Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jul 2025 19:15

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 47 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fælledparken :P
The-Lizardman skrev:
det gir da bare MOD noget at lave, og det er netop det de skal :)

Klart, gider du så tage et tændt kanonslags og stikke det i kæften, så får kæbekirugerne noget at lave og det er netop det de skal :|

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Vaikuntha
Lad da JEL være mod... det virker som om han er den der intresserer sig mest for det politiske forum anyway. Bare fordi man er meget venstreorinteret behøver man jo ikke være censurmaster som en eller anden stalinist, .vi ved jo desuden alle hvor meget JEL går op i frihed så tror det ville være svært at forstille ham som en der undertrykte holdninger. Tænk på hvor mange timer han må have brugt på at skrive alle hans udførlige lange indlæg lol! Han fortjener sq posten. Desuden synes jeg det er forbløffende hvor flink JEL kan være når man tænker på hvor tit han bliver svinet :mrgreen:
Synes også selv at det var neder at den vegetar tråd gik over i noget personligt BS, har fundet masser af ny ammunition til skeptikerne! :P

Wiki Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Vest for Roskilde
Jeg synes JEL befinder sig fint hvor han er, på legepladsen og ikke i pædagogernes rum.

Site Webmaster
Brugeravatar

Drupe skrev:
Jeg synes JEL befinder sig fint hvor han er, på legepladsen og ikke i pædagogernes rum.

Drupes words are wise.

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Relativistisk båthorn

Ok, så vil jeg ikke forfølge denne sag yderligere.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Hippieville Freakston Downtown. Earth
Cubensis skrev:
The-Lizardman skrev:
det gir da bare MOD noget at lave, og det er netop det de skal :)

Klart, gider du så tage et tændt kanonslags og stikke det i kæften, så får kæbekirugerne noget at lave og det er netop det de skal :|

Tror jeg ikke på du kan få ham til.... men gir en fed hvis det er :D

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Du er sguda fuldstændigt skudt af, JEL!

Hvad med lige at acceptere matematikkens love (som er vitalt for din computer), FØR du kommer med så grinagtigt et forslag..? :roll:

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: DK
Dextrose skrev:
Du er sguda fuldstændigt skudt af, JEL!

Hvad med lige at acceptere matematikkens love (som er vitalt for din computer), FØR du kommer med så grinagtigt et forslag..? :roll:

Jeg er helt enig og jeg vil gerne udvide: Der er fandme SLET ikke nogen der skal tro de er noget eller kan noget. Enhver der gør et forsøg på at bringe sig selv i fokus bør hånes og latterliggøres, helst så de skrider helt fra psychedelia.

Lad være med overhovedet at komme med nogen som helst foreslag nogensinde igen. Lige meget fra hvem. Husk matematikkens love!

Most of the physical world is unseen.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Drupe skrev:

Tydeligvis sammen med dig. Du fremfører ikke nogle argumenter, men kører på børnehave niveau.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Bananmonarkiet DK
Jeg ville godt unde JEL at tvivlen om hans (manglende) moderatorevner, kom han tilgode, så han kunne bevise "hvor han står".
Når dankdawn kunne få lov, så kan JEL sgu også.
Mon ikke manden er gammel nok til at vide, hvad en moderatorrolle indebærer? Hellere en engageret moderator, med sine holdninger, end intet moderering!

Skal vi være openmindede og give manden en chance, når han så pænt tilbyder hjælp, eller skal vi forstokkes af fordomme, intolerance, ensidighed og manglende engagement fra de eksisterende moderatorer?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: !!!
CannaChem skrev:
Skal vi være openmindede og give manden en chance, når han så pænt tilbyder hjælp...

Jeg er meget skeptisk angående det. Er der desuden mangel på modereing i det her forum? og kunne det evt. skyldes ferien?

Senest rettet af spiffeh 19 jul 2009 15:07, rettet i alt 1 gang.

