en smartphone hun har invisteret i....

Smøger: Det er et nydelsesmiddel, ikke en livsnødvendig ting. Jovist er det da surt, hvis man skal skærer ned på forbruget eller helt stoppe, men hvis du ikke har penge til at give dit barn nyt tøj og sko, så er det vel logisk at skærer i budgettet lige netop her.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 nov 2011 12:58 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 28 dec 2008 08:35
Indlæg: 1238
Geografisk sted: DK
Citat:
Hvad skulle motivationen ellers være til at få et arbejde?


At have få meningsfuldt liv. Et liv hvor hun ikke føler sig ydmyget, når hun skal bede folk om penge. Et liv hvor hun kan give sinde børn det de ønsker sig. 10.044 kr. om måneden er trods alt langt under mindstelønnen, men selvom det ikke havde været det, så vil folk generalt gerne arbejde. Tro det eller ej.


Det er præcis rigtigt. De færreste ville bryde sig om et liv uden arbejde. Det er fuldstændig misforstået, at det er så fedt, ikke at lave noget. En del får svære psykiske problemer, følelser af meningsløshed mm.

Edit: Overførselindkomster, er at betragte som en forsikringsordning. Hun kan selv have indbetalt til den, ligesom hendes forældre, søskende osv. Den der med at det er "os andre", eller ligefrem "mig", der betaler deres overførselsindkomst er kvalmende at høre på. Hvis man er syg, skal man fandme gå og høre på sådan noget forkvaklet vrøvl.

_________________
The punishment of desire, is the agony of unfulfillment.

Most of the physical world is unseen.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 nov 2011 13:04 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 22 maj 2004 17:47
Indlæg: 1308
Geografisk sted: København
Men det er jo så også et svigt af dimensioner, hvis hun har gået på kontanthjælp i 20år(!), hvis hun vel og mærket er for syg til at arbejde. Der skulle jo have været slået til lang tid før, så hun kunne have fået hjælp, og komme videre i sit liv. Det andet er jo helt hul i hovedet.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 nov 2011 13:32 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 04 dec 2004 14:22
Indlæg: 2447
Geografisk sted: Schwiez
http://kbhkort.kk.dk/?profile=sociokort - Socioøkonomisk Københavnerkort

_________________
Magien, er dig selv.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 nov 2011 19:25 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 jun 2007 18:56
Indlæg: 3533
Geografisk sted: Outside
http://www.dr.dk/Nyheder/Politik/2011/11/29/152011.htm

"Professionel fejl" Nej Özlem... Det var bare en helt almindelig fejl... Ikke særlig professionelt :lol:

_________________
"Inform yourself. What does inform yourself mean? It means transcend and mistrust ideology. Go for direct experience." - T. McKenna


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 nov 2011 20:46 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 22 jul 2005 18:09
Indlæg: 474
Jeg tror at de dårligst stillede i vores samfund virkelig kan tage imod moralske budskaber fra narkomaner der bruger 6-900 kr på 1 gram coke, og ryger sig igennem en halv til en plade om måneden. Jeg er enig i at en forældre der giver en ps3 i julegave har mistet forstanden, men det er sgu deres børn der aldrig lære værdien af penge. At en SF'er ikke fatter at grave eksempler frem, må ikke skygge over at der faktisk er folk i vores samfund der skal vende hver en krone.
Jeg smider rundt med mine penge, og ved godt folk sulter i andre lande, så jeg skal heller ikke kaste den første sten, men hvis I vil lege forarvede, så læs lidt om relativ fattigdom. Det betyder ikke at man sulter ihjel, men det har store sociale konsekvenser. Niveauet i det politiske forum er sgu ofte til at blive helt sørgelig over, tænk at den indre svinehund hersker så bredt også blandt såkaldt alternativt tænkende.

Mvh.
Anarkrig


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 nov 2011 21:31 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 22 maj 2004 17:47
Indlæg: 1308
Geografisk sted: København
Jeg ved ikke om det specifikt var møntet på mit svar, men....

Jeg tager udelukkende udgangspunkt i det ene eksempel, som har været fremme i medierne. Du kan snakke nok så meget om relativ fattigdom, men jeg står ved min udtalelse, om at hun umiddelbart ikke virker til at være en af dem. Jeg skriver desuden også, at jeg er helt med på at der er en reel gruppe af fattige her i danmark, som har brug for hjælp i den ene eller anden form.

Du kan selvfølgelig have ret i, at man er dobbeltmoralsk i og med at man selv er uforsvarlig med penge når man handler narko(?), men sådan kan man jo fluekneppe så meget...Om man bruger penge på det ene eller det andet er jo for såvidt fuldstændig ligegyldigt, så længe du har penge til at overleve og brødføde dig selv og dine børn. Det bliver jo først et reelt problem, hvis prioteterne bliver vendt på hovedet.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 nov 2011 22:53 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 jun 2007 21:49
Indlæg: 2185
Geografisk sted: up yours
relativ fattigdom = relativistisk bullshit.

eksemplet som diskuteredes i Cekic og Olsen interviewet er jo simpelthen så tåkrummende. hvis man betaler 7.400 i husleje om måneden, er man kraftpetervæltemig ikke fattig. den eneste grund til at hun sidder i en så dyr lejlighed, er jo fordi hun derved kan få en fed boligstøtte som nærmest opvejer den ekstra udgift. systemudnyttelse er hvad det er. som flere har været inde på, damens indtægt er højere end dem som arbejder fuldtid på mindsteløn, og pædagoger sosu'er og den slags. vi har som samfund et kæmpe problem, når så mange kan påberåbe sig psykiske lidelser og bare blive parkeret i en situation som tilfældet her. hvad der gør at folk udvikler denne offermentalitet skal jeg ikke kunne sige. dårlig opdragelse, familiestrukturens nedbrud, samfundssvigt etc. der er i hvert fald noget som gør at folk ikke har nogen selvrespekt tilbage. for ganske rigtigt, som Arpheus siger, man får det ikke bedre af at trille tommelfingre dagen lang. flere penge kan heller ikke købe lykke. så det er en tåbelig argumentation at mene at det gavner nogen at smide flere penge i den retning. jeg har oplevet adskillige eksempler på at folk som ikke har et arbejde grundet forskellige personlige problemer, virkelig går i selfdestruct mode når de pludselig kommer til penge. druk, narko, hor og ædelse.

fattigdom i Danmark har sgu ikke så meget med kroner og ører at gøre. det har at gøre med personlig og psykologisk fallit. det har at gøre med underklasse/offermentalitet. penge ændrer ikke indstilling.

_________________
Corporations cannot commit treason, nor be outlawed, nor excommunicated, for they have no souls. ~ Sir Edward Coke


Top
 Profil  
 
Indlæg: 30 nov 2011 00:36 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 jun 2011 14:18
Indlæg: 244
når så mange kan påberåbe sig psykiske lidelser


Jeg tvivler på, man kan påberåbe sig psykiske lidelser. Du skal diagnosticeres videnskabeligt.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 72 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 4 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team