Relativistisk båthorn

@CannaChem; med den reaktion der har været er det næppe nogen god ide at risikere et forsøg, så jeg trækker tilbuddet tilbage for at undgå mere ballade. Folk ville alligevel bare stå på spring for at sige jeg gjorde noget galt, så det ville formentlig kun føre til mere konflikt og så er det jo ligevidt.
Måske senere :)

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

CannaChem skrev:
Jeg ville godt unde JEL at tvivlen om hans (manglende) moderatorevner, kom han tilgode, så han kunne bevise "hvor han står".
Når dankdawn kunne få lov, så kan JEL sgu også.
Mon ikke manden er gammel nok til at vide, hvad en moderatorrolle indebærer? Hellere en engageret moderator, med sine holdninger, end intet moderering!

Skal vi være openmindede og give manden en chance, når han så pænt tilbyder hjælp, eller skal vi forstokkes af fordomme, intolerance, ensidighed og manglende engagement fra de eksisterende moderatorer?

Jeg er helt enig. Dankdawg var da heller ikke ligefrem neutral og desuden hurtig til at hetze folk, synes jeg. Moderators opgave er vel at sørge for at sagligheden er i orden og at emnet er i fokus. Jeg er også uenig med JEL på flere punkter, men det er jo netop ikke hans politiske holdninger det handler om. Og hvad skade kan det gøre? Magter han ikke opgaven kan han vel bare skiftes ud.

Wiki Admin
Brugeravatar

arpheus skrev:
Drupe skrev:

Tydeligvis sammen med dig. Du fremfører ikke nogle argumenter, men kører på børnehave niveau.

Hvis jeg skal være mere præcis og velargumenteret, så bryder jeg mig ikke om JELs foragt overfor akademisk viden. Som du skriver så skal en moderator sikre sagligheden i diskussionerne, hvilket er umuligt når man ikke rigtig ved noget, og slet ikke når man ingen ydmyghed har overfor dem der sidder inde med viden.

Dankdawg besidder en stor viden og er derfor god som moderator, men kunne dog godt bruge et Emma Gad kursus, det må jeg medgive. Fandt dog ofte hans tilsvininger ganske underholdende, især fordi de ofte var rettet mod kombinationen af arrogance og uvidenhed, som netop er en dræber i enhver politisk diskussion IMO.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Drupe skrev:
arpheus skrev:
Drupe skrev:

Hvis jeg skal være mere præcis og velargumenteret, så bryder jeg mig ikke om JELs foragt overfor akademisk viden. Som du skriver så skal en moderator sikre sagligheden i diskussionerne, hvilket er umuligt når man ikke rigtig ved noget, og slet ikke når man ingen ydmyghed har overfor dem der sidder inde med viden.

Dankdawg besidder en stor viden og er derfor god som moderator, men kunne dog godt bruge et Emma Gad kursus, det må jeg medgive. Fandt dog ofte hans tilsvininger ganske underholdende, især fordi de ofte var rettet mod kombinationen af arrogance og uvidenhed, som netop er en dræber i enhver politisk diskussion IMO.

Jeg synes egentlig den her debat er vigtig.

At sige, at JEL "ikke rigtig ved noget" er et godt eksempel på en nedladende måde at argumentere på, der både er irriterende og unødvendig og så er det endda også logisk forkert. At han har foragt for akademisk viden, skal jeg ikke gøre mig klog på, men hvis han har det, så er det vel ikke nødvendigvis ensbetydende med at han vil undertrykke argumenter der har afsæt i "akademisk" viden.

At viden ikke er videnskabeligt funderet betyder jo heller ikke at det nødvendigvis er forkert. Virkeligheden må vel antages at være der før videnskaben finder ud af det. Hvis folk ikke kan kaste deres tanker på bordet uden at blive svinet til på en akademisk, sofistikeret måde, så mener jeg slet ikke man bør være moderator. Der må være andre måder at gøre det på. Al viden skal selvfølgelig på bordet, så længe det har relevans for emnet, hvilket argument der "tæller" kan læserne vel selv vurdere.

Jeg synes også en moderator skal passe på ikke at havne i den modsatte grøft, hvor den personlige erfaring tilsidesættes og latterliggøres, som jeg synes jeg har set nogle gange herinde. Dit og dextroses indlæg ovenover er gode eksempler på måden det gøres på, godt hævet over andre og det bliver ikke mindre primitivt af den "akademiske" og bedrevidende undertone. Primitivt er det jo uanset hvad og man kan jo spørge sig selv hvorfor det er nødvendigt at køre den stil.

At besidde stor "akademisk" viden gør ikke nødvendigvis en til en god moderator, men det er da et klart plus.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Et værtshus, nær ved gammel strand
jamen jeg vil derpå også mene at jeg er perfekt til moderator i ''off-topic''
hvis JEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEL må så må jeg fandme også!

og lav en park!

Wiki Admin
Brugeravatar

arpheus skrev:
At viden ikke er videnskabeligt funderet betyder jo heller ikke at det nødvendigvis er forkert. Virkeligheden må vel antages at være der før videnskaben finder ud af det.

Hvad mener du egentlig her? Jeg tror nu ikke at videnskaben sår tvivl om at virkeligheden eksisterer. Og at viden ikke er videnskabeligt funderet øger unægteligt risikoen for at den er forkert. Det må man vel erkende.

arpheus skrev:
Hvis folk ikke kan kaste deres tanker på bordet uden at blive svinet til på en akademisk, sofistikeret måde, så mener jeg slet ikke man bør være moderator. Der må være andre måder at gøre det på. Al viden skal selvfølgelig på bordet, så længe det har relevans for emnet, hvilket argument der "tæller" kan læserne vel selv vurdere.

Hvis man ikke kan tåle at sine lommefilosofiske teorier bliver konfronteret med mere velunderbygget og saglig viden uden at hæve sig ned på et niveau hvor alt er lige godt og intet er bedre end andet, så rammer debattens niveau jo bunden.

arpheus skrev:
Jeg synes også en moderator skal passe på ikke at havne i den modsatte grøft, hvor den personlige erfaring tilsidesættes og latterliggøres, som jeg synes jeg har set nogle gange herinde. Dit og dextroses indlæg ovenover er gode eksempler på måden det gøres på, godt hævet over andre og det bliver ikke mindre primitivt af den "akademiske" og bedrevidende undertone. Primitivt er det jo uanset hvad og man kan jo spørge sig selv hvorfor det er nødvendigt at køre den stil.

Jeg siger tingene lige ud at posen, beklager hvis det støder nogen, jeg her intet personlig imod nogen som helst herinde. Synes til gengæld ikke du taler særligt pænt i ovenstående svada. Jeg synes også det er et problem hvis personlig erfaring latterliggøres, men det er også noget skidt at betragte sin egen erfaring som hævet over enhver tvivl eller indenvending, som var det en urørlig guddommelig åbenbaring.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Det ret grineren det her - bliv ved.....

Det er så sjovt at se folk svine hinanden til på en så flot måde.

Wiki Admin
Brugeravatar

Child of Aum skrev:
Det ret grineren det her - bliv ved.....

Det er så sjovt at se folk svine hinanden til på en så flot måde.

Jeg synes da også du skal byde ind med en god sviner. Det plejer at være underholdende 8)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg vil egentligt godt have JEL som MOD - kan ikke se hvorfor han ikke må nu når DANKDAWG kunne få lov...... Altså dank er ligeså god til at svine som mig, han gør det bare på en mere raffineret måde - men ond er han nu... JEL vil være meget sjov at have som MOD...... Men så vil jeg godt være co-admin i WIKIen....... vil så gerne lave en Psychonauts guide to the innergalaxy - en ikke HR-udgave og en HR-udgave... Det vil være vildt sjovt at se, så med et point system sådan at folk kan bedømme dosis og diverse set og settings..... Selvfølgelig med et helt afsnit (i hr-udgaven) om natskygger skrevet af opis (eller den del bliver nok et lydbånd) og med Lizardman som testkanin... Der er så mange ting jeg gerne vil have afprøvet inden jeg selv, hey jeg skal fandme aldrig gøre de ting jeg udsætter lizardman for - altså hvis drøm kunne blive til virkelighed........ Belladonna snaps..... og russisk roulette med sådan en nålepistol med keta i...... det er en af de trips i HR-udgaven... den bliver virkelig fed.... Må jeg ikk nok... plø plø plø please :)

Og nu når vi er igang, så vil jeg også have en jetjager, 3 kampvogne - to stykker snor og en halv kagemand....... uden glasur...

Tror vist den er hjemme nu.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 47 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]